Banner cycler

Fruens Cabrio skal desværre sælges.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

Fruens Cabrio skal desværre sælges.

2. jul 2019, 21:31

Min kære kone er desværre blevet så dårlig, at hun ikke længere kan komme ind og ud af hendes elskede Cabriolet.
Vi er nødt til at finde en mere indstignings venlig bil og så skal det være med automat gear.
Men jeg er i vilrede over hvad vi kan forvente at få for hendes Cabriolet.
Det er en Saab 9-3 2.0 T Aero med alt i udstyr og den store navi skærm og originalt Eberspächer bensin fyr.
Bilen er velholdt og har lige fået lavet bremser foran - skiver - caliber og klodser, den er ny synet i april og bliver rustbehandlet hver 3 år så der er ingen synlig rust i den, men jeg har selvfølgelig ikke haft kamera ind i hulrum.
Den har reg. nr. JW 20 516.

Hvad tror I den vil kunne indbringe?


Stig


----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Fruens Cabrio skal desværre sælges.

2. jul 2019, 23:00

"Nettet siger" på bilen:
knabt 200 kkm
1. reg 11-4-2005
Synet april 2019
Aero :-)

En 9-3 cab 2,0T MY 09 med under 50 kkm står 229kkr og flytter sig ikke fra salgsvinduet..

En der kommer tæt på: (dog med autogear) Det kan være et plus for nogen og et minus for andre:
Aero fra 06-2005 med 176 kkm bag står til 115 kkr.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/ ... 2d/4337265

Et hurtigt bud for privat handel er omkrig 100-120 kkr. alt efter stand, om den har kørt vinter eller ej og om den er serviceret hyppigt med hyppige olieskift.

PS. Jeg forstår ikke de lave priser på Saab NG-9-3 cab. De er velbygget, suser fint afsted og er flotte.
Men priserne er lave, og levere end OG 900 :roll: , mystisk, men sådan er markedet lige nu...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Fruens Cabrio skal desværre sælges.

4. jul 2019, 21:09

Hej Stig

Hvad fejler hun? (et retorisk spørgsmål, som du IKKE skal svare på -det vedkommer ikke mig) -men: Hvad er problemet? Indstigningshøjden i en cab er vel ikke et problem (i godt vejr)? Jeg spørger, fordi min kone i mange år har været undergivet min hang til SAAB. Hun startede nu selv ved at forvise mig til hendes DAF 66 til fordel for min OG900, da vi havde fået vores første datter. Derefter har hun selv haft to OG900 -den sidste en handicapbil, som SahvaMobil havde "tilpasset" på vanlig vis: Er man handicappet, skal bilen åbenbart også se handicappet ud. Der var en del at rette op på... Nå, men den havde "amerikanerservo" (dvs. spillende let -ikke min kop the, men konen elskede det).

I de seneste år har hun fablet om, at hun gerne ville have en lille bil, der i hendes øjne skulle være nemmere at håndtere. Så efter en afsøgning af mulighederne endte det med en Micra. Den viste sig at være tung i styringen (hvilket hun ikke selv kunne vurdere inden købet, da hun ikke må køre en bil, der ikke er specialindrettet -hun har fået amputeret højre arm, og har nu også fået slidgigt i den "raske"). Styringen blev løst af HandiMobil, og min gode, gamle afviserkontakt til foden endte også i Micraen (efter en masse bøvl med oversmarte ratknopløsniner :P ). Men resultatet er stadig en bil, hun ikke ligefrem er glad for at køre længere ture i (det gælder også mig -skal jeg være chauffør, kører jeg hellere i min 9K, fremfor at sidde på for korte sæder i en larmende lille bil uden den store retningsstabilitet). Det skal siges, at hun IKKE er berettiget til en handicapbil -hun har to nydelige ben, der kan bære hende langt, og at hun så ikke kan bære ret meget ret langt, tæller åbenbart ikke i det spil. Men hun har ret til tilskud til automatgear i en ny bil, og hun har ret til nødvendig specialindretning af bilen, uanset dens alder.

Tilbage til emnet: Hvis din kone er så glad for sin cab, og hvis det er praktisk muligt for hende at komme ind og ud af den, hvorfor så ikke bytte den til en tilsvarende med automatgear, når nu priserne er så urimeligt lave? Så kan I måske gå efter en, der har noget hjælpsomt ekstraudstyr, ligesom I forhåbentlig kan få tilskud til de specialindretninger, der gør det muligt for din kone at køre bilen. Og så har hun altså stadig en dejlig cruiser, som hun kan køre glad og langt i, og ikke en praktisk Berlingo :shock: .

Ja, det var så bare mine tanker ud fra personlige erfaringer.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

Re: Fruens Cabrio skal desværre sælges.

11. jul 2019, 18:43

Kære venner.
En Saab ejer takker af for denne gang, vi har nu solgt fruens elskede Cabriolet som hun købte i 2012, da den havde kørt 168000 km. og nu da den blev solgt havde den kørt 198000 km.
På 7 år havde den kun kørt 30000 km. og Kim i Verninge har ofte grint af mig, når jeg skiftede mellem sommer og vinterhjul fordi den ofte ikke havde kørt mere end 700 km. ;-)
Men konens indvendige skellet kunne ikke klare ind og udstigning mere og hun have også problemer med koblingen, så et skifte var nødvendigt.
Vi har nu investeret i en Smart Fortwo cabriolet med automat gear eller tomat gear som Edwins ville have beskrevet det.
Jeg har nydt at være iblandt Jer men når næste opkrævning kommer vil jeg nok ikke fornye det, desværre er tiden kommet for at give slip på Saaberne.
Jeg vil gerne takke alle herinde for altid at være klar til at vidensdele og give jeres guldkorn videre til alle os andre amatører.
Bilen er solgt til en forhandler i sønderjylland, men har har endnu ikke sat den til salg på hans hjemmeside, men hvis nogen herinde brænder efter en super velholdt Saab 9-3 Aero cabriolet med alt i udstyr og uden spor af rust og som kun har haft 2 ejere, hvor den første ejer var en bankdirektør, der har indtastet flere kendte menneskers hjemme adresser bl.a. Lene fra Aqua og Brian Mikkelsen, så send mig en pm og jeg give jeres telefon nummer videre til forhandleren.
Jeg ønsker alle herinde held og lykke fremover.
Hilsen Stig
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Brugeravatar
swolff
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. sep 2006, 03:44

Re: Fruens Cabrio skal desværre sælges.

16. jul 2019, 05:00

Hvis der er nogen der er interesseret i en super velholdt Saab 9-3 Aero cabriolet så se den her.

https://www.sl-biler.dk/brugte-biler/bi ... -813685134
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Fruens Cabrio skal desværre sælges.

16. jul 2019, 23:43

Hej Stig

Det var da en sjov og charmerende løsning, som din kone nok bliver glad for :D . Jeg håber det bedste for både hendes helbred og det nye ejerskab.

Jeg kommer nu til at savne din signatur (bl.a.), men du kan jo vende tilbage, når Caddien skal udskiftes: En NG9-5 burde være det oplagte valg (GM premium-mærke samlet i Trollhättan) -ikke? 8).

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66

Tilbage til "Cabriolet Forum"