9-3 t 2003 hverdagsbilen
Redaktør: Bestyrelsen
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Dejligt med en opdatering jeg holder meget af denne tråd, den er velskrevet og som regl også med billeder Og jeg må erkende at Jeg ikke selv laver noget på min bil, som ellers er identisk med trådholderens. Den får blot lov til at være trækæsel og hobby bil, med begrænset kørte km, over to år, har har den kørt knapt 6000, Den bliver kun lavet når den går i stykker udover det obligatoriske service hver 10.000 km. /1 år
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Tak til Micke for de pæne ord.
Brugsmønstret er egentligt ikke så forskelligt.
Bortset fra at den kører 6000 km om året.
Og det meste er almindeligt vedligehold, med opdaterede komponenter.
Andre gange er det bare opgradering for opgraderingens skyld, det er jo en projekt bil
MVH
Morten
Brugsmønstret er egentligt ikke så forskelligt.
Bortset fra at den kører 6000 km om året.
Og det meste er almindeligt vedligehold, med opdaterede komponenter.
Andre gange er det bare opgradering for opgraderingens skyld, det er jo en projekt bil
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Tiden for periodisk sindsyn nærmer sig
Problem nr 1 horn, og volumen ned på rattet virker ikke.
Problemet opstod sidste vinter, men gik væk da vi fik sommer temperaturer.
Blot for at komme igen her sidst på året.
Hmm læse i Wis, og tænke tænke, som systemet er opbygget så må det være en dårlig forbindelse i et stik. Så de 3 markerede stik fik en omgang kontakt rens, og skidtet virkede igen
Problem nr. 2 den kan i teorien ikke synes med den nuværende software, den har for meget effekt
Da jeg har 2 t7 styreenheder, så kunne jeg nemt lave en syns styreenhed, men hvorfor stoppe her?
Takke være en nørd inde på trionic tuning. Så kan man enkelt skifte imellem 2 forskellige maps med cruise kontakten.
Cruise off. standart effekt, cruise on mere effekt perfekt til vinter og syns kørsel
Det var så vinter boksen.
Sommer boksen ser lidt anderledes ud.
Cruise off standart B205 r program til oktan 95
Cruise on til oktan 100, og + ca 50 hk mere
Rent win efte min menig. skift hjul og skift boks bliver det nye sommer vinterskift øvelse.
MVH
Morten
Problem nr 1 horn, og volumen ned på rattet virker ikke.
Problemet opstod sidste vinter, men gik væk da vi fik sommer temperaturer.
Blot for at komme igen her sidst på året.
Hmm læse i Wis, og tænke tænke, som systemet er opbygget så må det være en dårlig forbindelse i et stik. Så de 3 markerede stik fik en omgang kontakt rens, og skidtet virkede igen
Problem nr. 2 den kan i teorien ikke synes med den nuværende software, den har for meget effekt
Da jeg har 2 t7 styreenheder, så kunne jeg nemt lave en syns styreenhed, men hvorfor stoppe her?
Takke være en nørd inde på trionic tuning. Så kan man enkelt skifte imellem 2 forskellige maps med cruise kontakten.
Cruise off. standart effekt, cruise on mere effekt perfekt til vinter og syns kørsel
Det var så vinter boksen.
Sommer boksen ser lidt anderledes ud.
Cruise off standart B205 r program til oktan 95
Cruise on til oktan 100, og + ca 50 hk mere
Rent win efte min menig. skift hjul og skift boks bliver det nye sommer vinterskift øvelse.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Da vinteren truer, så var det tid til vinterhjul.
Egentligt et kedeligt emne.
Men lidt spændende, da forbremserne er blevet større, og saab ikke er helt klare med hvilke 16" hjul der passer på.
Mit hjul passer lige, men har man afbalanceringsklodser der er højere en 0,5 cm så render man ind i problemer. Og et lille tip, når man montere alu hjul, rens anlægsfladerne på bremseskiver, og hjul inden montering.
Før Efter
Spænd med det korrekte moment, og der er ingen problemer med løse hjul, eller efterspænding.
MVH
Morten
Egentligt et kedeligt emne.
