Tesla er mere sikker end nogen Saab nogensinde har været:
https://www.youtube.com/watch?v=bkayYiwrjyQ
Meget af det skyldes at front og agter kollisionzoner er større
Stiv ramme fra A stolpe til agter og stiv ramme på tværs.
Taget folder ikke sammen når den ruller rundt.
Der er ikke brandbare væsker der kan eksploderer...
Hvis man graver ned i hvordan batterierne er pakket og kølet, er Tesla de eneste der anvender kølestripe pakket tæt ind i mellem batterierækkerne og hindre overhedning af batterierne i opladning og kollision.
Så vi er mange der spørger os selv om hvilke biler der kan erstatte nye Saab.
Mht. sikkerhed er Tesla en god kandidat til at erstatte Saab sikkerhed..
Desuden er den bygget med metrisk gevind og metriske bolte
Man kan også ombygge den til en pick up hvis man lige mangler en sådanne ting:
https://www.youtube.com/watch?v=R35gWBtLCYg
Her bygger de den:
https://www.youtube.com/watch?v=jKv_N0IDS2A
Sikkerheden røg, men sej vogn...
Saab sikkerhed slået af Tesla
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Saab sikkerhed slået af Tesla
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Øhh...hvad skal man bruge den information til? Er du blevet "indrullet" i Tesla-salgs-organisationen - med attraktive provisionsafkast - eller ønsker du bare at fortælle de ærede medlemmer, at du bruger megen tid på Youtube?
Undskyld de lidet provokerende spørgsmål, men jeg fatter blot ikke, at nogen har "trang" til at dele hvadsomhelst og forsøger i legitimetetens hellige navn at knytte det til vores eget mærke, SAAB. Det har i min optik ingen gang på jord. For har forfatteren tænkt over, hvordan modtageren skal forholde sig til endsige reagere på noget sådant. Hvad smager bedst, en pære eller en banan?
Tesla rager mig personligt en høstblomst. De siger mig en ikke en fløjtende sk#d! Jeg ser dem dagligt på arbejdet, blæret parkeret på chefernes P-pladser. Det har endnu ikke fanget min interesse i at studere dem nærmere, og jeg kan snildt holde mundvandet tilbage
God sommer til SAAB-folket ønskes herfra. Netop hjemvendt fra det Nordsjællandske med endnu én af slagsen, købt af en ægte SAAB-fælle
/Henrik
Undskyld de lidet provokerende spørgsmål, men jeg fatter blot ikke, at nogen har "trang" til at dele hvadsomhelst og forsøger i legitimetetens hellige navn at knytte det til vores eget mærke, SAAB. Det har i min optik ingen gang på jord. For har forfatteren tænkt over, hvordan modtageren skal forholde sig til endsige reagere på noget sådant. Hvad smager bedst, en pære eller en banan?
Tesla rager mig personligt en høstblomst. De siger mig en ikke en fløjtende sk#d! Jeg ser dem dagligt på arbejdet, blæret parkeret på chefernes P-pladser. Det har endnu ikke fanget min interesse i at studere dem nærmere, og jeg kan snildt holde mundvandet tilbage
God sommer til SAAB-folket ønskes herfra. Netop hjemvendt fra det Nordsjællandske med endnu én af slagsen, købt af en ægte SAAB-fælle
/Henrik
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Hvad er det nu, sådan en Tesla kan trække?
Nåh nej, den kan ikke indregistreres med anhængertræk
Sikke en anvendelig erstatning, når sønnens drifting-racer skal på autotraileren
Nåh nej, den kan ikke indregistreres med anhængertræk
Sikke en anvendelig erstatning, når sønnens drifting-racer skal på autotraileren
Sláinte
Mick
Mick
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Nogle af dem kan godt fås med træk, model X i hvert fald. Men hvor mange gange skal man lade op for at trække campingvognen til Gardasøen efter en Tesla Model X? Det bliver vist en lang tur.
Bortset fra det, så forsøger Viking vist bare at generere lidt trafik her på sitet. Der sker jo ikke så meget...
Bortset fra det, så forsøger Viking vist bare at generere lidt trafik her på sitet. Der sker jo ikke så meget...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Elbiler i Danmark er en enorm narresut. Jeg og fruen kørte på Sydamar. Flot, stille vejr. Jeg så de 3 store skorstene fra Ørstedsværket. Fed, ulækker olie/kulrøg. Jeg sagde: "Se Tina, det er Tesla's udstødsrør.."
Elbilerne er ganske gode, men batterierne er slet, slet ikke gode nok. Behold skramlet..
