Banner cycler

Viking garage, OG900 Cab renovering

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

SAAB97
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 203
Tilmeldt: 19. okt 2011, 19:10

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 07:25

Hej Viking
Det er sørme et spændende projekt du er gået igang med.
Olie slam i bundkaret jeg gætter det er mindre end 2-3 mm bundslam.

AFR ur jeg mener bredbåndlambdaføler og et ur til at udlæse benzin luftblandingen, kan jeg anbefale det er bare supert jeg har brugt mit til at justere kaburatorene på min SAAB 99 simpel hen mange gange bedre end en selvglad mek.lærling, man kan se lige præcis hvad det sker når man ændrer på nålehøjden eller bruger en tykflydende/tyndtflydende dæmperolie (høj/lav viskositet).
Mit næste projekt med AFR uret er at få min Sonett til at køre bedre jeg har monteret en spritny Weber 32/36 DGV kab. som skulle være dysset til V 4 men jeg synes den et noget brystsvag når den åbner nummer 2 port eller er det måske mig der kører til dagligt i en 9K aero for den har jo smæk for alle pengene.
Boy


Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 16:33

Ja sonetten er ikke så vildt hurtig.
Lyder spændende hvad du ender med af dysser.

Det svært af gå fra V4 til HTT 2.3 B234R
Godt at høre fra dig Boy. .-)

Motoren er flyvende og landede på pallen.

Den hygger sig nu i varmen
Vedhæftede filer
20190202_154313.jpg
20190202_123906.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 16:35

Øv telefonen vender billederne på hoved..

Den må være fra NZ..
Vender dem senere...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 17:06

Elsker min giraf kran.
Det er en 1250kg enhed fra Maskinfabrikken Selecto Randers. Bygget i 1973.
Har arvet den fra min far..
Elsker dansk super kvalitet.
Vedhæftede filer
20190202_143736.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 17:33

Jeg er misundelig både brændeovn og trægulv i værkstedet.
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 17:40

Skøn giraf. Klumpen vejer 225 kg. Der er ild i pejsen, hvor du brænder mahogni.
Man ser en veteranknallert. Hvilken knallert? :shock:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

2. feb 2019, 17:53

Desværre er det trædecykler.
En Short John og en dansk lad cykel.

Så en SCO ladknallert til salg i Fåborg men nåede ikke af få den købt...

Kikker efter en Derby lad knallert med Ferrari motor. Men de er uhyre sjældne.
Havde en som dreng, arvet fra min Farfar.

https://m.guloggratis.dk/transport/knal ... udknallert

Men ellers er det dejligt med brændeovn i værkstedet. Varmer dejligt.
Den er stor, så den kan æde igennem....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

3. feb 2019, 09:43

Så er der ny kobling på vej til "Darling"

OG900 svinghjulet bliver udskiftet til et Saab 9000 Turbo Talladega svinghjul.

Mærker på svinghjulet passer så ikke, men den har DI tænding så det går nok.
desuden så kan der monteres en 9000 Turbo kobling. de er meget kraftigere.

De tidlige OG900 Cab lider af myre størrelse kobling, der ikke rigtig kan hold til en turbo motor.

Der er et AP kit på vej til mig, med ny trykfod og lamelle enhed.

Opgraderingen kan ses her:

http://www.fixmysaab.com/900_repair/clu ... pgrade.asp
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

3. feb 2019, 11:32

Den oprindelig kobling har en diameter på 215mm, det samme som en volvo 240.
Ikke helt fantastisk til at overføre momentet fra en turbo motor.
Men de virkede som en sikring således at gearkassen ikke sprang i luften, grundet for meget moment.
Den i SAAB 9000 er på 228 mm. og de findes i 240mm. på en 2,3 AERO, men så passer strålerne på akslen ikke ifølge linket.
Men en standart 228mm kobling burde være rigeligt til gearkassen.

Et ød. mærke er rat at have, og er meget nemt at lave med stor præcision.
Man fjerner indmaden fra et tændrør og skærer et 10 mm gevind, så finder man en 10 mm bolt afrunder spidsen og montere den i tændrøret, således at den kan blokere stemplet.
Tændrøret monteres i cylinder 1.
Så drejer man motoren rund for hånden medurs, indtil den stopper. og sætter et mærke.
Derefter drejer man modurs og sætter et mærke. Ød ligger nu midt imellem mærkerne.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

3. feb 2019, 18:48

Så er der lidt nyt.

Motor er hevet i stumper og stykker

Den motor der sidder i er en fabriksombytning fra Saab, Arlöv 10 md. 1999.
Selve blokke er støbt i 4 md. 1993.

Den har fået +0,5 stempler, men er stadig på std. hoved og plejllejer.
Ingen tvivl om at den har haft en utæt toppakning eller revle i topstykket, for på det ene stempel var der kun et meget tyndt sodlag der nemt kunne fjernes med en "benzinklud"

Trak stempel #4, det er lidt brunt ned af siden. Hmmmm.

