Her er opgraderingsstempel til OG9-3 og Saab 9-5 2,0 med den grufulde B205 gummimotor:
https://webshop-dk.saabparts.com/900-9- ... n-b204-329
Så kan den blive opboret og få rigtige stempler.
Slut med olie sludge og ødelangt motor.
Nok mest anvendeligt til en dyr cab eller speciel 9-3 udgave....
Hvad der eller skal til for den passer ved jeg ikke.
Men her var stempler billigt til salg.
Kan også anvedes til Saab 9000, 2,0 hvis den skal bores....men det kræver nok 500-600 kkm at nå så langt
Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Der er ingen grund til at bore blokken op medmindre cylinderen er meget slidt, og det har de ikke tendens til.
Hvad det kræver att montere stemplerne, er en boring, korte plejlstænger fra en B204 motor,
og en neddrejning af stempeltoppen på ca 1,2 mm.
Så bortset fra nedgraderingen til meget tungere stempler, kortere plejlstænger, med de ulemper det giver, så bliver det hurtigt meget dyrt!
Ifht. et smedet stempel man bare propper i motoren, og har samme stempelringe som en B204 motor.
Fordele det er plug and play, har en lavere vægt, er stærkere end et standart stempel, beholder den lange plejlstang.
Koster kun 1000 kr pr stempel!
Og er stærker en den hybrid motor man kan bygge med et B204 stempel.
Ombygningen kan kun betale sig hvis man har en gratis B204 motor liggende i baghaven.
MVH
Morten
Hvad det kræver att montere stemplerne, er en boring, korte plejlstænger fra en B204 motor,
og en neddrejning af stempeltoppen på ca 1,2 mm.
Så bortset fra nedgraderingen til meget tungere stempler, kortere plejlstænger, med de ulemper det giver, så bliver det hurtigt meget dyrt!
Ifht. et smedet stempel man bare propper i motoren, og har samme stempelringe som en B204 motor.
Fordele det er plug and play, har en lavere vægt, er stærkere end et standart stempel, beholder den lange plejlstang.
Koster kun 1000 kr pr stempel!
Og er stærker en den hybrid motor man kan bygge med et B204 stempel.
Ombygningen kan kun betale sig hvis man har en gratis B204 motor liggende i baghaven.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Det kræver så en om-ballancering af motoren med smede stempler... Da de vejer mindre.... Dvs. krumtap, med plej+stempler+kobling
Så det kommer an på hvor slem motoren er i boringen...
Enig, normalt er det ikke nødvendigt at bore blokken i Saab B2x4 og B2x5, de er meget robuste..
Fordele ved smede stempler: Super robuste Ulempe: Skal varmes godt op før de passer i boringen... Meget kostbare og nye stempelringe er også kostbare.
Fordel ved Saab stempler: Billige (når de er på tilbud) , billige stempelring hvis man vil skifte dem på et tidspunkt
Ulempe: Ja hvis man ønsker 300-400 HK er de nok på grænsen , og de er ret tunge.....
Man kan ikke få alt
Her er lækre smede stempler til B205: vægt 380 g
https://www.ebay.co.uk/itm/322838753727 ... 35fff9b39a
Så det kommer an på hvor slem motoren er i boringen...
Enig, normalt er det ikke nødvendigt at bore blokken i Saab B2x4 og B2x5, de er meget robuste..
Fordele ved smede stempler: Super robuste Ulempe: Skal varmes godt op før de passer i boringen... Meget kostbare og nye stempelringe er også kostbare.
Fordel ved Saab stempler: Billige (når de er på tilbud) , billige stempelring hvis man vil skifte dem på et tidspunkt
Ulempe: Ja hvis man ønsker 300-400 HK er de nok på grænsen , og de er ret tunge.....
Man kan ikke få alt
Her er lækre smede stempler til B205: vægt 380 g
https://www.ebay.co.uk/itm/322838753727 ... 35fff9b39a
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Nu er ebay ikke altid det billigste alternativ.
https://www.maptunparts.dk/motordele/stempler
4100 kr for 4 stempler der er plug and play.
Og kan skiftes uden at tage motoren ud.
Original løsningen 1448 kr for 4 stempler.
Sidst jeg fik boret en blok kostede det 500 kr pr hul, og jeg vil antage at det koster 125-250 kr pr stempel for at dreje dem ned.
Så lander vi på 4000-4500 kr.
Så medmindre B204 plejlstænger er gratis, så kan det ikke betale sig.
Der findes smedede stempler i forskellige legeringer.
Nogle udvider sig meget når de bliver varme, og larmer når motoren er kold.
Wössner stempler udvider sig næsten i samme rate som et standart stempel, og er lige så tyst, som et standart stempel ved kold motor.
Nu er jeg langt fra ekspert i afbalancering af alle typer motorer, mej jeg ved lidt om afbalancering af 4 cylindrede række motorer.
Krumtappen bliver afbalanceret dynamisk, svinghjul og tryk fod bliver afbalanceret dynamisk sammen.
Stemplerne bliver justeret til ens vægt.
Det samme gør plejlstængerne, men her blivet det delt op i 2 dele.
Vægten på plejlleje enden skal være ens, og vægten på Krydspinds enden skal være ens.
Så hvorfor et lettere stempel kræver en afbalancering af krumtap svinghjul, trykfod.
Og et tungere stempel ikke kræver det, det forstår jeg ikke
MVH
Morten
https://www.maptunparts.dk/motordele/stempler
4100 kr for 4 stempler der er plug and play.
Og kan skiftes uden at tage motoren ud.
Original løsningen 1448 kr for 4 stempler.
Sidst jeg fik boret en blok kostede det 500 kr pr hul, og jeg vil antage at det koster 125-250 kr pr stempel for at dreje dem ned.
Så lander vi på 4000-4500 kr.
Så medmindre B204 plejlstænger er gratis, så kan det ikke betale sig.
Der findes smedede stempler i forskellige legeringer.
Nogle udvider sig meget når de bliver varme, og larmer når motoren er kold.
Wössner stempler udvider sig næsten i samme rate som et standart stempel, og er lige så tyst, som et standart stempel ved kold motor.
Nu er jeg langt fra ekspert i afbalancering af alle typer motorer, mej jeg ved lidt om afbalancering af 4 cylindrede række motorer.
Krumtappen bliver afbalanceret dynamisk, svinghjul og tryk fod bliver afbalanceret dynamisk sammen.
Stemplerne bliver justeret til ens vægt.
Det samme gør plejlstængerne, men her blivet det delt op i 2 dele.
Vægten på plejlleje enden skal være ens, og vægten på Krydspinds enden skal være ens.
Så hvorfor et lettere stempel kræver en afbalancering af krumtap svinghjul, trykfod.
Og et tungere stempel ikke kræver det, det forstår jeg ikke
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Tal med en racer ekspert...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Jeg tro bare vi lader den ligge ved.
SAAB motor og Racer ekspert
MVH
Morten
SAAB motor og Racer ekspert
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Nemlig rigtigt...
Saab B205 0g B235 motoren
Saab B205 0g B235 motoren
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
I skrivende stund er der 23 styk 9-5 og 5 styk 9-3 til salg med denne udskældte motor på bilbasen
de nyeste af dem er 10 år gamle og største del af dem har kørt over 200 kkm, så hold pinen ud i 5 år mere.....
så er de nemlig væk alle samme
de nyeste af dem er 10 år gamle og største del af dem har kørt over 200 kkm, så hold pinen ud i 5 år mere.....
så er de nemlig væk alle samme
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Da de deler krumtap, der selvdestruere ved ca. 8300 omdr/min
Det eneste gummi i B2x5 motorten er stempler, resten er en opgradering ift. B2x4 familien
MVh
Morten
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Du kan sætte B204 og B234 ind under samme paraply.
Da de deler krumtap, der selvdestruere ved ca. 8300 omdr/min
Det eneste gummi i B2x5 motorten er stempler, resten er en opgradering ift. B2x4 familien
MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Nu er stemplerne jo næsten ikke begravet i gummimotoren.
Så "bare" stemplerne er vist lidt ala: bilafgiften skal "bare" fjernes i Dk.
Let at sige, svært og dyrt at gennemføre...!
Og nej det er ikke "bare" stemplerne den er gal med i gummimotoren.
Det er også "bare" lige krumtapsudluftningen og bundsigen den er gal med...
Tror heller ikke dem der har fået en 69kkr regning for skift af motoren syntes at bemærkingen hos mekanikkeren "det er bare lige stempler" syntes det er sjovt, når motore er kuldsejlet...
Kender mange der har stået med hatten i hånden og med en kæmpe regning for motorskift.
Gummimotoren blev døden for Saab.
Kunder løb "bare" væk....
Så "bare" stemplerne er vist lidt ala: bilafgiften skal "bare" fjernes i Dk.
Let at sige, svært og dyrt at gennemføre...!
Og nej det er ikke "bare" stemplerne den er gal med i gummimotoren.
Det er også "bare" lige krumtapsudluftningen og bundsigen den er gal med...
Tror heller ikke dem der har fået en 69kkr regning for skift af motoren syntes at bemærkingen hos mekanikkeren "det er bare lige stempler" syntes det er sjovt, når motore er kuldsejlet...
Kender mange der har stået med hatten i hånden og med en kæmpe regning for motorskift.
Gummimotoren blev døden for Saab.
Kunder løb "bare" væk....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- coctail
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Nu hvor snakken går på B204 og B205 motorer, har jeg lige et spørgsmål til vedr dette emne.
Jeg har kører selv i en og9-3 Jubii fra 2003 med en B205E motor og T7 styring - den er jo en af de famøse motorer, som ikke har det allerbedste ry.. den kører upåklageligt og indtil videre har jeg ikke oplevet nogen problemer.
Jeg har - efter et uheld for flere år siden - min tidligere og9-3 fra 1999 med en B204E og T5 styring stående på lager (det er altid rart at kan hente dele, når der er noget som går i stykker).
Hvor let/besværligt er det at bygge en B204 motor om til en B205? Kan man nøjes med at flytte alle følere over, hvis de altså passer i samme huller/holdere eller er motorblokkene vidt forskellige?
De har begge kørt 285-290.000 km..
Jeg har kører selv i en og9-3 Jubii fra 2003 med en B205E motor og T7 styring - den er jo en af de famøse motorer, som ikke har det allerbedste ry.. den kører upåklageligt og indtil videre har jeg ikke oplevet nogen problemer.
Jeg har - efter et uheld for flere år siden - min tidligere og9-3 fra 1999 med en B204E og T5 styring stående på lager (det er altid rart at kan hente dele, når der er noget som går i stykker).
Hvor let/besværligt er det at bygge en B204 motor om til en B205? Kan man nøjes med at flytte alle følere over, hvis de altså passer i samme huller/holdere eller er motorblokkene vidt forskellige?
De har begge kørt 285-290.000 km..
Mvh. Peter Hansen
Medlemsnr. 411.
Saab Og9-3t, '03
tidl. Og900, '88, Og900 T16, '90, Og9-3t, 98 og V4, '74.
Medlemsnr. 411.
Saab Og9-3t, '03
tidl. Og900, '88, Og900 T16, '90, Og9-3t, 98 og V4, '74.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Det var da en dum ide at ødelægge B204 med B205 stumper
Spøj til side, emnet er prøvet før:
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=192080
Passer B205 topstykket på B204 motoren ?. Det skulle det gøre. man bruger toppakningen der passer til topstykket !.. (ie B205 pakning)
B205 topstykket er en forbedre udgave af B204
Generelt vil jeg beholde B204 krumtapsudluftningssystemet. Det virker nemlig
Resten af ombygninger kræver en del..... men er gjort før...
Spøj til side, emnet er prøvet før:
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=3&t=192080
Passer B205 topstykket på B204 motoren ?. Det skulle det gøre. man bruger toppakningen der passer til topstykket !.. (ie B205 pakning)
B205 topstykket er en forbedre udgave af B204
Generelt vil jeg beholde B204 krumtapsudluftningssystemet. Det virker nemlig
Resten af ombygninger kræver en del..... men er gjort før...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Her er en der har ombygget et mix af B204/B205 :
https://forums.mightycarmods.com/forum/ ... 205-hybrid
Men hvorfor ikke gå til B234RR med B2X5 topstykke når man alligevel er i gang.
Der skal anden tuningsbox til alligevel...
Der er meget mere bundtræk i en 2,3 i forhold til en 2,0
https://forums.mightycarmods.com/forum/ ... 205-hybrid
Men hvorfor ikke gå til B234RR med B2X5 topstykke når man alligevel er i gang.
Der skal anden tuningsbox til alligevel...
Der er meget mere bundtræk i en 2,3 i forhold til en 2,0
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- coctail
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Viking - tror ikke at jeg fik stillet mit spørgsmål ordenligt.. Jeg mener, kan man tage en B204 motor - som den er, uden at åbne den - og smide i en nyere model som er født med en B205?
Jeg er som sagt godt klar over at luftmassemåler, apc ventil etc ikke er de samme, men kan T7 følere/sensorer etc monteres på en B204?
Hvis en B204 kan swappes direkte som den er, over i en og9-3 2003, så vil jeg beholde den, ellers tror jeg at den ryger til salg/skrot
Jeg er som sagt godt klar over at luftmassemåler, apc ventil etc ikke er de samme, men kan T7 følere/sensorer etc monteres på en B204?
Hvis en B204 kan swappes direkte som den er, over i en og9-3 2003, så vil jeg beholde den, ellers tror jeg at den ryger til salg/skrot
Mvh. Peter Hansen
Medlemsnr. 411.
Saab Og9-3t, '03
tidl. Og900, '88, Og900 T16, '90, Og9-3t, 98 og V4, '74.
Medlemsnr. 411.
Saab Og9-3t, '03
tidl. Og900, '88, Og900 T16, '90, Og9-3t, 98 og V4, '74.
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Man skal lave en adapter plade til gasspjældet.
Og bore et par nye huller til tryksensoren i manifolden.
Dyserne skal også overflyttes.
Og så er der alle småtingene der skal overflyttes, Udstødnings manifold, turbo og vandrør.
Beslag til servo a/c kompressor. Oliefilter konsol.
Og tændings mappet skal modificeres med et map fra en tidlig 9-5
Da Kompressionsforholdet bliver ændret fra 8,8-1 til 9,2-1.
Det er næsten plug and play, men beregn et par weekender eller 3 til projektet.
MVH
Morten
Og bore et par nye huller til tryksensoren i manifolden.
Dyserne skal også overflyttes.
Og så er der alle småtingene der skal overflyttes, Udstødnings manifold, turbo og vandrør.
Beslag til servo a/c kompressor. Oliefilter konsol.
Og tændings mappet skal modificeres med et map fra en tidlig 9-5
Da Kompressionsforholdet bliver ændret fra 8,8-1 til 9,2-1.
Det er næsten plug and play, men beregn et par weekender eller 3 til projektet.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Real Saab Rescue.
Når motoren skal ud er det ikke en formiddags job at skifte topstykket og eller toppakningen.
Toppakningerne på Saab har det med at gå - blive utætte ved omkring 200 kkm..
Og det er ærgeligt ikke at skifte pakningen når B204 motoren står på gulvet...
Du skal alligevel have manifolder flyttet over mv.
Så stilles motoren i TDC. Strips på kæde tandhjul af med knastendeboltene og kæden er fri.
Af med top boltene og frisk pakning på er billigt og fremtidssikret.
Det er et noget større arbejde når først motoren sidder nede i hullet og toppakningen dør...
Omkostning ved selv at skifte topakningen koster mindre end en måneds afdrag eller værditab på en billig ny vogn....!
Ps. Er der noget med at blokhøjden er forskellig ?
Så lidt "sjov" må der være...
Når motoren skal ud er det ikke en formiddags job at skifte topstykket og eller toppakningen.
Toppakningerne på Saab har det med at gå - blive utætte ved omkring 200 kkm..
Og det er ærgeligt ikke at skifte pakningen når B204 motoren står på gulvet...
Du skal alligevel have manifolder flyttet over mv.
Så stilles motoren i TDC. Strips på kæde tandhjul af med knastendeboltene og kæden er fri.
Af med top boltene og frisk pakning på er billigt og fremtidssikret.
Det er et noget større arbejde når først motoren sidder nede i hullet og toppakningen dør...
Omkostning ved selv at skifte topakningen koster mindre end en måneds afdrag eller værditab på en billig ny vogn....!
Ps. Er der noget med at blokhøjden er forskellig ?
Så lidt "sjov" må der være...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Lige for at afslutte ringen, så er her smede stempler i STD størrelse til 9-3:
Hede drømme til B235:
https://www.maptunparts.dk/motordele/st ... t-std.html
og her til 2,0:
https://www.maptunparts.dk/sog/Wössner+ ... +2.0+90+mm
Hede drømme til B235:
https://www.maptunparts.dk/motordele/st ... t-std.html
og her til 2,0:
https://www.maptunparts.dk/sog/Wössner+ ... +2.0+90+mm
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- seoemir
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Indlæg
Re: Opgraderingsstempel til B205 gummimotoren
Hvis den skal til skrot, så smid mig en besked, det kan jeg sagtens få ordnet.