Godt nogen endelig spurgte. Jeg troede jeg var dum.Edwins skrev:Hvad betyder AT55L-SR i overskriften?
SAAB 900 T16 AT55L-SR
Redaktør: Bestyrelsen
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Regin
Hvad var der galt med det gamle gearskifte??
På min 900i 1989 har det da skiftet udmærket,i de 24 år jeg har kørt i den
Eneste problem er efter ca. 100 km. med campingvogn kan den ikke startes uden jeg
"rusker" med nøglen og drejer hårdt mod højre
Hvad var der galt med det gamle gearskifte??
På min 900i 1989 har det da skiftet udmærket,i de 24 år jeg har kørt i den
Eneste problem er efter ca. 100 km. med campingvogn kan den ikke startes uden jeg
"rusker" med nøglen og drejer hårdt mod højre
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Der var absolut intet galt med det.......
Det var mere det, at når man en gang har prøvet en MY 92er med desse af saab lavede modifieringer -
så er det svært og lade være med at lave dem selv i sin egen dyt :sunglasses
For der er forskel til det bedre
Hej Leif.Leifdalsgaard skrev:Regin
Hvad var der galt med det gamle gearskifte??
På min 900i 1989 har det da skiftet udmærket,i de 24 år jeg har kørt i den
Eneste problem er efter ca. 100 km. med campingvogn kan den ikke startes uden jeg
"rusker" med nøglen og drejer hårdt mod højre
Der var absolut intet galt med det.......
Det var mere det, at når man en gang har prøvet en MY 92er med desse af saab lavede modifieringer -
så er det svært og lade være med at lave dem selv i sin egen dyt :sunglasses
For der er forskel til det bedre
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Jo det er sant Edwins
Men til historien, skal det siges at vi var ikke en centimeter udenfor den svenske grænse
Var på besøg på min gamle læremester, nu hvor han er kommet i orden efter han er gået i pension -
og han er jo stadievæk efter alle årene Dansk
Heldigvis så bor han uden for lovs land og ret kunne man næsten sige -
men langt nok ude på landet, og inde i skoven -
så man kan have det danske flag oppe uden at det ses
Men til historien, skal det siges at vi var ikke en centimeter udenfor den svenske grænse
Var på besøg på min gamle læremester, nu hvor han er kommet i orden efter han er gået i pension -
og han er jo stadievæk efter alle årene Dansk
Heldigvis så bor han uden for lovs land og ret kunne man næsten sige -
men langt nok ude på landet, og inde i skoven -
så man kan have det danske flag oppe uden at det ses
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Vi leger lidt videre her, og jo -
der er stadievæk mere og lave på tøsen
En af de ting jeg aldrig har været sådan rigtig nöjd med var dette:
At kun have 1 bremselys i hver side
Så stressede og idiotisk som de fleste kører runt idag -
så vil man gerne have lidt mere lys i bremsen
Så af med beklædningen og ind på jagt efter den rigtige ledning
Når vi så alligevel var igang, så var jeg aldrig videre tilfreds med lyden der bag
Så bare til og pille det meste af:
Og bytte dem her ud:
med dette her kit:
Som entlig er dem foran fra 9000
Bare til og smække det hele sammen igen -
og....... voilá:
der er stadievæk mere og lave på tøsen
En af de ting jeg aldrig har været sådan rigtig nöjd med var dette:
At kun have 1 bremselys i hver side
Så stressede og idiotisk som de fleste kører runt idag -
så vil man gerne have lidt mere lys i bremsen
Så af med beklædningen og ind på jagt efter den rigtige ledning
Når vi så alligevel var igang, så var jeg aldrig videre tilfreds med lyden der bag
Så bare til og pille det meste af:
Og bytte dem her ud:
med dette her kit:
Som entlig er dem foran fra 9000
Bare til og smække det hele sammen igen -
og....... voilá:
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Prøv lige og se det her -
kunne da godt ligne en ordentlig omgang :spam
:Hvadhulen Og så i min egen tråd
Regnr Fordonstyp Marke Modell Arsmodell Kaross VIN Regdatum Gruppkod kW Bransle Vaxellada Dackdim EU_TypGod Tillv_man Farg Dragkula Ursprungsland Direktimp
Edit Delete ACP295 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1034701 850710 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete AJD706 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1013573 841203 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete ALM445 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1024396 850326 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete AWA612 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L4F1011879 841214 SA 001608 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete AWG024 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1003099 841129 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete BDO941 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1017277 850121 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BDU056 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1007128 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ SV 0
Edit Delete BEX871 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1031693 850531 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BFJ026 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1032912 850604 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BGS668 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1001676 840906 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Edit Delete BWR202 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1003190 840913 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BWS854 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1000628 841109 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete BWS857 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L0F1001723 850624 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete BZK939 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1016704 850115 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete CGR639 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1015838 850104 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ SV 0
Edit Delete CKK006 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1001364 840906 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete CLE364 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1009205 841109 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete CPO253 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1008739 850131 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete CTL452 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L0F7001668 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ K SV 0
Edit Delete DAE146 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1006834 841015 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete DBE149 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1006949 841204 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete DBT720 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1015670 850118 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Edit Delete DCA451 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L1F1005571 841025 SA 001608 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DEO942 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1017600 850103 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DFC451 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L5F1007596 841015 SA 001608 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DLC859 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1000914 841017 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete DNB786 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1031375 850531 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DRL260 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L8F1009049 841025 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete DSG998 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1020611 850101 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete DTG477 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1009447 841030 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete EAR111 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L8F1016907 850225 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete EDA532 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1024997 850418 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete EDT634 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1014829 841214 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Edit Delete EEY612 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L9F1015720 850219 SA 001608 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete EKY597 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1020862 850412 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ K SV 0
Edit Delete EOM457 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1033610 850618 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ SV 0
Edit Delete ERL261 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1009351 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ K SV 0
Edit Delete EYC748 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1028872 850429 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete FBC434 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1033732 850606 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete FJE366 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L3F1009315 841025 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete FME656 PB SAAB 900 T 3 S-5 85 05 AT55L6F1004822 850702 SA 000000 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete FMP444 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L4F1007489 841011 SA 001608 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete FPL263 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1008479 841025 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT SV 0
Edit Delete FPO250 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1008320 841115 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete FPO257 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F7001859 841017 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete FTG473 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1008689 841029 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete FTL459 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L2F1008432 841113 SA 001608 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete FXN190 PB SAAB 900 TURBO 16 85 05 AT55L9F1013532 870617 SA 000000 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete FYK360 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1009406 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete GBC431 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F7015605 850604 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete GFD347 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1007328 841003 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete GFP981 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1020596 850207 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete GHX417 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L4F1024020 850319 SA 001608 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete GJF828 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L0F1006842 841228 SA 001608 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete GKX485 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1035469 850625 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ SV 0
Edit Delete GKZ976 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L9F1031481 850529 SA 001608 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete GLK001 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1002854 840920 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete HBW979 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1016998 850115 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD SV 0
Edit Delete HEJ888 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1021551 850205 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete HFB286 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L3F1011419 841119 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ SV 0
Edit Delete HHF011 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L5F1024107 850319 SA 001608 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete HMN703 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1013982 841218 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete JHK008 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1000648 840830 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete JTP387 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1010403 841113 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete KKP123 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L0F1021499 850304 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete KOU956 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1030471 850619 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LAL562 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1001345 840904 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LCS668 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1000745 840924 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete LEK004 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1001020 840912 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ SV 0
Edit Delete LHR638 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1016716 850123 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete LLK001 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1002174 840919 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete LPX239 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F7001253 841107 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LRJ659 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1001181 840820 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LTF868 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1030115 850502 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete LTJ652 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L1F1001357 841024 SA 001608 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LXA290 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L3F7002734 841203 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete LXJ653 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1001093 840904 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete LXJ656 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L8F1000741 840924 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete LYK929 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1012843 841213 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete MCY532 PB SAAB 900 TURBO 16 85 05 AT55L2F1033279 860820 SA 000000 129 BE M 195/60R15 MBLÅ SV 0
Edit Delete MFE063 PB SAAB 900 TURBO V6 85 05 AT55L5F1009364 860616 SA 000000 129 BE M 195/60R15 GRÅ K 0
Edit Delete MPJ412 PB SAAB 900 T35 5CKLSLM 85 05 AT55L4F1019240 860303 SA 000000 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete MZJ224 PB SAAB T 35-5CKL-SLH45 85 04 AT55L9F1015619 871111 SA 000000 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Meeeen, det er ikke :spam -
det er noget meget meget bedre :mrcool
Det er den seneste aktuelle liste på Kvartz bilerne i Sverige -
d v s årgang 1985 med T16 samt 5 dørrer og soltag.
