Banner cycler

Performance intercooler til Saab 9000

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Performance intercooler til Saab 9000

7. jul 2016, 23:01

Jeg er på udkig efter en performance intercooler til min 9000 A50 (2.3T). Det ser ud til at den som MapTun sælger er i restordre. Jeg ved at Abbott Racing og Forge sælger nogen som er gode og de kunne være en mulighed. Jeg bør nok holde mig fra de billige fra Kina. Dvs. man må nok ofre de ca. 5000 kr. for sådan en?

Jeg har kigget lidt på denne som måske kunne bruges......men er prisen for mistænkelig lav?

http://www.turbomeck.se/RKY-Intercooler-9000%20

/Max


Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Performance intercooler til Saab 9000

8. jul 2016, 06:47

Hmmm...hvis du vil høre min mening om det, kan du roligt springe ud i noget "Kina-værk" her. I mine øjne tager de etablerede firmaer alt for meget for en så relativ simpel ting. Man betaler med garanti rigtigt meget for navnet. 4...5...og 6 tusinde dask er de simpelthen ikke værd. Come on...

Jeg kører selv med en tilsvarende den, du linker til, og prisen var stort set den samme. Den gør jobbet FANTASTISK! Hel i alu, bolt-on, 10 liters volumen og en vanvittig god køleeffekt, kan jeg konstatere, når jeg har PC koblet til bilen på lidt længere ture. Luften når næsten ikke engang op på normal stuetemperatur, næsten uanset hvad. Ofte kun med ét-cifret tal.

Den er så også rykket helt frem, og har således byttet plads med kondenseren. No problem, da blæser kører med på lav fart ved indkoblet AC! (elektroniktrylleri)

Så, hav ingen betænkeligheder med den, turbomeck.se tilbyder. Mener iøvrigt, min var fra KL Racing :roll:

/Henrik
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Performance intercooler til Saab 9000

8. jul 2016, 07:54

Ok.......så vil jeg kigge på KL Racing. Den fra turbomeck.se er ikke på lager fik jeg at vide og han vidste ikke om han ville tage flere hjem da der åbenbart kan gå langt imellem han sælger en.
Jeg vil også gerne have en som bare passer. Synes man hører og læser at dem fra Kina kan være svære at installere?

Det er åbenbart tyndet noget ud i 9k'eren........de yngste nærmer sig jo også 20 år.......

/Max
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

Performance intercooler til Saab 9000

8. jul 2016, 08:15

Var inde og kigge på KL racing intercooler til 9000. De er heller ikke på lager. De har/havde to stk. en 50mm og en 60mm. Begge har nogle styrepinde som åbenbart skal afkortes for at den passer. Den på 60mm der læser jeg det som at hvis man vælger den så må man undvære Aircon?

Jeg må lede lidt videre.........
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 420
Tilmeldt: 17. apr 2006, 18:55

8. jul 2016, 21:43

Hej,

For 7 år siden fik jeg monteret en stor IC fra turbomotor i min 9k: http://www.turbomotor.dk./contents/da/d2.html

Den der hedder INT60TF, den har jeg været meget tilfreds med, ville aldrig give 5000-6000 for en IC :)

PS. Kører med kondensator afmonteret.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

8. jul 2016, 22:17

Aha......og var den nem at montere? .....den er ikke specifikt lavet til 9000.
Skal kondensatoren ikke være der for at AC'en virker? ......jeg vil nødigt undvære min Aircon........

Jeg har lidt kig på denne:
http://www.allardaluminiumproducts.co.u ... -9000.html

......den er lidt billigere end de helt dyre.......ca. 4000 kr.......med det hele så vidt jeg kan regne ud.......
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 420
Tilmeldt: 17. apr 2006, 18:55

8. jul 2016, 22:30

Jeg husker ikke monteringen som særlig svær, men ja uden kondensator ingen ac. Dengang kunne jeg ikke få nok heste så ac blev skrottet for bedre flow til IC.
MXP
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 964
Tilmeldt: 27. apr 2007, 20:10

8. jul 2016, 22:56

Ok....det er nok tykkelsen som afgør om kondensatoren kan være der......
Jeg har spurgt om Allard Motorsports intercooler kan monteres uden man går på kompromis med AC'en.
Det bliver interessant at se hvad det giver at gå fra en standard til en performance.......
Hvis man bare har over 500nm skulle det række til husbehov........men det er også meget rart hvis alle 500 nm er tilstede så hurtigt som muligt.....

Tilbage til "Tun og trim Forum"