Banner cycler

fartpilot relæ 9560905

Her kan du efterlyse reservedele eller efterspørge at noget sættes i produktion.
Det internationale reservedels forum har i første omgang valgt "kun" at arbejde med reservedele op til og med OG 900 !
Intet GM 900 og intet 9000 det er for nyt stadig væk
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

fartpilot relæ 9560905

28. maj 2015, 15:45

Jeg mangler styreenheden til min fartpilot saab nr.9560905 hvis der er nogen som har sådan et relæ vil jeg gerne købe den

Leif Dalsgaard
mobil 40564012


Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

Re: fartpilot relæ 9560905

28. maj 2015, 16:49

Leifdalsgaard skrev:Jeg mangler styreenheden til min fartpilot saab nr.9560905
hvis der er nogen som har sådan et relæ vil jeg gerne købe den

Leif Dalsgaard
mobil 40564012
Hejsa

Dem har jeg et par stykker af -
skal jeg tage et med i morgen :?: :lol:
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

28. maj 2015, 17:07

Ja for pokker det må du meget gerne,har du også hastighedgiveren som sidder bag på spedometeret det må være en af delene der er defekt, alle de målinger som er i værkstedsbogen er ok, så er der næsten kun de sidste dele tilbage
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

29. maj 2015, 15:43

Leif er du 100 % sikker på at pedal kontakterne er i super stand. De har det nemlig med at drille voldsomt.
Man kan måle på den når bilen er stoppet og alt er ok. Når så bilene bruges og pedalerne motioneres, så har de tit problemer med at danne korrekt signal igen. Der kommer kul på kontakt fladen inden i og lidt ir pga. vinter fugt og så bliver de drilske....

Desuden skal ALLE vakuum slager inde under instrumentbordet ofte skiftes, de er meget skøbelige og driller. Især efter 20 år plus....

De sene kontrolbokse er ofte meget stabile. (det er nok nærmes også det eneste der er stabile i det system).

Det er dog uhyre sjældent at speedometer giver enheden fejler. Den er blot en spole der sender en veksle signal til boksen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

29. maj 2015, 16:40

Hej Viking
Jeg har lige hentet et relæ med det rigtige nummer og det som sidder bag på spedometeret som Regin havde med fra sverrige relæet bliver først monteret
det med vacumslangerne er ok ,jeg har en vacum/trykpumpe når jeg laver vacum
i slangen ude ved pumpen lukker det gasspjældet op
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

29. maj 2015, 17:05

Hej Leif.

Som jeg læser dit svar til Viking, så har du tjekket vakuumkredsen: Sug ude fra vakuumpumpen, gasspjældet flytter sig. OK.

Men har du også tjekket pedalkontakternes elektriske funktion? Det skriver du ikke noget om.

Med risiko for at fortælle dig noget du allerede ved: Pedalkontakterne har to funktioner. Én er vakuum-delen: Her skal de være tætte når bilens pedaler er i hvilestilling.

Pedalkontakterne har også en elektrisk funktion. Når pedalerne er i hvilestilling, skal der være elektrisk gennemgang (nul modstand) gennem kontakten. Så snart man træder på hhv. bremse eller kobling: Kontakten bevæges, hvorved forbindelsen gennem kontakten afbrydes.

Du nævner ikke hvorvidt dette er kontrolleret. Dette er værd at gøre inden du skiller for meget ad, for det er en hyppigt forekommende årsag til udfald på fartpiloten, og derfor noget af det første man tjekker.

Styreboksen og dimsen bag på speedometeret er til gengæld ikke særligt hyppigt forekommende fejl (styrebokse fra årsmodeller m92-m93 undtaget!).
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Leifdalsgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 6. apr 2007, 17:57

29. maj 2015, 23:07

Hej Peter
Alt hjælp er kærkommen,fejlen var hvis jeg lagde den ind f.eks. ved 80 km/t kørte den der kort tid så begyndte hastigheden at stige indtil den blev slået fra ved f.eks. 110 km/t.
Men nu ser det ud til det virker igen.Fejlen kom efter vintertilstanden

Tilbage til "Reservedele"