Der er hele 84 biler, og en del af dem er ret så intresante, så som:
6 biler fra Nystad, altså dem fra Finland med 7'er i chassie nr.
11 biler er af modellen LUX
Desværrer så er den ikke lige sådan helt "updated" -
så der ventede et mindre detektiv arbejde .......
Som sagt, så gjord -
men det resultat, er godt nok ikke for de sarte sjæle .....
Der er ikke mindre end 47 biler som er afgået videre til SAAB himmelen .....
Nåja, hvad er så status på de biler (37) som stadievæk findes i "systemet"......
Jo det ser ud som sådan her:
6 stk totalt er synet OK 4 af dem er i trafik, men 2 stk af dem er dog alligevel avställda
Af de 11 LUX, ja så er der:
5 stk avregistrerade d v s skrottet og helt ude af systemet.
5 stk er avställda d v s de er i systemet, men ej i trafik af en eller anden årsag, som kan være alt fra defekt til at stå i vinteride
1 stk er synet OK og er i trafik.
Hvad så med Nystad bilerne, 7'erne .......
Jo af de 6 biler er:
5 stk avregistrerade d v s skrottet og helt ude af systemet.
1 eneste er synet OK samt er i trafik -
......
.....
....
...
..
.
THAT'S MY BABE
Godt nok har Kvartz været en, for mig, speciel dyt -
men nu er hun det sådan lidt for sjov, også på parpiret :mrcool
Jeg har så den eneste/siste T16 AT55L-SR fra Nystad af årgang 1985 -
som der er tilbage i Sverige
kunne da godt ligne en ordentlig omgang :spam
:Hvadhulen Og så i min egen tråd
Regnr Fordonstyp Marke Modell Arsmodell Kaross VIN Regdatum Gruppkod kW Bransle Vaxellada Dackdim EU_TypGod Tillv_man Farg Dragkula Ursprungsland Direktimp
Edit Delete ACP295 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1034701 850710 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete AJD706 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1013573 841203 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete ALM445 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1024396 850326 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete AWA612 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L4F1011879 841214 SA 001608 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete AWG024 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1003099 841129 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete BDO941 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1017277 850121 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BDU056 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1007128 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ SV 0
Edit Delete BEX871 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1031693 850531 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BFJ026 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1032912 850604 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BGS668 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1001676 840906 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Edit Delete BWR202 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1003190 840913 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete BWS854 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1000628 841109 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete BWS857 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L0F1001723 850624 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete BZK939 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1016704 850115 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete CGR639 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1015838 850104 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ SV 0
Edit Delete CKK006 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1001364 840906 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete CLE364 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1009205 841109 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete CPO253 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1008739 850131 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete CTL452 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L0F7001668 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ K SV 0
Edit Delete DAE146 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1006834 841015 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete DBE149 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1006949 841204 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete DBT720 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1015670 850118 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Edit Delete DCA451 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L1F1005571 841025 SA 001608 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DEO942 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1017600 850103 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DFC451 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L5F1007596 841015 SA 001608 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DLC859 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1000914 841017 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete DNB786 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1031375 850531 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete DRL260 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L8F1009049 841025 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete DSG998 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1020611 850101 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete DTG477 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1009447 841030 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete EAR111 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L8F1016907 850225 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete EDA532 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1024997 850418 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete EDT634 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1014829 841214 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Edit Delete EEY612 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L9F1015720 850219 SA 001608 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete EKY597 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1020862 850412 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ K SV 0
Edit Delete EOM457 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1033610 850618 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ SV 0
Edit Delete ERL261 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1009351 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ K SV 0
Edit Delete EYC748 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1028872 850429 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete FBC434 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1033732 850606 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete FJE366 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L3F1009315 841025 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete FME656 PB SAAB 900 T 3 S-5 85 05 AT55L6F1004822 850702 SA 000000 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete FMP444 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L4F1007489 841011 SA 001608 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete FPL263 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1008479 841025 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT SV 0
Edit Delete FPO250 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1008320 841115 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete FPO257 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F7001859 841017 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete FTG473 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1008689 841029 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete FTL459 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L2F1008432 841113 SA 001608 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete FXN190 PB SAAB 900 TURBO 16 85 05 AT55L9F1013532 870617 SA 000000 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete FYK360 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1009406 841022 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete GBC431 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F7015605 850604 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete GFD347 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L2F1007328 841003 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete GFP981 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1020596 850207 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete GHX417 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L4F1024020 850319 SA 001608 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete GJF828 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L0F1006842 841228 SA 001608 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete GKX485 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L6F1035469 850625 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ SV 0
Edit Delete GKZ976 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L9F1031481 850529 SA 001608 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete GLK001 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1002854 840920 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete HBW979 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1016998 850115 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD SV 0
Edit Delete HEJ888 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1021551 850205 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete HFB286 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L3F1011419 841119 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ SV 0
Edit Delete HHF011 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L5F1024107 850319 SA 001608 129 BE M 195/60R15 SVART SV 0
Edit Delete HMN703 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1013982 841218 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete JHK008 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L7F1000648 840830 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete JTP387 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1010403 841113 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete KKP123 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L0F1021499 850304 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete KOU956 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1030471 850619 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LAL562 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1001345 840904 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LCS668 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L5F1000745 840924 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete LEK004 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1001020 840912 SA 001607 129 BE M 195/60R15 BLÅ SV 0
Edit Delete LHR638 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1016716 850123 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete LLK001 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L9F1002174 840919 SA 001607 129 BE M 195/60R15 RÖD K SV 0
Edit Delete LPX239 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F7001253 841107 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LRJ659 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1001181 840820 SA 001607 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LTF868 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L1F1030115 850502 SA 001607 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete LTJ652 PB SAAB 900 T16 AT55L-L 85 05 AT55L1F1001357 841024 SA 001608 129 BE M 195/60R15 LGRÅ K SV 0
Edit Delete LXA290 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L3F7002734 841203 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete LXJ653 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L4F1001093 840904 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete LXJ656 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55L8F1000741 840924 SA 001607 129 BE M 195/60R15 VIT K SV 0
Edit Delete LYK929 PB SAAB 900 T16 AT55L-S 85 05 AT55LXF1012843 841213 SA 001607 129 BE M 195/60R15 GRÅ K SV 0
Edit Delete MCY532 PB SAAB 900 TURBO 16 85 05 AT55L2F1033279 860820 SA 000000 129 BE M 195/60R15 MBLÅ SV 0
Edit Delete MFE063 PB SAAB 900 TURBO V6 85 05 AT55L5F1009364 860616 SA 000000 129 BE M 195/60R15 GRÅ K 0
Edit Delete MPJ412 PB SAAB 900 T35 5CKLSLM 85 05 AT55L4F1019240 860303 SA 000000 129 BE M 195/60R15 SVART K SV 0
Edit Delete MZJ224 PB SAAB T 35-5CKL-SLH45 85 04 AT55L9F1015619 871111 SA 000000 129 BE M 195/60R15 GRÅ SV 0
Meeeen, det er ikke :spam -
det er noget meget meget bedre :mrcool
Det er den seneste aktuelle liste på Kvartz bilerne i Sverige -
d v s årgang 1985 med T16 samt 5 dørrer og soltag.
