Polering af saab 900 turbo
meget lækre billeder.
https://www.youtube.com/watch?v=fyCcf77mFdQ&t=4s
saab polering
- RuneTonnesen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
saab polering
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: saab polering
Uhfffff.......
Så er det her vi skal have hagesmæk på nu ser jeg
Har altid syntes det var uretfærdigt med dem der kan have deres biler i sådan et "miljø" -
men på den anden side, så er der en chance for der også bliver OG 900 til fremtidige generationer
Men men, her ser man nu alligevel hvor der også burde lægges lidt "opmærksomhed" Og dette her kunne da også have været bare "lidt bedre": (Saab gjorde da nok selv fra fabrik af med den org DP til at "kvæle" for udstødningen)
Nå, men nu er det sikkert gået op for en del, hvad sådan en filmsnut her "gør" ved mig, end for de fleste andre -
for jeg sidder nemlig mere og "leder efter detaljer" end se selve "arbejdet" der bliver udført
Et lille bud på nogle af de detaljer:
Da dette jo er en US så er der faktisk en hel del ting og sager der adskiller bilerne fra "vores egne" -
og noget af det første var vel og finde ud af hvad det er for en årgang på den tøs..........
Undtagen div detaljer, ja så bliver 1993 nok mit bedste bud: US = eksportbil og de havde sådan nogle "øgler" her monteret under til -
for at sikre en god overfart ude på det store hav Dem har jeg selv stiftet bekendtskab med engang på en GB/UK tøs.
I US har de altid haft noget mere omkring "sikkerhed" på deres biler, så her ser vi en "forstærkning" -
der ellers ikke findes på vores biler: (Ligeledes på motorpuden højre, men det er der ingen snut af her)
På "rustningssiden" kan man se tøsen har det fint, ud over Ac - ABS -
så "ses" det også herude fra at tøsen har Airbag
På belysningssiden blev der kørt med Sealbeam lygter -
og dem finder vi da også: Nummer 4 og 5 Kan man sagtens "skimtes her"
Og så er der lige det der som en del ikke har helt "tjek på" ....
De fleste kender jo sikkert til, at fr o m 1990 blev det så "Lucas" på Turbobilerne, d v s med sorte dysser der enten som årgang 1990 -
havde en grøn ring, samt årgang 1991 -> der så i stedet for var med en Orange ring på.
Men se, det gjorde sig bare ikke gældende på en del af eksportbilerne t.ex Canada/Japan/US -
for de beholdte nemlig Bosch lige til det sidste Nå så må vist hellere holde op inden det går hen og bliver for meget OT
Så er det her vi skal have hagesmæk på nu ser jeg
Har altid syntes det var uretfærdigt med dem der kan have deres biler i sådan et "miljø" -
men på den anden side, så er der en chance for der også bliver OG 900 til fremtidige generationer
Men men, her ser man nu alligevel hvor der også burde lægges lidt "opmærksomhed" Og dette her kunne da også have været bare "lidt bedre": (Saab gjorde da nok selv fra fabrik af med den org DP til at "kvæle" for udstødningen)
Nå, men nu er det sikkert gået op for en del, hvad sådan en filmsnut her "gør" ved mig, end for de fleste andre -
for jeg sidder nemlig mere og "leder efter detaljer" end se selve "arbejdet" der bliver udført
Et lille bud på nogle af de detaljer:
Da dette jo er en US så er der faktisk en hel del ting og sager der adskiller bilerne fra "vores egne" -
og noget af det første var vel og finde ud af hvad det er for en årgang på den tøs..........
Undtagen div detaljer, ja så bliver 1993 nok mit bedste bud: US = eksportbil og de havde sådan nogle "øgler" her monteret under til -
for at sikre en god overfart ude på det store hav Dem har jeg selv stiftet bekendtskab med engang på en GB/UK tøs.
I US har de altid haft noget mere omkring "sikkerhed" på deres biler, så her ser vi en "forstærkning" -
der ellers ikke findes på vores biler: (Ligeledes på motorpuden højre, men det er der ingen snut af her)
På "rustningssiden" kan man se tøsen har det fint, ud over Ac - ABS -
så "ses" det også herude fra at tøsen har Airbag
På belysningssiden blev der kørt med Sealbeam lygter -
og dem finder vi da også: Nummer 4 og 5 Kan man sagtens "skimtes her"
Og så er der lige det der som en del ikke har helt "tjek på" ....
De fleste kender jo sikkert til, at fr o m 1990 blev det så "Lucas" på Turbobilerne, d v s med sorte dysser der enten som årgang 1990 -
havde en grøn ring, samt årgang 1991 -> der så i stedet for var med en Orange ring på.
Men se, det gjorde sig bare ikke gældende på en del af eksportbilerne t.ex Canada/Japan/US -
for de beholdte nemlig Bosch lige til det sidste Nå så må vist hellere holde op inden det går hen og bliver for meget OT
- kesr
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: saab polering
....... og når reservehjulet bliver pudset, så ved man at der bliver gået i detaljen.
Jeg fik i 2007 min (nu solgte) og9-3 SE jeg havde købt i Berlin poleret og Bilkabule rettet sted i Brøndby (tror jeg det var). Den var sort og blev vildt flot. Når jeg ser sådan en video får jeg lyst til at få det gjort igen. Min egen forårspolering kan altså slet ikke måle sig med en proftur!
Jeg fik i 2007 min (nu solgte) og9-3 SE jeg havde købt i Berlin poleret og Bilkabule rettet sted i Brøndby (tror jeg det var). Den var sort og blev vildt flot. Når jeg ser sådan en video får jeg lyst til at få det gjort igen. Min egen forårspolering kan altså slet ikke måle sig med en proftur!
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5