Banner cycler

skarper knaste til 9-3ng 2,0t

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

collin82
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. sep 2015, 14:58

skarper knaste til 9-3ng 2,0t

7. jan 2017, 06:38

hej er ved at tune min saab 9-3ng 2,0t til ca 450hk.. er der nogen der ved hvor man kan købe skarpe knaster til sådan en motor ??? sys jeg har kigget nettet tynd uden at kunne finde nogen :(


collin82
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. sep 2015, 14:58

7. jan 2017, 07:24

lige min opsætning jeg laver på bilen..

garrett gt2871 turbo
rustfri håndlavet manifild med t25 flange
3" rustfri forrør med racerkat og 3" resten af vejen ud :)
je smedet stempler
h-plejelstanger
portet topstykke
skarper knaste
nyt kæde, leje og pakninger i motor
større intercooler med 2,5" rør
simens 630ml dyser
wallbro 255 benzinpumpe
specielt lavet racer kobling
BSR åben luftfilter
åben blowoff

og med det håber jeg på 450hk
Senest rettet af collin82 7. jan 2017, 09:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6462
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

7. jan 2017, 09:01

SAABs B207 er jo en variation af en GM motor: https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine
Jeg tror ikke at du kan finde skarpere knaster som hyldevare til SAAB specifikt, da de fleste jo er tilfreds med at skrue lidt op for turbotrykket for at få lidt flere heste, så markedet er jo meget begrænset.
Har du prøvet at søge blandt de øvrige GM motorer? Motoren blev også brugt i USA med kompressor så vidt jeg ved, måske her kan findes andre knaster?
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
OG9⁵ '99
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83 + diverse projekter
Brugeravatar
BrittOgLars
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 411
Tilmeldt: 22. jul 2007, 18:42

7. jan 2017, 10:45

Dem her laver til Opel maskinen som er identisk med B207

http://www.newman-cams.com/

Skriv til dem og spørg: info@newman-cams.com

/Lars

PS. Mads, kompressorknasterne er ikke umiddelbart anvendelige ifølge de amerikanske hjemmesider, en gut der har sat en B207R maskine i sin Saturn Cobalt SS, og han kunne ikke skifte knasterne da der så skulle anden type kædesæt med.
Medlem nummer 785
larsk@midtfyn.net 40841988
Saab 9000 Jubi, 1997
Saab 9-3 2.0T Sport Sedan ca. 300Hk,400Nm, lææææækker bil:)
collin82
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. sep 2015, 14:58

7. jan 2017, 12:01

fedt nok :) jeg takker er da ikke engang særlig dyrt :)
collin82
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. sep 2015, 14:58

7. jan 2017, 12:11

hvad vil i anbefale en 270 graders knaster eller 288 graders knaster til den opsætning jeg har ??
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

7. jan 2017, 16:07

Den mindste dvs. 264 grader

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
BrittOgLars
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 411
Tilmeldt: 22. jul 2007, 18:42

7. jan 2017, 17:31

Enig med Morten :P
Medlem nummer 785
larsk@midtfyn.net 40841988
Saab 9000 Jubi, 1997
Saab 9-3 2.0T Sport Sedan ca. 300Hk,400Nm, lææææækker bil:)
collin82
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. sep 2015, 14:58

13. jan 2017, 20:12

nå de knaster på den side er til ecotec motor så passer ikke på en b207 motor.. andre der har et bud på hvor man finder sådan nogen knaster henne ?
Brugeravatar
BrittOgLars
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 411
Tilmeldt: 22. jul 2007, 18:42

14. jan 2017, 08:16

B207 maskinen, eller LK9 som den hedder på GM sprog, er så sandelig da også en GM Ecotec generation 1 konstruktion.

https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine


Mvh. Lars
Medlem nummer 785
larsk@midtfyn.net 40841988
Saab 9000 Jubi, 1997
Saab 9-3 2.0T Sport Sedan ca. 300Hk,400Nm, lææææækker bil:)

Tilbage til "Tun og trim Forum"