Banner cycler

SAAB 9-3 Serie No. 041520

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

29. apr 2015, 23:55

Imens motoren er til rep hos en af de mest erfarne SAAB mennesker her i dk, gik rengørings manden op i ham selv :D
- Da dette syn indtraf. (det skal siges at de to yderste bolte til udstødnings manifold ikke var spænd ordenligt ind til, eller har løsenet sig.. Dog ikke knækket endnu., men bliver udskiftet.)

Billede

Billede
1 stk. påbegyndt flækket manifold :O Det har jeg liggodt aldrig set en SAAB udstødnings manifold gøre før :O
- Ny pris her i dk ved den lokale SAAB mand, ca 4500 plus moms... I Holland 1600,- inkl fragt, levering 1 dag :D

Læg mærke til afstanden mellem den yderste kanal til den midterste. Målt med skyde lærde hen over er det ca 5 mm den har slået/vreden sig på de yderste. Knap så meget midt i.
Billede

Gammel / vreden:
Billede

Ny:
Billede

Ikke så mærkeligt, at støtte boltene gik stramt da de fulgte med møtrikken ud ved afmontering
Senest rettet af Nanki 10. maj 2015, 21:03, rettet i alt 1 gang.


Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

7. maj 2015, 23:51

Rød9000turbo91 skrev:Ser godt ud. Min skal også snart have bøsninger. Hvordan kan det være du ikke har taget et rack-kit til tandstangen. Koster ikke mange basseøre ift. hvor meget du har gang i og hjælper en del:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... 09aaceef90
Her er banditten blevet monteret og smurt ind i Dinitrol undervognsbehandling 8)

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

7. maj 2015, 23:53

Imens motoren er ude til Rep hos den lokale SAAB mand, så kan man da forberede andre ting imens : )

Fabriks ny gearkasse klar til montering. Skifte system flyttet over fra den gamle
Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

8. maj 2015, 19:37

Nanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
HRM HRM :roll:

Fint nok med ny gearkasse ( :lol: ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede :roll:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

10. maj 2015, 21:02

plankan skrev:
Nanki skrev: Sad faktisk og undrede mig over det samme forleden aften -
da jeg studerede mit projekt igennem her på SKD.
Karmaramenden må frem igen i morgen :oops:
Rart at høre, du er back til SKD Plankan
:D :D
HRM HRM :roll:

Fint nok med ny gearkasse ( :lol: ) -
men savner da stadievæk det udlovede billede :roll:

Sikke en udiporelidelig kameramand jeg har :roll:
- Efter lidt arbejde i værkstedet her til aften, måtte kamerarullen heller sættes i gang
:lol:

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

10. maj 2015, 21:09

Nu prøver jeg med Bilstein B6 støddæmper hele vejen med powerflex bøsninger til, om det gør bilen mere stabil. Efter som det blæser en del her ude vest på :bigsmile
- Men for korrekt montering, kræver det "special" værktøj som den danske importør af Bilstein, ikke mener der bliver lavet. Så må vi selv have igang i kødgryderne, og være kreative :D N.b værktøjet skal kunne spændes 130Nm plus minus 10Nm.

Billede

Billede

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

10. maj 2015, 22:35

Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

10. maj 2015, 23:57

Jensen skrev:Koni dæmpererne skal også spændes med et specialværktøj, men jeg spændte bare mine med en rørtang. Moment tror jeg ikke er så vigtigt bare de ikke gør løs. Men værktøjet du har lavet ser rigtigt fint ud.
Der er dog den ulempe, ligesom med Koni specialværktøjet, at du ikke kan spænde når fjederbenet er monteret. Men det skal man jo også kun hvis "møtrikken" går løs.
MVH Mads

Hejsa Mads :)
Tak for de pæne ord :lol:
- Vidste ikke, at Koni også havde denne type til deres dæmper :O Så lærte man noget nyt :D

Med nogle ting er jeg ret moment freak, må jeg nok tilstå. Jeg kan godt li det klik den kommer med, når man spænder efter farbrikkens forskrifter 8) Der med ikke sagt, at en rør tang ikke kan spænde hårdt. Fordi det kan den :)
Jeg fandt dog ud af, at gevindet kræver lidt kærlighed inden montering for at forhindre rust og ligene :)
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

18. maj 2015, 22:37

Tingene er så småt ved at gå en smule i stå. En ellers farbriks ny Mits turbo med skade på udstødning propellen, satte måske en stopper for turen til SAAB Festival 2015. Ihvertfald i 9-3'eren. :shock: :shock:
Kalenderne bliver korter og korter :O

Men rigtig stor ros til forhandleren med turboen. De tog den retur med det samme og en ny blev fremsendt :D

Billede

Tingene har så småt stået stille hele sidste uge, uden de store fremskridt ind til i dag, hvor den nye turbo ankom

Billede
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:13, rettet i alt 4 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

18. maj 2015, 22:46

Imellem tiden har fornøjelsen gået med at rengøre lygter, som så ret triste ud. Selv efter flere vask og en smule polering af glasset.

