Banner cycler

Saab 900 turbo 1988 årgang

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Nørhede
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. jul 2021, 13:59

Saab 900 turbo 1988 årgang

29. aug 2021, 19:39

hej
jeg er ny i dette forum
jeg vil gerne vide hvad en Saab 900 turbo 1988 årgang der har kørt ca. 150000 km kan og må koste på danske plader
hilsen Arne


Arne Larsen
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Saab 900 turbo 1988 årgang

30. aug 2021, 09:07

Det er næsten lige som at spørge: Hvor lang er en elastik :-)

Saab 900 kan mht. priser indeles fra lav til høj i nogle katagorier så som:

"i" modellerne
Turbo
4 dørs
5 dørs
3 dørs
CAB
Aero

Jo færre døre og jo mere AERO desto højere pris.

CAB modellerne har i mange år være de mest kostbare, men er ved at blive overhalet af AERO modellen (3dørs), da AERO 3 dørs er ved at være uhyre sjælden. Der er flere CAB biler, da de ofte kun har været sommerbiler.

Mht. priser så går de fra 10.000 kr til 1/4 mio kr. !!! (Derfor er det efterhånden svært at sige generelle priser mht. ægte Saab).

Et gæt på en Saab 900 turbo 150kkm, (5 dørs som de fleste er) er vel omring 40-60 kkr. Hvis den er uden rust og meget pæn samt helt orginal: 100 kkr.

Er det en 3 dørs med skørter der er meget velpasser 120 kkr +
Er det en ægte AERO (verificeret med stelnummer , total unden rust og helt orginal: Op til 1/4 mio kr.

En rigtig 88 kan være en super årgang da den har opgraderet turbo ( med vandkøl ) opgraderet gearkasse og er uden kat. ( dog findes der en del 1987 og 1988 900 med KAT da de kan komme fra USA mv.
Desuden er 88 årgang ikke plaget af ABS systemet der først kommer i ca. 90/91. ABS er godt, bare ikke i Saab 900, der har et 1.gen besværligt system.

Der er nogle ting der trækker priserne op: snart veteran (35 år)
Der er nogle ting der trækker priserne ned: Corona klinger af og økonomine boomer, hvilket kan betyde at der bliver renter i banken igen.
Så den kæmpe prisboble vi har set på klassiske og veteranbiler er nok ved at springe.....

Der varsles stram finanslov hvilket igen få puljen af "flash money" til at falde og kan give faldende klassisk bilpriser...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Cabriolet Forum"