Banner cycler

Saab 9000 2.3 cse 1994

Her kan du efterlyse reservedele eller efterspørge at noget sættes i produktion.
Det internationale reservedels forum har i første omgang valgt "kun" at arbejde med reservedele op til og med OG 900 !
Intet GM 900 og intet 9000 det er for nyt stadig væk
Saab9000
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. maj 2019, 11:21

Saab 9000 2.3 cse 1994

16. maj 2019, 11:26

Hej, jeg har lige købt en saab 9000 hvor set/resume knappen til fartpiloten ikke er der mere. Kan man købe en ny knap et sted eller hvad gør man?


Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 12187
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Saab 9000 2.3 cse 1994

16. maj 2019, 11:49

Hvis det er knappen der ikke virker mere, så køb en brugt.

Mon ikke Henrik: hf-eco-power
her på siten har en på lager. Han har normalt mange gode Saab 9000 ting på lager :wink:

eller Verninge Auto
Erik i Nordjylland

MF. har dem.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4375
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Saab 9000 2.3 cse 1994

16. maj 2019, 12:32

Mon ikke Henrik: hf-eco-power
her på siten har en på lager. Han har normalt mange gode Saab 9000 ting på lager :wink:


Jo, det skulle ikke være noget problem at finde en sådan. Tak for de pæne ord, viking!

Tidligere fandtes der faktisk et "rep-sæt" til denne stilkarm, netop bestående af SET-knap, kontaktstykke og fjeder. Tænk engang! Jeg har ikke selv set noget sådant til salg i umindelige tider. Så, det letteste er at bytte hele kontaktarmen. Kan gøres med rattet monteret. Dog er der bedre tilgang til det, når det er borte. Er din bil med airbag?

En 94´er? Så må den stadig have det gammeldags, vacuumstyrede anlæg, med mindre bilen er en turbo med TCS? I bekræftende fald vil det være noget nær et mirakel, hvis piloten vitterligt fungerer i din, da denne årgang (desværre) er forsynet med den uigenkaldeligt ringeste styreboks, der nogen har været anvendt i nogen SAAB til formålet, nemlig en 4108650 :x

Skulle denne komme til at volde problemer for dig, har jeg faktisk en løsning til en ombygning til de ældre og laaangt mere driftstabile ECU´er. Pt. har jeg et set-up liggende til denne konvertering, med hjemmelavet adapterkabel og en boks fra en M88-91. Klar til afprøvning 8)

Vh. Henrik
NC_Ribe
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 353
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Saab 9000 2.3 cse 1994

16. maj 2019, 14:07

Hej

Jeg har selv en CSE af samme årgang, og skulle til at skrive det samme som Henrik: Det er ikke sikkert, at knappen vil gøre det. Min virker dog (endnu) det meste af tiden, så jeg har ikke villet kaste mig over Henriks forslag til modificering. I min tidligere '93 CSE virkede den efterhånden aldrig, så det er nok den vej, det går. Men du kan da være heldig, at din stadig virker. Forresten: Er det Set-knappen (i enden) eller Resume-knappen (tangenten på siden), det er galt med?

Og så, lidt flueknepperagtigt: Denne tråd hører vel rettelig hjemme i Classic Forum, da 9K er alt for moderne her :lol: . Eller er det ved at være på tide at ændre reglerne, så 9K kan anerkendes på lige fod med OG900 som en raritet, som det er svært at skaffe stumper til?

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (adskillige OG 900 med og uden turbo og aut.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Carlsson
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 780
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Saab 9000 2.3 cse 1994

16. maj 2019, 21:41

NC_Ribe skrev:
16. maj 2019, 14:07
Er det ved at være på tide at ændre reglerne, så 9K kan anerkendes på lige fod med OG900 som en raritet
Næ, hør nu,,, min er jo dårligt kørt til :lol:
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.

Tilbage til "Reservedele"