Helt enig mht. Talladegaen - dem ser man sjældent og særligt uden rust.
Havde jeg haft mere garageplads eller flere penge - eller helst begge dele, så havde jeg mange flere Saab
Hvad er den af :) (Saab sonett)
- nemssaab
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hvad er den af :) (Saab sonett)
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Hvad er den af :) (Saab sonett)
Så vil jeg hellere have en 2.5 turbo 4x4 Aero
https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Sa ... 266809153/
Klart undervurderet raket....
Eller en 9-4 Aero
134ksvkr for en Taladega vildt..
Normalt er det kun aero der kan trække hårde priser.
Taladega har 900 motor med det svage topstykke og kun i 2,0 175HK. Styresystemet var Ford T i forhold til Trionic
Taladega er lidt Saab modellen der står i skyggen af CSE Aero Den model med Sportssæderne er toppen af Saab verden. Så langt kom de. Herfra gik den kun en vej: Ned
9-2 og 9-4 når ikke op på 9000 Aero, men er spændende biler...
https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Sa ... 266809153/
Klart undervurderet raket....
Eller en 9-4 Aero
134ksvkr for en Taladega vildt..
Normalt er det kun aero der kan trække hårde priser.
Taladega har 900 motor med det svage topstykke og kun i 2,0 175HK. Styresystemet var Ford T i forhold til Trionic
Taladega er lidt Saab modellen der står i skyggen af CSE Aero Den model med Sportssæderne er toppen af Saab verden. Så langt kom de. Herfra gik den kun en vej: Ned
9-2 og 9-4 når ikke op på 9000 Aero, men er spændende biler...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Aldrig i livet -
hvor mange "talladega" er der tilbage i dag om man så sammenligner med "sonette"
Det er lidt det samme som med 1979 Saab 99 Turbo vs OG 900 Turbo
Desuden er taladega også en "flatnose alá OG 900 = stadievæk mere eftertraget før det bliver alt for sent og finde et fint ex
"2.5 turbo 4x4 Aero" i det lange løb for rare/for ny for den prisklasse -
man taber for meget endnu i det lange løb
Så kommer man længere med en ældre "classic"
(just my opinion)
Re: Hvad er den af :) (Saab sonett)
viking skrev: ↑23. mar 2020, 18:35Så vil jeg hellere have en 2.5 turbo 4x4 Aero
https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Sa ... 266809153/
Klart undervurderet raket....
Eller en 9-4 Aero
134ksvkr for en Taladega vildt..
Normalt er det kun aero der kan trække hårde priser.
Taladega har 900 motor med det svage topstykke og kun i 2,0 175HK. Styresystemet var Ford T i forhold til Trionic
Taladega er lidt Saab modellen der står i skyggen af CSE Aero Den model med Sportssæderne er toppen af Saab verden. Så langt kom de. Herfra gik den kun en vej: Ned
9-2 og 9-4 når ikke op på 9000 Aero, men er spændende biler...
Aldrig i livet -
hvor mange "talladega" er der tilbage i dag om man så sammenligner med "sonette"
Det er lidt det samme som med 1979 Saab 99 Turbo vs OG 900 Turbo
Desuden er taladega også en "flatnose alá OG 900 = stadievæk mere eftertraget før det bliver alt for sent og finde et fint ex
"2.5 turbo 4x4 Aero" i det lange løb for rare/for ny for den prisklasse -
man taber for meget endnu i det lange løb
Så kommer man længere med en ældre "classic"
(just my opinion)
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Hvad er den af :) (Saab sonett)
Hej
Helt enig med Edwins:
Rent ergonomisk (som vi SAAB-folk jo ellers går meget op i) er ratgear da at foretrække: Jeg har set bilister, der er nødt til at se på gearstangen, når de skifter. Dels er det da knapt så slemt, når den sidder ved rattet, og dels er der jo ikke noget at se på -man er NØDT til at skifte i blinde.
Og så slipper man jo for diskussionen om tændingslåsens placering .
Dog: Med gearkassens placering under motoren på 99/OG900 kan der måske argumenteres for, at bundgear giver den mest direkte forbindelse. Men jeg tvivler, og synes det vil være forfriskende med en religionskrig om gearstænger her i en trist corona-tid .
Mvh/NC
PS: Mht. tomatgear er det vel ret ligegyldigt, hvor vælgeren sidder. Men man har vel endnu ikke set paddle-shifters placeret nede mellem sæderne
Helt enig med Edwins:
Og fuldstændig uenig med dig, Viking:En rigtig Sonett har altså ratgear..
De brugte bundgear, fordi det var moderne (som klaplygterne...) -klaplygterne havde dog en fornuftig cW-begrundelse. Brug af bundgear i en forhjulstrækker er teknisk set lige så tåbeligt, som brug af ratgear i en baghjulstrækker. Det sagt, så kan selv den mest direkte gearskifteforbindelse jo ikke lave om på en sløj gearkasse, ligesom en veludført mangeleddet forbindelse kan gå hele vejen rundt om bilen og alligevel virke OK.Hvis ratgear var så fantastisk, så havde Saab nok fortsat med det i 99eren og frem...
Men det er noget amerikaner slaske-snask, der vel er fint til autogear....men til man(d) gear er det hug og håb.
Rent ergonomisk (som vi SAAB-folk jo ellers går meget op i) er ratgear da at foretrække: Jeg har set bilister, der er nødt til at se på gearstangen, når de skifter. Dels er det da knapt så slemt, når den sidder ved rattet, og dels er der jo ikke noget at se på -man er NØDT til at skifte i blinde.
Og så slipper man jo for diskussionen om tændingslåsens placering .
Dog: Med gearkassens placering under motoren på 99/OG900 kan der måske argumenteres for, at bundgear giver den mest direkte forbindelse. Men jeg tvivler, og synes det vil være forfriskende med en religionskrig om gearstænger her i en trist corona-tid .
Mvh/NC
PS: Mht. tomatgear er det vel ret ligegyldigt, hvor vælgeren sidder. Men man har vel endnu ikke set paddle-shifters placeret nede mellem sæderne
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66