Banner cycler

SAAB 9000 A50

Ser du noget interessant til salg på nettet så skal det ind her. Indlæg slettes automatisk efter 1 måned!!
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

SAAB 9000 A50

21. dec 2021, 22:59

Spottet, 1 stk Saab 9K model A50

Med den fine lyse beige stue der var til just A50, her endog sammen med det i dag -
lidt "rare" midtearmlæn foran (var ikke std) og ekstra "Wood" på alle 4 dørsider :D

Trænger måske til lidt kærlighed, men er da i det mindste relativt nysynet :)

Men, med "tomatgear" -
hvad vil den så koste i "Afgift" :roll:

https://www.dba.dk/saab-9000-20-150-cst/id-1086026049/


Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13051
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: SAAB 9000 A50

22. dec 2021, 14:18

270.000 km har den rullet, synet her i dec. og taget af nummerplader i går.

https://www.nummerplade.net/nummerplade/zp34524.html

9300 kr årligt :shock:

Jeg giver 4010 kr halvårligt for en V8 330 HK Jag.

Så det er noget voldsomt for en lille 2 liters 150 HK vogn.....

DK vil gerne fjerne de gamle Saab biler fra vejene og erstatte dem med små pis potter :roll:
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6569
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: SAAB 9000 A50

22. dec 2021, 18:56

Havde den bare været 1 måned ældre, så havde den være på vægtafgift til kr. 6100,- pr. år.
SAAB var desværre alt for "ærlige" eller "beskedne" med opgivelserne af benzinøkonomi. Jeg har selv en 9-5 fra 99 der er opgivet til 9 km/liter. Reelt går den i snit 11. (lige nu er den sat i stald og udleder ingenting :lol: )
Så er det meget bedre med en moderne hybridbil som er opgivet til ~72 km/liter . Hvis da ellers man husker at lade den op. Ellers går den 10-12 stykker. Men den er jo potentielt "grøn". I hvert fald de første 6-8 år indtil hybridbatteriet er dødt og et nyt koster kr. 50-100.000 at få udskiftet... Gad vide hvor mange hybrid SUV'er på ca 2 tons der kører rundt om 10 år med døde batterier?
Grøn omstilling er fint nok, men ofte går der lidt rigeligt med politik i det.

MVH Mads (som kører i en økonomisk/kedelig Opel/SAAB)
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-3 SSi '06
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13051
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: SAAB 9000 A50

22. dec 2021, 20:46

Vi har en "Yotota" hermorid på biksen, den kan rulle ud af parkeringspladsen så skal den bruge benzmotoren.

120 km på en dag, med start fuldt opladet batteri, bykørsel og landevej : 11 km/l

Det er ringere end min 4,2 V8..

Sikke noget junk...

Vi har også en fjolsevogn id4..
Bygget i plastkvalitet der bliver overgået af en Corolla ala 1980...

Godt de er leaset !
Så kan den nemlig sendes tilbage.

Der mangler en lækker Stations-car elbil, der kan rulle 1000 km. på en opladning..
Med lækker læderkabine og lækre polstrede sæder og ikke VW flade stenplader !

Så der er et godt stykke vej endnu..

Næ så hellere den fine Saab 9000 turbo..

Med træ og læder 🥰

Den mangler B234R motor, desværre..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 876
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: SAAB 9000 A50

22. dec 2021, 20:49

Lækker øse :D
Magen til min bortset fra at jeg har mørkt indtræk og naturligvis den originale radio.
Den er svimlende dyr i vægtbrandskat som min, men er endnu dyrere hvis den er på grøn brandskat.
Næste gang vil jeg have en ministerbil, så behøver jeg ikke at bekymre mig om den slags bagateller.
Husk at når man i dag lige smutter hinsidan for at hente en velholdt A50, ryger den automatisk over på grøn brandskat uanset alder. Et lille politiker fif for at hæve brandskatten uden at de dumme danskere opdager det :roll:
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: SAAB 9000 A50

22. dec 2021, 21:50

Jeg tror nok den praksis er ophørt, så bilerne bliver indregistreret til den korrekte dato.

Den seneste (99T) jeg hentede ud af skoven i '18 har autentiske datoer i både første (svenske) og nuværende indregisteringsdato.

Så finder man en tidlig A50 vil den vel komme på den korrekte "sorte" afgift. ???

Det er ellers en fin vogn. Jeg har drømt efter en 9000 i lige nettop den konfiguration i et stykke tid nu.

Men 10K i vægtafgift gør noget grumt ved drømmen. :evil:
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
nemssaab
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24. mar 2016, 09:38

Re: SAAB 9000 A50

22. dec 2021, 23:03

Som jeg husker det, så var vægtafgift gældende indtil 31/12-1996. Var bilen indregistreret i perioden 1/1-1997 til 30/6-1997 kunne man selv vælge om det skulle være vægt- eller grøn-afgift. For min tidligere A50 2,3 CST, manuel ville det have betydet enten 3080 eller 3100 - altså ubetydelig forskel. Men et automatgear koster på den front og ‘dræber’ dem. Og det bliver meget værre med afgiften frem til 2026, for vi skal nemlig ad den vej være med til at betale for, at de ‘grønne’ betaler ingen eller kun lidt i registreringsafgift og CO2-afgift.
God jul til jer alle,
Niels-Erik
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 876
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: SAAB 9000 A50

23. dec 2021, 14:10

nemssaab skrev:
22. dec 2021, 23:03
Og det bliver meget værre med afgiften frem til 2026, for vi skal nemlig ad den vej være med til at betale for, at de ‘grønne’ betaler ingen eller kun lidt i registreringsafgift og CO2-afgift.
Ja danskerne skal tvinges til at købe kinesiske skod elbiler uden reel miljøgevinst, dog gælder det jo naturligvis ikke for denne gruppe som jo har behov for tyske luksusbiler med voldsomme forbrændingsmotorer:
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... t-af-tiden
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: SAAB 9000 A50

23. dec 2021, 16:38

Køb nu, "læg" den så i mølpose si så der små 10 år -
efter den tid, tag den så ud i trafik og have en "veteranbil" :mrgreen:

Eller til den tid må der vel ikke findes/køre så gamle biler ude på vejene.... :?: ...... :roll:
nemssaab
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24. mar 2016, 09:38

Re: SAAB 9000 A50

23. dec 2021, 17:29

Det er derfor vigtigt, at bilklubberne er medlem af Motorhistorisk Samråd, der som paraplyorganisation kæmper for vores rettigheder i forhold til veteranbiler :D
‘02 9-3 2,0t 5D Jubi
‘04 9-3 2,0T Aero Cab, Hirsch
‘05 9-5 2,0t Linear Estate, Hirsch
Tidligere:
´80 900 2,0 CC 3D; ´91 900 2,1 16v CC 5D; ´97 9000 2,3T CSE Jubi 200; ´98 9-3 2,0t Cab.
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: SAAB 9000 A50

14. jan 2022, 15:24

:D Så er der vist noget på G her :D

Kigger man på annoncen kommer der op følgende:

"BEMÆRK: Denne annonce er inaktiv. Grunden kan være, at sælger er i gang med et salg af varen."

Måske nogen her fra SKD.... :?: :)
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 675
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: SAAB 9000 A50

6. apr 2022, 21:54

Hej alle

Jeg har kig på denne (som vist øverst i tråden):

https://www.dba.dk/saab-9000-20-cs-turbo/id-1088430152/

-MEN ER DER NOGEN HER, DER KENDER NOGET TIL DEN? Seneste reg. nr. er ZP 34 524, så jeg ville være glad, hvis nogen kunne berige mig med lidt info, da sælger åbenbart ikke er SAAB-kender (han har købt den af en kammerat (bilforhandler), der har taget den i bytte). Iflg. sælger er den uden en rustplet, nysynet med forudgående bremsereparation, alt virker, og der er intet at komme efter. Nu har jeg lige lidt dårlige erfaringer med at købe ubeset (eller rejse langt for at se en nitte), så har nogen af jer viden om bilen, ville det være fint. Hvis én af jer kommer i nærheden af Bagsværd, og ville have ulejlighed med at bese tøsen, ville jeg selvsagt være meget taknemmelig. Send evt. en pm.

Hvis den skulle være så god som beskrevet, kunne jeg godt fristes, trods den blodige ejerafgift. Man får trods alt ikke lavet meget rust (eller andet) for de 3.000 ekstra, som hun vil koste ift. min nuværende årligt.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66

Tilbage til "Set på nettet.."