Ole Bendtsens Cab
Redaktør: Bestyrelsen
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Hej,
Jeg har lovet at poste lidt om Ole's hysterisk velholdte og helt igennem unikke Cab.
Ole laver et galleri senere, men her er en teaser og lidt tekst fra Ole :
Mit allerstørste ønske i bilmæssigt sammenhæng, har jeg fået opfyldt her i for-sommeren 2008,
jeg føler mig meget heldig.
Købet af en super velholdt rød 900 Aero Cab, med alt i udstyr blev en realitet.
Bilen er fra ny solgt fra Saab i Göteborg den 23 - 7 - 1990. og har indtil nu kørt godt 80.000 kilometer.
Jeg har købt bilen privat i Sverige og er ejer nummer 4. i rækken. De danske nummerplader blev monteret
den 18. juni.
Min største opgave omkring bilen er kort fortalt, at fastholde den ekstreme vedligeholdelse som de tidligere
ejere har formået at tilføre den.
Ole Bendtsen.
Jeg har lovet at poste lidt om Ole's hysterisk velholdte og helt igennem unikke Cab.
Ole laver et galleri senere, men her er en teaser og lidt tekst fra Ole :
Mit allerstørste ønske i bilmæssigt sammenhæng, har jeg fået opfyldt her i for-sommeren 2008,
jeg føler mig meget heldig.
Købet af en super velholdt rød 900 Aero Cab, med alt i udstyr blev en realitet.
Bilen er fra ny solgt fra Saab i Göteborg den 23 - 7 - 1990. og har indtil nu kørt godt 80.000 kilometer.
Jeg har købt bilen privat i Sverige og er ejer nummer 4. i rækken. De danske nummerplader blev monteret
den 18. juni.
Min største opgave omkring bilen er kort fortalt, at fastholde den ekstreme vedligeholdelse som de tidligere
ejere har formået at tilføre den.
Ole Bendtsen.
- Zodiac
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Så bliver det bare ikke bedre... Tillykke Ole! (og velkommen i den voksende skare af cabriolet ejere).
Morten
Morten
9-5 '04
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Nå det var den fine vi fandt frem fra sv. Den er godt nok flot.
Helt som ny.
På nær de gustne instrumenter hvor der skulle sidde en Blaupunkt CD årgang 1990.
Verdens flotteste CAB.i verden flotteste farver.
110 % respekt for en så flot udgave. (den har ikke været billig i Sv, mit eget tip var 140-150k SVkr) + afgift....
Men den vil være alle kronerne værd.
Hust at holde den i garage HVER nat og varme på HELE vinteren.
Så er der bil i rigtig mange år.
Helt som ny.
På nær de gustne instrumenter hvor der skulle sidde en Blaupunkt CD årgang 1990.
Verdens flotteste CAB.i verden flotteste farver.
110 % respekt for en så flot udgave. (den har ikke været billig i Sv, mit eget tip var 140-150k SVkr) + afgift....
Men den vil være alle kronerne værd.
Hust at holde den i garage HVER nat og varme på HELE vinteren.
Så er der bil i rigtig mange år.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Hov hov- det er da en Aero. 3-potten med instrumenter er da original og i høj kurs. Sådan ser en rigtigt udstyret Aero ud invendigtPå nær de gustne instrumenter hvor der skulle sidde en Blaupunkt CD årgang 1990.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Ja det er nok en af grundende til jeg IKKE vil have en AERO cab. For mig er der kun de første årgange der dur. (Uden kat)..
Aero mangler HK og den har taget på i vægt. Har mercedes ubåds plastik hen af dørerne .
ABS, KAT, AIR-con, man kan sikker også få den med airbag. !!!
Meget godt i en ny bil, men dit giver kun problemer i gamle biler med alderen.
MEN OLES bil er i TOTALT flot stand. 100% points for den....
Aero mangler HK og den har taget på i vægt. Har mercedes ubåds plastik hen af dørerne .
ABS, KAT, AIR-con, man kan sikker også få den med airbag. !!!
Meget godt i en ny bil, men dit giver kun problemer i gamle biler med alderen.
MEN OLES bil er i TOTALT flot stand. 100% points for den....
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
suuuper nice. tillykke fra ghettoen
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Senest rettet af mindblower 4. sep 2008, 22:58, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
Hej Ole
Det er flot at se den med Danske Nr. plader på. Ja den er bare flot. Der er ikke mange der står i den stand.
Det er flot at se den med Danske Nr. plader på. Ja den er bare flot. Der er ikke mange der står i den stand.