Billede

Lige ind til vi nåede indersiden af glasset.. Wooow:O
Ganske simpelt, jeg sprøjtende dem ind i opvaske middel for at blødgøre gummi pakningen. Af med de 8 clips og wupti så kan man vippe glasset ud :O Sikke en forskel man kan gøre, bare ved at fjerne "støv" med en fnugfri klud :D

Billede
Senest rettet af Nanki 27. maj 2015, 23:14, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

18. maj 2015, 23:42

Hej Frank

UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din :oops: :oops: Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.

Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.

Pft og venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

19. maj 2015, 08:23

Hej Frank.

Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt. :D
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. :o :?: Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt. :?:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

19. maj 2015, 08:50

Hej Ole og Frank

Det er vist ens for os alle, i går kune jeg fint se billederne, det kan jeg ikke i dag :confused

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

19. maj 2015, 17:24

ClausSAAB skrev:Hej Frank

UHHH, hvor ser det bare godt ud, der er noget at lære af. Mit projekt motorskift er det rene sjusk i forhold til din :oops: :oops: Dog er der der kælet lidt for bolte og skruer med lidt kobberfedt og bremserne er renoverede hele vejen.

Hoved grunden til jeg skriver er, din akuator sidder på et beslag, kunne jeg overtale dig til at tage et billede, så jeg kan se det i samme retning som akslen i akuatoren? Da jeg er nødt til at fabrikere et selv til min 19T, beslaget manglede nemlig, da jeg købte den.

Pft og venlig hilsen

Claus
Hej Claus :D

Rigtig mange tak for de fine ord, der er også lagt et par timer i det. Måske mere :roll: :roll:
- Du er også velkommen til at lægge nogle billeder af, så vi kan følge med :) Altid sjovt, at se hvad folk bruger deres fritid på hjemme i garagen :D

Angående billeder, jeg sætter ny film i og fyre nogle billeder afsted til dig :D Har du en mail, de skal lande til?
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

19. maj 2015, 17:27

Viggen skrev:Hej Frank.

Jeg følger med stor interesse med i dit 9-3 projekt. :D
Desværre kommer der ingen billeder med i dine sidste indlæg. :o :?: Det sidste med billeder var dem med gule Koni-dæmpere og specialværktøj.
Er det mon kun på min PC, det går galt. :?:

SAAB hilsen Ole
Hej Ole :)
Det ved at være noget tid siden sidst :)
- Hvordan gik det med krigs malingen? Blev det et hit? :D Meget gerne lidt billeder af det :wink:


Beklager meget med billederne, det er mig og onedrive som ikke helt er enig om hvordan tingene skal køre over computeren haha :oops:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. maj 2015, 00:34

Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort :)

Billede


Havde ikke lige original centrerings dorn til kobling. Så laver vi bare selv en. 0% slup i den. 100% centret Viggen kobling
Billede


Så kom växellåda på :D
Billede

Så er det slut med slatten gearskifte og løs gearled. Dælme rart at skrue i, når det er nyt :D
Billede

Billede


Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer, ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv :D

Billede
Senest rettet af Nanki 20. jul 2015, 14:31, rettet i alt 3 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

26. maj 2015, 00:50

Hej Frank

Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.

Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

26. maj 2015, 01:52

Nanki skrev:Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort :)
Billede
Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%

http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Nanki skrev:Så kom växellåda på :D
Billede
Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse :o
Nanki skrev:Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer,
ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv :D
Billede]
:mrcool

Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen :lol:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. maj 2015, 17:13

ClausSAAB skrev:Hej Frank

Det ser rigtigt godt ud og jeg forstår rigtigt godt dit "Puha" der er bare mange ting, der skal huskes, jeg har jo lige været samme omgang igennem, dog langt fra så gennemført som dit, desværre.

