Banner cycler

Meyle, det nye scantech?

Her kan du efterlyse reservedele eller efterspørge at noget sættes i produktion.
Det internationale reservedels forum har i første omgang valgt "kun" at arbejde med reservedele op til og med OG 900 !
Intet GM 900 og intet 9000 det er for nyt stadig væk
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

Meyle, det nye scantech?

30. maj 2014, 18:52

Hej

Har efterhånden en del dårlig erfaring med fabrikatet "Meyle"

Kører nu på nummer 2 vandpumpe fra meyle og kan høre at lejet i denne også er ved at gå (rumler) :roll:

Har også været nødsaget til at skifte de bagerste bøsninger ud i de forreste bærearme, da disse meyle HD fuldstændig slap i vulkaniseringe. Blev skiftet ud med power flex.

Andre der har dårlig erfaring med meyle eller er det bare mig?


SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

Meyle, det nye scantech?

31. maj 2014, 00:44

Også dårlige erfaringer her. Jeg købte i efteråret et sænkningssæt fra PFS med både fjedre og støddæmpere. Støddæmperne er Meyle. Nu - 6 mdr. efter er den ene bagerste dæmper allerede læk. Jeg har brokket mig til PFS som har tilbudt at tage den retur. Den utætte dæmper var hovedårsagen til at jeg havde vibrationer i undervognen trods skift af både dæk og bøsninger.
Det er skodkvalitet.........
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Meyle, det nye scantech?

31. maj 2014, 23:22

God information. Jeg har nogle få dele liggende (styrekugler mm.) fra Meyle, men jeg mener ikke at jeg har fået dem monteret endnu.
Det lyder jo tysk og tilforladeligt, men jeg skal da være opmærksom på hvordan kvaliteten er når/hvis jeg monterer dem.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Meyle, det nye scantech?

1. jun 2014, 10:43

Det lyder da ikke godt, da jeg også har købt det samme sæt fjedre og dæmpere bed PFS. Det er da noget jeg vil holde øje med !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Meyle, det nye scantech?

1. jun 2014, 12:19

Rolig nu. Der findes modsatte beretninger om produkterne. Jeg selv har kun godt at sige om Meyle indtil videre. Dog begrænset til deres HD "butterfly" bøsninger til 9000 - som SGT refererer til - samt de stænger med en kugle i hver ende til NG9-3´erens forreste krængningsstab, hæftet fast i fjederbenet.

Disse er ligeledes af "HD" typen og er MARKANT kraftigere i udførelsen og tydeligevis af en helt anden verden ifht. ditto standardtingester, som retfærdigvis må siges at være noget elendigt juks (fy, føj OPEL!) af en ussel, tyndbenet kvalitet (eller mangel på samme) :evil:

Det skal vise sig, hvor længe de holder, men ind til nu har de overhalet de andre, så at sige... :roll:

Hvad angår de førnævnte bøsninger: Jeg kunne dog have ønsket mig en lidt længere levetid, hvis man endelig skulle være mere kritisk. Men set i forhold til indkøbsprisen, er det absolut godkendt. Og det endda selvom min vogn har rundt 100 HK mere at sende i jorden end SGT´s og ca. det dobbelte moment (det ligger pt. på ~380 Nm 8))

Jeg ville ikke tøve med at købe ting fra firmaet næste gang...tværtimod. Derimod Scan-Tech...never ever again. Så skal de tage sig alvorligt sammen først

/Henrik
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3791
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

1. jun 2014, 19:48

Henrik, så må det været et dårligt par jeg har fået.

Jeg har ikke engang kørt 20.000 km før de var defekte. Og de blev spændt på bærearmen mens bilen stod på jorden, så de ikke blev udsat for overbelastning.
Jeg har ej heller brugt bilen til off road eller kører jævnligt på gedestier :lol:
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

1. jun 2014, 21:04

Meyle er vel det nye navn for Valeo, som fik totalt fecked up sit navn, som gjorde at ingen ville røre ved det?..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

2. jun 2014, 12:45

NEJ! Absolut NEJ! Det er unfair at drage en sammenligning med Valeo (som i få, begrænsede tilfælde faktisk laver udmærkede produkter).

Det er min overbevisning, at SGT har været ramt af uheld. 20T km. er godt nok ikke meget, før bøsningerne må opgive ævret. Det lugter af en reklamationssag :roll:

Ellers vil jeg sige det sådan, at med den enorme jungle af eftermarkedsdele, der findes derude, i alle mulige afskygninger og fabrikater, ja, der må den enkelte selv gøre sig sine erfaringer, krydret med andre folk´s erfaringer, og så tage den derfra. Det er simpelthen ikke til at gennemskue, efterhånden :(

Det er en praksis, jeg også selv udøver fra tid til anden. Ting som viskerblade og poleringsprodukter m.v. er også en del heraf. Det er knapt så bekosteligt, når man har indhandlet i god tro og tillid, og så det viser sig, at det ikke er bedre værd end at blive kastet i jerntønden længst ovre i hjørnet i bedste basketball-stil :x

/Henrik
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

2. jun 2014, 13:18

- Tjaae, dog er det mit indtryk at mange biler ikke holder i dag, da deres undervognsbøsninger er ENORME marshmellows, uanset bilernes fabrikat, det være sig Merser og Volvo osv.

I de 35 år jeg har rodet med gamle sure SAABer, har jeg aldrig set et inderrør i deres bastante, lavdiameters bøsninger, som har sluppet i vulkaniseringen.

Bøsningerne er er af fabrikat Boge, på 96,99 og Og900. Fruen ville have en 9-5, som jeg i en udenlandsk tråd har set havende lortebøsninger. Klonk og klask og ralleri alle steder. Det gad jeg bare ikke, så hun fik en kraftstærk 9000 Aero.

Jeg håber at den er lavet ordentligt, så det egentligt ikke er noget man skal tænke på.
:wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

2. jun 2014, 14:34

Jeg bruger meyle styrekugler, de virker fint og har nu kørt første 40000 uden problemer.
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

2. jun 2014, 15:07

Henrik, desværre. 9K er også en Bøsnings-æder...

De er dog nemme at skifte, desuden er de vist skiftet på den Aero....

Der er to ting der giver problemer:

A) Bøsninger af ordentligt kvalitetsgummi koster både $ og meget energi at fremstille, så der slækkes på krav til holdbarhed og kvaliten. Bilerne er jo kun levet til at holde 5 år/200kkm. Det holder de så fint, så det er ok.

B) Bilerne er gået fra magre 100 HK til 240 HK + for nærmes samme størrelse gummi. Det øger ikke holdbarheden....

Så ingen gider at betale for kvaliteten og alle vil have billige Kina stumper.

Så er gildet sat... "Cheap and cheerful"

Hvorfor mon leasing biler bliver mere og mere vejen frem ?


PS. Heller skifte gummi end at skifte DMF svinghjul på diesler, for det er virkeligt en ægte pest..

Tilbage til "Reservedele"