- Saabine
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ole Bendtsens Cab
De instrumenter er da ganske originale og faktisk i høj kurs, præcis som Vels siger... Jeg har dem også i Aero'en og har da fået at vide fra flere sider, at hvis jeg bliver træt af at se på dem, skal jeg endelig sige til...
Anyway, rigtig lækker cab... Nu er sommervejret jo vendt tilbage, så fortjener den da at blive luftet... Den er virkelig flot og sikke et pletfrit motorrum man skulle jo tro at den aldrig havde kørt en eneste kilometer... Tillykke, tillykke Ole
Anyway, rigtig lækker cab... Nu er sommervejret jo vendt tilbage, så fortjener den da at blive luftet... Den er virkelig flot og sikke et pletfrit motorrum man skulle jo tro at den aldrig havde kørt en eneste kilometer... Tillykke, tillykke Ole
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618
Savner de gode gamle SAAB-tider..
SAAB 900 T16 AERO 1987
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618
Savner de gode gamle SAAB-tider..
- rene
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: Ole Bendtsens Cab
Det er topmodellen...hvordan kan den mangle noget i forhold til de andre cabriolet modeller??...viking skrev: Aero mangler HK og den har taget på i vægt..
Vacuum sucks!!...
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Ole Bendtsens Cab
OG900 CAB 1987 = 175 HK
OG900 CAB 1990 = 160 HK "katten" drikker af fløden og forøger brændstof forbruget.
CAR AERO er top modellen fra 1990-1994 mht OG900CAB
Men fra MY 1986-1989 er topmodellen : OG900CAB turbo16 Det var før de introducerede spare CAB modeller uden turbo,mange hk og læder. Efter MY88 tog CAB-en på i vægt og fik "stjålet" nogle HK.
OG900 CAB 1990 = 160 HK "katten" drikker af fløden og forøger brændstof forbruget.
CAR AERO er top modellen fra 1990-1994 mht OG900CAB
Men fra MY 1986-1989 er topmodellen : OG900CAB turbo16 Det var før de introducerede spare CAB modeller uden turbo,mange hk og læder. Efter MY88 tog CAB-en på i vægt og fik "stjålet" nogle HK.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Ole Bendtsens Cab
Viking: Kommer an på APC-boks, for med rød APC har de 175. Det ligger alene i styringen, også selvom den har kat.
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Nu er det jo den røde styreboks der sidder i, den giver 175 heste på trods af katalysatoren. Læg i øvrigt mærke til dæk- og fælgmonteringen: 16". Det pudsige er at de 16 tommer står opført som original hjulstørrelse i bilens svenske registreringsattest.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Tillykke med bilen Ole, det er en drømmebil der har fundet sin helt rette egermand.
Den kunne vel godt leveres med 16" som ekstraudstyr, men de var uhyggeligt dyre i DK. Jeg kiggede engang på en årg 90 9K 2,3i med samme fælge. Ejeren sagde at de kostede 23.000.- fra ny og det var vel at mærke som eftermonterede. Skulle bilen leveres med disse kan man gange beløbet med 3 grundet reg.afgiften. Ja jeg tror da at det er sådan det hænger sammen i hvert fald...
Peter skrev:Læg i øvrigt mærke til dæk- og fælgmonteringen: 16". Det pudsige er at de 16 tommer står opført som original hjulstørrelse i bilens svenske registreringsattest.
Den kunne vel godt leveres med 16" som ekstraudstyr, men de var uhyggeligt dyre i DK. Jeg kiggede engang på en årg 90 9K 2,3i med samme fælge. Ejeren sagde at de kostede 23.000.- fra ny og det var vel at mærke som eftermonterede. Skulle bilen leveres med disse kan man gange beløbet med 3 grundet reg.afgiften. Ja jeg tror da at det er sådan det hænger sammen i hvert fald...
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Selvfølgelig kunne man da sikkert aftale med forhandleren at han monterede 16" fælge på bilen, for vi ved jo alle (?) at de gamle 900 aldrig leveredes med 16" fra fabrikken - men at det står i registreringsattesten som bilens originale fælgmontering, det er dét der er usædvanligt.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Det er vel ikke en AERO hvis der ikke står AERO på bilen
Ole´s her må være en CAB Turbo S
(og ja en Turbo S var modellen på visse markeder for AERO)
Men en aero kan det så ikke blive (ikke så nemt hva med svensken)
Auto anderses er en AERO men den er også lidt yngre...
Det var noget med at OPEL/GM havde ejerskabet af AERO og det blev frigivet da GM snuppede Saab.
UNDER alle omstændighede :
VI bukker os alle i støver og er dybt midsundelig på den extreme flotte , rustfrie og krølfri stand dette prakt ekslemplar af en OG CAB er i.