Har du et fif til, hvordan gearstangen skal monteres, jeg kan ikke få min til at gå i 5. gear det er ligesom gearstangen ikke kan komme langt nok op.

Venlig hilsen

Claus
Hej Claus.
Nu ved jeg ikke, hvordan du har afmonteret dit skiftesystem, men formoder at du har taget en 13 fast nøgle med skrald i og løsenet den ude i motorrummet.

Jeg har ikke grundindstillet mit skifte system endnu, men kommer. Ifølge WIS så gearkassen låses i 4 gear og det samme med gearkonsollen inde i bilen.
Når min gamle 900 (1994 NG) ikke rigtig vil i gear, så gør jeg følgende:
- Sluk bilen
- sæt den i bag gear
- Løsen 13mm ude på gearskifteren i motor rummet.
- Sæt dig ind i bilen og pres den godt tilbage imod bak gear. Evt få en til at spænde møtrikken ude i motor rummet og wupti så køre den som farbrikken igen i alle gear.

Hvordan er den at få i bak gear? :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

26. maj 2015, 20:00

plankan skrev:
Nanki skrev:Så er de sidste olie / vandrør klar til montering på Mits turboen.
- Husk at påfylde olie til turboen, inden tilslutning. Her med gjort :)
Billede
Husk dog lige på at enligt GIK's hjemmeside -
så skal man kører olietrykke op med startmotor inden man starter op 100%

http://www.gikturbo.se/montering-av-bytesturbo.html
Nanki skrev:Så kom växellåda på :D
Billede
Slet slet ikke dårligt du.
Jeg kender ikke mange, selv med svenske normer -
som "koster på sig" en helt ny gearkasse :o
Nanki skrev:Puha, så kom bæstet endelig i med ny Mits turbolader, ny gearkasse, ny kæde sæt, nye lejer,
ny Viggen kobling, Nye pakninger, rengjort motor inkl olie køler, ny IC osv osv :D
Billede]
:mrcool

Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen :lol:

Rigtig fin og veludført side Plankan. Det var også min tanke at lade den pumpe godt med olie tryk nogle gange og så tage det store træk med at få liv i hende :D
- Jeg fandt lige denne fra en tidligere 9-5 B235R motor jeg havde på lager, farbriks ny.
Billede

Køre dog lidt efter min egen overbesning om, at af med stikket til tændspolen.
Kør på starteren til olie lampe går ud.
Vendt lidt.
Kør på starter igen.
Sæt stikket på.
Start bæstet og lade den stå i tomgang. Gerne til den bliver drift varm og termostat har åbnet et par gange.
Kør ca. 1200 - 1500 km skift olie og filter.
Fremafrettet vil olie skift intervallerne være 5-7500km. Gearkasse olie hvert 4 år sammen med kølervæske og bremse hvert 2 år :D :lol: Ingen longelifte servie her :D



Det var måske også en smule overdrevet med farbriks ny gearkasse, men SAAB's nye webside havde en på lager med ekstra rabat en kort periode. Så jae hvorfor ikke springe ud i det :shock:
Den gamle vil blive tjekket op, havde en meget svag mislyd ved 100-105km/t. Tror det er en af rulle lejerne som er kaput :o Billeder kommer.
Men du, hvem var det nu der engang der fortalte mig, -
at jeg skulle passe på fordi at museét var ude og lede efter biler som skulle "hjem" igen :lol:
Jeg må nok heller holde et par gader fra SAAB Car Museum, så de ikke tror deres bil er blevet stjålet haha, you too Plankan :D
- Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start. Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden :shock:
Senest rettet af Nanki 31. maj 2015, 16:22, rettet i alt 2 gange.
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

27. maj 2015, 21:46

Nanki skrev:Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start.
Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden :shock:
Ja, hvor har jeg hørt den før ...........

:Iwillshutup
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

27. maj 2015, 23:18

plankan skrev:
Nanki skrev:Må indrømme at der er nok lagt en del mere omsorg og kærlighed i bilen, end forventet fra start.
Der skulle den bare lige have Aero kofanger og lidt lister her og der, men se nu hvordan den står et år sener efter hånden :shock:
Ja, hvor har jeg hørt den før ...........