Der er hele 84 biler, og en del af dem er ret så intresante, så som:
6 biler fra Nystad, altså dem fra Finland med 7'er i chassie nr.
11 biler er af modellen LUX
Desværrer så er den ikke lige sådan helt "updated" -
så der ventede et mindre detektiv arbejde .......
Som sagt, så gjord -
men det resultat, er godt nok ikke for de sarte sjæle .....
Der er ikke mindre end 47 biler som er afgået videre til SAAB himmelen .....
Nåja, hvad er så status på de biler (37) som stadievæk findes i "systemet"......
Jo det ser ud som sådan her:
6 stk totalt er synet OK 4 af dem er i trafik, men 2 stk af dem er dog alligevel avställda
Af de 11 LUX, ja så er der:
5 stk avregistrerade d v s skrottet og helt ude af systemet.
5 stk er avställda d v s de er i systemet, men ej i trafik af en eller anden årsag, som kan være alt fra defekt til at stå i vinteride
1 stk er synet OK og er i trafik.
Hvad så med Nystad bilerne, 7'erne .......
Jo af de 6 biler er:
5 stk avregistrerade d v s skrottet og helt ude af systemet.
1 eneste er synet OK samt er i trafik -
......
.....
....
...
..
.
THAT'S MY BABE
Godt nok har Kvartz været en, for mig, speciel dyt -
men nu er hun det sådan lidt for sjov, også på parpiret :mrcool
Jeg har så den eneste/siste T16 AT55L-SR fra Nystad af årgang 1985 -
som der er tilbage i Sverige
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det er en væsentlig sikkerheds forbedring med de extra bremslys.
Jeg lavede samme trick på min gamle 900i men er aldrig nået at udføre det på min aero
Har du en diode i serie med tåge lys kontakten?
Jeg lavede samme trick på min gamle 900i men er aldrig nået at udføre det på min aero
Har du en diode i serie med tåge lys kontakten?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
"lånt" strøm fra bremselys -> ledningen på tågelygterne.
Dette påvirker jo så s'føgelig negativt på bremselyset hvis/når man aktivere tågelyset -
så derfor er der så en "bryderkontakt" imellem....
Skulle jo gerne have tågelys funktionen hel ved evt behov
Næh, har en helt alm fattigmand's løsning på det -Deja-wuzzz skrev:Det er en væsentlig sikkerheds forbedring med de extra bremslys.
Jeg lavede samme trick på min gamle 900i men er aldrig nået at udføre det på min aero
Har du en diode i serie med tåge lys kontakten?
"lånt" strøm fra bremselys -> ledningen på tågelygterne.
Dette påvirker jo så s'føgelig negativt på bremselyset hvis/når man aktivere tågelyset -
så derfor er der så en "bryderkontakt" imellem....
Skulle jo gerne have tågelys funktionen hel ved evt behov
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hvorfor det kedelig traditionelle side om side. Jeg ville da lure en ekstra gang hvis jeg så dette, hvilket giver opmærksomhed i trafikken.
Jeg vil nu sige i køre generelt bedre i Sverige end i DK. Nøjjh hvor er der mange som burde få deres kørekort refunderet til en enkelt billet til cykelhandleren her i DK.
I er generelt bedre til at tage hensyn og afventer trafikken, eller også tænker i bare, SHIIT en dansker - Afstand
Her i dk er alle verdens mester i at køre bil Ihvertfald efter deres vurdering af overhalingen med fuld op trukket linje op af en bakke med solen lige i smasken - Husk sol briller
- Det ser faktisk rigtig godt ud, Tommel op :mrcoolplankan skrev:Vi leger lidt videre her, og jo -
der er stadievæk mere og lave på tøsen
Bare til og smække det hele sammen igen -
og....... voilá:
Hvorfor det kedelig traditionelle side om side. Jeg ville da lure en ekstra gang hvis jeg så dette, hvilket giver opmærksomhed i trafikken.
Jeg vil nu sige i køre generelt bedre i Sverige end i DK. Nøjjh hvor er der mange som burde få deres kørekort refunderet til en enkelt billet til cykelhandleren her i DK.
I er generelt bedre til at tage hensyn og afventer trafikken, eller også tænker i bare, SHIIT en dansker - Afstand
Her i dk er alle verdens mester i at køre bil Ihvertfald efter deres vurdering af overhalingen med fuld op trukket linje op af en bakke med solen lige i smasken - Husk sol briller
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
sålænge man ikke overdriver og laver skade på sin bil.
Jeg var på et tidspunkt, lidt inde på og montere det 3'e bremselys som sidder inde i bilen.
Men inså hurtigt at det vist kunne være ligemeget, nu når jeg har "trappe" på bagklappen
Nå, vi har nu også af og til vores egne pirat-versioner på Schumacher herover
Jo, man kan godt lege lidt i ny og næ -Nanki skrev:Det ser faktisk rigtig godt ud, Tommel op :mrcool
Hvorfor det kedelig traditionelle side om side. Jeg ville da lure en ekstra gang hvis jeg så dette, hvilket giver opmærksomhed i trafikken.
sålænge man ikke overdriver og laver skade på sin bil.
Jeg var på et tidspunkt, lidt inde på og montere det 3'e bremselys som sidder inde i bilen.
Men inså hurtigt at det vist kunne være ligemeget, nu når jeg har "trappe" på bagklappen
Nanki skrev: Jeg vil nu sige i køre generelt bedre i Sverige end i DK.
Nå, vi har nu også af og til vores egne pirat-versioner på Schumacher herover
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Og, se nu bare der -
i dag har vi været i det kreative hjørne
Fordi......
Igår, så læste jeg i projekttråden fra "Nanki" som skrev:
sådan en "dims" havde jeg da også planer på.
Dog ikke lige i saab original stil, men med en fra BMW 1, serie -
hentet fra samme dyt som mine stole kommer fra
Det var fra tiden hvor der skulle være samarbejde med BMW -
så det føltes helt oki med bimmer dele i en Saab ..........................