Krumtappen har nogle sjove farver på slag. Med sølerne er super fine.

Hovedlejer og plejl-lejer ser fine ud. De er ikke slidt ned til Cu laget.

Olie pumpe og andre ting er også fine.

Noget sært, så er den samlet i endegavlene uden klinger pakning eller fydende pakning.
Det må være Italiener style... :roll:


Nu er planen at hive indmaden ud og så en tur i vaskemaskinen med blokken og alle delene..

Jeg afrenser dele og går i gang med mikrometerskruen mv.

PS aner ikke hvorfor billeder er "NZ style" med bunden i vejret,

Prøvede at vende telefonen i dag, men det hjælper heller ikke... Må hellere i gang med digi. kammeraet, det vender ikke billeder sært..
Vedhæftede filer
20190203_165223.jpg
20190203_164540.jpg
20190203_164433.jpg
20190203_155930.jpg
20190203_155903.jpg
20190203_134007.jpg
20190203_124954.jpg
20190203_124910.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

4. feb 2019, 08:59

Super lækkert projekt at følge. Mht billederne, så sker det også for mig, fra mobilen.. Og det må være en fejl på siden.
Men hvis man klikker på billederne, vender de rigtigt.. Mystisk :?
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
SAAB97
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 203
Tilmeldt: 19. okt 2011, 19:10

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

4. feb 2019, 14:57

Det ser udtil jeg gættede nogenlunde rigtigt med hensyn til slam i bundkaret, 2-3mm :D
Boy
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

4. feb 2019, 16:04

Den er helt fin med slam i bunden. Ingen overaskelser der.

Der er lidt vand. Det kommer fra separationen mellem blok og gearkasse. Der kom et efter strint fra blokken.
Eneste fremmeslegmer i bunden er lidt pakningsmasse fra toppedæksel paknings-guf..

Der er ikke adskildt pga. Kolaps, nærmere pga. nu trænger mange ting og den savlede mange steder.
Så er det nemmere af hive orglet op og friske med nye stumper.
Alene at få de øverste trianglet ud og tandstangen ud har tjent motor op halingen hjem.
Nogen går til ridning andre er til jagt og fiskeri, jeg går i værkstedet og får sjælefred.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

4. feb 2019, 16:12

Fra salv til stumper...
Man kan se der lige mangler 4 ekstra cylindre.
.-)
Vedhæftede filer
20190203_100813.jpg
20190203_124726.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

7. feb 2019, 13:41

Så blev alt hevet ud.

Der er rivninger på alle stemplerne på indsugningssiden og aflejringer i cylinderne.
Den har været ret lun på et tidspunkt.
Sikker før min tid.

Kan løses billigt ved honing, polering af stempler og friske stempelringe. Quick and dirty.

Eller den tunge vej:
Boring af blokken, nye smede stempler, vejning og tilretning af plejlstænger, afretning af blokken og ballancering med det nye svinghjul.

Saab OG900 Cab er sjældne og de falder ligesom ikke i pris, og vi har ingen børn

Så vi må se.
Vedhæftede filer
20190206_200139.jpg
20190206_195637.jpg
20190206_195545.jpg
20190206_195536.jpg
20190203_165316.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

7. feb 2019, 20:18

Så kom koblingen i dag.
Det blev en AP kobling der opgrader fra den lille og 900 kobling til en kraftigere Saab 9000 turbo enhed.
Større diameter, kraftigere trykfod osv.
Kræver et Saab 9000 svinhjul, samt en kobling der passer med høj gearsakslen/drev akslen.

Forskellen i de to ses tydeligt på foto
Vedhæftede filer
20190207_192024.jpg
20190207_192243.jpg
20190207_192029.jpg
20190207_192035.jpg
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

8. feb 2019, 06:30

Surt med ridserne i cylinderne.
Hvis du går efter den dyre løsning med afretning af blokken, og topstykke.
Så er der et par ekstra ting der bør kontrolleres.
Først er der forbrændings kammerets totale volumen, så kan du beregne dit nye kompressions forhold.
Ideelt skal det være det samme som den motor Di modulet stammede fra.
Det bør du nok under alle omstændigheder, da du skifter topstykke fra en anden model.
Og så bør timingen af knastakslerne Kontrolleres/justeres

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

8. feb 2019, 12:16

Når jeg kikke på cylinderne er det ikke ridser, mere afsætning af aluminium fra et meget varmt skørt...

Honing og friske stempler kunne nok løse problemer.

Men hvor finder jeg lige nye Saab stempler i den korrekte sortering ???
Det er vist ikke muligt.

Havde det været en sugemotor ville det være nok med polering af stempel og honing af cylinderne..