Elbilerne er ganske gode, men batterierne er slet, slet ikke gode nok. Behold skramlet..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Elbiler i byens lyskurver er dejligt lydløse, levetiden på de store Tesla batterier er anslået til at kunne holde
hele bilens levetid... Beregninger ligger på op til 15-20 år hvis man kun lader den op til 80pct og ikke kører den helt ned.
Værer ser det ud med de små mini biler med mindre batteri pakker.
Både model 3 og X fås med træk, måske vil fremtidens ferie turer sydpå blot være at leje et mobil
Home eller en hytte der hvor man ankommer (helt ærligt er det ikke særligt økonomisk at slæbe sit
eget hus med 3000km)
At sammenligne crashtest på en 2018 bil med en mindst 9 år ældre saab konstruktion er måske ikke helt fair
Jeg syntes elbiler er spændende... Men Tesla er for mig lidt for meget en iPad på 4 hjul.
hele bilens levetid... Beregninger ligger på op til 15-20 år hvis man kun lader den op til 80pct og ikke kører den helt ned.
Værer ser det ud med de små mini biler med mindre batteri pakker.
Både model 3 og X fås med træk, måske vil fremtidens ferie turer sydpå blot være at leje et mobil
Home eller en hytte der hvor man ankommer (helt ærligt er det ikke særligt økonomisk at slæbe sit
eget hus med 3000km)
At sammenligne crashtest på en 2018 bil med en mindst 9 år ældre saab konstruktion er måske ikke helt fair
Jeg syntes elbiler er spændende... Men Tesla er for mig lidt for meget en iPad på 4 hjul.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvad med om du snart ryster op med lidt historier og foto's af den nye CD raket?
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Er det endnu en lækker 9000?hf-eco-power skrev: ↑24. jun 2019, 12:02Netop hjemvendt fra det Nordsjællandske med endnu én af slagsen
Hvad med om du snart ryster op med lidt historier og foto's af den nye CD raket?
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
Den hjembragte SAAB er ikke til undertegnede men til en nær SAAB-lidelsesfælle. Det blev en M05 9-5 3,0 TiD Estate Vector. Rigtig fin og righoldigt udstyret med under 200 Tkm på urværket.
Ja, jeg erkender, at jeg har været lidt træg i at hoste op med både billeder og historie på min egen "nyerhvervelse". Jeg skal åbenbart have et "langt tilløb". Der er så meget at berette og vise. Inklusive de ting, jeg selv har lavet på den i den relativt beskedne tid, den har været i trafik. Venligst hav lidt tålmodighed en stund endnu. Lige pludselig sker det
/Henrik
Ja, jeg erkender, at jeg har været lidt træg i at hoste op med både billeder og historie på min egen "nyerhvervelse". Jeg skal åbenbart have et "langt tilløb". Der er så meget at berette og vise. Inklusive de ting, jeg selv har lavet på den i den relativt beskedne tid, den har været i trafik. Venligst hav lidt tålmodighed en stund endnu. Lige pludselig sker det
/Henrik
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
En seksbenet diesel? Din bekendt er en modig mand, hvis ellers rygterne om den motor taler sandt...
Bortset fra det, så var vi MEGET tæt på at købe en Tesla 3 ved seneste fornyelse af bilparken. Den faldt på den praktiske, "virkelige" rækkevidde på omkring 350 km, det er simpelthen ikke nok til vores behov.
I stedet blev det en Audi A6 fra 2015 med to-liters diesel og 190 HK / 400 Nm. Den kører 19-21 km/l i praksis (trods størrelsen), og kører nemt 1300 km på en tankfuld. Ta' dén, Tesla.
Til gengæld kan hos Clever få en boks på væggen hjemme i garagen, og et flat rate abonnement til både hjemmeladeren og alle Clever-stationerne.
Hvis bare rækkevidden var brugbar, så var det sgu' smart: Man "tanker" bilen hjemme ("tanken" er altid fuld når du kører hjemmefra), og flat rate prisen er 700 kr. om måneden, uanset hvor mange km. du kører. Føromtalte Audi skal køre 80.000 om året, så vi ville spare adskillige 1000-lapper hver måned på at køre elbil....
Bortset fra det, så var vi MEGET tæt på at købe en Tesla 3 ved seneste fornyelse af bilparken. Den faldt på den praktiske, "virkelige" rækkevidde på omkring 350 km, det er simpelthen ikke nok til vores behov.
I stedet blev det en Audi A6 fra 2015 med to-liters diesel og 190 HK / 400 Nm. Den kører 19-21 km/l i praksis (trods størrelsen), og kører nemt 1300 km på en tankfuld. Ta' dén, Tesla.
Til gengæld kan hos Clever få en boks på væggen hjemme i garagen, og et flat rate abonnement til både hjemmeladeren og alle Clever-stationerne.