Men lidt spændende, da forbremserne er blevet større, og saab ikke er helt klare med hvilke 16" hjul der passer på.
Mit hjul passer lige, men har man afbalanceringsklodser der er højere en 0,5 cm så render man ind i problemer. Og et lille tip, når man montere alu hjul, rens anlægsfladerne på bremseskiver, og hjul inden montering.
Før Efter
Spænd med det korrekte moment, og der er ingen problemer med løse hjul, eller efterspænding.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Skiftet til vinter hjul var ikke en ubetinget succes
Forhjulene skraber på ved fuldt styreudslag til venstre.
Ikke det helt store problem, da det er sjældent jeg har brug for det, men det er irriterende.
Specielt da det er fælgene bilen er født med, og dækstørrelsen er standart.
Og det tyder på at der noget der er forkert monteret, eller ikke overholder specifikationerne.
Ikke lige noget man gider at fejlsøge på her om vinteren.
MVH
Morten
Forhjulene skraber på ved fuldt styreudslag til venstre.
Ikke det helt store problem, da det er sjældent jeg har brug for det, men det er irriterende.
Specielt da det er fælgene bilen er født med, og dækstørrelsen er standart.
Og det tyder på at der noget der er forkert monteret, eller ikke overholder specifikationerne.
Ikke lige noget man gider at fejlsøge på her om vinteren.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Peter_Vinter
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
OK, det lyder da irriterende. Jeg havde et tilsvarende problem på vores 9-3'ere (godt nok en NG) - det var et fæste til plastinderskærmen, der var knækket, så den skrabede mod hjulet ved fuldt udslag. Det kunne klares med en strip
Mvh. Peter
Mvh. Peter
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Min 9-5 har haft noget tilsvarende med beslaget hvor plastinderskærmen er skruet fast, var knækket. Der sidder nu en lille skrue og en strip..Peter_Vinter skrev: ↑29. dec 2018, 21:30OK, det lyder da irriterende. Jeg havde et tilsvarende problem på vores 9-3'ere (godt nok en NG) - det var et fæste til plastinderskærmen, der var knækket, så den skrabede mod hjulet ved fuldt udslag.
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Sidste hardware opgradering er indkøbt.
Et indsugnings rør til turboen fra en 95 aero efter 2006 Også kaldet en king Cobra
Desværre kræver det et andet kompressor hus.
Hvilket betyder en ombygning eller en ny turbo.
Da min bror har overtaget min fars gamle 9-5, og drømmer om en aero, men har kone og et barn.
Så har jeg en køber til en letter brugt turbo.
MVH
Morten
Et indsugnings rør til turboen fra en 95 aero efter 2006 Også kaldet en king Cobra
Desværre kræver det et andet kompressor hus.
Hvilket betyder en ombygning eller en ny turbo.
Da min bror har overtaget min fars gamle 9-5, og drømmer om en aero, men har kone og et barn.
Så har jeg en køber til en letter brugt turbo.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Så har jeg afprøvet dette vand afvisende middel til at smøre på ruderne.
https://www.carcarefreaks.eu/produkt/so ... tra-glaco/
I første omgang fik bagruden sig en tur, og selvfølgelig har det ikke regnet riktigt i den sidste måned.
Med det småregn vi har haft kommer effekten først ved en hastig på over 70 km/t
Men der en mærkbar forskel om morgenen.
Laget af dug er meget tyndere på bagruden, det samme gælder laget af rimfrost.
Is på bagruden er bare nemt at skrabe af, i forhold til forruden, hvor der skal lægges kræfter i.
En side gevinst jeg ikke havde forventet.
Nu venter jeg bare på bedre vejr så resten af ruderne sig en tur.
MVH
Morten
https://www.carcarefreaks.eu/produkt/so ... tra-glaco/
I første omgang fik bagruden sig en tur, og selvfølgelig har det ikke regnet riktigt i den sidste måned.
Med det småregn vi har haft kommer effekten først ved en hastig på over 70 km/t
Men der en mærkbar forskel om morgenen.
Laget af dug er meget tyndere på bagruden, det samme gælder laget af rimfrost.
