En del husker sikker en Blå V4 som gik på auktion i det svenske for lidt over de 300.000:-
Nu er det så tid igen, se bare her
Og jo, det er sandt nok, den har kun kørt 7 Km
SAAB 96 GL V4 Super (FLW073) -80
- mätarställning, endast: 7 KM
- antal registrerade brukare: 0
(två registrerade ägare - bilfirma och nuvarande dödsbo)
Ett unikt ladugårdsfynd med ett stycke svensk fordonshistoria som aldrig har körts, sedan bilen levererades och parkerades i ladan.
Bilen tillverkades troligen 1979 då den är noterad som avställd sedan 1979-09-17 och har därmed varit gömd för omvärlden i cirka 42 år.
Saab 96 tillverkad av Saab 1960–1980. De sista årsmodellerna av Saab 96 byggdes i Finland av SAAB Valmet där även detta exemplar har byggts.
Här i en vacker Akaciagrön (148B) lack med matchande grön klädsel.
En exklusiv möjlighet för en Saab/fordons-entusiast eller samlare att bli den första registrerade brukaren på en Saab 96:a V4 Super med en mätarställning på endast 7 kilometer
(två registrerade ägare - bilfirma och nuvarande dödsbo). Den kan ju inte ens anges som lågmilad då den inte har passerat sin första mil ännu!
Anmärkningar:
- Bilen har av ovan anledning inte startats upp då service och översyn är att rekommendera innan motorn startas - se bilder för mer information!
Information från Transportstyrelsen:
Registreringsnummer: FLW073
Fordonsår: 1980
Fordonet tillverkat: Uppgift saknas.
Identifieringsnummer: 96806000858
Fordonsstatus: Avställd (1979-09-17)
Fordonsskattepliktigt: Nej
Längd: 4300 mm
Bredd: 1590 mm
Tjänstevikt (faktisk vikt): 1000 kg
Växellåda: MANUELL
Slagvolym: Uppgift saknas.
Drivmedel: Bensin
Motoreffekt: 50 kW
Budgivning er nu oppe i 405.000 svenske "træpenge" -
og køre t o m 24 Jan
Held og lykke hvis du vil med på budgivning
SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Den er sgu godt betalt!
Den har ikke boet godt. Den har lidt kræft og svindsot (Rust).
Se billederne:
https://www.netauktion.se/auktion/produ ... 7km-flw073
Den har ikke boet godt. Den har lidt kræft og svindsot (Rust).
Se billederne:
https://www.netauktion.se/auktion/produ ... 7km-flw073
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Vand i bremsevæsken.
Batteri og 5 dæk er til rotterne..
Batteri og 5 dæk er til rotterne..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, allerede inden auktionen slutter, så kan man -
konstatere at den har slået den "gamle" rekord
https://finans.dk/erhverv/ECE10056305/h ... ctxref=ext
Den blå som for øvrigt havde stået inde, og ellers kun kørt 48.Km -
havde nu alligevel også diverse "patina"
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Ja, allerede inden auktionen slutter, så kan man -
konstatere at den har slået den "gamle" rekord
https://finans.dk/erhverv/ECE10056305/h ... ctxref=ext
Den blå som for øvrigt havde stået inde, og ellers kun kørt 48.Km -
havde nu alligevel også diverse "patina"
Edwins skrev: Vand i bremsevæsken.
Batteri og 5 dæk er til rotterne..
Ikke nogen som har lagt skjul på standen af "objektet"Edwins skrev: ↑ Den har ikke boet godt. Den har lidt kræft og svindsot (Rust).
Se billederne:
https://www.netauktion.se/auktion/produ ... 7km-flw073
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
UPS!
En helt ny bil med norsk chrom!
På samme tid meget flot og lidt øv.
Der står en i DK som er meget finere, i øvrigt. Selvom den har gået 100 gange længere.
Den er udstillet ved Anker Lauritzen, så det er ingen hemmelighed.
Mener den har gået omkring 600 km., hvilket vist nok skyldes den bliver holdt ved lige.
Men DEN ER altså ny. For sæderne og dørsiderne har stadig det beskyttelsesplastic den kom med fra fabrikken.
Og den lugter af ny bil. - Har haft hovedet inden for. Sikke en oplevelse!
Den står inde, så der er ingen norsk chrom.
En helt ny bil med norsk chrom!
På samme tid meget flot og lidt øv.
Der står en i DK som er meget finere, i øvrigt. Selvom den har gået 100 gange længere.
Den er udstillet ved Anker Lauritzen, så det er ingen hemmelighed.
Mener den har gået omkring 600 km., hvilket vist nok skyldes den bliver holdt ved lige.
Men DEN ER altså ny. For sæderne og dørsiderne har stadig det beskyttelsesplastic den kom med fra fabrikken.
Og den lugter af ny bil. - Har haft hovedet inden for. Sikke en oplevelse!
Den står inde, så der er ingen norsk chrom.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lige netop
Ja der ligger en hel del udfordringer i den
Ikke bare med atter få liv i den -
men også hvordan man vil "bevare" den for fremtiden
Mener at jeg har set et billede af den -
hvor den stod lige ud ved vindue inde i bilhal/lokale
Er den ikke magen til denne blå her med "hele" 48 kørte kilometer -
der blev solgt for 350.000 (S)Kr.....
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Lige netop
Ja der ligger en hel del udfordringer i den
Ikke bare med atter få liv i den -
men også hvordan man vil "bevare" den for fremtiden
tknage skrev: ↑ Der står en i DK som er meget finere, i øvrigt. Selvom den har gået 100 gange længere.