PS. i så fald vil jeg hellere eje en Turbo S end en AERO da den dermed er en ægte saab. DVS før GM gaflede saab.
Ole´s her må være en CAB Turbo S
(og ja en Turbo S var modellen på visse markeder for AERO)
Men en aero kan det så ikke blive (ikke så nemt hva med svensken)
Auto anderses er en AERO men den er også lidt yngre...
Det var noget med at OPEL/GM havde ejerskabet af AERO og det blev frigivet da GM snuppede Saab.
UNDER alle omstændighede :
VI bukker os alle i støver og er dybt midsundelig på den extreme flotte , rustfrie og krølfri stand dette prakt ekslemplar af en OG CAB er i.
PS. i så fald vil jeg hellere eje en Turbo S end en AERO da den dermed er en ægte saab. DVS før GM gaflede saab.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Viking, en SAAB er vel stadigvæk en SAAB, men alle de fordyrende elementer er skrællet bort: De dobbelte triangler, Watts bagakselarrangementet, de indvendigt løbende bremserør, vacuum-luftspjældssystemet, det indvendigt liggende gearskifte, den fede kurvede panoramaforrude, som fjerner de irriterende A-stolper fra udsynet, skift af forpærer med hvid skjorte på osv.
De slår mig på mange moderne Cabs, som der er kommet mange af på vejene, at vindspejlet ligger så meget ned at det nærmest er i vejen for indstigningen i bilen. Her et eksempel, en Audi A3:
Jeg vil ikke bytte med min 16 år gamle skrammede Italiener.
Oles Cab er vel nok klubbens mest velholdte?
De slår mig på mange moderne Cabs, som der er kommet mange af på vejene, at vindspejlet ligger så meget ned at det nærmest er i vejen for indstigningen i bilen. Her et eksempel, en Audi A3:
Jeg vil ikke bytte med min 16 år gamle skrammede Italiener.
Oles Cab er vel nok klubbens mest velholdte?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Kan det da ikke være hamrende ligegyldigt med den Aero diskussion. Man valgte ganske rigtigt at markedsføre den under forskellige navne i forskellige lande, men fælles for dem alle er at ingen af dem nogen sinde har været en Aero i bund og grund, siden navnet ganske rigtig tilhørte Opel indtil 1994 så vidt jeg husker ( har aldrig set en og900 med org. Aero skilt på ab fabrik ). Eneste måde at finde ud af om en og900 i realiteten er en og samme ting Aero / Turbo S osv er at kontakte fabrikken og høre på stelnr. om den fik monteret "Aero udstyr" - dvs. skørtesættet, som oprindeligt blev lavet af AirFlow (till 99'eren) og nok deraf tilnavnet Aero i folkemunde.
Så nej, slettet grundet GDPR....'s er heller ikke en Aero (ligesom min 1988'er heller ikke er det ) Intet syd for grænsen har nogensinde heddet Aero. Mener enda de hed noget helt tredie i Italien.
Komplet forvirring
viking skrev:Det er vel ikke en AERO hvis der ikke står AERO på bilen
Ole´s her må være en CAB Turbo S
(og ja en Turbo S var modellen på visse markeder for AERO)
Men en aero kan det så ikke blive (ikke så nemt hva med svensken)
Auto anderses er en AERO men den er også lidt yngre...
Det var noget med at OPEL/GM havde ejerskabet af AERO og det blev frigivet da GM snuppede Saab.
UNDER alle omstændighede :
VI bukker os alle i støver og er dybt midsundelig på den extreme flotte , rustfrie og krølfri stand dette prakt ekslemplar af en OG CAB er i.
PS. i så fald vil jeg hellere eje en Turbo S end en AERO da den dermed er en ægte saab. DVS før GM gaflede saab.
Kan det da ikke være hamrende ligegyldigt med den Aero diskussion. Man valgte ganske rigtigt at markedsføre den under forskellige navne i forskellige lande, men fælles for dem alle er at ingen af dem nogen sinde har været en Aero i bund og grund, siden navnet ganske rigtig tilhørte Opel indtil 1994 så vidt jeg husker ( har aldrig set en og900 med org. Aero skilt på ab fabrik ). Eneste måde at finde ud af om en og900 i realiteten er en og samme ting Aero / Turbo S osv er at kontakte fabrikken og høre på stelnr. om den fik monteret "Aero udstyr" - dvs. skørtesættet, som oprindeligt blev lavet af AirFlow (till 99'eren) og nok deraf tilnavnet Aero i folkemunde.
