Banner cycler

TD04HL‑15T gammel eller ny model ?

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

TD04HL‑15T gammel eller ny model ?

3. dec 2016, 09:45

Da jeg står for en udskiftning og opgradering af den nuværende turbo.
Så er valget faldet på en TD04HL‑15T turbo fra en aero
Men der er 2 modeller en før 2006, og en fra 2006 nogen der ved hvad forskellen er ?

MVH

Morten


9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Viggen
Bestyrelsen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

3. dec 2016, 11:34

Hej Mortenvig.

Turboen MY2006 -> har kortere dimension på turbinehuset for at give plads til det større indsugningsrør, som også kom med MY2006.
Kombinationen med både nyt rør og "kort" turbo er en fin løsning, som giver et bedre flow. :idea: :D 8)

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+


SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

3. dec 2016, 12:35

Takker for svar
Det korte rør er nærmest lavet af unobtanium, og fordyrer projektet væsentligt.
Så det blev til dette komplette kit.
Fabriksny turbo olie og vandrør, div pakninger, og et pinbolts sæt, samlet pris 6100 kr
All original dele undtagen pindbolts sættet, det må være ugens juletilbud fra Maptun :lol:
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk

Tilbage til "Tun og trim Forum"