Is på bagruden er bare nemt at skrabe af, i forhold til forruden, hvor der skal lægges kræfter i.
En side gevinst jeg ikke havde forventet.
Nu venter jeg bare på bedre vejr så resten af ruderne sig en tur.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Hej Morten
Bruger du bare en almindelig stålbørste til boremaskinen til at rengøre anlægsfladerne på dine alufælge? Eller bør man bruge messing eller noget andet mere skånsomt?
Mvh/NC
Bruger du bare en almindelig stålbørste til boremaskinen til at rengøre anlægsfladerne på dine alufælge? Eller bør man bruge messing eller noget andet mere skånsomt?
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Jeg bruger en stålbørste af denne type.
https://www.biltema.dk/varktoj/slibning ... 2000016893
På fælgene med næsten ingen tryk og med maskinen næsten vinkelret på emnet.
Så den ikke griber fat i emnet.
På bremseskiverne er maskinen parallelt med overfladen og højt tryk, da rusten kan være besværlig at fjerne.
På anlægsflader der aldrig har været renset, kommer vinkelsliberen frem med en grov slibeskive af denne type.
https://www.biltema.dk/varktoj/slibning ... 2000020899
Og den bruges næsten altid på bremsskiverne.
Jeg tvivler stærkt på at en blødere børste bider på oxidlaget, da det er hårdt.
En slibe klods med groft slibepapir, kan også være et alternativ.
MVH
Morten
https://www.biltema.dk/varktoj/slibning ... 2000016893
På fælgene med næsten ingen tryk og med maskinen næsten vinkelret på emnet.
Så den ikke griber fat i emnet.
På bremseskiverne er maskinen parallelt med overfladen og højt tryk, da rusten kan være besværlig at fjerne.
På anlægsflader der aldrig har været renset, kommer vinkelsliberen frem med en grov slibeskive af denne type.
https://www.biltema.dk/varktoj/slibning ... 2000020899
Og den bruges næsten altid på bremsskiverne.
Jeg tvivler stærkt på at en blødere børste bider på oxidlaget, da det er hårdt.
En slibe klods med groft slibepapir, kan også være et alternativ.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Lidt mere om Kongekobraen.
Og det betyder et mindre tryk tab før turboen, hvilket betyder et lavere lavere lade tryk, for at flytte samme luftmasse.
Hvilket betyder at turboen ikke skal arbejde så hårdt, hvilket betyder en lavere indsugnings temperatur.
Rent win win, men har dog størst betydning når man vil over de 240 hk.
Det negative der er blevet slækket på kvaliteten Det ses mest tydeligt på indgangs siden, hvor luften bliver bremset af yderdelen af røret, den gamle er langt bedre udformet på det punkt.
Udgangen på røret har også sine problemer.
Man kan se tydeligt hvor der er fræset indvendigt i røret, men det er en meget stejl vinkel, men det kan relativt nemt rettes.
Det store problem kan blive hvor der ikke er fræset, men det kræver en del udmåling af turbo og rør.
Jeg håber ikke det er alt for slemt, da jeg ikke har lyst til at afmontere kompressor huset fra en ny turbo.
MVH
Morten
Man kan tydeligt se udviklingen hvor man har forsøgt at gøre luftens vej ind i turboen så nem som mulig.Og det betyder et mindre tryk tab før turboen, hvilket betyder et lavere lavere lade tryk, for at flytte samme luftmasse.
Hvilket betyder at turboen ikke skal arbejde så hårdt, hvilket betyder en lavere indsugnings temperatur.
Rent win win, men har dog størst betydning når man vil over de 240 hk.
Det negative der er blevet slækket på kvaliteten Det ses mest tydeligt på indgangs siden, hvor luften bliver bremset af yderdelen af røret, den gamle er langt bedre udformet på det punkt.
Udgangen på røret har også sine problemer.
Man kan se tydeligt hvor der er fræset indvendigt i røret, men det er en meget stejl vinkel, men det kan relativt nemt rettes.
Det store problem kan blive hvor der ikke er fræset, men det kræver en del udmåling af turbo og rør.
