Banner cycler

Saab sikkerhed slået af Tesla

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Saab sikkerhed slået af Tesla

21. jun 2019, 19:53

Tesla er mere sikker end nogen Saab nogensinde har været:

https://www.youtube.com/watch?v=bkayYiwrjyQ

Meget af det skyldes at front og agter kollisionzoner er større

Stiv ramme fra A stolpe til agter og stiv ramme på tværs.

Taget folder ikke sammen når den ruller rundt.

Der er ikke brandbare væsker der kan eksploderer...

Hvis man graver ned i hvordan batterierne er pakket og kølet, er Tesla de eneste der anvender kølestripe pakket tæt ind i mellem batterierækkerne og hindre overhedning af batterierne i opladning og kollision.

Så vi er mange der spørger os selv om hvilke biler der kan erstatte nye Saab.


Mht. sikkerhed er Tesla en god kandidat til at erstatte Saab sikkerhed..
Desuden er den bygget med metrisk gevind og metriske bolte :mrgreen:

Man kan også ombygge den til en pick up hvis man lige mangler en sådanne ting:
https://www.youtube.com/watch?v=R35gWBtLCYg

Her bygger de den:
https://www.youtube.com/watch?v=jKv_N0IDS2A

Sikkerheden røg, men sej vogn...


Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

24. jun 2019, 12:02

Øhh...hvad skal man bruge den information til? Er du blevet "indrullet" i Tesla-salgs-organisationen - med attraktive provisionsafkast - eller ønsker du bare at fortælle de ærede medlemmer, at du bruger megen tid på Youtube?

Undskyld de lidet provokerende spørgsmål, men jeg fatter blot ikke, at nogen har "trang" til at dele hvadsomhelst og forsøger i legitimetetens hellige navn at knytte det til vores eget mærke, SAAB. Det har i min optik ingen gang på jord. For har forfatteren tænkt over, hvordan modtageren skal forholde sig til endsige reagere på noget sådant. Hvad smager bedst, en pære eller en banan?

Tesla rager mig personligt en høstblomst. De siger mig en ikke en fløjtende sk#d! Jeg ser dem dagligt på arbejdet, blæret parkeret på chefernes P-pladser. Det har endnu ikke fanget min interesse i at studere dem nærmere, og jeg kan snildt holde mundvandet tilbage :shock:

God sommer til SAAB-folket ønskes herfra. Netop hjemvendt fra det Nordsjællandske med endnu én af slagsen, købt af en ægte SAAB-fælle 8)

/Henrik
Brugeravatar
Seniorsergent
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 368
Tilmeldt: 24. sep 2014, 13:17

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

24. jun 2019, 12:40

Hvad er det nu, sådan en Tesla kan trække? :shock:
Nåh nej, den kan ikke indregistreres med anhængertræk :lol:

Sikke en anvendelig erstatning, når sønnens drifting-racer skal på autotraileren :roll:
Sláinte
Mick
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

24. jun 2019, 19:37

Nogle af dem kan godt fås med træk, model X i hvert fald. Men hvor mange gange skal man lade op for at trække campingvognen til Gardasøen efter en Tesla Model X? Det bliver vist en lang tur.

Bortset fra det, så forsøger Viking vist bare at generere lidt trafik her på sitet. Der sker jo ikke så meget...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

24. jun 2019, 21:30

Elbiler i Danmark er en enorm narresut. Jeg og fruen kørte på Sydamar. Flot, stille vejr. Jeg så de 3 store skorstene fra Ørstedsværket. Fed, ulækker olie/kulrøg. Jeg sagde: "Se Tina, det er Tesla's udstødsrør.." :twisted:
Elbilerne er ganske gode, men batterierne er slet, slet ikke gode nok. Behold skramlet.. :lol: :lol: :lol:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1657
Tilmeldt: 12. aug 2007, 18:39

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

24. jun 2019, 22:51

Elbiler i byens lyskurver er dejligt lydløse, levetiden på de store Tesla batterier er anslået til at kunne holde
hele bilens levetid... Beregninger ligger på op til 15-20 år hvis man kun lader den op til 80pct og ikke kører den helt ned.
Værer ser det ud med de små mini biler med mindre batteri pakker.

Både model 3 og X fås med træk, måske vil fremtidens ferie turer sydpå blot være at leje et mobil
Home eller en hytte der hvor man ankommer (helt ærligt er det ikke særligt økonomisk at slæbe sit
eget hus med 3000km)

At sammenligne crashtest på en 2018 bil med en mindst 9 år ældre saab konstruktion er måske ikke helt fair :-)

Jeg syntes elbiler er spændende... Men Tesla er for mig lidt for meget en iPad på 4 hjul.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 878
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

24. jun 2019, 23:42

hf-eco-power skrev:
24. jun 2019, 12:02
Netop hjemvendt fra det Nordsjællandske med endnu én af slagsen
Er det endnu en lækker 9000?
Hvad med om du snart ryster op med lidt historier og foto's af den nye CD raket?
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

25. jun 2019, 01:02

Den hjembragte SAAB er ikke til undertegnede men til en nær SAAB-lidelsesfælle. Det blev en M05 9-5 3,0 TiD Estate Vector. Rigtig fin og righoldigt udstyret med under 200 Tkm på urværket.

Ja, jeg erkender, at jeg har været lidt træg i at hoste op med både billeder og historie på min egen "nyerhvervelse". Jeg skal åbenbart have et "langt tilløb". Der er så meget at berette og vise. Inklusive de ting, jeg selv har lavet på den i den relativt beskedne tid, den har været i trafik. Venligst hav lidt tålmodighed en stund endnu. Lige pludselig sker det :wink:

/Henrik
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

25. jun 2019, 11:41

En seksbenet diesel? Din bekendt er en modig mand, hvis ellers rygterne om den motor taler sandt...

Bortset fra det, så var vi MEGET tæt på at købe en Tesla 3 ved seneste fornyelse af bilparken. Den faldt på den praktiske, "virkelige" rækkevidde på omkring 350 km, det er simpelthen ikke nok til vores behov.

I stedet blev det en Audi A6 fra 2015 med to-liters diesel og 190 HK / 400 Nm. Den kører 19-21 km/l i praksis (trods størrelsen), og kører nemt 1300 km på en tankfuld. Ta' dén, Tesla.

Til gengæld kan hos Clever få en boks på væggen hjemme i garagen, og et flat rate abonnement til både hjemmeladeren og alle Clever-stationerne.

Hvis bare rækkevidden var brugbar, så var det sgu' smart: Man "tanker" bilen hjemme ("tanken" er altid fuld når du kører hjemmefra), og flat rate prisen er 700 kr. om måneden, uanset hvor mange km. du kører. Føromtalte Audi skal køre 80.000 om året, så vi ville spare adskillige 1000-lapper hver måned på at køre elbil....
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Saab sikkerhed slået af Tesla

25. jun 2019, 12:31

En seksbenet diesel? Din bekendt er en modig mand, hvis ellers rygterne om den motor taler sandt...


Mjaeeh...modig og modig... :roll:
Varianten er ganske rigtigt noget motormæssigt udskældt, MEN! For det første har den ikke kørt alverden, for det andet er den løbende vedligeholdt efter foreskrifterne, for det tredje har han faktisk fået at vide af en af landets mest kyndige og dedikerede SAAB-mekkere (beliggende i det sydvestlige hjørne af Jylland - guess who? 8) ), at sålænge den kan bestå en række nærmere beskrevne tests, så kunne vi roligt gå efter den (og det kunne den!). Og så er det i yderligere ved at være én af de sidste modeller med dette maskineri, ensbetydende med, at man sikkert er blevet lidt klogere på tidligere tiders problemer og langt hen ad vejen har forbedret den. Rent teoretisk. Jeg ved ikke en dyt om det, men alt i alt var alle argumenterne iorden for at tage den med. Men ingen roser uden torne. Den har kun ét eneste issue: Der er konstateret en "haltende" i-dyse på én af cylindrene, hvilket i sagens natur afstedkommer en lidt urolig motorgang, mest i tomgang og lav fart. Det står vi selv for at få lavet, da vi ikke ville derover en gang til for at få den med hjem. Det var NU eller ALDRIG!

Som sidegevinst kan den nye, glade ejer så fryde sig over at have "sparet" i omegen 760.000,- DKK i forhold til nyprisen incl. X-traudstyr...VIIILDT!!! :shock:

Vi var tæt på at hente en billig 9-3 SC 1,9 TiD 8V MY08 i det midtjyske med over 300 på uret. Vi blev frarådet at gøre mere ved det, skønt den på det nærmeste kunne fås for en slik!!! Lyden af en 6-benet diesel er også mere til at holde ud at høre på end den ditto 4-cylindredes klapren (subjektivt udsagn)

Nå, en mindre afsporing af tråden. Jeg regner ikke med, det er den store ulykke. Teslaer vil ikke være et tema her i al den stund, man ikke "tvinges" til at anskaffe sig en sådan el-fætter :mrgreen:

/Henrik

Tilbage til "Set på nettet.."