Nå, men så kom jo næste spørgsmål - Hvor skulle den så "plantes" i bilen
Herover er der ligesom optaget med el-antenne:
Så er der jo herover:
Ribber så lige hele siden ud, bygger en egen "mall" -
så vi dermed undgår flere huller/skader end højest nødvending:
"dimsen" er jo formstøbt af intriøret til denne 1.serie, og sådan ser en OG 900 altså ikke ud inde
så her må vi lige file lidt på den:
På med det hele igen:
Og "Voilá":
Ikke alene er det et 12V stik, men er også med belysning -
som har den samme originelle funktion, slukkes når der lukkes
Dejligt enkelt og brugervenlig, bare lige "lyft" den lille "luckan" åt sidan:
Så nu er vi "Klar til en lang sommer med masser af køl i baggerummet" :mrcool
The end
i dag har vi været i det kreative hjørne
Fordi......
Igår, så læste jeg i projekttråden fra "Nanki" som skrev:
Så var det lige der, at det slog mig ......... :HvadhulenNanki skrev:12 Volt udtag til bagagerummet. Klar til en lang sommer med masser af køl i baggerummet.
sådan en "dims" havde jeg da også planer på.
Dog ikke lige i saab original stil, men med en fra BMW 1, serie -
hentet fra samme dyt som mine stole kommer fra
Det var fra tiden hvor der skulle være samarbejde med BMW -
så det føltes helt oki med bimmer dele i en Saab ..........................
Nå, men så kom jo næste spørgsmål - Hvor skulle den så "plantes" i bilen
Herover er der ligesom optaget med el-antenne:
Så er der jo herover:
Ribber så lige hele siden ud, bygger en egen "mall" -
så vi dermed undgår flere huller/skader end højest nødvending:
"dimsen" er jo formstøbt af intriøret til denne 1.serie, og sådan ser en OG 900 altså ikke ud inde
så her må vi lige file lidt på den:
På med det hele igen:
Og "Voilá":
Ikke alene er det et 12V stik, men er også med belysning -
som har den samme originelle funktion, slukkes når der lukkes
Dejligt enkelt og brugervenlig, bare lige "lyft" den lille "luckan" åt sidan:
Så nu er vi "Klar til en lang sommer med masser af køl i baggerummet" :mrcool
The end
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Hvad mener du med The End. Der kommer vel et nyt påfund.
Det er ikke tosset med nogle 12V udtag hist og pist. Jeg har sågar overvejet at lave et 230V udtag v. h.a. en 12V til 230V inverter. Det er dog blevet ved tanken. Det fylder også alt det halløj og mange ting kan operere ved 12V i dag. I disse akku-tider.
Det er ikke tosset med nogle 12V udtag hist og pist. Jeg har sågar overvejet at lave et 230V udtag v. h.a. en 12V til 230V inverter. Det er dog blevet ved tanken. Det fylder også alt det halløj og mange ting kan operere ved 12V i dag. I disse akku-tider.
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Blev faktisk ikke helt færdig igår -
manglede lige og trække ledningerne færdig til selve stikket
Kom nemlig på, at jeg også gerne ville have en afbryder -
så, her er et nyt påfund
Tager så lige "hyllen" ud af radiokonsollen -
og lægger an til maskering:
Stregerne til "kunstverket" skal jeg nok befri jer for
men her er så hvad der kom ud af det, ikke mindre end 2 huller:
I dem er det så tænkt at der skal sidde 2 af desse her:
Er entlig fra "Feltema" men jeg har haft dem før, og trives godt med dem
Og se bare der -
de passede på 1'st forsøg :mrcool
En lille forsmag på hvad som skal komme:
Tid til at trække de siste ledninger:
Sådan:
En måde, på hvordan man kan montere ekstra afbrydere i en OG 900 -
uden at "ødelægge" noget
Er så også selv en lille smule pjattet med den slags "myspys" belysning -
på de mørke køre/aften-timmer hvis jeg skal være ærlig
Og beviset på at det fungere:
Her ladder vi så min "arbetslampa"
Nåja, så pyt daDen_Gamle skrev:Hvad mener du med The End. Der kommer vel et nyt påfund. .
Blev faktisk ikke helt færdig igår -
manglede lige og trække ledningerne færdig til selve stikket
Kom nemlig på, at jeg også gerne ville have en afbryder -
så, her er et nyt påfund
Tager så lige "hyllen" ud af radiokonsollen -
og lægger an til maskering:
Stregerne til "kunstverket" skal jeg nok befri jer for
men her er så hvad der kom ud af det, ikke mindre end 2 huller:
I dem er det så tænkt at der skal sidde 2 af desse her:
Er entlig fra "Feltema" men jeg har haft dem før, og trives godt med dem
Og se bare der -
de passede på 1'st forsøg :mrcool
En lille forsmag på hvad som skal komme:
Tid til at trække de siste ledninger:
Sådan:
En måde, på hvordan man kan montere ekstra afbrydere i en OG 900 -
uden at "ødelægge" noget
Er så også selv en lille smule pjattet med den slags "myspys" belysning -
på de mørke køre/aften-timmer hvis jeg skal være ærlig
Og beviset på at det fungere:
Her ladder vi så min "arbetslampa"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Og sådan mest af 100% ren nysgerrighed på -
hvor meget det så lyser op med den lille nye lampe..........
Ja hvad passer da så bedre end en dejlig mørk garage
Og her ses resultatet:
Vilket da må siges at være mere end godkent
Blinke lille stjerne
(Kunne bare ikke lade være)
hvor meget det så lyser op med den lille nye lampe..........
Ja hvad passer da så bedre end en dejlig mørk garage
Og her ses resultatet:
Vilket da må siges at være mere end godkent
Blinke lille stjerne
(Kunne bare ikke lade være)
- Den_Gamle
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Ja der er fint lys. Mere end original lyset
Hvad skal så den anden knap bruges til?
Hvis man har det lille DIN rum nede i midterkonsollen, så kan man jo have op til 5 skjulte knapper. Til forskellige "hemmelige" ting. Til den berømte "extra" knap måske
Hvad skal så den anden knap bruges til?
Hvis man har det lille DIN rum nede i midterkonsollen, så kan man jo have op til 5 skjulte knapper. Til forskellige "hemmelige" ting. Til den berømte "extra" knap måske
900T16 Aero, *88
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
Tidligere: 900GL, 1/11 1984 - 3/9 2009, R.I.P.
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
- Det ser hammer godt ud. Dobbelt tommel op for det
Det er nu heller ikke dårligt med BMW stumper. SAAB nåede da at indgå et samarbejdede med BMW om deres 1.6L Diesel motor til 9-5:D
Godt at se, andre kunne få samme ideer som en selv. Vi er i hvertfald klar til endnu en varm sommerplankan skrev:Og, se nu bare der -
i dag har vi været i det kreative hjørne
Fordi......
Igår, så læste jeg i projekttråden fra "Nanki" som skrev:Så var det lige der, at det slog mig ......... :HvadhulenNanki skrev:12 Volt udtag til bagagerummet. Klar til en lang sommer med masser af køl i baggerummet.
sådan en "dims" havde jeg da også planer på.
Dog ikke lige i saab original stil, men med en fra BMW 1, serie -
hentet fra samme dyt som mine stole kommer fra
Det var fra tiden hvor der skulle være samarbejde med BMW -
så det føltes helt oki med bimmer dele i en Saab ..........................
