Med fare for at starte en religionskrig vover jeg alligevel følgende spørgsmål:
Mit rat i cab'en har set bedre dage - hvilket rat skal der sidder i en rigtig orgCab. ?
/Jannek
Rat til Cab.
Redaktør: Bestyrelsen
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Rat til Cab.
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Rat til Cab.
Der sidder et rat på størrelse med et bus rat..
Med mindre du har Air bag, så bliver det endnu mere fælt...
Her er min T16 Cab med org. Saab rat:
https://picasaweb.google.com/1110843226 ... 2649566578
Heldigvis er der rigtig mange muligheder for biler uden air bag...
Med mindre du har Air bag, så bliver det endnu mere fælt...
Her er min T16 Cab med org. Saab rat:
https://picasaweb.google.com/1110843226 ... 2649566578
Heldigvis er der rigtig mange muligheder for biler uden air bag...
Senest rettet af viking 7. jul 2014, 09:56, rettet i alt 1 gang.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Rat til Cab.
Der er ikke så meget at vælge på når det kommer sig til just din bil........
Du har nemlig en US med Airbag, og der var kun et af slagsen dengang
Jag har selv prøvet at bytte rat fra en US -
og der skal lidt mere til end bare selve rattet..........
Jeg byttede hele ratstangen fra en bil uden airbag -
monterede så det klassiske Turborat:
Du har nemlig en US med Airbag, og der var kun et af slagsen dengang
Jag har selv prøvet at bytte rat fra en US -
og der skal lidt mere til end bare selve rattet..........
Jeg byttede hele ratstangen fra en bil uden airbag -
monterede så det klassiske Turborat:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Rat til Cab.
I tilbehørskataloget fra sept 1992 -
kan man bl.a finde desse smukke runde sager
Så "frit valg på øverste hylde" hedder det vist
kan man bl.a finde desse smukke runde sager
Så "frit valg på øverste hylde" hedder det vist
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Rat til Cab.
Se nu begynder det at ligne noget regin
Det klassiske Turbo rat er stort nok til en bybus.....
Volvo, Saab og Mercedes har aldrig kunne styre sig med at få det stort nok....
Det klassiske Turbo rat er stort nok til en bybus.....
Volvo, Saab og Mercedes har aldrig kunne styre sig med at få det stort nok....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Rat til Cab.
Der er også orginale Saab Asymetrisk Aero rat:
https://picasaweb.google.com/1110843226 ... 7756687474
Jeg har også et MY88 900 orginalt specialt Saab rat. Leveret i 1 stk. til en Saab special udstilling i Stokholm foråret 1988.
De ville vise hvor langt og hvor meget man kunne få i Saab 900.
Det er enheden til venstre.
Jeg har stillet det op sammen med et std. Turbo rat.
Men begge er orginale.
Så orginalt leveret kan være menge ting.
Alt fra std. turbo rattet, til katalog enhederne og til special enheden i træ.. Alt leveret fra nyt hos horhandleren.
Her er træ rattet lagt oven på std. turbo-rattet for at se forskeld i diameter:
https://picasaweb.google.com/1110843226 ... 8094703458
https://picasaweb.google.com/1110843226 ... 7756687474
Jeg har også et MY88 900 orginalt specialt Saab rat. Leveret i 1 stk. til en Saab special udstilling i Stokholm foråret 1988.
De ville vise hvor langt og hvor meget man kunne få i Saab 900.
Det er enheden til venstre.
Jeg har stillet det op sammen med et std. Turbo rat.
Men begge er orginale.
Så orginalt leveret kan være menge ting.
Alt fra std. turbo rattet, til katalog enhederne og til special enheden i træ.. Alt leveret fra nyt hos horhandleren.
Her er træ rattet lagt oven på std. turbo-rattet for at se forskeld i diameter:
https://picasaweb.google.com/1110843226 ... 8094703458
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Jannek_uldal
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Tak, selvom jeg havde håbet på at kunne finde et andet rat (jeg har netop US modellen med airbag)
Jeg må få undersøgt hvad en renovering af rattet koster med nyt læder.
/Jannek
Jeg må få undersøgt hvad en renovering af rattet koster med nyt læder.
/Jannek
SAAB 900T cab. '92 US model
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
SAAB 9-3 TTID Aero Griffin Estate Hirsch MY12 - SOLGT
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Der er nogen herhjemme som kan http://www.dba.dk/restaurering-af-laede ... -88690168/
Men det er nok billigere i Budapest.
Men det er nok billigere i Budapest.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few