Jeg har tænkt på at købe denne batterilader CTEK MXS 3.8A til fruens cabriolet, fordi den jo ikke kører så meget i den kolde tid.
Men kan ikke rigtig finde svar på nettet på om det er en god eller dårlig ide.
Bilen bliver rørt ca. en gang om måneden og har før vist tegn på lidt svagt batteri.
Batteriet er ca. 3 år gammelt Exide Premium EA770 77Ah, og i sommers var der ikke strøm nok til at starte den efter 14 dages ferie.
Det er så blevet bedre siden, men hvorfor ved jeg ikke.
Dengang havde jeg kontakt til exíde, som sagde det kunne være sulfatering.
Hvis batteriet stadig har problemer med sulfatering, står der at netop denne lader kan afhjælpe det.
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-67 ... -469830742
Hvis der er nogen der har erfaring med vedligeholdelsesladere ville jeg blive glad for evt. hints.
:mrcool
Batterilader CTEK MXS 3.8A
Redaktør: Bestyrelsen
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Batterilader CTEK MXS 3.8A
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Batterilader CTEK MXS 3.8A
Jeg kan kun bekræfte at det er en rigtig god ide med vedligeholdende opladning af et batteri i en bil der bruges sjældent.
CTEK er toppen af poppen, så hvis den viste passer til dit budget tror jeg ikke du bliver skuffet. Den kan helt sikkert forlænge levetiden af et batteri. Forvent dog ikke mirakler. Det nuværende batteri har allerede været dybafladet så derfor har det sandsynligvis taget skade allerede. Den kapacitet du har mistet får du aldrig tilbage, men da det er et rigeligt "stort" batteri kan det sikkert holde flere år med lidt omsorg.
CTEK laderen er også smart på den måde at der medfølger et kabel der kan boltes fast på batteriet. Så kan du bare sætte stikket fra laderen i når du skal lade og behøver ikke at sætte klemmerne på.
Der er også et specielt vedligeholdelsesprogram så man i teorien bare kan lade laderen sidde på i ugevis uden at den bruger specielt meget strøm.
Som sagt CTEK nok de dyreste man kan købe men sammenlignet med et nyt batteri er prisen ikke så slem.
MVH Mads
CTEK er toppen af poppen, så hvis den viste passer til dit budget tror jeg ikke du bliver skuffet. Den kan helt sikkert forlænge levetiden af et batteri. Forvent dog ikke mirakler. Det nuværende batteri har allerede været dybafladet så derfor har det sandsynligvis taget skade allerede. Den kapacitet du har mistet får du aldrig tilbage, men da det er et rigeligt "stort" batteri kan det sikkert holde flere år med lidt omsorg.
CTEK laderen er også smart på den måde at der medfølger et kabel der kan boltes fast på batteriet. Så kan du bare sætte stikket fra laderen i når du skal lade og behøver ikke at sætte klemmerne på.
Der er også et specielt vedligeholdelsesprogram så man i teorien bare kan lade laderen sidde på i ugevis uden at den bruger specielt meget strøm.
Som sagt CTEK nok de dyreste man kan købe men sammenlignet med et nyt batteri er prisen ikke så slem.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Jeg har selv sådan en og den er fin. Jeg har også været ude for et afladt batteri og så er den lidt (for) lille med 3,8A den skal nok lade batteriet op, men det tager mange timer, så overvej om du skal have modellen med 7A. Hvis det kun er vedligeholdelse ladning så burde den lille være fin nok.
Mvh
Troels
Mvh
Troels
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Den lille er ganske fin..
Problemet er batteriet.. Det er ikke egnet til den måde vi bruger vores Cab biler...
Det bedste man kan bruge er et Optima AGM batterier de "snasker" ikke til...
De kan stå hele vinteren unden ladning og starter uden problemer...
Desuden er det en super god ide at sætte kørelys på bilen og slukke at andet lys..
Få og korte kørsler kan ikke lade batteriet ordentligt op...
http://www.batteribyen.dk/optima-yellow ... ri-851-187
Jeg har selv en AGM i min OG 900 Aero. Den står i månedsvis uden brug, og starter glad hver gang.
Desuden låner jeg AGM batteriet ud til flere der ikke kan starte deres diesel biler og både...
Der er godt nok koldstart power i det......
Problemet er batteriet.. Det er ikke egnet til den måde vi bruger vores Cab biler...
Det bedste man kan bruge er et Optima AGM batterier de "snasker" ikke til...
De kan stå hele vinteren unden ladning og starter uden problemer...
Desuden er det en super god ide at sætte kørelys på bilen og slukke at andet lys..
Få og korte kørsler kan ikke lade batteriet ordentligt op...
http://www.batteribyen.dk/optima-yellow ... ri-851-187
Jeg har selv en AGM i min OG 900 Aero. Den står i månedsvis uden brug, og starter glad hver gang.
Desuden låner jeg AGM batteriet ud til flere der ikke kan starte deres diesel biler og både...
Der er godt nok koldstart power i det......
Senest rettet af viking 13. dec 2015, 22:17, rettet i alt 1 gang.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg har 2 CTEK ladere en 7 amp.og en 0,8 Amp ,min 900i står opstaldet i et halv år,men starter uden poblemer uden at være ladet på i dette halve år.
CTEK laderen er en af de aller bedste ladere du kan købe
CTEK laderen er en af de aller bedste ladere du kan købe