Kære medlemmer af klubben herunder bestyrelsen
Politiken har stillet et forum til rådighed hvor alle SAAB tilhængere kan udtrykke deres mening om mærket. Kom nu ud af busken og skriv: Her er adressen:
http://politiken.dk/skriv_til_politiken ... 651663.ece
Hilsen Erik.
SAAB i krise - kom nu på banen
Redaktør: Bestyrelsen
- Fischer
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
SAAB i krise - kom nu på banen
Det var da en rigtig god ide.
Bestyrelsen kan nok ikke forventes at påtage sig alle opgaverne der måtte være i denne sammenhæng, men jeg vil da opfordre Ole (formanden) at komme med lille skriv som repræsentant for klubben.
Vi andre skal selvfølgelig følge trop.
Jeg håber blot at der bliver opretholdt en god og saglig debat.
Fischer
Bestyrelsen kan nok ikke forventes at påtage sig alle opgaverne der måtte være i denne sammenhæng, men jeg vil da opfordre Ole (formanden) at komme med lille skriv som repræsentant for klubben.
Vi andre skal selvfølgelig følge trop.
Jeg håber blot at der bliver opretholdt en god og saglig debat.
Fischer
SAAB siden 1975
- FlorianAreiter
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Har allerede gjort det!
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Hvis saab dør , visner vi alle langsomt bort !!!
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
men heldigvis har vi jo et netværk af dygtige folk der lægger hjerteblod i at holde bilerne kørende.
sååå ........ jeg fylder 35 om 3 uger, og regner med at en velholdt 9-5 sagtens kan klare 45 år på bagen før den er færdig, så må jeg jo køre på puch maxi de resterende år af livet.
helt enig viking,viking skrev:Hvis saab dør , visner vi alle langsomt bort !!!
men heldigvis har vi jo et netværk af dygtige folk der lægger hjerteblod i at holde bilerne kørende.
sååå ........ jeg fylder 35 om 3 uger, og regner med at en velholdt 9-5 sagtens kan klare 45 år på bagen før den er færdig, så må jeg jo køre på puch maxi de resterende år af livet.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Saabine
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Jeg har også givet mit bidrag
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618
Savner de gode gamle SAAB-tider..
SAAB 900 T16 AERO 1987
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618
Savner de gode gamle SAAB-tider..
- Jan
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Har ikke skrevet i Politiken, Men har støttet Saab i 2008.
dog kun et lille bidrag, det meste gik til staten
dog kun et lille bidrag, det meste gik til staten
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- Ole-Bendtsen
- SAAB FREAK
Indlæg
Hej
Jeg vil opfordre alle, at vi bakker op omkring de forskellige ideer og tiltag, der opstår
omkring situationen, på Fabriken i Trollhättan.
Politikens ide som den er set her, er et af dem.
Vi skal huske på at de personer, der tager et seriøst initiativ i denne sammenhæng, lægger deres store engagement ind.
Som alle sikkert er vidende om ,har klubben igen været en del i medierne. Der har været overraskende stor interesse for os, i sammenhæng med udviklingen i Trollhättan.
Jeg vil gerne her sige TAK, for en fin og "sober" fremtræden, i forbindelse med udtalelser til pressen. I har tacklet det fint, og samtidig også været tilpas skarpe i tonen omkring GM.
Ole Bendtsen
Formand
Saab Klub Danmark
Jeg vil opfordre alle, at vi bakker op omkring de forskellige ideer og tiltag, der opstår
omkring situationen, på Fabriken i Trollhättan.
Politikens ide som den er set her, er et af dem.
Vi skal huske på at de personer, der tager et seriøst initiativ i denne sammenhæng, lægger deres store engagement ind.
Som alle sikkert er vidende om ,har klubben igen været en del i medierne. Der har været overraskende stor interesse for os, i sammenhæng med udviklingen i Trollhättan.
Jeg vil gerne her sige TAK, for en fin og "sober" fremtræden, i forbindelse med udtalelser til pressen. I har tacklet det fint, og samtidig også været tilpas skarpe i tonen omkring GM.