Så nej, slettet grundet GDPR....'s er heller ikke en Aero (ligesom min 1988'er heller ikke er det ) Intet syd for grænsen har nogensinde heddet Aero. Mener enda de hed noget helt tredie i Italien.
Komplet forvirring
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Iht. SAAB´s egne salgsprospekter, kom tilnavnet "S" fra og med MY89, som erstatning for......ja, Aero! Denne bil er netop en najnogfirser, og er iøvrigt noget af det smukkeste, jeg nogensinde har set i SAAB-sammenhæng I særdeleshed motorrummet..MUMS!
Man er overhovedet ikke det mindste misundelig
Pas godt på denne sjældenhed - det fås (næsten) ikke bedre....!
/Henrik
EDIT: Arh, cab´en er vist en MY90. Anyway - det forklarer alligevel "S"-et på bagsmækken
Man er overhovedet ikke det mindste misundelig
Pas godt på denne sjældenhed - det fås (næsten) ikke bedre....!
/Henrik
EDIT: Arh, cab´en er vist en MY90. Anyway - det forklarer alligevel "S"-et på bagsmækken
Senest rettet af hf-eco-power 27. jul 2008, 22:22, rettet i alt 1 gang.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Edwins:
Nej der er en betydelig forskel :
Nemlig om de er med saab platform eller opel platform. LIGE der skiller linien for saab puritanerer.....Da den blev overtrådt røg det helt unikke ved saab på godt eller dårligt. ALT derefter er IKKE ægte Saab. Med undtagelse af 9k den var første ben på de-routen.
Om Saab blev bedre eller dårligerer efter skiftet til opel er så at sige ligegyldigt for samlerer er orginalitet en skillelinien der er meget afgørende.
Prøv at kikke på brugt priserne på OG900CAB og NG900CAB OG holder prisen og er snart dyrer end NG. NG falder stadigt kraftigt i pris. Da OG anses for at være mere klassisk saab i forhold til NG
Samme fenomen ses hos MGB. Modellerne med krom kofangerne er langt mere eftertragtet end modellerne med plast kofanger.
Vels:
slettet grundet GDPR.... OG-CAB har AERO skilte på. Om den eller leveret med dem ved jeg ikke.
MEN
Citat saabmuseum. i t-hatten :
"1993 was the last model year of the Saab that has since become known as the classic 900. The last 900 rolled off the production line on 26 March 1993 - an Imola Red 900 Aero which was driven straight to the Saab Museum in Trollhättan
DVS i 1993 leverede fabrikken OG 900 som AERO...
Kilde : http://www.saabmuseum.com/900/my.html
Så der er forskel på Turbo S og AERO. (dog mest af alt kun navnet til forskel).
UD over det ER Ole´s den flotteste Saab Cab jeg nogenside har set til salg INGEN tvivl om det.... Super tillykke med den.
Nej der er en betydelig forskel :
Nemlig om de er med saab platform eller opel platform. LIGE der skiller linien for saab puritanerer.....Da den blev overtrådt røg det helt unikke ved saab på godt eller dårligt. ALT derefter er IKKE ægte Saab. Med undtagelse af 9k den var første ben på de-routen.
Om Saab blev bedre eller dårligerer efter skiftet til opel er så at sige ligegyldigt for samlerer er orginalitet en skillelinien der er meget afgørende.
Prøv at kikke på brugt priserne på OG900CAB og NG900CAB OG holder prisen og er snart dyrer end NG. NG falder stadigt kraftigt i pris. Da OG anses for at være mere klassisk saab i forhold til NG
Samme fenomen ses hos MGB. Modellerne med krom kofangerne er langt mere eftertragtet end modellerne med plast kofanger.
Vels:
slettet grundet GDPR.... OG-CAB har AERO skilte på. Om den eller leveret med dem ved jeg ikke.
MEN
Citat saabmuseum. i t-hatten :
"1993 was the last model year of the Saab that has since become known as the classic 900. The last 900 rolled off the production line on 26 March 1993 - an Imola Red 900 Aero which was driven straight to the Saab Museum in Trollhättan
DVS i 1993 leverede fabrikken OG 900 som AERO...
Kilde : http://www.saabmuseum.com/900/my.html
Så der er forskel på Turbo S og AERO. (dog mest af alt kun navnet til forskel).
UD over det ER Ole´s den flotteste Saab Cab jeg nogenside har set til salg INGEN tvivl om det.... Super tillykke med den.
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Indlæg
Hej
Min 900 cab er en Aero. Den har haft de samme mærker på som Ole´s, så Ole´s er også en Aero. Når der står Turbo S på, er det en Aero. Ud over det er Ole´s cab den flotteste cab, jeg har set, og kørt i. Så det er som Henrik skriver.
