Banner cycler

Ny nøgle SAAB 9-3 / 2004

Her kan du efterlyse reservedele eller efterspørge at noget sættes i produktion.
Det internationale reservedels forum har i første omgang valgt "kun" at arbejde med reservedele op til og med OG 900 !
Intet GM 900 og intet 9000 det er for nyt stadig væk
lafush
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. maj 2022, 13:36

Ny nøgle SAAB 9-3 / 2004

27. maj 2022, 13:39

Hej - Jeg skal have skiftet mit nøglehus til min SAAB 9-3 fra 2004. Nøglesværdet er helt ok. Kan jeg blot købe et nyt nøglehus og herefter blot sætte det gamle nøglesværd over i det? Eller kræver det også omkordning?


Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Ny nøgle SAAB 9-3 / 2004

27. maj 2022, 16:16

Hvis du køber en tom skal, altså kun huset, kan al indmaden blot flyttes over fra den gamle, både elektronikken og den mekaniske nøgle, og en kodning behøves derfor ikke.

Køb helst en model, hvor symbolerne er "gennemgående" i knapperne og ikke malet på, som de er på de billigste eksemplarer. Knapper naturligvis som på den originale...af gummi og ikke knaldhård plast! :idea:

Udvalget skulle være så rigeligt derude, men giv gerne lidt ekstra for at få noget, du vil være tilfreds med HVER gang. Prøv eks.vis firmaet, NicTec.

Mvh. Henrik

P.S.: Jeg har pt. fundet 2 styks af disse i gemmerne, indkøbt fra udlandet via et DK firma for noget tid siden, og de
vedlagte billeder illustrerer blot det, der skrives ovenfor. Man ser herunder også, at den hvide farve til symbolerne er "gennemgående" i knapperne samt, at der medfølger de små SAAB-emblemer 8) TOP non-OE kvalli!
IMG_0670.JPG
IMG_0668.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Seniorsergent
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 368
Tilmeldt: 24. sep 2014, 13:17

Re: Ny nøgle SAAB 9-3 / 2004

28. maj 2022, 11:03

Er der aldrig nogen, der læser hvad de forskellige emner er beregnet til at dække?
"Her kan du efterlyse reservedele eller efterspørge at noget sættes i produktion.
Det internationale reservedels forum har i første omgang valgt "kun" at arbejde med reservedele op til og med OG 900 !
Intet GM 900 og intet 9000 det er for nyt stadig væk"
Sláinte
Mick
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Ny nøgle SAAB 9-3 / 2004

28. maj 2022, 18:17

Det er også rigtigt Mick.
Jeg tror nu tiden (10 år) er løbet af med den beskrivelse.
For at det er mest korrekt tror jeg løsningen bliver at ændre beskrivelsen til nutid hvor alle Saab er "gamle".

Vi er nået dertil hvor interiørdele til de nyeste 9-3 og 9-5 bliver tilgængelige som reproduktioner. Ikke genbestillinger fra den sædvanlige underleverandør men reproduktioner.
Der er en artikel i et tidligere klubblad om reproduktion og 3D print af dele.

Med det har jeg selv købt "skaller" fra Speedparts for ca 1 år siden. De har to versioner og jeg købte den billigste. De er ligesom de billeder Henrik viser med gennemgående symboler der ikke slides af.
Selve nøglen var meget beskidt og klistret. Ikke noget man ville putte i en dørlås.
Den fik noget bremserens eller måske var det håndsprit som var lige ved.... jah hånden. Og det burde man nok gøre årligt så nøglen rent faktisk kan gå i låsen i en nødsituation.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz

Tilbage til "Reservedele"