:Iwillshutup

Samme her :D Det tager ikke mere end et par dage at fikse.. 1 år sener bilen har været to tal adskilt og samlet igen :roll:
- Personligt så kan jeg ikke lade være. Hyggen ved at stå og nusse om en god Griffen i garagen er noget alle mennesker burde opleve. Se hvordan tingene bare passer sammen og hvor relativt nemt det er at skrue i kontra fx vw / audi :shock:


Jeg leger lidt med tanken om en anden bil som næste projekt, men hvilken :shock: :shock: :lol:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

28. maj 2015, 23:51

hej Frank

Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer :-)

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

22. jun 2015, 21:21

Hey.......

What's up - long time no news :?

Du er vel ikke gået i graven med dit projekt :roll:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

29. jun 2015, 20:16

ClausSAAB skrev:hej Frank

Tusind tak for rådet, nu kan jeg også køre i 5. gear, det er jo rart når man skal ud på en 383km tur om 7 timer :-)

Venlig hilsen

Claus
Hejsa Claus :D
- Det må man sige ja til :P

Jeg har selv kørt fra Horsens til Ringkøbing i 4 gear på motorvej da jeg købte min NG900. Den var fejl justeret i gearskifte. Plus halvdelen af lyset i speedometret ikke virkede 8)

Men er glad for, at du kunne bruge det til noget
:lol:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

29. jun 2015, 20:19

plankan skrev:Hey.......

What's up - long time no news :?

Du er vel ikke gået i graven med dit projekt :roll:
What's up Mr. SAAB :D

Nej nej :roll:
Bilen er stor set færdig. Motor har været startet op og test kørt ( 5km) uden problemer Nu er der kun sporing, polering og bundskjolde så er vi ready for takeoff :lol:


Sidder og grupbler lidt over billede uploade her på SKD.
- Jeg har tidligere brugt Onedrive, men det er også lavet om så jeg ikke kan få det til at virke :cry: :cry:
Har ellers masser af fantastiske billeder som jeg gerne vil dele med offentlighenden :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

2. jul 2015, 22:55

Godt se at du stadievæk er med os her :lol:

Jeg fik denne site rek. til billede upload:

www.postimage.org

Har brugt den nu et par måneder og den ser ud til at fungere oki ;)

så bare se til at få dine billeder "ud" til os andre 8)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

20. jul 2015, 14:20

Beklager meget, at der ikke har været opfyldning på værket :/
- Men her kommer lidt friske billeder og slutresultatet af næsten et års arbejde i garagen :) Enjoy it. :lol: :lol:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

20. jul 2015, 16:50

Nøj, en ægte Vestjysk Aeroviggen :D
+1 herfra og Thumbsup og Upvote og hvad det nu hedder det hele
:D :D :D
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

20. jul 2015, 16:50

og Like glemte jeg...
:D
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

20. jul 2015, 23:22

Stort T-lykke :D

Så kom den endelig ned på alle 4 igen -
den känslan kender jeg godt selv :wink:

Så hvad skal der ske nu -
skal den lige direkte til museet i Trollhättan el :tihi
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

21. jul 2015, 06:48

Ser sgu godt ud.

Mvh
Troels
Brugeravatar
RuneTonnesen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1672
Tilmeldt: 17. dec 2010, 13:44

21. jul 2015, 08:52

Den er blevet nydelig
Rune Tønnesen medlemsnummer 709
SAAB 9-3 B204R - Projektbil
SAAB 9-5 Estate 2.2 TID - Daily driver
SAAB - Not For Everyone, Essential to a Few
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:36

Jensen skrev:Nøj, en ægte Vestjysk Aeroviggen :D
+1 herfra og Thumbsup og Upvote og hvad det nu hedder det hele
:D :D :D
MVH Mads
Hej Mads :D
Rigtig mange tak for de rigtig fine ord :D

Vi kan skam også en smule her i det vestjyske :roll:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:43

plankan skrev:Stort T-lykke :D

Så kom den endelig ned på alle 4 igen -
den känslan kender jeg godt selv :wink:

Så hvad skal der ske nu -
skal den lige direkte til museet i Trollhättan el :tihi
:lol: Faktisk rigtig dejligt at se den på alle 4 hjul igen :)
- Man kan ikke lade være med, at trække en smule på smilebåndet når man ser resultatet af en arbejde :roll: Den er jo gået hen og blevet helt okay pæn som vi siger her i det vestjyske 8) Vi er jo ikke så meget for at rose os selv :roll: :roll:

Museet i Trollhättan
- Er så småt ved at planlægge en dag eller to i Trollhättan, for at få taget et par billeder inden de piller alle skilte ned osv der oppe :/
Men fremtidsplanen er at den nok forbliver i min garage i en del år endnu 8) Med en lille overraskelse i ærmet. :roll:

Forresten Tillykke med 9-5'eren. Sikke et fund du har gjort der. Med masser af lækkert udstyr og i den flotte blå farve :D Hvordan kan det være, at du skulle have sådan en til familien :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:47

troels skrev:Ser sgu godt ud.