Min 900 cab er en Aero. Den har haft de samme mærker på som Ole´s, så Ole´s er også en Aero. Når der står Turbo S på, er det en Aero. Ud over det er Ole´s cab den flotteste cab, jeg har set, og kørt i. Så det er som Henrik skriver.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Jeg vil da stadig hellere have en ny SAAB end en Opel, men alle de tekniske og designmæssige særpræg en præ-'93 SAAB havde, er effektivt blevet skrællet bort af GM.
SAABs guldalder, i min lille verden, gik fra 1960 til 1993.
Oles guldklump er en fin eksponent for dette synspunkt.
SAABs guldalder, i min lille verden, gik fra 1960 til 1993.
Oles guldklump er en fin eksponent for dette synspunkt.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Der er da kommet mange gode ting til de nye saab : Oil sludge mv. (ups)....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Vels
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Kort historie lang, alle der har fået fabriksmonteret skørter er Aero. Men ingen har så vidt jeg ved fået skiltet på grundet ophavsretten på navnet, selv i Sverige hed der i 90'erne Turbo S.
Svenskerne selv brugte meget at der sted stelnr-T16-Aero i deres registrerings attest men ikke alle fik navnet med. De og900 man ser med Aero skilt har fået dem klisteret på fra en 9k'er.
(nogen påstår at visse biler fra fabrikken fik et lille skilt under dørpanelet der skulle identificere den som Aero..)
Uanset så er Ole's den flotteste cab jeg nogensinde har set, og som også reelt har kørt og været på private hænder.
Svenskerne selv brugte meget at der sted stelnr-T16-Aero i deres registrerings attest men ikke alle fik navnet med. De og900 man ser med Aero skilt har fået dem klisteret på fra en 9k'er.
(nogen påstår at visse biler fra fabrikken fik et lille skilt under dørpanelet der skulle identificere den som Aero..)
Uanset så er Ole's den flotteste cab jeg nogensinde har set, og som også reelt har kørt og været på private hænder.
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
Indlæg
Edwins hvad fejler de Saabér der er fra før 1960 .Men du har ret, de kunne lave biler den gang. Jeg nyder at køre i min Saab 93 fra 1956, hun er bare dejlig
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Anders, de fejler intet, men 96 var en meget succesfuld udvikling af 93, med bedre bremser, bedre udsyn, nøglestart, ikke selvmordsdøre osv.
Man skal lede længe efter en mere fræk og formfuldendt røv, end den som sidder på 93:
Fra forrige Roskilde-træf. Glem datoen på billedet. Kameraet er så gammelt at man skal fodre dato i det efter hvert batteriskift, det blev ikke gjort i Roskilde.
Man skal lede længe efter en mere fræk og formfuldendt røv, end den som sidder på 93:
Fra forrige Roskilde-træf. Glem datoen på billedet. Kameraet er så gammelt at man skal fodre dato i det efter hvert batteriskift, det blev ikke gjort i Roskilde.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Viking, det dér ang. Aero-betegnelsen er simpelthen noget sludder.
Det er mig der har hentet begge de i nærværende tråd omtalte Aero cab'er, dvs. både slettet grundet GDPR....' M92 og Ole's M90, og da det var mig der skulle træffe den endelige beslutning om "go" eller "no go" mht. køb, har jeg været dem begge igennem med lup og stetoskop inden jeg tog dem med hjem. Der sidder nøjagtig samme skilte på de to bilers bagklapper, nemlig "900 Turbo_S". slettet grundet GDPR....' M92 er oprindeligt solgt i Italien, og der sad ingen "Aero"-skilte på da jeg hentede den i Sverige.
Oles bil er lige så meget en Aero som en tredørs 900 Aero med fast tag - de er nemlig også leveret uden Aero-skilte fra fabrikken, på bagklappen står også..: 900 Turbo_S.
Så gu' er det en vaskeægte Aero. En M90 Aero cabriolet med alt hvad der skal være af Aero-skørter, ABS, AC, fartpilot, ekstra instrumenter, rød APC-boks osv. osv. At gå op i om der skulle være forskel på "Aero" og "Turbo_S" er omsonst. Der kan være forskelle på udstyret mellem de enkelte markeder (i USA var airbag f.eks. standard fra M90 på alle 900, men ikke i Europa), men en Aero er en Aero er en Aero.
Oles bil er klart den flotteste cab jeg har set udenfor museet i Trollhättan, og den kører som en ny bil - også når man træder pedalen i bund for at overhale en lastbil (og hér håber jeg så at Ole B. ikke læser med... )
Det er mig der har hentet begge de i nærværende tråd omtalte Aero cab'er, dvs. både slettet grundet GDPR....' M92 og Ole's M90, og da det var mig der skulle træffe den endelige beslutning om "go" eller "no go" mht. køb, har jeg været dem begge igennem med lup og stetoskop inden jeg tog dem med hjem. Der sidder nøjagtig samme skilte på de to bilers bagklapper, nemlig "900 Turbo_S". slettet grundet GDPR....' M92 er oprindeligt solgt i Italien, og der sad ingen "Aero"-skilte på da jeg hentede den i Sverige.
Oles bil er lige så meget en Aero som en tredørs 900 Aero med fast tag - de er nemlig også leveret uden Aero-skilte fra fabrikken, på bagklappen står også..: 900 Turbo_S.
Så gu' er det en vaskeægte Aero. En M90 Aero cabriolet med alt hvad der skal være af Aero-skørter, ABS, AC, fartpilot, ekstra instrumenter, rød APC-boks osv. osv. At gå op i om der skulle være forskel på "Aero" og "Turbo_S" er omsonst. Der kan være forskelle på udstyret mellem de enkelte markeder (i USA var airbag f.eks. standard fra M90 på alle 900, men ikke i Europa), men en Aero er en Aero er en Aero.
Oles bil er klart den flotteste cab jeg har set udenfor museet i Trollhättan, og den kører som en ny bil - også når man træder pedalen i bund for at overhale en lastbil (og hér håber jeg så at Ole B. ikke læser med... )
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Ole-Bendtsen
- SAAB FREAK
Indlæg
Jeg skal love for at min nyerhvevede Cabriolet har medført en del opmærksomhed.
Tusind tak for de mange fine bemærkniger om bilen, jeg ER også meget meget glad for den.
I kommende udgave af 9'eren kan i læse mere om forløbet, fra jeg så bilen til salg
på Blocket i Sverige, til modtagelse af en sms besked fra Slettet grundet GDPR klokken 23.45 en nat i det meget tildlige forår.
Jeg har igennem snart mange gået og sukket efter en Cab, og mange har naturligt tit spurgt..nå hva bliver det til, skal du ikke snart ha den bil ? Det samme gjorde Anders med
sin sms. besked.
Dagen efter tog tingene fart, og Peter Eget begyndte at forhandle med sælger, men alt dette og meget mere, fortalt af de involverede personer, i kommende udgave af medlemsbladet.
Som en kommentar til køb af specelle biler udbudt til salg. Hvis du går rundt med tanken om at købe, så tag en beslutning og vær klar til at slå til "næsten" inden emnet er der.
Det vil sige umiddelbart at have økonomien på plads, så man kan slå til fra fredag eftermiddag til mandag morgen,( bankens lukketid ) hvis det viser sig at man pludselig står overfor "guldet", måske sammen med en anden køber, som lige skal have afklaret ovennævnte efterfølgende mandag.
Sommerhilsen
Ole Bendtsen
Tusind tak for de mange fine bemærkniger om bilen, jeg ER også meget meget glad for den.
I kommende udgave af 9'eren kan i læse mere om forløbet, fra jeg så bilen til salg
på Blocket i Sverige, til modtagelse af en sms besked fra Slettet grundet GDPR klokken 23.45 en nat i det meget tildlige forår.
Jeg har igennem snart mange gået og sukket efter en Cab, og mange har naturligt tit spurgt..nå hva bliver det til, skal du ikke snart ha den bil ? Det samme gjorde Anders med
sin sms. besked.
Dagen efter tog tingene fart, og Peter Eget begyndte at forhandle med sælger, men alt dette og meget mere, fortalt af de involverede personer, i kommende udgave af medlemsbladet.
Som en kommentar til køb af specelle biler udbudt til salg. Hvis du går rundt med tanken om at købe, så tag en beslutning og vær klar til at slå til "næsten" inden emnet er der.
Det vil sige umiddelbart at have økonomien på plads, så man kan slå til fra fredag eftermiddag til mandag morgen,( bankens lukketid ) hvis det viser sig at man pludselig står overfor "guldet", måske sammen med en anden køber, som lige skal have afklaret ovennævnte efterfølgende mandag.
Sommerhilsen
Ole Bendtsen
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Ole's råd om at være klar, kan jeg kun bifalde. Jeg så min Cab på bilbasen 01.30 om natten og sendte sælger en sms 07.00. Talte med ham 08.00. Var i banken efter 105k kroner klokken 10 og så på bilen klokken 12. Bilen var udbudt til 99k og de ekstra 6k var med for at byde over. "Du kan vente på at den måske bliver solgt til ham der måske vil have den, eller tage mine 105k i kontant med det samme"... Klokken 13.30 var jeg hjemme med nyerhvervelsen. Vil man have sådan et apparat, skal man være klar. Næste ting er så standen.. Jeg tog bilen som den var og ofrede 50k mere på den på plade, maling og kaleche. Det var dyrere end at købe i italien, men jeg slap for besværet med import, fik bilen samme døgn jeg så den på nettet og har fået alt fornøjelsen ved at ofre penge på min drømmebil. Jeg har ikke fortrudt et øjeblik, selv om det er den dyre løsning jeg valgte. Det er nu min bil uden de tidligere ejeres rust og buler.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
En Aero er kun en Aero hvis den har forladt fabrikken noteret som Aero, med Aero merkater og aero som betegnelse i de papirer der er gået med bilen. ellers er det en Turbo S eller anden model.
Om de er ens i udstyr eller ej ( Aero / turbo S) betyder intet. Det er betegnelsen der er afgørende.
Om de er ens i udstyr eller ej ( Aero / turbo S) betyder intet. Det er betegnelsen der er afgørende.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Hele missæren om AERO i start 90erne stammer sikkert fra at Saab ikke havde rettigheden på Aero navnet, det havde GM. Det problem blev løst da GM slugte Saab: Så kunne de skilte med Aero navnet... Både på papiret og på bilen...
Man kan ikke begynde at kalde en Turbo S for Aero når der står Turbo S på bilen fra fabrikken..
Hvad bliver det næste: At min bil bliver en McLaren hvis der kommer et McLaren skilt på.
Det holder jo ikke vand..
Man kan ikke begynde at kalde en Turbo S for Aero når der står Turbo S på bilen fra fabrikken..
Hvad bliver det næste: At min bil bliver en McLaren hvis der kommer et McLaren skilt på.
Det holder jo ikke vand..
- khrisdk
- Webmaster
Indlæg
Vil det så sige at SSC Ultimate AERO TT er en Saab?
Den bruger da hele rækken af benævnelser:
Billede her:
Er det ikke ligegyldigt hva' den kaldes? Aero eller Turbo-S.
Den bruger da hele rækken af benævnelser:
Billede her:
Er det ikke ligegyldigt hva' den kaldes? Aero eller Turbo-S.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Der findes IKKE noget Aero skilt før GM kom ind i koncernen - at visse OG900 blev kaldt for Aero er derfor kun et kaldenavn.
Turbo S ER det samme som "Aero" - det vil Ole også erfare hvis han piller dørbeklædningen af sin fine Cab. Der står der uden tvivl "aero" i produktionskoden til samlebåndet.
Om bilen er blevet registreret som Aero på registreringsattesten er vist kun en tilfældighed som følge af at den er blevet leveret med ekstraudstyr.
Det er omsonst at kloge mere rundt i det, da der tilsyneladende ikke findes facit nogen steder.
Turbo S ER det samme som "Aero" - det vil Ole også erfare hvis han piller dørbeklædningen af sin fine Cab. Der står der uden tvivl "aero" i produktionskoden til samlebåndet.
Om bilen er blevet registreret som Aero på registreringsattesten er vist kun en tilfældighed som følge af at den er blevet leveret med ekstraudstyr.
Det er omsonst at kloge mere rundt i det, da der tilsyneladende ikke findes facit nogen steder.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Min saab 900 hedder Saab 900 Turbo A, bidrager det til forvirringen? Tilmed at det er en ægte aero født med lavtryk, ombygget til højtryk... bare for at bidrage til variationen og måske også diskussionen
I sidste ende gør det mig ikke nogen afgørende forskel om det er en ægte aero eller en kopi aero med aero skilte, den kører stadig som en drøm
/A
I sidste ende gør det mig ikke nogen afgørende forskel om det er en ægte aero eller en kopi aero med aero skilte, den kører stadig som en drøm
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Hmm altid denne Aero ikke Aero snak.
Min er en Swiss Edition , der står T16S i de orginale papirer , men der er et orginalt AERO mærkat foran baghjulene på skørterne.
Alle Swtss Edition havde dette mærkat monteret mellen '88-90.
Er det så en Aero eller T16S ? hvad er forskellen... Ingen
Min er en Swiss Edition , der står T16S i de orginale papirer , men der er et orginalt AERO mærkat foran baghjulene på skørterne.
Alle Swtss Edition havde dette mærkat monteret mellen '88-90.
