Paskram?
Redaktør: Bestyrelsen
- Søren_Knudsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Paskram?
Davs folkens jeg har et lille spørgsmål. Jeg har en fin gammel saab 900i fra 1991 med en B202 motor. Jeg har fået fat i en 8v turbo intercooler H. Motor med alt ledninger og motorophænget osv. Kan det lade sig gøre at smide den 8v motor i min 900 uden alt for meget bøvl.? min 16v skal alligevel ud og ha en overhaling. Så hvad syntes i?
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Paskram?
Mener bestemt at hele blokken og gearkasse er ens på de 2 motorer, så det burde ikke være et problem at bytte rundt.
Det mest optimale er nok at smide 16v toppen på 8v turbo blokken, men kan ikke huske om stemplerne har plads til 4 ventiler.
Husk at få motorstyringen byttet også, turbo motoren skal have mere benzin at leve af end sugemotoren.
Det mest optimale er nok at smide 16v toppen på 8v turbo blokken, men kan ikke huske om stemplerne har plads til 4 ventiler.
Husk at få motorstyringen byttet også, turbo motoren skal have mere benzin at leve af end sugemotoren.
- SGT
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Det er ikke bare lige!!
16V motoren kører med fuldelektronisk tænding og indsprøjtning, 8v kører med mekanisk indsprøjtning og mekanisk regulering af tænding, så mange af de dele passer ikke sammen, heller ikke fysisk!
Desuden ville du køre med et "suge-map" på din turbomotor, det er ikke optimalt.
8v turbo motoren er for øvrigt ikke noget særligt, desuden har den med at revne i udst manifold.
16V motoren kører med fuldelektronisk tænding og indsprøjtning, 8v kører med mekanisk indsprøjtning og mekanisk regulering af tænding, så mange af de dele passer ikke sammen, heller ikke fysisk!
Desuden ville du køre med et "suge-map" på din turbomotor, det er ikke optimalt.
8v turbo motoren er for øvrigt ikke noget særligt, desuden har den med at revne i udst manifold.
SAAB är bra! 9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil.
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
SAAB 9-5 2.3T Estate MY99 silver, vinterbil.
SAAB 9-5 2.0t Sedan MY01 reservebil.
Div SAAB dele til salg: http://www.guloggratis.dk/search?q=sean+t
- tknage
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Systemet hedder k-jettronic. Andre biler fra perioden kørte også med det. Der findes et tons info på nettet.
Du skal skifte komponenter helt tilbage fra brændstofpumpen, så "uden bøvl" er det ikke.
Du skal skifte komponenter helt tilbage fra brændstofpumpen, så "uden bøvl" er det ikke.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
- Søren_Knudsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Har alt til den 8v lige fra ecu(motorstyringen) til lednings net. Og H motoren er jo en indsprøjtnings motor så brandstofpumpe er nok heller ikke så slemt. Tænkte på at smide en manuel brandstof regulator på også få rullet den ind det var mere om det ledningsnet som er fra den 8v H motor passer til min bil hvis man kan sige det
- plankan
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg
siden du syntes at det kan svare sig at bygge din bil om under tiden
Hvor lang tid skal du da bruge på det -Søren_Knudsen skrev:Davs folkens jeg har et lille spørgsmål.
Jeg har en fin gammel saab 900i fra 1991 med en B202 motor. Jeg har fået fat i en 8v turbo intercooler H. Motor med alt ledninger og motorophænget osv.
Kan det lade sig gøre at smide den 8v motor i min 900 uden alt for meget bøvl.? min 16v skal alligevel ud og ha en overhaling.
siden du syntes at det kan svare sig at bygge din bil om under tiden