Nå, men så kom jo næste spørgsmål - Hvor skulle den så "plantes" i bilen
Så nu er vi "Klar til en lang sommer med masser af køl i baggerummet" :mrcool
The end
- Det ser hammer godt ud. Dobbelt tommel op for det
Det er nu heller ikke dårligt med BMW stumper. SAAB nåede da at indgå et samarbejdede med BMW om deres 1.6L Diesel motor til 9-5:D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
som bl.a desse her:
Jeg har alle delene:
(Lånt billede)
lige undtagen selve lygterne og de er ikke helt lette at finde
Jeg vil nemlig gerne vil have dem originale d v s at de skal have "klar glas" længst ude -
ikke sort plastic
Så den dag jeg finder det, så må min lille "EXTRA" knap jo pænt flytte på sig
Dessuden, så har jeg også en idé om at bruge en knap til el-antennen -
det "stör" mig at den pomt skal køre op uanset om man spiller radio/CD eller usb etc etc
Jada, sagtens
Ja en lille smuleDen_Gamle skrev:Ja der er fint lys. Mere end original lyset
Ja, altså der står jo flere ting på ønskelisten til Kvartz endnu -Den_Gamle skrev:Hvad skal så den anden knap bruges til?
som bl.a desse her:
Jeg har alle delene:
(Lånt billede)
lige undtagen selve lygterne og de er ikke helt lette at finde
Jeg vil nemlig gerne vil have dem originale d v s at de skal have "klar glas" længst ude -
ikke sort plastic
Så den dag jeg finder det, så må min lille "EXTRA" knap jo pænt flytte på sig
Dessuden, så har jeg også en idé om at bruge en knap til el-antennen -
det "stör" mig at den pomt skal køre op uanset om man spiller radio/CD eller usb etc etc
Den_Gamle skrev:Hvis man har det lille DIN rum nede i midterkonsollen, så kan man jo have op til 5 skjulte knapper. Til forskellige "hemmelige" ting. Til den berømte "extra" knap måske
Jada, sagtens
Senest rettet af plankan 20. aug 2014, 19:19, rettet i alt 1 gang.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nej, men det er aldrig galt gået med et ekstra udtag i bilen
Ja bare for det, så får vi sikkert en pløre sommer 2015Nanki skrev:Godt at se, andre kunne få samme ideer som en selv. Vi er i hvertfald klar til endnu en varm sommer
- Det ser hammer godt ud. Dobbelt tommel op for det
Nej, men det er aldrig galt gået med et ekstra udtag i bilen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Nå, men har vi ellers været igang med at rette op på diverse små fejl/mangler -
en af dem var jo fartpiloten.
Jeg var jo bare helt overbevist om at det måtte have været selve speedometeret -
men der måtte man da bare pænt bide i det sure ævle
Viste sig efter diverse fejlsøgning, at kontakten ved/på koplingspedalen, ja den havde "forskudt" sig selv længere ind -
og så havner "pinden" jo givetvis for langt ude
Nå, men jeg skulle jo alligevel have instrumenthuset ud grundet den svage belysning i "shift up"
Og sådan ser "mit hus" ud
Havde införskaffat mig en sk "blinkdiod" som skulle være lidt kraftigere end den jeg nu havde ........
Men det blev der alligevel ikke den store whauu oplevelse af
Er bare til og konstatere, at symbolet "sluger" for meget lys
Det må der forskes mere i under vejs.........
Nå, men når nu at det hele alligevel var ude -
så havde jeg givet mig !"#¤%& <-----"Censur" på at der skulle gøres noget andet med den "funktion"
Mit speedometer er jo desværrer mere "kedligt" gult end orange som de andre "visere"
Så tænkte jeg som, at så kan jeg jo også li'så godt lege lidt med det
Nu sidder der så en rød diod hvor der ellers havde siddet en orange prik:
Og kan efter en dejlig aftentur, konstatere at den faktisk sidder helt nice
Skal dog bare se om jeg ikke kan finde den i grøn på et senere tidpunkt -
hvor jeg så også har fundet et pænere speedometer
Som afslutning på dagen -
så fjernede vi lige dette grimme mærke i forruden
Og tog så istedet dette lide mere nice på venster siderude:
en af dem var jo fartpiloten.
Jeg var jo bare helt overbevist om at det måtte have været selve speedometeret -
men der måtte man da bare pænt bide i det sure ævle
Viste sig efter diverse fejlsøgning, at kontakten ved/på koplingspedalen, ja den havde "forskudt" sig selv længere ind -
og så havner "pinden" jo givetvis for langt ude
Nå, men jeg skulle jo alligevel have instrumenthuset ud grundet den svage belysning i "shift up"
Og sådan ser "mit hus" ud
Havde införskaffat mig en sk "blinkdiod" som skulle være lidt kraftigere end den jeg nu havde ........
Men det blev der alligevel ikke den store whauu oplevelse af
Er bare til og konstatere, at symbolet "sluger" for meget lys
Det må der forskes mere i under vejs.........
Nå, men når nu at det hele alligevel var ude -
så havde jeg givet mig !"#¤%& <-----"Censur" på at der skulle gøres noget andet med den "funktion"
Mit speedometer er jo desværrer mere "kedligt" gult end orange som de andre "visere"
Så tænkte jeg som, at så kan jeg jo også li'så godt lege lidt med det
Nu sidder der så en rød diod hvor der ellers havde siddet en orange prik:
Og kan efter en dejlig aftentur, konstatere at den faktisk sidder helt nice
Skal dog bare se om jeg ikke kan finde den i grøn på et senere tidpunkt -
hvor jeg så også har fundet et pænere speedometer
Som afslutning på dagen -
så fjernede vi lige dette grimme mærke i forruden
Og tog så istedet dette lide mere nice på venster siderude:
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Hej Plankan
Jeg mener at jeg har sådan et sæt Bosch lygter til at ligge hjemme, men om de er med glas helt til kanten eller sort plastic kan jeg lige kigge efter.
Jeg skal hjem på fjernlageret den 1. september der kan jeg lige kigge efter dem
mvh
Jeg mener at jeg har sådan et sæt Bosch lygter til at ligge hjemme, men om de er med glas helt til kanten eller sort plastic kan jeg lige kigge efter.
Jeg skal hjem på fjernlageret den 1. september der kan jeg lige kigge efter dem
mvh
Søren Abildgaard Kristensen, medlem 317.
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej
Jeg har også undret mig over at antenne køre op når man høre cd, men jeg er kommet frem til den ide at det måske er fordi den kan modtage trafikmelding selv om du høre cd, jeg høre dog sjælden cd så det er kun en teori?
Mvh
Esben
Jeg har også undret mig over at antenne køre op når man høre cd, men jeg er kommet frem til den ide at det måske er fordi den kan modtage trafikmelding selv om du høre cd, jeg høre dog sjælden cd så det er kun en teori?
Mvh
Esben
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg
Antennens opstigning er styret af en ekstra strømledning fra radioen til antennen..
Antennen kører op fordi radioen er tændt. Uanset hvad du lytter til.Esbenw skrev:Hej
Jeg har også undret mig over at antenne køre op når man høre cd, men jeg er kommet frem til den ide at det måske er fordi den kan modtage trafikmelding selv om du høre cd, jeg høre dog sjælden cd så det er kun en teori?
Mvh
Esben
Antennens opstigning er styret af en ekstra strømledning fra radioen til antennen..
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Ja det kan være en ren plage at antennen skal piske op og ned i tide og utide. Især hvis man mest lytter CD.
Så på mine biler har jeg altid ændret signalet til el-antennen over en kontakt tæt på radion, således at det kan stoppes.
Under bilvask bl.a. er det også dejligt at kunne lytte til CD uden at antennen moses....
Så på mine biler har jeg altid ændret signalet til el-antennen over en kontakt tæt på radion, således at det kan stoppes.
Under bilvask bl.a. er det også dejligt at kunne lytte til CD uden at antennen moses....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
er ikke noget der er bråskande, er bare noget der står på ønske- listen
Det må du da gerne gøreSørenAK skrev:Hej Plankan
Jeg mener at jeg har sådan et sæt Bosch lygter til at ligge hjemme, men om de er med glas helt til kanten eller sort plastic kan jeg lige kigge efter.
Jeg skal hjem på fjernlageret den 1. september der kan jeg lige kigge efter dem
mvh
er ikke noget der er bråskande, er bare noget der står på ønske- listen
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
havde man trafikmelding dengang
uanset om man vil det eller ej
Godt bud, men Kvartz er fra 1985 -Esbenw skrev:Hej
Jeg har også undret mig over at antenne køre op når man høre cd -
men jeg er kommet frem til den ide at det måske er fordi den kan modtage trafikmelding selv om du høre cd, jeg høre dog sjælden cd så det er kun en teori?
Mvh
Esben
havde man trafikmelding dengang
Ja, nemlig bare sådan -dragedems skrev:Antennen kører op fordi radioen er tændt. Uanset hvad du lytter til.
Antennens opstigning er styret af en ekstra strømledning fra radioen til antennen..
uanset om man vil det eller ej
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
der når den også lige at gå ned et par længder
Ja, det står numere også på att fixa listen -
men tror jeg tager det når Kvartz står i vinteride
Sådan en med roterende børster o s v
Skulle jeg aldrig byde min bil, hvis altså det ikke lige er p g a noget "akut"
Såg for øvrigt på Kontant igår -
virker til at være lidt af en risikabel affærer og vaske sin bil på den måde i DK
(Hvad er der blevet af det gamle ordsprog "Kunden har altid ret")
Ja og glem heller ikke lige, at i selve startøjeblikket hvor alt strøm "forsvinder" -viking skrev:Ja det kan være en ren plage at antennen skal piske op og ned i tide og utide. Især hvis man mest lytter CD.
der når den også lige at gå ned et par længder
viking skrev:Så på mine biler har jeg altid ændret signalet til el-antennen over en kontakt tæt på radion, således at det kan stoppes.
Ja, det står numere også på att fixa listen -
men tror jeg tager det når Kvartz står i vinteride
viking skrev:Under bilvask bl.a. er det også dejligt at kunne lytte til CD uden at antennen moses....
Sådan en med roterende børster o s v
Skulle jeg aldrig byde min bil, hvis altså det ikke lige er p g a noget "akut"
Såg for øvrigt på Kontant igår -
virker til at være lidt af en risikabel affærer og vaske sin bil på den måde i DK
(Hvad er der blevet af det gamle ordsprog "Kunden har altid ret")
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Folk er ligeglade, bare det ikke går ud over dem selv. Derfor kan firmaer slippe af sted med næsten hvad de vil.plankan skrev:
Sådan en med roterende børster o s v
Skulle jeg aldrig byde min bil, hvis altså det ikke lige er p g a noget "akut"
Såg for øvrigt på Kontant igår -
virker til at være lidt af en risikabel affærer og vaske sin bil på den måde i DK
(Hvad er der blevet af det gamle ordsprog "Kunden har altid ret")
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Dagen idag har stået på Power flex
Det er de nederste bøsninger til støddæmperne foran.
Der blev noteret et mindre "klonk" over de små ujævnhedder på vejen -
som dog hurtigt blev lokaliseret til desse bøsninger.
Lidt mærkligt, de såg ikke dårlige ud ved den store operation der blev lavet her sist -
men oki, friske var de åbenbart heller ikke
Dagen idag blev så afsluttet med fint fint besøg fra SKD medlem "Nanki" -
er ikke så ofte der står DK saab'er på min "infart"
Det er de nederste bøsninger til støddæmperne foran.
Der blev noteret et mindre "klonk" over de små ujævnhedder på vejen -
som dog hurtigt blev lokaliseret til desse bøsninger.
Lidt mærkligt, de såg ikke dårlige ud ved den store operation der blev lavet her sist -
men oki, friske var de åbenbart heller ikke
Dagen idag blev så afsluttet med fint fint besøg fra SKD medlem "Nanki" -
er ikke så ofte der står DK saab'er på min "infart"
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Aha Plankan...
Jeg har også "mindre "klonk" over de små ujævnheder på vejen" i min 9000. Jeg har jo i vinter checket og skiftet alt med slitage/ælde i fortøjet, så den burde ikke have disse lyde.
Hvad gjorde du for at finde lydens kilde? Måske kan metoden bruges på en 9000 også
Jeg har også "mindre "klonk" over de små ujævnheder på vejen" i min 9000. Jeg har jo i vinter checket og skiftet alt med slitage/ælde i fortøjet, så den burde ikke have disse lyde.
Hvad gjorde du for at finde lydens kilde? Måske kan metoden bruges på en 9000 også
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Kan som bedst, kun sige at defekten var synlig nok for øjet da man lyftede bilen op -
og blev bekræftet da man løsnede den nederste del af støddæmperen fra triangelen.
Nu deler OG 900 jo ikke så meget fortøj med en 9K'er og da slet ikke når det kommer sig til støddæmpereCarlsson skrev:Aha Plankan...
Jeg har også "mindre "klonk" over de små ujævnheder på vejen" i min 9000.
Jeg har jo i vinter checket og skiftet alt med slitage/ælde i fortøjet, så den burde ikke have disse lyde.
Hvad gjorde du for at finde lydens kilde? Måske kan metoden bruges på en 9000 også
Kan som bedst, kun sige at defekten var synlig nok for øjet da man lyftede bilen op -
og blev bekræftet da man løsnede den nederste del af støddæmperen fra triangelen.
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Hej Regin
De ser således ud - Er det noget, ellers lader jeg dem lægge på hylden
De er ganske nye, og har aldrig været monteret på en bil - Jeg havde overvejet at sætte dem på min 99, men jeg synes de er for store!
De ser således ud - Er det noget, ellers lader jeg dem lægge på hylden
De er ganske nye, og har aldrig været monteret på en bil - Jeg havde overvejet at sætte dem på min 99, men jeg synes de er for store!
Søren Abildgaard Kristensen, medlem 317.
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så skal vi lige have denne tråd ført à jour.
Der er faktisk ikke sket så meget i den siste tid -
er vel også snart ved at være ret begrænset hvad der kan laves
Fik på et tidspunkt en idé om at "herme" noget fra NG 93.
Der har man været lidt retro med den chromet liste rundt instrumentbrættet -
og så lade det være lidt "bart" ved handskerumet:
Fik for mig at man kunne lave lidt i den samme stil, ved at montere lågen fra MY 92:
Men den gik vist ikke helt alligevel
Det fungere nu meget godt -
så det får lov til at være sådan et stykke tid
Status i dag, billeder fra turen til malmö som vi havde:
Det var nogle små byger med støvregn:
Men vi har lige været på voks-vognen -
så det meste af regnen perler lige af igen
Tiden går, og vi med den siges det.....
Det er "allerede" små 4 år siden at Kvartz kom i familien her -
1 April 2011 helt precis
Der er faktisk ikke sket så meget i den siste tid -
er vel også snart ved at være ret begrænset hvad der kan laves
Fik på et tidspunkt en idé om at "herme" noget fra NG 93.