Mvh
Troels

Hejsa :D
Rigtig mange tak :lol:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:47

RuneTonnesen skrev:Den er blevet nydelig
Hejsa :)
- Jaee det går da den vej 8) Tjek de sidst nye billedere :D
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

21. jul 2015, 11:54

Rigtig stor tak til Brandt’s Bilpleje ved Linda :mrcool
- Og jeg som troede at den ikke kunne komme til at skinne mere end den allerede gjorde :I Sikke et flot stykke arbejde du har gjort. Stor ros her fra! :D :D :D :D

Billede

Billede

Nej hov vent. Hvad er nu det :O En 9-3SS MY05 1.8T
Billede

Billede

Familien er samlet for første gang :)
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

21. jul 2015, 22:09

Nanki skrev:Museet i Trollhättan
- Er så småt ved at planlægge en dag eller to i Trollhättan,
for at få taget et par billeder inden de piller alle skilte ned osv der oppe :/
Jamen hvis vejen er her forbi -
så er du/i da velkommen til at tanke op med kaffet etc etc på vejen videre....
Nanki skrev:Men fremtidsplanen er at den nok forbliver i min garage i en del år endnu 8)
Med en lille overraskelse i ærmet.
:roll:
Hehe, ja se nu er du vist nok fanget ser jeg -
mere vil have endnu mere :lol:

Nanki skrev:Forresten Tillykke med 9-5'eren.
Sikke et fund du har gjort der. Med masser af lækkert udstyr og i den flotte blå farve
:D

Jo takker -
det er også et lækkert stykke maskine 8)

Nanki skrev:Hvordan kan det være, at du skulle have sådan en til familien
:D

Ja sig det, nogle gange så er nok bare nok -
og da jeg så billederne på den, ja så vidste jeg at den skulle jeg bare have
En kombination af farven stolene og så at det er den store Biopower :biglove
Brugeravatar
K.Hansen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 25. mar 2004, 21:42

22. jul 2015, 19:28

Den er blevet rigtig flot :D
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

28. jul 2015, 15:04

plankan skrev:
Nanki skrev:Museet i Trollhättan
- Er så småt ved at planlægge en dag eller to i Trollhättan,
for at få taget et par billeder inden de piller alle skilte ned osv der oppe :/
Jamen hvis vejen er her forbi -
så er du/i da velkommen til at tanke op med kaffet etc etc på vejen videre....

Takker for gæstfriheden :) Jeg skal nok lige give et brøl fra mig når turen går den vej ned over. Altid en fornøjelse :)
Nanki skrev:Men fremtidsplanen er at den nok forbliver i min garage i en del år endnu 8)
Med en lille overraskelse i ærmet.
:roll:
Hehe, ja se nu er du vist nok fanget ser jeg -
mere vil have endnu mere :lol:

Det må vi jo nok indrømme, at man bliver opslugt af historien med SAAB og deres rødder. Ret fascinerende når man begynder at kan se en sammenhæng i deres udvikling og forstår deres måde at tænke og designe på :D
Nanki skrev:Forresten Tillykke med 9-5'eren.
Sikke et fund du har gjort der. Med masser af lækkert udstyr og i den flotte blå farve
:D

Jo takker -
det er også et lækkert stykke maskine 8)

Nanki skrev:Hvordan kan det være, at du skulle have sådan en til familien
:D

Ja sig det, nogle gange så er nok bare nok -
og da jeg så billederne på den, ja så vidste jeg at den skulle jeg bare have
En kombination af farven stolene og så at det er den store Biopower :biglove
Hvor langt køre sådan en Biopower endelig længere pr/l liter i forhold til en benzin model i virkeligheden?
Det har været oppe og vende her i Danmark om vi skulle til at køre på Biopower i stedet for det traditionelle Oktan 92 / 95.
Det har for en del år siden, været på tale om vi skulle skifte over som svenskerne gjorde. Men det blev et nej i sin tid fra politikerne. Desværre
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

28. jul 2015, 15:04

K.Hansen skrev:Den er blevet rigtig flot :D


Rigtig mange tak :lol:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 26. apr 2010, 10:53

28. jul 2015, 18:14

Nanki skrev: Hvor langt køre sådan en Biopower endelig "længere" pr/l liter i forhold til en benzin model i virkeligheden?
Længere :) :o :shock: ...........

Nej der er vist noget du har misforstået der :lol:
De går ikke længere, men meget sjovere der imod :wink:
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

28. sep 2015, 23:37

plankan skrev:
Nanki skrev: Hvor langt køre sådan en Biopower endelig "længere" pr/l liter i forhold til en benzin model i virkeligheden?
Længere :) :o :shock: ...........

Nej der er vist noget du har misforstået der :lol:
De går ikke længere, men meget sjovere der imod :wink:

:roll: Miljøvenligt og sjover at køre, hvad mere kan man ønske sig :lol:

Ren nysekrighed.
- Har du hørt om problemer med benzinen, hvis den får lov at "stå for længe"?
Har hørt at den biomasse godt kan ud hvilke en form for alger i tanken? Er det noget i døjer med der oppe i Sverige ? :wink:
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

28. sep 2015, 23:51

Godaften Frank

Plankan har desværre valgt at trække sig fra forummet her. Regin her oprettet en FB profil, hvor han kan findes under navnet Regin Hansen, hvis du skulle have lyst til at komunikere med ham.

Venlig hilsen

Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79
Nanki
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 819
Tilmeldt: 27. okt 2007, 21:00

30. sep 2015, 10:45

Det var da en skam :/
- ellers utrolige informationer han kunne diske op med samt kanon gode input :)

Det kan da være lille reminder om, at det kunne måske lokke flere folk ind i debatten, hvis billede-up load vat letter ;)
Med Venlig Hilsen
Frank Madsen

Nuværende SAAB:
SAAB 9-3ss Serie No. 007678
SAAB 9-3 SE 2002 B205L No. 041520
Tidligere biler:
SAAB 9-5 AERO 2.3TS MY02 (solgt)
SAAB 900s NG 1993 2.0i B206i (solgt)
SAAB 900 NG 1995 2.0i B206i (Solgt)
Brugeravatar
Seniorsergent
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 368
Tilmeldt: 24. sep 2014, 13:17

30. sep 2015, 16:52

Nanki skrev: Det kan da være lille reminder om, at det kunne måske lokke flere folk ind i debatten, hvis billede-up load vat letter ;)
Jeg er 100% enig med dig om, at billedupload burde være lettere, men omvendt er jeg helt sikker på, at det ikke har noget med Plankan/Regins "fravær" at gøre.
Sláinte
Mick
Brugeravatar
Nilau
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 232
Tilmeldt: 23. nov 2011, 15:39

1. okt 2015, 02:41

ClausSAAB skrev:Godaften Frank

Plankan har desværre valgt at trække sig fra forummet her. Regin her oprettet en FB profil, hvor han kan findes under navnet Regin Hansen, hvis du skulle have lyst til at komunikere med ham.

Venlig hilsen

Claus
Hej Claus...

Der er adskillige Regin Hansen på FB. Hved du hvilken én af dem han er?


MVH.
Nilau
9-5 2,3T Vector SportCombi 2002 [Maptun Stage 1]
Brugeravatar
kobbernagel
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 408
Tilmeldt: 18. dec 2014, 18:52

1. okt 2015, 09:18

Hvis du leder lidt, er der en Regin Hansen der har et fint billede af en Saab 9-5 som profilbillede :D

Jeg går ud fra at det er ham, men han har ikke accepteret min venneanmodning endnu (Det kan jeg så tænke lidt over...)
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
ClausSAAB
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 813
Tilmeldt: 21. jun 2012, 00:26

1. okt 2015, 16:44

Hej Alle

Regin er på tur i Tyskland. Han er meget interesseret i WW II så han ville tage en rundtur og opleve noget.

Måske defor han ikke lige svarer i disse dage :?:

Venlig hilsen Claus
Total SAAB virus 1997 9000 CSE 2,3T A50 UHADA for en SAAB :biglove
Lykkelig ejer af NG9-3 2005 Sports sedan 1,8t (Bygget af Frank Madsen)
Glad ejer af OG9-3 2001 Coupé 2,0t (Forhåbentligt snart 2,3T)
Medlem # 782 Tlf: 21 41 65 79

Tilbage til "Projekt Forum"