En dejlig rejsevogn med stærk og gennemprøvet dieselmotor..
Sidste aftapning af Saab NG 9-5
Saab/Opel var en af de få der ikke snød med diesel emissionerne, og de kom med noget robust...
Den gad jeg godt eje....
Husk at skifte tandrem og vandpumpe !, samt rense eller skifte ERG ventil og rense indsugningsmanifold mv., ellers laver de ikke meget bøvl
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/ ... 0aut.%204d
SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
- Og publikum ørlede i tykke stråler.
KLAK-KLAK-KLAK-KLAK-KLAK-KLAK..
KLAK-KLAK-KLAK-KLAK-KLAK-KLAK..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
Jeg elsker diesel.
Uden diesel går verden i stå.
Har armene inde i min bådmotor, en 4 liter 4 cyl Perkins diesel, der lige får en tur og opfriskning efter 50 år til søs.
1700 rpm 75 hk. Nice...
Tidl. var lastbiler benzin. Av de kunne drikke voldsomt igennem.
Hvis vi ikke var gået over til diesel var verden løbet tør for råolie/gas for lang tid siden..
Saab diesel, begyndte ret kedeligt med en Izuzu rå ting.
De sidste "Opel" motorer var meget gode, driftstilskud og økonomiske.
Prøv at fodre NG9-5 med 2,8 t motor.. og sammenlign den med en diesel... den sidste bruger kun det halve brændstof.
Uden diesel går verden i stå.
Har armene inde i min bådmotor, en 4 liter 4 cyl Perkins diesel, der lige får en tur og opfriskning efter 50 år til søs.
1700 rpm 75 hk. Nice...
Tidl. var lastbiler benzin. Av de kunne drikke voldsomt igennem.
Hvis vi ikke var gået over til diesel var verden løbet tør for råolie/gas for lang tid siden..
Saab diesel, begyndte ret kedeligt med en Izuzu rå ting.
De sidste "Opel" motorer var meget gode, driftstilskud og økonomiske.
Prøv at fodre NG9-5 med 2,8 t motor.. og sammenlign den med en diesel... den sidste bruger kun det halve brændstof.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
Man kan komme susende i sin moderne bil og hygge med en ægte old School diesel:
https://m.youtube.com/watch?v=-pYKLumyJ8g
"Ka tump ka tump" siger den...
https://m.youtube.com/watch?v=-pYKLumyJ8g
"Ka tump ka tump" siger den...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
Man blander æbler og appelsiner.
Diesel hører ikke hjem i personbiler. Diesel er for større både og skibe, lastbiler, traktorer og lokomotiver. Man har forsøgt med Diesel for fly. Junkers fra krigen og nyere fly med MB Diesel. Osse flops, de bruges ikke mere. Pga. svineri, lav effekt og høj vægt.
Diesel hører ikke hjem i personbiler. Diesel er for større både og skibe, lastbiler, traktorer og lokomotiver. Man har forsøgt med Diesel for fly. Junkers fra krigen og nyere fly med MB Diesel. Osse flops, de bruges ikke mere. Pga. svineri, lav effekt og høj vægt.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Og der gør det godt, se bare her med den "nye" 770'er fra Scania
https://www.youtube.com/watch?v=h9IgK6R8V5w
(lyd på rek )
Der er også sket meget i den "verden" de sidste år
https://www.youtube.com/watch?v=8bSc5gmE3Uk
Re: SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
Edwins skrev: ↑13. feb 2022, 01:27Man blander æbler og appelsiner.
Diesel hører ikke hjem i personbiler. Diesel er for større både og skibe, lastbiler, traktorer og lokomotiver.
Man har forsøgt med Diesel for fly. Junkers fra krigen og nyere fly med MB Diesel. Osse flops, de bruges ikke mere. Pga. svineri, lav effekt og høj vægt.
Og der gør det godt, se bare her med den "nye" 770'er fra Scania
https://www.youtube.com/watch?v=h9IgK6R8V5w
(lyd på rek )
Der er også sket meget i den "verden" de sidste år
https://www.youtube.com/watch?v=8bSc5gmE3Uk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: SPN: Saab 9-5 diesel my 2010, nice
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"