Ole Bendtsen
Formand
Saab Klub Danmark
- 9-3carsten
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Så ligger min kommentar der også.
Jeg er bare bange for, at det ikke hjælper vennerne i Trollhättan. Vi skal købe deres biler... og der konkurrerer de jo med deres egne gamle modeller, der stadig er superlækre at køre i, og holder længe.....
Faktisk overvejer jeg ekstraordinært at købe en ny Saab 9-3, men det forslår jo blot som en dråbe i havet.
Jeg skal i givet fald have afsat min 900 2,1 fra 1993.... og dén kommer jeg til at savne.....
Jeg synes iøvrigt, det er nogle sobre og seriøse indlæg, I har skrevet.
Carsten
Jeg er bare bange for, at det ikke hjælper vennerne i Trollhättan. Vi skal købe deres biler... og der konkurrerer de jo med deres egne gamle modeller, der stadig er superlækre at køre i, og holder længe.....
Faktisk overvejer jeg ekstraordinært at købe en ny Saab 9-3, men det forslår jo blot som en dråbe i havet.
Jeg skal i givet fald have afsat min 900 2,1 fra 1993.... og dén kommer jeg til at savne.....
Jeg synes iøvrigt, det er nogle sobre og seriøse indlæg, I har skrevet.
Carsten
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
hej Carsten, en gammel 900 ligger fast som en klippe på vejen, MEN en nyere 9-3 kører som en skalpel gennem papir, den bil kan bare styre, du kommer til at savne den gamle, men det er jo også som med gamle kærester osv, man glemmer de lidt trælse sider.
mht. til dialogen her på siden, og ellers fra medlemmerne fra klubben kan jeg kun give dig og Ole ret, den har været MEGET sober. Heldigvis.
mht. til dialogen her på siden, og ellers fra medlemmerne fra klubben kan jeg kun give dig og Ole ret, den har været MEGET sober. Heldigvis.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Det undrer mig de skriver der findes mindst 5 saab klubber i danmark. mig bekendt findes der kun 3 klubber
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- 9-3carsten
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
hej svenT16.
Jeg er enig med dig i at den nye 9-3 kører som en skalpel gennem papir, men jeg har en helt fantastisk følelse af samhørighed med min OG900, 2,1. På mange måder er den stadig ny. Sæderne og indtræk er faktisk ikke mærket af de 255.000 km osv..... Men et ender sikkert også med at jeg køber en helt ny 9-3 1,8t - ikke en med Opelmotor......
Jeg er enig med dig i at den nye 9-3 kører som en skalpel gennem papir, men jeg har en helt fantastisk følelse af samhørighed med min OG900, 2,1. På mange måder er den stadig ny. Sæderne og indtræk er faktisk ikke mærket af de 255.000 km osv..... Men et ender sikkert også med at jeg køber en helt ny 9-3 1,8t - ikke en med Opelmotor......
- Steffen2352
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ok, med den motor, som er baseret på samme blok som ligger i f.eks. en Opel Vectra 2,2.
Hilsen
9-3carsten skrev:... Men det ender sikkert også med at jeg køber en helt ny 9-3 1,8t - ikke en med Opelmotor......
Ok, med den motor, som er baseret på samme blok som ligger i f.eks. en Opel Vectra 2,2.
Hilsen
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
hehe ja hold dig fra sugemotoren noget af det værste, tandrem.... troede det var noget der blev afskaffet sammen med murens fald..... åbenbart ikke.9-3carsten skrev:hej svenT16.
Jeg er enig med dig i at den nye 9-3 kører som en skalpel gennem papir, men jeg har en helt fantastisk følelse af samhørighed med min OG900, 2,1. På mange måder er den stadig ny. Sæderne og indtræk er faktisk ikke mærket af de 255.000 km osv..... Men et ender sikkert også med at jeg køber en helt ny 9-3 1,8t - ikke en med Opelmotor......