Jeg håber ikke det er alt for slemt, da jeg ikke har lyst til at afmontere kompressor huset fra en ny turbo.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Et par sandpapirs ruller en bore maskine, og tid
MVH
Morten
Og der blev fjernet lidt materiale fra røret.
Store synlige ændringer på indløbet, men ganske nemt og hurtigt at lave.
Knap så store synlige ændringer på udgangen, men hovedparten af tiden gik med at udjævne overgangen imellem rør og flange.MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Så fik jeg endelig købt en Tech2 klon. På Ebay.de
Og det er noget af en jungle at finde rundt i.
I bund og grund handler det om leverings tiden, over 14 dage, og det er en der kommer direkte fra kina.
De er billige, men der tilkommer told og moms oven i prisen.
Dernæst skal man finde en sælger med et godt rygte, og så bare vente på at varen kommer.
Den skulle komme i næste uge
Men for at kunne udnytte alle funktioner, så skal man installere noget software fra Saab, i mit tilfælde Tis 2000.
Problemet er at den kører med windows XP, og det er mange år siden jeg har haft en computer med XP.
Den nemme og dyre løsning er at købe en brugt bærbar, med en seriel port, og Xp.
Men det lyder ikke tiltalende når man har en bærbar, og en stationær PC i forvejen med win 10
Så efter noget søgning på nettet, så fik jeg sat XP op på en virtuel maskine i windows 10.
Så må vi se om det virker når testeren kommer !
MVh
Morten
Og det er noget af en jungle at finde rundt i.
I bund og grund handler det om leverings tiden, over 14 dage, og det er en der kommer direkte fra kina.
De er billige, men der tilkommer told og moms oven i prisen.
Dernæst skal man finde en sælger med et godt rygte, og så bare vente på at varen kommer.
Den skulle komme i næste uge
Men for at kunne udnytte alle funktioner, så skal man installere noget software fra Saab, i mit tilfælde Tis 2000.
Problemet er at den kører med windows XP, og det er mange år siden jeg har haft en computer med XP.
Den nemme og dyre løsning er at købe en brugt bærbar, med en seriel port, og Xp.
Men det lyder ikke tiltalende når man har en bærbar, og en stationær PC i forvejen med win 10
Så efter noget søgning på nettet, så fik jeg sat XP op på en virtuel maskine i windows 10.
Så må vi se om det virker når testeren kommer !
MVh
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Det bliver spændende at høre dine erfaringer. Jeg har selv haft kig på en tilsvarende, men har ikke taget mig sammen til at købe den endnu da jeg, lige nu, ikke har brug for den. (Kun til at omkode dækstørrelse da mit speedometer ikke passer helt perfekt, og det lever jeg fint med indtil videre.)
Jeg tror godt TIS2000 kan køre på en Windows 10, men det skal være en 32-bit udgave. Så hvis det er en dedikeret laptop er det nok den letteste og mest stabile løsning.
Windows XP mode har jeg tidligere brugt uden problemer men i andre tilfælde har det være noget ustabilt. Jeg tror det er afhængigt af hvilke CPU du har.
Hvis XP mode fejler kan du prøve WineVDM. Jeg har kun testet det lidt, men det har fået mange positive udtalelser.
Her er en unødig lang video der forklarer hvordan det fungerer. https://www.youtube.com/watch?v=uYU15CQcA-s
Det du har brug for er dog bare de 2 links i beskrivelsen til selve applikationen og evt. visual C++ hvis ikke du allerede har de nødvendige filer installeret. Jeg testede det uden at installere sidstnævnte og det så ud til at fungere med et par 16-bit applikationer.
Men skriv gerne dine erfaringer og evt. et ebay link hvis du kan anbefale den
MVH Mads
Jeg tror godt TIS2000 kan køre på en Windows 10, men det skal være en 32-bit udgave. Så hvis det er en dedikeret laptop er det nok den letteste og mest stabile løsning.
Windows XP mode har jeg tidligere brugt uden problemer men i andre tilfælde har det være noget ustabilt. Jeg tror det er afhængigt af hvilke CPU du har.
Hvis XP mode fejler kan du prøve WineVDM. Jeg har kun testet det lidt, men det har fået mange positive udtalelser.
Her er en unødig lang video der forklarer hvordan det fungerer. https://www.youtube.com/watch?v=uYU15CQcA-s
Det du har brug for er dog bare de 2 links i beskrivelsen til selve applikationen og evt. visual C++ hvis ikke du allerede har de nødvendige filer installeret. Jeg testede det uden at installere sidstnævnte og det så ud til at fungere med et par 16-bit applikationer.
Men skriv gerne dine erfaringer og evt. et ebay link hvis du kan anbefale den
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Jeg ved ikke helt om jeg tør at skrive om erfaringerne.
Da jeg lige er blevet påmindet om forums reglerne af hr. T Knage.
Blot fordi jeg skrev download WIS.
Så med en Tech 2 klon.
En cracked TIS 2000
Et forældet styresystem XP, jeg nægter at betale penge for!
Og en Epc, og Wis der kan køre på win 10 uden problemer.
Og T7 suite.
Så er jeg blevet til en storforbryder.
Blot for at holde omkostningerne nede på en gammel bil.
Hvor fabrikken ikke findes længere.
MVH
Morten
Da jeg lige er blevet påmindet om forums reglerne af hr. T Knage.
Blot fordi jeg skrev download WIS.
Så med en Tech 2 klon.
En cracked TIS 2000
Et forældet styresystem XP, jeg nægter at betale penge for!
Og en Epc, og Wis der kan køre på win 10 uden problemer.
Og T7 suite.
Så er jeg blevet til en storforbryder.
Blot for at holde omkostningerne nede på en gammel bil.
Hvor fabrikken ikke findes længere.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Klargøring af kabinen til den nye ejer.
17 år i danmark uden supplerende rust beskyttelse sætter sine spor, og da det bare var en grundmodel kunne det ikke betale sig at lave det.
Så Jeg har fundet en 3 dørs Aero fra 2001 i sydtyskland, som skal hentes mandag i SønderJylland En stor tak til Per Vodder som har stået for det hele, efter jeg fandt bilen.
MVH
Morten
Skrothandleren 17 år i danmark uden supplerende rust beskyttelse sætter sine spor, og da det bare var en grundmodel kunne det ikke betale sig at lave det.
Så Jeg har fundet en 3 dørs Aero fra 2001 i sydtyskland, som skal hentes mandag i SønderJylland En stor tak til Per Vodder som har stået for det hele, efter jeg fandt bilen.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Det er efterhånden et virkelig sjælden syn med sådan en aero, tillykke med den!
Håber der kommer flere billeder af den på et tidspunkt, måske endda en projekttråd det kunne dette forum virkelig godt trænge til
Det er som om det her forum er ved at afgå ved døden lige som vores bilmærke er.
Esben
Håber der kommer flere billeder af den på et tidspunkt, måske endda en projekttråd det kunne dette forum virkelig godt trænge til
Det er som om det her forum er ved at afgå ved døden lige som vores bilmærke er.
Esben
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
ÅHHHH Nej, efter nogle år hvor jeg ikke har fået fulgt med, ser jeg at den er afgået ved døden. Det var da ellers meget trist, med tanke på alt det du har lavet ved den, og flittigt skrevet herinde om din bil.
Men hvad så med din nye dreamcar 9-3 aero, kommer der lidt historier om den.?
Men hvad så med din nye dreamcar 9-3 aero, kommer der lidt historier om den.?
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Desværre kom jeg kun til at køre i 6 måneder i Aeroen, da jeg blev ramt af kræft, der havde sat sig på synslappen, og efter 1,5 år er jeg permanent fradømt retten til at føre en bil.
Så den skal desværre sættes til salg, når priserne kommer op igen.
MVH
Morten
Så den skal desværre sættes til salg, når priserne kommer op igen.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Micky
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: 9-3 t 2003 hverdagsbilen
Ej for helvede Morten. Så sidder man lige og bliver fuldstændig mundlam. Jeg er utrolig ked af at høre at du er så hårdt ramt.
Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike