Banner cycler

Nice klassisk bil radio

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Nice klassisk bil radio

1. feb 2020, 11:51

Blaupunkt Bremen SQR

https://www.amazon.de/Blaupunkt-Bremen- ... uage=en_GB


Er den med kassette ?

Nej bag låget gemmer sig USB stik mv.

Smart og 80 klassisk
Vedhæftede filer
3.jpg
3.jpg (11.71 KiB) Vist 3247 gange


Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Nice klassisk bil radio

2. feb 2020, 18:29

Radioen ser fin ud, men der er dog et par ting man skal være opmærksom på.
For det første blev Blaupunkt navnet for nogle år siden solgt så det efterfølgende er blev sat på alt muligt underlødigt kinesisk skrammel. Det er nok desværre ikke den gammelkendte Blaupunkt kvalitet selvom den umiddelbart ligner en af de gamle radioer. Prisen taler dog for at dette er et kvalitetsprodukt, men jeg kan godt være i tvivl.
Det er en DAB radio, men DAB systemet er anderledes i Tyskland/UK i forhold til Danmark så vidt jeg ved. Så radioen vil herhjemme kun virke på FM (så længe det eksisterer)
450€uro er trods alt over 3000 dkr. Som en af køberne skriver i en anmeldelse på Amazon linket: Den burde snarere koste €59.
Jeg tror jeg ville finde noget andet til den pris. Ærgerligt da den kunne have været super fin i en gammel bil.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: Nice klassisk bil radio

2. feb 2020, 19:35

:D Fræk og lækker ser den ud til at være :D

Men syntes nu nok der var noget "galt" -
med belysningen :roll:
Hot2.png
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Nice klassisk bil radio

2. feb 2020, 20:50

Passer fint til en Saab 900 :-)

Med grøn baggrundsbelysning som på Saab jagerfly... :-)

Rød belysning er noget tysker lys...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Nice klassisk bil radio

3. feb 2020, 16:03

Hej

Det rødlige er vel (også) en SAAB 900-ting? Jeg mener i hvert fald, at jeg måtte justere indstillingen på min Visby-radio fra orange til grøn, da jeg flyttede den over fra OG900 til 9K.

Jensen: Mon ikke FM holder længere end DAB? Det må man i hvert fald håbe, da der ikke er enighed om DAB-standarderne (eller udviklingen til fx DAB+), og da navigationssystemerne bruger trafikmeddelelser fra FM. Og så er der jo mange steder elendige modtageforhold på DAB, ligesom "de unge og moderne" vel bruger streaming i stedet.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Nice klassisk bil radio

3. feb 2020, 16:13

Jensen skrev:
2. feb 2020, 18:29
Så radioen vil herhjemme kun virke på FM (så længe det eksisterer)
Ikke hvis man skal tro f.eks. denne annonce:

https://customaudio.dk/shop/blaupunkt-b ... 4745p.html
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Nice klassisk bil radio

3. feb 2020, 16:39

NC: Enig angående FM. Fordelen ved DAB skulle være at den er billigere da FM sendere kræver meget høj effekt. DAB er dog vist sig så "ringe" at man her også har været nødt til at skrue op for effekten for at kunne nå de 98% dækning (af befolkningen) som man lover. Så gevinsten er vist kun akademisk her. Noget af det sparede strømforbrug sender man også ud på modtageren da hver DAB radio i princippet er en lille computer der skal dekode signalerne før de kan laves til lyd, og derfor bruger væsentligt mere strøm end en FM modtager.
Sammen med et halvdårligt udbud af kanaler (grundet DRs pressede økonomi) samt dårligere lydkvalitet er der vist ikke ret mange gode argumenter for DAB.
Efter lidt læsning online kan jeg også se at Sverige faktisk helt har valgt at droppe DAB, men istedet holde fast i FM og internetradio. Jeg tror vi ender samme sted i Danmark om nogle år og håber ikke at FM båndet lukkes inden.

Peter: Du har muligvis ret, jeg har ikke forsket så meget i det men synes bare at kunne huske at vi havde forskellige standarder. Det var måske før vi gik over til DAB+? Det kan også være at Blaupunkt radioen understøtter begge bånd.
Årsagen til at jeg ikke tror det er samme standard skal faktisk findes i denne enhed som ikke er at finde i den danske udgave af Webshoppen. Den kan så vidt jeg kan se kun købes i England og Tyskland.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Nice klassisk bil radio

3. feb 2020, 21:40

Den kan købes i adskillige forskellige danske webshops, så det skulle undre om den ikke virker på DAB+. Ellers deler jeg betragtningerne ang. kvaliteterne ved FM, omend FM heller ikke lyder helt så godt som det gjorde engang.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Nice klassisk bil radio

3. feb 2020, 22:43

Hej igen

Mads: Det er mig plat umuligt at bruge linket (SAAB eller Google har åbenbart snuset op, at jeg er fra Skandinavien) -og det ser ud til, at man i bl.a. Tyskland, England og USA har en meget rigoristisk holdning til, at private ikke skal have lov til at se priser eller købe direkte. Fik dog sneget mig til at se så meget, at det åbenbart er en enhed, der ændrer DAB til FM. Og så: Surprise: Den markedsføres også i Norge :? . Måske er den ikke lovlig (eller hensigtsmæssig) i DK, hvor vi stadig har FM?

Så mon ikke, Blaupunkten virker? Problemet er vist skiftet fra DAB til DAB+, hvor DAB+ -radioer godt kunne modtage DAB, mens det omvendte ikke er tilfældet. Og så kan man åbenbart selv bestemme displayfarven ligesom på min Visby :D . Så hvis kvaliteten passer til prisen (jeg troede egentlig, at Blaupunkt var home safe hos Bosch), er det jo en meget bedre løsning til en klassisk bil med DIN-udskæring til radioen, end en omformer vil være (den passer nok bedst til 9-3 eller 9-5 med original indbygget radio).

Og jeg tror faktisk også, at vi ender som i S: Fornuften har vist sejret i DK, hvor man vel også har indset, at der er turister, mange (dyre) indbyggede bilanlæg til FM, ditto B&O-anlæg, trafikmeddelelser osv., der taler for at bibeholde FM. Og erfaringerne fra Norge virker vist heller ikke ligefrem tillokkende.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66

Tilbage til "Set på nettet.."