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- koldstart
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Vær nu ikke så bange for Opel-motorerne...
Ethvert produkt består af lige dele arv og miljø. Og de Opelmoterer der ligger i Saab har et helt anderledes agilt miljø end i blød-hat-dyttere fra Rüsselheim.
At de deler stumper med Opel, og vel også andre GM-biler, betyder blot, at de er billigere at massefremstille i den gode kvalitet.
Og arv går åbenbart begge veje... Motorjournalisterne er alle begejstrede for den ny Opel Insignia, og rygtet vil vide, at Opel rekvirerede hjælp fra "tryllehatten" for at komme den bløde hat til livs.
Tidligere har vi i øvrigt set masser at eksempler på, at samme motor kan få markant andre karakteristika, blot ved at blive trimmet lidt, og smidt i andre rammer (tænk blot på Lotus )
Ethvert produkt består af lige dele arv og miljø. Og de Opelmoterer der ligger i Saab har et helt anderledes agilt miljø end i blød-hat-dyttere fra Rüsselheim.
At de deler stumper med Opel, og vel også andre GM-biler, betyder blot, at de er billigere at massefremstille i den gode kvalitet.
Og arv går åbenbart begge veje... Motorjournalisterne er alle begejstrede for den ny Opel Insignia, og rygtet vil vide, at Opel rekvirerede hjælp fra "tryllehatten" for at komme den bløde hat til livs.
Tidligere har vi i øvrigt set masser at eksempler på, at samme motor kan få markant andre karakteristika, blot ved at blive trimmet lidt, og smidt i andre rammer (tænk blot på Lotus )
Koldstart
Saab 9-3 SS TiDS 2008
Saab 9-3 SS TiDS 2008
- 9-3carsten
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Joh.. det er da rigtig nok. Vi så også eksemplet, da Saab fik fingrene i Fords V4 motor for mange år siden. den kunne de faktisk hive næsten 175 Hk ud af i en skarp rallyversion, selvom Ford havde sat en grænse på 90 HK, så jaeh, det kan man sagtens. Men lige netop den 1,8i motor, som bruges i 9-3 eren har en kritisk tandrem, med kun 60.000 km mellem skiftene. Og det har udspring i adskillige motorhavarier blandt Oplerne fordi Opel oprindeligt havde sat skifteintervallerne noget højere.
Jeg har haft kontakt til et leasingselskab, og de har rigtig gode erfaringer med dieselmotorerne i både Saab og Opel. Her er intervallerne 150.000 km..... Og en diesel Saab 9-3 er altså også et fantastisk køretøj......
At "tryllehatten" har ydet sit til Insignia, viser blot at GM har prioriteret den højere end søsterskibet 9-5, der burde have været på gaden allerede nu.... Selv om den nuværende 9-5 lige nu tilbydes til virkeligt fine priser.......
Det kan godt være, den er gammel, men gammel er ikke lig med gammeldags, selvom mange tror det. Se blot på vore OG900; hvor meget skete der ikke med dem fra 1978 til 1993? Jeg husker at Teknologisk Institut kaldte OG900 for motormæssigt fuldt tidssvarende lige før den udgik i 1993 - modsat Volvo 240......
Jeg har haft kontakt til et leasingselskab, og de har rigtig gode erfaringer med dieselmotorerne i både Saab og Opel. Her er intervallerne 150.000 km..... Og en diesel Saab 9-3 er altså også et fantastisk køretøj......
At "tryllehatten" har ydet sit til Insignia, viser blot at GM har prioriteret den højere end søsterskibet 9-5, der burde have været på gaden allerede nu.... Selv om den nuværende 9-5 lige nu tilbydes til virkeligt fine priser.......
Det kan godt være, den er gammel, men gammel er ikke lig med gammeldags, selvom mange tror det. Se blot på vore OG900; hvor meget skete der ikke med dem fra 1978 til 1993? Jeg husker at Teknologisk Institut kaldte OG900 for motormæssigt fuldt tidssvarende lige før den udgik i 1993 - modsat Volvo 240......