Der har man været lidt retro med den chromet liste rundt instrumentbrættet -
og så lade det være lidt "bart" ved handskerumet:
Fik for mig at man kunne lave lidt i den samme stil, ved at montere lågen fra MY 92:
Men den gik vist ikke helt alligevel
Det fungere nu meget godt -
så det får lov til at være sådan et stykke tid
Status i dag, billeder fra turen til malmö som vi havde:
Det var nogle små byger med støvregn:
Men vi har lige været på voks-vognen -
så det meste af regnen perler lige af igen
Tiden går, og vi med den siges det.....
Det er "allerede" små 4 år siden at Kvartz kom i familien her -
1 April 2011 helt precis
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så har vi da haft en meget produktiv dag i dag
Var på det marked som ulf i gryttinge havde på sin gamle FD brandstation i dag:
Klokken 09 var der dog ikke så mange der
Der var det en masse dejlige ting og sager
fandt lidt "godis" der til 3 stk biler
Til Kvartz fandt jeg endelig denne reservedunk som er lavet til just OG 900
Blev også lige 1 stk kofanger/list på venster bagside:
Og til Ruby havnede vi så dette til det nostalgiske hjørne:
Det er kasette boksen med belysning :mrcool
Købte også dette til Ruby:
Denne "pakke" man fik når man hentede sin fabr. nye bil :mrcool
Till "N" og hans dejlige trubb aero som har fået en ny chance i livet
Der fandt jeg ikke mindre end 2 stk helt fabr nye sidestykker til dørsiderne -
de "rigtige" både i farve samt til bil med el hejs :mrcool
Blev også lige til 2 stk nye gummi ved viskerarmene:
Og til farmand selv:
en ny læderkeps -
samt en legetøjsbil:
Og så lidt kvällslektyr af årgang 1986 -
med den første test af saab's "nye cabbe"
Var på det marked som ulf i gryttinge havde på sin gamle FD brandstation i dag:
Klokken 09 var der dog ikke så mange der
Der var det en masse dejlige ting og sager
fandt lidt "godis" der til 3 stk biler
Til Kvartz fandt jeg endelig denne reservedunk som er lavet til just OG 900
Blev også lige 1 stk kofanger/list på venster bagside:
Og til Ruby havnede vi så dette til det nostalgiske hjørne:
Det er kasette boksen med belysning :mrcool
Købte også dette til Ruby:
Denne "pakke" man fik når man hentede sin fabr. nye bil :mrcool
Till "N" og hans dejlige trubb aero som har fået en ny chance i livet
Der fandt jeg ikke mindre end 2 stk helt fabr nye sidestykker til dørsiderne -
de "rigtige" både i farve samt til bil med el hejs :mrcool
Blev også lige til 2 stk nye gummi ved viskerarmene:
Og til farmand selv:
en ny læderkeps -
samt en legetøjsbil:
Og så lidt kvällslektyr af årgang 1986 -
med den første test af saab's "nye cabbe"
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Så var vi på marked i Saxtorp i går.
Havnede i godt selskab:
A, med sin røde baron finder vi lidt længere nede på parkeringen
Der var skam også nogle fine OG's og kigge på -
tag bare denne her:
Begyndte sit liv som en T8
Findes mere fakta om bilen Her
Men et er at kigge på fine biler -
noget andet var alt det dejligt "godis" der var til OG 900 i år
En af de "svære" gange hvor der skulle lægges prio på den hårde måde
Men det blev til hele 2 "ting" i år og en ny rekord :twocents
med at handle på dette marked .......
Kunne bare ikke modstå dette her:
Men det var 100% kærlighed ved 1'e øjekast da jeg så disse her
Så kan de herre måske nok regne ud,at vi lægger stilen lidt om -
fra classic med "kostyme" til den lidt mere rebel med "jeans og læderjakke" :mrcool
Øvrige billeder fra markedet kan ses Her
Havnede i godt selskab:
A, med sin røde baron finder vi lidt længere nede på parkeringen
Der var skam også nogle fine OG's og kigge på -
tag bare denne her:
Begyndte sit liv som en T8
Findes mere fakta om bilen Her
Men et er at kigge på fine biler -
noget andet var alt det dejligt "godis" der var til OG 900 i år
En af de "svære" gange hvor der skulle lægges prio på den hårde måde
Men det blev til hele 2 "ting" i år og en ny rekord :twocents
med at handle på dette marked .......
Kunne bare ikke modstå dette her:
Men det var 100% kærlighed ved 1'e øjekast da jeg så disse her
Så kan de herre måske nok regne ud,at vi lægger stilen lidt om -
fra classic med "kostyme" til den lidt mere rebel med "jeans og læderjakke" :mrcool
Øvrige billeder fra markedet kan ses Her
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
Okey, dette her gidder jeg ikke mere -
Ikke et svar eller en komentar på en hel måned.
Det er precis med dette forum som med de fleste herover = "døde" eller også så handler alt bare om "facebook" .............
Bliver ikke flere uppdates her fra mig af.
Er nok tid til at tænke om hvor vidt man skal være on-line eller ej.
Ingen sure miner herfra-
men der er sket noget til det dårligere på det seneste.
Ikke et svar eller en komentar på en hel måned.
Det er precis med dette forum som med de fleste herover = "døde" eller også så handler alt bare om "facebook" .............
Bliver ikke flere uppdates her fra mig af.
Er nok tid til at tænke om hvor vidt man skal være on-line eller ej.
Ingen sure miner herfra-
men der er sket noget til det dårligere på det seneste.
- ClausSAAB
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hey Regin
Ja jeg og mange andre følger med, hver dag(Kan du se på antallet af hits på din tråd) og jeg glæder mig til at se, hvad du nu har på hjerte og hygger mig meget med at læse dine indlæg, hvorfor jeg ville være rigtig ked af ikke at have noget at glæde mig til fra din side.
Der er altså ikke mange, der er lige så aktive og seriøse som dig, bare se på mit projekt, der kommer ikke mange indlæg nok mest fordi, jeg ikke rigtigt mener at kunne bidrage med noget brugbart for andre, jeg ved ikke så meget om SAAB endnu og det jeg udfører har ikke den kvalitet som jeg på sigt agter at lave mine ting i, jeg kalder det tidspres. Jeg vil ikke sige, jeg sjusker med de ting, jeg laver men finishen som du laver kan jeg slet ikke leve op til endnu. Jeg koncentrerer mig om, at få samlet tingene rigtigt og sørger for det kan skilles igen. Det andet må komme senere.
Med venlig hilsen og håb om strømmen af indlæg fra din side fortsætter
Claus
Ja jeg og mange andre følger med, hver dag(Kan du se på antallet af hits på din tråd) og jeg glæder mig til at se, hvad du nu har på hjerte og hygger mig meget med at læse dine indlæg, hvorfor jeg ville være rigtig ked af ikke at have noget at glæde mig til fra din side.
Der er altså ikke mange, der er lige så aktive og seriøse som dig, bare se på mit projekt, der kommer ikke mange indlæg nok mest fordi, jeg ikke rigtigt mener at kunne bidrage med noget brugbart for andre, jeg ved ikke så meget om SAAB endnu og det jeg udfører har ikke den kvalitet som jeg på sigt agter at lave mine ting i, jeg kalder det tidspres. Jeg vil ikke sige, jeg sjusker med de ting, jeg laver men finishen som du laver kan jeg slet ikke leve op til endnu. Jeg koncentrerer mig om, at få samlet tingene rigtigt og sørger for det kan skilles igen. Det andet må komme senere.