Den er udstillet ved Anker Lauritzen, så det er ingen hemmelighed.
Mener den har gået omkring 600 km., hvilket vist nok skyldes den bliver holdt ved lige.
Men DEN ER altså ny. For sæderne og dørsiderne har stadig det beskyttelsesplastic den kom med fra fabrikken.
Og den lugter af ny bil. - Har haft hovedet inden for. Sikke en oplevelse!
Den står inde, så der er ingen norsk chrom.
Mener at jeg har set et billede af den -
hvor den stod lige ud ved vindue inde i bilhal/lokale
Er den ikke magen til denne blå her med "hele" 48 kørte kilometer -
der blev solgt for 350.000 (S)Kr.....
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Hej
Det var dog et sært og sørgeligt syn . Gennemtæret dørbund, overfladerust mange sære (og tildels luskede) steder incl. det meste i motorrummet. Den bliver vel nærmest umulig at få i køreklar (endsige pæn) stand . Men stor respekt for auktionshuset, der vist illustrerer alle fejlene. Og så en undren: Iflg. min hukommelse fandtes sidste årgang(e) kun i én farve (den blå), så kan det passe med en grøn MY 80?
Den høje pris skyldes måske, at formålet med at købe den bare at have noget helt unikt at udstille (og måske med en "sjov" historie om, hvorfor den endte i den nuværende tilstand).
Den blå ser i øvrigt lidt "drypnæset" ud (forreste kofanger). Har nogen stået på den (eller er det dig, Regin, der har været på spil? ). I min erindring (og smag) var de banebrydende stødfangere ganske pæne til nitisekseren (jeg har dog ikke set mange eksemplarer af de sene årgange efter MY 76). Så de "nye" passede måske (som de overdimensionerede positions/blinklygter) ikke så godt til 96?
Mvh/NC
Det var dog et sært og sørgeligt syn . Gennemtæret dørbund, overfladerust mange sære (og tildels luskede) steder incl. det meste i motorrummet. Den bliver vel nærmest umulig at få i køreklar (endsige pæn) stand . Men stor respekt for auktionshuset, der vist illustrerer alle fejlene. Og så en undren: Iflg. min hukommelse fandtes sidste årgang(e) kun i én farve (den blå), så kan det passe med en grøn MY 80?
Den høje pris skyldes måske, at formålet med at købe den bare at have noget helt unikt at udstille (og måske med en "sjov" historie om, hvorfor den endte i den nuværende tilstand).
Den blå ser i øvrigt lidt "drypnæset" ud (forreste kofanger). Har nogen stået på den (eller er det dig, Regin, der har været på spil? ). I min erindring (og smag) var de banebrydende stødfangere ganske pæne til nitisekseren (jeg har dog ikke set mange eksemplarer af de sene årgange efter MY 76). Så de "nye" passede måske (som de overdimensionerede positions/blinklygter) ikke så godt til 96?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Tror nu nok at grøn også var et valg af farve til de sidste -
men at det måske kun var den blå af slagsen som regnes til "Anniversary"
Ser man til VIN nummer på dem så:
Den grønne er også, som det står i beskrivelsen, "Avställd" 17 Sept. 1979, den blå er det pr 30 Jan. 1980 -
men begge 2 står i svenske transportstyrelsen som "Fordonsår 1980"
Der ud over, så "står" den grønne på stålfælge -
noget som "Anniversary" ikke gjorde:
Innocent until proven guilty
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
NC_Ribe skrev: Hej
Det var dog et sært og sørgeligt syn . Gennemtæret dørbund, overfladerust mange sære (og tildels luskede) steder incl. det meste i motorrummet. Den bliver vel nærmest umulig at få i køreklar (endsige pæn) stand . Men stor respekt for auktionshuset, der vist illustrerer alle fejlene.
Og så en undren: Iflg. min hukommelse fandtes sidste årgang(e) kun i én farve (den blå), så kan det passe med en grøn MY 80?
Tror nu nok at grøn også var et valg af farve til de sidste -
men at det måske kun var den blå af slagsen som regnes til "Anniversary"
Ser man til VIN nummer på dem så:
Den grønne er også, som det står i beskrivelsen, "Avställd" 17 Sept. 1979, den blå er det pr 30 Jan. 1980 -
men begge 2 står i svenske transportstyrelsen som "Fordonsår 1980"
Der ud over, så "står" den grønne på stålfælge -
noget som "Anniversary" ikke gjorde:
NC_Ribe skrev: Den høje pris skyldes måske, at formålet med at købe den bare at have noget helt unikt at udstille (og måske med en "sjov" historie om, hvorfor den endte i den nuværende tilstand).
Den blå ser i øvrigt lidt "drypnæset" ud (forreste kofanger). Har nogen stået på den (eller er det dig, Regin, der har været på spil? ).
I min erindring (og smag) var de banebrydende stødfangere ganske pæne til nitisekseren (jeg har dog ikke set mange eksemplarer af de sene årgange efter MY 76). Så de "nye" passede måske (som de overdimensionerede positions/blinklygter) ikke så godt til 96?
Mvh/NC
Innocent until proven guilty
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: SAAB V4 Fabr. ny (sådan da) Kun kørt 7.Km :D
Og så er der budt 410 000 kr + slagavgift 25 000 kr -
det giver en total kostnad: 435 000 kr
det giver en total kostnad: 435 000 kr
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK