Banner cycler

Ole Bendtsens Cab

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

28. jul 2008, 00:04

Det er synd med sådan en hvid nr. plade. Hvor er hans nr.plade lys Men den er nu sød :mrgreen:


Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

28. jul 2008, 01:14

Viking, det dér ang. Aero-betegnelsen er simpelthen noget sludder.

Det er mig der har hentet begge de i nærværende tråd omtalte Aero cab'er, dvs. både slettet grundet GDPR....' M92 og Ole's M90, og da det var mig der skulle træffe den endelige beslutning om "go" eller "no go" mht. køb, har jeg været dem begge igennem med lup og stetoskop inden jeg tog dem med hjem. Der sidder nøjagtig samme skilte på de to bilers bagklapper, nemlig "900 Turbo_S". slettet grundet GDPR....' M92 er oprindeligt solgt i Italien, og der sad ingen "Aero"-skilte på da jeg hentede den i Sverige.

Oles bil er lige så meget en Aero som en tredørs 900 Aero med fast tag - de er nemlig også leveret uden Aero-skilte fra fabrikken, på bagklappen står også..: 900 Turbo_S.

Så gu' er det en vaskeægte Aero. En M90 Aero cabriolet med alt hvad der skal være af Aero-skørter, ABS, AC, fartpilot, ekstra instrumenter, rød APC-boks osv. osv. At gå op i om der skulle være forskel på "Aero" og "Turbo_S" er omsonst. Der kan være forskelle på udstyret mellem de enkelte markeder (i USA var airbag f.eks. standard fra M90 på alle 900, men ikke i Europa), men en Aero er en Aero er en Aero.

Oles bil er klart den flotteste cab jeg har set udenfor museet i Trollhättan, og den kører som en ny bil - også når man træder pedalen i bund for at overhale en lastbil (og hér håber jeg så at Ole B. ikke læser med... :mrgreen: )
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Ole-Bendtsen
SAAB FREAK
Indlæg: 54
Tilmeldt: 27. nov 2006, 15:02

28. jul 2008, 10:15

Jeg skal love for at min nyerhvevede Cabriolet har medført en del opmærksomhed.

Tusind tak for de mange fine bemærkniger om bilen, jeg ER også meget meget glad for den.

I kommende udgave af 9'eren kan i læse mere om forløbet, fra jeg så bilen til salg
på Blocket i Sverige, til modtagelse af en sms besked fra Slettet grundet GDPR klokken 23.45 en nat i det meget tildlige forår.

Jeg har igennem snart mange gået og sukket efter en Cab, og mange har naturligt tit spurgt..nå hva bliver det til, skal du ikke snart ha den bil ? Det samme gjorde Anders med
sin sms. besked.

Dagen efter tog tingene fart, og Peter Eget begyndte at forhandle med sælger, men alt dette og meget mere, fortalt af de involverede personer, i kommende udgave af medlemsbladet.

Som en kommentar til køb af specelle biler udbudt til salg. Hvis du går rundt med tanken om at købe, så tag en beslutning og vær klar til at slå til "næsten" inden emnet er der.

Det vil sige umiddelbart at have økonomien på plads, så man kan slå til fra fredag eftermiddag til mandag morgen,( bankens lukketid ) hvis det viser sig at man pludselig står overfor "guldet", måske sammen med en anden køber, som lige skal have afklaret ovennævnte efterfølgende mandag.

Sommerhilsen

Ole Bendtsen
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

28. jul 2008, 10:32

Ole's råd om at være klar, kan jeg kun bifalde. Jeg så min Cab på bilbasen 01.30 om natten og sendte sælger en sms 07.00. Talte med ham 08.00. Var i banken efter 105k kroner klokken 10 og så på bilen klokken 12. Bilen var udbudt til 99k og de ekstra 6k var med for at byde over. "Du kan vente på at den måske bliver solgt til ham der måske vil have den, eller tage mine 105k i kontant med det samme"... Klokken 13.30 var jeg hjemme med nyerhvervelsen. Vil man have sådan et apparat, skal man være klar. Næste ting er så standen.. Jeg tog bilen som den var og ofrede 50k mere på den på plade, maling og kaleche. Det var dyrere end at købe i italien, men jeg slap for besværet med import, fik bilen samme døgn jeg så den på nettet og har fået alt fornøjelsen ved at ofre penge på min drømmebil. Jeg har ikke fortrudt et øjeblik, selv om det er den dyre løsning jeg valgte. Det er nu min bil uden de tidligere ejeres rust og buler.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

28. jul 2008, 12:09

En Aero er kun en Aero hvis den har forladt fabrikken noteret som Aero, med Aero merkater og aero som betegnelse i de papirer der er gået med bilen. ellers er det en Turbo S eller anden model.

Om de er ens i udstyr eller ej ( Aero / turbo S) betyder intet. Det er betegnelsen der er afgørende.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

28. jul 2008, 12:20

Hele missæren om AERO i start 90erne stammer sikkert fra at Saab ikke havde rettigheden på Aero navnet, det havde GM. Det problem blev løst da GM slugte Saab: Så kunne de skilte med Aero navnet... Både på papiret og på bilen...