Med venlig hilsen og håb om strømmen af indlæg fra din side fortsætter
Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Planken jeg forstår din følelse, det er irriterende hvis man ikke får respons.
Tror ikke du skal se det som noget negativt, jeg er selv misundelig på dine medarbejdere fede projekter.
Hvordan du får tid til dette forstår jeg ikke, jeg må selv tage små skridt afgangen for ikke at løbet sur i det eller tom for energi.
Så for min skyld .. bliv ved....
PS prøv lige at se antal visninger på denne tråd....over 36000, så der er vist andre end mig der følger med fryd.
Tror ikke du skal se det som noget negativt, jeg er selv misundelig på dine medarbejdere fede projekter.
Hvordan du får tid til dette forstår jeg ikke, jeg må selv tage små skridt afgangen for ikke at løbet sur i det eller tom for energi.
Så for min skyld .. bliv ved....
PS prøv lige at se antal visninger på denne tråd....over 36000, så der er vist andre end mig der følger med fryd.
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Jnielsen987
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Lige mine ord, mega fed tilykke med den! (y)Edwins skrev:Den er da for fed, også med rødt plys.
-----------------------------------------
http://bryllupsshoot.dk/inspiration-bryllupsfoto/
http://bryllupsshoot.dk/inspiration-bryllupsfoto/
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Bliver helt synkerig efter det marked du har været til Plankan. Er det noget som den svenske SAAB klub afholder, eller er det den lokale SAAB mand som åbner dørene til en go dag med masser af snak?
Der ser ihvertfald ud til at være rigtig mange fine og gode stumper tilstedet, ikke mindst de ting du har fået hittet : )
Hvordan er det på "skrotten" over ved jer?
- Har du / i nogle interessante steder man kan besøge? Smid gerne en pv med dette
Syntes mange af dem, som vi har her i Danmark. Det er så gennem roddet og ødelagt fordi folk kun har en svensk skov økse med og en skære brander til de store ting
Der ser ihvertfald ud til at være rigtig mange fine og gode stumper tilstedet, ikke mindst de ting du har fået hittet : )
Hvordan er det på "skrotten" over ved jer?
- Har du / i nogle interessante steder man kan besøge? Smid gerne en pv med dette
Syntes mange af dem, som vi har her i Danmark. Det er så gennem roddet og ødelagt fordi folk kun har en svensk skov økse med og en skære brander til de store ting
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- Nanki
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Må indrømme, jeg har ikke selv været meget på det sidste :/ Kæmper med "wannabe " Aero.
Havde inderligt håbet på at bliv færdig med den til det store traf i sverige (festival), men det ser ikke lyst ud
- Men vil give dig ret, der er ikke meget snik snak på ens billeder m.m og respons på de forskellige tråde. Om det er fåråres fornemmelser for haven som træder i kraft I don't know
plankan skrev:Okey, dette her gidder jeg ikke mere -
Ikke et svar eller en komentar på en hel måned.
Det er precis med dette forum som med de fleste herover = "døde" eller også så handler alt bare om "facebook" .............
Bliver ikke flere uppdates her fra mig af.
Er nok tid til at tænke om hvor vidt man skal være on-line eller ej.
Ingen sure miner herfra-
men der er sket noget til det dårligere på det seneste.
Må indrømme, jeg har ikke selv været meget på det sidste :/ Kæmper med "wannabe " Aero.
Havde inderligt håbet på at bliv færdig med den til det store traf i sverige (festival), men det ser ikke lyst ud
- Men vil give dig ret, der er ikke meget snik snak på ens billeder m.m og respons på de forskellige tråde. Om det er fåråres fornemmelser for haven som træder i kraft I don't know
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Frank Madsen
Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
- mikael
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Der ser super ud, og godt at se at der nogen der stadig har tid og overskud til at holde jeres SAAB vedlige.
Har fulgt både "Plankans" og "Nankis" projekter med interesse og misundelse, og ville være ked hvis I stoppede med jeres indlæg.Nanki skrev:plankan skrev:Okey, dette her gidder jeg ikke mere -
Ikke et svar eller en komentar på en hel måned.
Det er precis med dette forum som med de fleste herover = "døde" eller også så handler alt bare om "facebook" .............
Bliver ikke flere uppdates her fra mig af.
Er nok tid til at tænke om hvor vidt man skal være on-line eller ej.
Ingen sure miner herfra-
men der er sket noget til det dårligere på det seneste.
Må indrømme, jeg har ikke selv været meget på det sidste :/ Kæmper med "wannabe " Aero.
Havde inderligt håbet på at bliv færdig med den til det store traf i sverige (festival), men det ser ikke lyst ud
- Men vil give dig ret, der er ikke meget snik snak på ens billeder m.m og respons på de forskellige tråde. Om det er fåråres fornemmelser for haven som træder i kraft I don't know
Der ser super ud, og godt at se at der nogen der stadig har tid og overskud til at holde jeres SAAB vedlige.
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Jeg sidder også bare og kigger med åben mund og polypper. Ved egentlig ikke hvad jeg skal sige, ud over arbejdet er særdeles veludført som altid. Mon ikke jeg har nævnt det tidligere også?
Jeg har læst samtlige indlæg du har skrevet. OK, jeg har også læst det meste andet også. Men, Plankans indlæg er noget jeg ser frem til med en særlig forventning. - Lige som hver uge hvor jay leno lægger et nyt kapitel op på youtube fra hans garage. Ham skriver jeg heller ikke til.
Du har snart 50.000 views på de to tråde du holder kørende. Det er også en form for respons, omend den stille slags. Den ene tråd her, med 36.000 views er kun overgået en gang de 10 år (ca) forumet har eksisteret. (jeg har kun checket projekt forumet for views).
Jeg syntes "ingen" kommentarer er bedre end de kommentarer folk får på youtube eller fjæsen. Her er takken for lignende arbejde alt muligt støj og pladder og personangreb. Det slipper vi 99.9% for her.
Jeg syntes du bidrager voldsomt til forumet her. Der var endda en ovre og snuppe en fin 9000 som du havde "spn". - Det er jo også en form for respons.
Du kan jo godt tage en pause fra projekt trådene hvis du syntes. Jeg håber stadig du vil "hænge ud" og kommentere på de forskellige tråde.
P.s. Det har taget mig to aftener og adskillige revisioner at skrive det her.
Jeg har læst samtlige indlæg du har skrevet. OK, jeg har også læst det meste andet også. Men, Plankans indlæg er noget jeg ser frem til med en særlig forventning. - Lige som hver uge hvor jay leno lægger et nyt kapitel op på youtube fra hans garage. Ham skriver jeg heller ikke til.
Du har snart 50.000 views på de to tråde du holder kørende. Det er også en form for respons, omend den stille slags. Den ene tråd her, med 36.000 views er kun overgået en gang de 10 år (ca) forumet har eksisteret. (jeg har kun checket projekt forumet for views).
Jeg syntes "ingen" kommentarer er bedre end de kommentarer folk får på youtube eller fjæsen. Her er takken for lignende arbejde alt muligt støj og pladder og personangreb. Det slipper vi 99.9% for her.
Jeg syntes du bidrager voldsomt til forumet her. Der var endda en ovre og snuppe en fin 9000 som du havde "spn". - Det er jo også en form for respons.
Du kan jo godt tage en pause fra projekt trådene hvis du syntes. Jeg håber stadig du vil "hænge ud" og kommentere på de forskellige tråde.
P.s. Det har taget mig to aftener og adskillige revisioner at skrive det her.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz