Her ser vi en SAAB 900 fra 1987, en 2 drs af slagsen:
https://www.dba.dk/saab-900-20-benzin-m ... 506259536/
Nu er der nok nogle som tænker at, det kan jo ikke passe der som at det er en "trubb/fladnæse" -
og de fleste ved jo at årgang 1987 fik en "facelift"
Men jo, den er altså go'nok
Saab lavede nemlig en 900 som hed, ja lige netop............ kun 900
Ikke noget med noget bokstav på overhovedet taget, altså en absolut "bundskraber" -
med absolut intet i udstyr, Trubb/fladnæse look, motor med "förgasare" og kun 4 speed manuel gearkasse.
Denne "model" lavede man også som årgang 1988, og så fik den t o m de bremser der hører til den årgang -
altså 4x108
Her sådan en, i noget bedre stand end den i annonce:
https://www.garaget.org/?car=362595
Og i det svenske er sådan en den rene drøm for dem der kan lide "trubb" -
bare i med en T16 og få den synet, så får man en "one og a kind"
SAAB 900. En "Udda fågel" som de siger i det svenske
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: SAAB 900. En "Udda fågel" som de siger i det svenske
Jojo, en 900 Trubbnos er fed nok. Jeg har en '83 8 V Turbo APC 4 d. CC m. tomatgear. High life. Den sover, uden plader. Fuelpumpen gik kold. Bilen vil køre igen.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: SAAB 900. En "Udda fågel" som de siger i det svenske
Hej Edwins
En 4-dørs CC er vel en 5-dørs? Hvis ja, har jeg haft en tilsvarende (original turbo 8 med det hele), og det var på alle måder den mest velkørende 900, jeg nogensinde har haft. Den indbød virkelig til at tage en omvej . Måske fordi SAAB til denne topmodel tog de chassiser ud, hvor hjulvinklerne både for og bag var præcis på specifikationerne, og ikke ude i +/-. Det er i hvert fald den eneste forklaring, jeg har kunnet finde på, at den kørte så meget bedre end de andre 900, jeg har haft.
Mvh/NC
PS: Vil du en dag af med den, er jeg en mulig, glad køber
En 4-dørs CC er vel en 5-dørs? Hvis ja, har jeg haft en tilsvarende (original turbo 8 med det hele), og det var på alle måder den mest velkørende 900, jeg nogensinde har haft. Den indbød virkelig til at tage en omvej . Måske fordi SAAB til denne topmodel tog de chassiser ud, hvor hjulvinklerne både for og bag var præcis på specifikationerne, og ikke ude i +/-. Det er i hvert fald den eneste forklaring, jeg har kunnet finde på, at den kørte så meget bedre end de andre 900, jeg har haft.
Mvh/NC
PS: Vil du en dag af med den, er jeg en mulig, glad køber
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: SAAB 900. En "Udda fågel" som de siger i det svenske
Ja, det er vel nok en 5-dørs. Et pakæsel. Den har hentet mine gamle svenske knallerter. Læg ryglænet ned og tag tomme papkasser med. Læg knallerten ned og ligge på papkasserne. En 8V aut. er meget tørstig, det går nok.
Ikke til salg.
Ikke til salg.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262