Man kan ikke begynde at kalde en Turbo S for Aero når der står Turbo S på bilen fra fabrikken..

Hvad bliver det næste: At min bil bliver en McLaren hvis der kommer et McLaren skilt på. :lol:

Det holder jo ikke vand..
:wink:
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

28. jul 2008, 12:51

Vil det så sige at SSC Ultimate AERO TT er en Saab?

Den bruger da hele rækken af benævnelser:

Billede her:

Billede

Er det ikke ligegyldigt hva' den kaldes? Aero eller Turbo-S.
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

28. jul 2008, 12:58

Der findes IKKE noget Aero skilt før GM kom ind i koncernen - at visse OG900 blev kaldt for Aero er derfor kun et kaldenavn.
Turbo S ER det samme som "Aero" - det vil Ole også erfare hvis han piller dørbeklædningen af sin fine Cab. Der står der uden tvivl "aero" i produktionskoden til samlebåndet.
Om bilen er blevet registreret som Aero på registreringsattesten er vist kun en tilfældighed som følge af at den er blevet leveret med ekstraudstyr.
Det er omsonst at kloge mere rundt i det, da der tilsyneladende ikke findes facit nogen steder.
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6958
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

28. jul 2008, 13:11

Min saab 900 hedder Saab 900 Turbo A, bidrager det til forvirringen? Tilmed at det er en ægte aero født med lavtryk, ombygget til højtryk... bare for at bidrage til variationen og måske også diskussionen :wink:

I sidste ende gør det mig ikke nogen afgørende forskel om det er en ægte aero eller en kopi aero med aero skilte, den kører stadig som en drøm :D

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

28. jul 2008, 13:12

Ok bilen er en William men kaldes for Bill. :lol:

Officielt er det en Turbo S

Men vi saab nørder kalder dem for AERO (selv om det var forbudt pga. GM).

Det skal ikke være for nemt. :roll:
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1657
Tilmeldt: 12. aug 2007, 18:39

28. jul 2008, 15:29

Hmm altid denne Aero ikke Aero snak.

Min er en Swiss Edition , der står T16S i de orginale papirer , men der er et orginalt AERO mærkat foran baghjulene på skørterne.
Alle Swtss Edition havde dette mærkat monteret mellen '88-90.
Er det så en Aero eller T16S ? hvad er forskellen... Ingen :wink:
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

28. jul 2008, 15:52

Amerikanerne kalder Aero for SPG, Special Performance Group. Om det så er en Aero eller ej, ved jeg ikke. Big deal.. :wink:

Der fandtes engang et Tjekkisk bilfabrikat som hed Aero. Det er vel en ægte Aero?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

31. jul 2008, 11:58

Jeg fandt lige Saab's 900 prospekt for 1993 frem. I den er der følgende modeller oplistet:

Saab 900 Turbo 16 Aero Cabriolet.
Saab 900 Turbo 16 Aero.
Saab 900 Turbo 16.
Saab 900 S
Saab 900i 2,1 Cabriolet.
Saab 900i 2.1
Saab 900i 2,0

Som en lille detalje, kunne man det år få et Air-Flow kit til bilerne og det er IKKE det samme som et Aero skørt. Air-Flow er meget mere bastant med ekstra lygter i frontspoileren og udsparing til udstødning i bagspoilene.

Jeg skal nok scanne prospektet en dag :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

1. aug 2008, 10:03

Nu er der jo heller ikke den store forskel på cab OG modellerne.
T16 , Turbo s og AERO er utroligt ens.
Det er små detailjer der adskiller den. El-just-sæder / plastik på siderne og instrumenter i "radio hullet"

De tidlige modeller havde ikke kat og abs. det kom i 89.
Bremsen blev opgraderet i 88 til 9k typen.

Den lidt større forskel kom med "spare modellerne" dvs. 900i CAB (ikke turbo).
Der manglede møllen og læder sæder mv.

MEN alt i alt havde de alle næsten alt i udstyr og er en super klassisk cab.

Helt baselt behøver en OG cab ikke en turbo. De er bedst til cruising. Over 130 km/t larmer det alligevel for meget.

Jeg har personligt ikke det store ønske om at rulle på taget med en klude bil ved høj hastighed. Det er vist rimeligt farligt.... :shock: :shock:
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

1. aug 2008, 12:25

Sikke en perle.....

Men mangler der ikke en gummiliste under forruden, der hvor hjelmen skal slutte tæt?
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

1. aug 2008, 14:54

Stort tillykke med din smukke elskerinde, Ole !!! Hun findes nok ikke ret meget smukkere !

Jeg glæder mig på dine vegne over, at min grønne Cab 2,1 aut. 1991 er rykket et nøk ned på skønhedsskalaen !! ;-))
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
Muncken
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 573
Tilmeldt: 12. feb 2004, 20:46

1. aug 2008, 16:24

Gæt hvem der har en bil magentil den på vels plakat... HIhi

Hvorfor kan man ikke være anonym længere, det sætter en i dårligt lys når man vil prale... :oops:
Medlemsnr.: 332

Biler min bankmand siger jeg må nøjes med:
900 SPG - Den hvide
9-5 Aero

Hvid er sku også okay...

Tilbage til "Cabriolet Forum"