Er det så en Aero eller T16S ? hvad er forskellen... Ingen
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Amerikanerne kalder Aero for SPG, Special Performance Group. Om det så er en Aero eller ej, ved jeg ikke. Big deal..
Der fandtes engang et Tjekkisk bilfabrikat som hed Aero. Det er vel en ægte Aero?
Der fandtes engang et Tjekkisk bilfabrikat som hed Aero. Det er vel en ægte Aero?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- khs
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg fandt lige Saab's 900 prospekt for 1993 frem. I den er der følgende modeller oplistet:
Saab 900 Turbo 16 Aero Cabriolet.
Saab 900 Turbo 16 Aero.
Saab 900 Turbo 16.
Saab 900 S
Saab 900i 2,1 Cabriolet.
Saab 900i 2.1
Saab 900i 2,0
Som en lille detalje, kunne man det år få et Air-Flow kit til bilerne og det er IKKE det samme som et Aero skørt. Air-Flow er meget mere bastant med ekstra lygter i frontspoileren og udsparing til udstødning i bagspoilene.
Jeg skal nok scanne prospektet en dag
Saab 900 Turbo 16 Aero Cabriolet.
Saab 900 Turbo 16 Aero.
Saab 900 Turbo 16.
Saab 900 S
Saab 900i 2,1 Cabriolet.
Saab 900i 2.1
Saab 900i 2,0
Som en lille detalje, kunne man det år få et Air-Flow kit til bilerne og det er IKKE det samme som et Aero skørt. Air-Flow er meget mere bastant med ekstra lygter i frontspoileren og udsparing til udstødning i bagspoilene.
Jeg skal nok scanne prospektet en dag
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Karsten
SKD medlem 222
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Nu er der jo heller ikke den store forskel på cab OG modellerne.
T16 , Turbo s og AERO er utroligt ens.
Det er små detailjer der adskiller den. El-just-sæder / plastik på siderne og instrumenter i "radio hullet"
De tidlige modeller havde ikke kat og abs. det kom i 89.
Bremsen blev opgraderet i 88 til 9k typen.
Den lidt større forskel kom med "spare modellerne" dvs. 900i CAB (ikke turbo).
Der manglede møllen og læder sæder mv.
MEN alt i alt havde de alle næsten alt i udstyr og er en super klassisk cab.
Helt baselt behøver en OG cab ikke en turbo. De er bedst til cruising. Over 130 km/t larmer det alligevel for meget.
Jeg har personligt ikke det store ønske om at rulle på taget med en klude bil ved høj hastighed. Det er vist rimeligt farligt....
T16 , Turbo s og AERO er utroligt ens.
Det er små detailjer der adskiller den. El-just-sæder / plastik på siderne og instrumenter i "radio hullet"
De tidlige modeller havde ikke kat og abs. det kom i 89.
Bremsen blev opgraderet i 88 til 9k typen.
Den lidt større forskel kom med "spare modellerne" dvs. 900i CAB (ikke turbo).
Der manglede møllen og læder sæder mv.
MEN alt i alt havde de alle næsten alt i udstyr og er en super klassisk cab.
Helt baselt behøver en OG cab ikke en turbo. De er bedst til cruising. Over 130 km/t larmer det alligevel for meget.
Jeg har personligt ikke det store ønske om at rulle på taget med en klude bil ved høj hastighed. Det er vist rimeligt farligt....
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Sikke en perle.....
Men mangler der ikke en gummiliste under forruden, der hvor hjelmen skal slutte tæt?
Men mangler der ikke en gummiliste under forruden, der hvor hjelmen skal slutte tæt?
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
Stort tillykke med din smukke elskerinde, Ole !!! Hun findes nok ikke ret meget smukkere !
Jeg glæder mig på dine vegne over, at min grønne Cab 2,1 aut. 1991 er rykket et nøk ned på skønhedsskalaen !! )
Jeg glæder mig på dine vegne over, at min grønne Cab 2,1 aut. 1991 er rykket et nøk ned på skønhedsskalaen !! )
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Muncken
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Gæt hvem der har en bil magentil den på vels plakat... HIhi
Hvorfor kan man ikke være anonym længere, det sætter en i dårligt lys når man vil prale...
Hvorfor kan man ikke være anonym længere, det sætter en i dårligt lys når man vil prale...
Medlemsnr.: 332
Biler min bankmand siger jeg må nøjes med:
900 SPG - Den hvide
9-5 Aero
Hvid er sku også okay...
Biler min bankmand siger jeg må nøjes med:
900 SPG - Den hvide
9-5 Aero
Hvid er sku også okay...