Saab 9000 2.3 cse 1994
- Saab9000
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Saab 9000 2.3 cse 1994
Hej, jeg har lige købt en saab 9000 hvor set/resume knappen til fartpiloten ikke er der mere. Kan man købe en ny knap et sted eller hvad gør man?
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Saab 9000 2.3 cse 1994
Hvis det er knappen der ikke virker mere, så køb en brugt.
Mon ikke Henrik: hf-eco-power
her på siten har en på lager. Han har normalt mange gode Saab 9000 ting på lager
eller Verninge Auto
Erik i Nordjylland
MF. har dem.
Mon ikke Henrik: hf-eco-power
her på siten har en på lager. Han har normalt mange gode Saab 9000 ting på lager
eller Verninge Auto
Erik i Nordjylland
MF. har dem.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Jo, det skulle ikke være noget problem at finde en sådan. Tak for de pæne ord, viking!
Tidligere fandtes der faktisk et "rep-sæt" til denne stilkarm, netop bestående af SET-knap, kontaktstykke og fjeder. Tænk engang! Jeg har ikke selv set noget sådant til salg i umindelige tider. Så, det letteste er at bytte hele kontaktarmen. Kan gøres med rattet monteret. Dog er der bedre tilgang til det, når det er borte. Er din bil med airbag?
En 94´er? Så må den stadig have det gammeldags, vacuumstyrede anlæg, med mindre bilen er en turbo med TCS? I bekræftende fald vil det være noget nær et mirakel, hvis piloten vitterligt fungerer i din, da denne årgang (desværre) er forsynet med den uigenkaldeligt ringeste styreboks, der nogen har været anvendt i nogen SAAB til formålet, nemlig en 4108650
Skulle denne komme til at volde problemer for dig, har jeg faktisk en løsning til en ombygning til de ældre og laaangt mere driftstabile ECU´er. Pt. har jeg et set-up liggende til denne konvertering, med hjemmelavet adapterkabel og en boks fra en M88-91. Klar til afprøvning
Vh. Henrik
Re: Saab 9000 2.3 cse 1994
Mon ikke Henrik: hf-eco-power
her på siten har en på lager. Han har normalt mange gode Saab 9000 ting på lager
Jo, det skulle ikke være noget problem at finde en sådan. Tak for de pæne ord, viking!
Tidligere fandtes der faktisk et "rep-sæt" til denne stilkarm, netop bestående af SET-knap, kontaktstykke og fjeder. Tænk engang! Jeg har ikke selv set noget sådant til salg i umindelige tider. Så, det letteste er at bytte hele kontaktarmen. Kan gøres med rattet monteret. Dog er der bedre tilgang til det, når det er borte. Er din bil med airbag?
En 94´er? Så må den stadig have det gammeldags, vacuumstyrede anlæg, med mindre bilen er en turbo med TCS? I bekræftende fald vil det være noget nær et mirakel, hvis piloten vitterligt fungerer i din, da denne årgang (desværre) er forsynet med den uigenkaldeligt ringeste styreboks, der nogen har været anvendt i nogen SAAB til formålet, nemlig en 4108650
Skulle denne komme til at volde problemer for dig, har jeg faktisk en løsning til en ombygning til de ældre og laaangt mere driftstabile ECU´er. Pt. har jeg et set-up liggende til denne konvertering, med hjemmelavet adapterkabel og en boks fra en M88-91. Klar til afprøvning
Vh. Henrik
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9000 2.3 cse 1994
Hej
Jeg har selv en CSE af samme årgang, og skulle til at skrive det samme som Henrik: Det er ikke sikkert, at knappen vil gøre det. Min virker dog (endnu) det meste af tiden, så jeg har ikke villet kaste mig over Henriks forslag til modificering. I min tidligere '93 CSE virkede den efterhånden aldrig, så det er nok den vej, det går. Men du kan da være heldig, at din stadig virker. Forresten: Er det Set-knappen (i enden) eller Resume-knappen (tangenten på siden), det er galt med?
Og så, lidt flueknepperagtigt: Denne tråd hører vel rettelig hjemme i Classic Forum, da 9K er alt for moderne her . Eller er det ved at være på tide at ændre reglerne, så 9K kan anerkendes på lige fod med OG900 som en raritet, som det er svært at skaffe stumper til?
Mvh/NC
Jeg har selv en CSE af samme årgang, og skulle til at skrive det samme som Henrik: Det er ikke sikkert, at knappen vil gøre det. Min virker dog (endnu) det meste af tiden, så jeg har ikke villet kaste mig over Henriks forslag til modificering. I min tidligere '93 CSE virkede den efterhånden aldrig, så det er nok den vej, det går. Men du kan da være heldig, at din stadig virker. Forresten: Er det Set-knappen (i enden) eller Resume-knappen (tangenten på siden), det er galt med?
Og så, lidt flueknepperagtigt: Denne tråd hører vel rettelig hjemme i Classic Forum, da 9K er alt for moderne her . Eller er det ved at være på tide at ændre reglerne, så 9K kan anerkendes på lige fod med OG900 som en raritet, som det er svært at skaffe stumper til?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Saab 9000 2.3 cse 1994
Næ, hør nu,,, min er jo dårligt kørt til
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.