Hvis bare rækkevidden var brugbar, så var det sgu' smart: Man "tanker" bilen hjemme ("tanken" er altid fuld når du kører hjemmefra), og flat rate prisen er 700 kr. om måneden, uanset hvor mange km. du kører. Føromtalte Audi skal køre 80.000 om året, så vi ville spare adskillige 1000-lapper hver måned på at køre elbil....
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Mjaeeh...modig og modig...
Varianten er ganske rigtigt noget motormæssigt udskældt, MEN! For det første har den ikke kørt alverden, for det andet er den løbende vedligeholdt efter foreskrifterne, for det tredje har han faktisk fået at vide af en af landets mest kyndige og dedikerede SAAB-mekkere (beliggende i det sydvestlige hjørne af Jylland - guess who? ), at sålænge den kan bestå en række nærmere beskrevne tests, så kunne vi roligt gå efter den (og det kunne den!). Og så er det i yderligere ved at være én af de sidste modeller med dette maskineri, ensbetydende med, at man sikkert er blevet lidt klogere på tidligere tiders problemer og langt hen ad vejen har forbedret den. Rent teoretisk. Jeg ved ikke en dyt om det, men alt i alt var alle argumenterne iorden for at tage den med. Men ingen roser uden torne. Den har kun ét eneste issue: Der er konstateret en "haltende" i-dyse på én af cylindrene, hvilket i sagens natur afstedkommer en lidt urolig motorgang, mest i tomgang og lav fart. Det står vi selv for at få lavet, da vi ikke ville derover en gang til for at få den med hjem. Det var NU eller ALDRIG!
Som sidegevinst kan den nye, glade ejer så fryde sig over at have "sparet" i omegen 760.000,- DKK i forhold til nyprisen incl. X-traudstyr...VIIILDT!!!
Vi var tæt på at hente en billig 9-3 SC 1,9 TiD 8V MY08 i det midtjyske med over 300 på uret. Vi blev frarådet at gøre mere ved det, skønt den på det nærmeste kunne fås for en slik!!! Lyden af en 6-benet diesel er også mere til at holde ud at høre på end den ditto 4-cylindredes klapren (subjektivt udsagn)
Nå, en mindre afsporing af tråden. Jeg regner ikke med, det er den store ulykke. Teslaer vil ikke være et tema her i al den stund, man ikke "tvinges" til at anskaffe sig en sådan el-fætter
/Henrik
Re: Saab sikkerhed slået af Tesla
En seksbenet diesel? Din bekendt er en modig mand, hvis ellers rygterne om den motor taler sandt...
Mjaeeh...modig og modig...
Varianten er ganske rigtigt noget motormæssigt udskældt, MEN! For det første har den ikke kørt alverden, for det andet er den løbende vedligeholdt efter foreskrifterne, for det tredje har han faktisk fået at vide af en af landets mest kyndige og dedikerede SAAB-mekkere (beliggende i det sydvestlige hjørne af Jylland - guess who? ), at sålænge den kan bestå en række nærmere beskrevne tests, så kunne vi roligt gå efter den (og det kunne den!). Og så er det i yderligere ved at være én af de sidste modeller med dette maskineri, ensbetydende med, at man sikkert er blevet lidt klogere på tidligere tiders problemer og langt hen ad vejen har forbedret den. Rent teoretisk. Jeg ved ikke en dyt om det, men alt i alt var alle argumenterne iorden for at tage den med. Men ingen roser uden torne. Den har kun ét eneste issue: Der er konstateret en "haltende" i-dyse på én af cylindrene, hvilket i sagens natur afstedkommer en lidt urolig motorgang, mest i tomgang og lav fart. Det står vi selv for at få lavet, da vi ikke ville derover en gang til for at få den med hjem. Det var NU eller ALDRIG!
Som sidegevinst kan den nye, glade ejer så fryde sig over at have "sparet" i omegen 760.000,- DKK i forhold til nyprisen incl. X-traudstyr...VIIILDT!!!
Vi var tæt på at hente en billig 9-3 SC 1,9 TiD 8V MY08 i det midtjyske med over 300 på uret. Vi blev frarådet at gøre mere ved det, skønt den på det nærmeste kunne fås for en slik!!! Lyden af en 6-benet diesel er også mere til at holde ud at høre på end den ditto 4-cylindredes klapren (subjektivt udsagn)
Nå, en mindre afsporing af tråden. Jeg regner ikke med, det er den store ulykke. Teslaer vil ikke være et tema her i al den stund, man ikke "tvinges" til at anskaffe sig en sådan el-fætter
/Henrik