Men en turbo motor er presset og så er der ikke plads til den slags fixer-rier...

Så enten en anden blok med gode stempler eller friske stempler og boring osv....

Blokken bliver som en Saab 9000 turbo. Samme type stempler, samme type topstykke osv.

Men der er en del ting der skal tjekkes og justeres...

Glæder mig til den nye kobling. Ordentlig trykfod og kraftig lamelpakke.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

8. feb 2019, 16:56

Mht. stempler har du prøvet SAAB, da de ifølge min EPC stadig er tilgængelige.
Sug eller turbo, det er det samme, stemplerne kommer til at støje lidt mere, men styrken formindskes ikke fatalt.
Det med svinghjulet at det skal være fra en 9000 motor.
Er lidt misinformation!
Et kompetent maskinværksted kan uden problemer Lave nye bolthuller og huller til styr der passer til den anden trykfod.
Samtidigt med at svinghjulet, bliver drejet af, og afbalanceret.
Autobremsen er et godt bud hvis man bor i nærheden af københavn.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

8. feb 2019, 17:04

Det kunne ligne mærker efter stempelslag. (Piston slap) :shock: :cry:
Bare tæsk motoren og tun bilen ordentligt og kører fra Güzmul og Abdelslam i deres Tretyrkere.. :lol: :lol: :lol:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

8. feb 2019, 18:07

Nu har jeg Saab 9000 svinghjulet på lager. Det er lige til at klappe i motoren...

Det var fra den motor der blev lagt i Silver Aero, den tidl. ejer fik most...

Motoren i Silver Aero, er en Saab 9000 Talladega blok, med Talladega knaster og 9000 topstykke.
Kører rigtigt fint i Silver......

Den største forskel mellem 900 og 9000 grundblokken er endegavlene.

Hvorfor motoren er som den er i den røde CAB er et godt spørgsmål.

Jeg har ikke mærket den store forskel i min ejer tid.

Den har altid dryppet lidt olie, haft lidt start humper-ri hvis den har stået et stykke tid og blev sat ind godt varm.
Så der har nok længe været en glykol utæthed, eller en revne i topstykket.

Med ok et par frisk smede stempler er aldrig skadeligt.... 8)

Koster mindre kun en brøkdel af en konfirmationsfest :mrgreen:

og så har jeg den motor jeg vil have....

Jeg syntes det er halv dyrt, men fruen sagde: Se at få det fikset, og lad vær med at pive over det. Det er mindre end værditabet på to måneder af en god ny bil.

Så det er bare at få stemplerne frem...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

9. feb 2019, 08:48

Faldt over et sæt smedede stempler til din motor-
https://www.abbottsaab.com/product/woss ... -oversize/
De har også en ståltoppakning, hvis toppakningen er et problem på denne motortype.
Begge dele er anerkendte mærker, og meget brugt inden for tuning af motorer.

Brugte motoren kølervæske :?:
Jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan læse det nogen steder.
Det kan også være en inkontinent dyse det er nemt at kontrollere selv.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

11. feb 2019, 08:49

Fine stempler fra Abbott.

Brugte motoren kølervæske?
Nej egentligt ikke, der blev ikke tanket på mellem udskiftningerne af kølervæske som var ca. hver 3. år.

MEN der skal heller ikke andet end en dråbe eller to til at "dampspule" toppen af stemplet.
Toppakningerne på B202L er normalt ikke drilske, slet ikke de originale Saab enheder ( Det er vel Elring ).

Køber stempler hos Scandix, de har tyske smede templet i overstørrelse "2".

Blokken bliver afrettet og boret hos Esbjerg Cylinder Service. De laver fantastisk kvalitet
Alt afbalanceret og så er den frisk til en omgang igen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

11. feb 2019, 18:00

Hvis den ikke har brugt vand.
Så kontroller dine dyser for inkontinens, volumen og sprøjte billede.
En utæt dyse kan sagten give de samme symptomer, og det er en sliddel.
Og de stammer fra en tid, hvor den blyfrie benzin blev indført.
Og på den tid oplevede jeg mange problemer med utætte dyser.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

13. feb 2019, 16:05

Meget valid kommentar Morten :D

Det er så spørgsmålet om den skal have std. dysser eller nummeret større..

Nå men jeg har taget "tyren på hornet" ( Som Amalie ville sige ) :lol:

og bestilt 4 nye pløkker:

http://www.skandix.de/en/spare-parts/en ... n/1028802/
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

13. feb 2019, 18:16

Standart dyser til en standart styring, selvom den er chippet.
Andre og større dyser, hvis man går standalone eller En T5 styring.
Det er nok det mest tidskrævende at justere ind.
Da der er forskel både mekanisk og elektrisk på de forskellige dyser.
Min erfaring fra min gamle volvo med megasquirt. hvor man starter fra 0.
Fuld gas tager relativ kort tid at mappe ind.
Dellast tager længst tid og der skal justeres accelerations tilskud, hver gang man justere på dellasten.
Kold og varm start tager også lang tid, da man er afhængig af vejret.
I alt tog det ca, 6 år inden alt spillede 100%
Men kørte den også som min nuværende 9-3, eller en hvilken som helst moderne bil.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. feb 2019, 09:31

From Sweden with love...

Ny forskærm og div.
Vedhæftede filer
20190211_213339.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. feb 2019, 09:32

Pure Saab Classic "porn"

Umm nice

Overstørrelse 2. Od 91 mm i bunder af skørtet.

Så burde den også have nye MaxSpeed rods / plejlstænger, meeeen det rækker budgettet vist ikke til.
Vedhæftede filer
20190214_180009.jpg
20190214_175557.jpg
20190214_175548.jpg
20190214_175524.jpg
20190214_175505.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. feb 2019, 14:08

Dyrt legetøj.
Pilene på stempeltoppene skal vende bagud. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. feb 2019, 14:57

Det lyder helt rigtigt.
På motoren med de eksisterende stempler, vender pilen "frem" på motoren. ( hen mod generator og drivremme )
Men motoren er vendt rundt, så motor frem er ind mod kabinen. :roll:

Svensk logik... :wink:

eller jeg vil hellere kalde det ægte Svensk Saab genialitet. 8)

Da man kan skifte koblingen uden af rive hele "klaveret" i tusinde stumper...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

16. feb 2019, 09:11

Porno billeder på et SAAB forum.
Din konto burde lukkes for de smuds billeder :D
Opgraderede plejlstænger Hvorfor :?:
Det er ikke en Volvo motor der var kendt for svage plejlstænger efter 1985.
Og til dem kan man finde plejlstænger overalt.
Til en SAAB motor skal man søge længe for at finde dem.
Plejlstængerne er tunge men meget stærke.
Hvilket ikke er et stort problem på en næsten standart turbomotor.
Eller en relativt grov tunet variant.
På en grovtunet sugemotor kan jeg se fordelen med lettere plejlstænger.
IMHO.
Hvis det var mig så ville jeg hive digetal vægten frem.
Og forsøge at få ens vægt på stænger, og stempler hver for sig.
Og så parre dem således at de vejer så ens som muligt.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

18. feb 2019, 10:38

Motoren bliver leveret til Esbjerg Cylinderservice.
http://ecs-itop.dk/

De totalt renoverede også turboen.


Delene bliver trimmet, vejet sammen og dynamisk afbalanceret til at passe til de nye og lettere stempler.
Blokken boret op til +1,0 (91mm), efter Saab specifikationer og Stemplernes krav til frigang mv. ( 0,07 mm spillerum ).
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

10. apr 2019, 20:00

"The tunnel of love" som Dire Straits sang da bilen var ny har slået til igen.
Hulens til konstruktion..

Rust i højre tunnel.

Nå men heldigvis er alt væk fra motorrummet, så der må de indkøbte nye pladedele i og op på hesten igen.
Vedhæftede filer
20190410_195323.jpg
20190410_195405.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

10. apr 2019, 20:07

De øverste triangler har det fint, men bøsningerne har gået " kødets gang "

De var nogle blik bag ophængspunkterne, sad bare og flød, de røg ud... :lol: :lol:
(Det er gas)
Vedhæftede filer
20190410_200147.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

10. apr 2019, 21:38

Her er en der repper tunnellen på en sen OG900. (den har ABS).

https://www.mig-welding.co.uk/forum/thr ... air.22345/

Så slem er min heldigvis ikke.
I højre side skal der dog skiftes bund og side.

Venstre side er er helt rusfri.
Men ok naturen bider af og til forskellige steder efter 32 år.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

10. apr 2019, 23:47

Du har været ganske uheldig med bilen Den er jo rådden. Det er prisen for vinterkørsel. Mild saltsyre og kanondårlig, sjusket tjærepåføring er en kedelig kombination. :twisted: :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

11. apr 2019, 00:54

Hvad er det lyserøde klyt under tjæren? :shock: Er der araberkit i bilen? :lol: :lol:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

11. apr 2019, 04:53

Når man kikker på det lyserøde er det rød maling jeg har fået skrabet noget hen på.
Den er rød af maling nedenunder.

Der er som 900 er flest: Brugt og med tunnel sjov. Kun i højre side heldigvis.
Venstre side er hel fin.

Saab er bygget til at blive brugt, og det er den. Både i min tid, i tiden hvor den boede i Lyngby og da den var i Firenze Itl.
Ikke til vinterkørsel, bare alm. brug og det sætter sine slid spor.
Selve konstruktionen omkring tunnelerne er en håbløs konstruktion der er samlet sært og med fugt fælder over alt.
Sand snask og vand bliver fanget der inde.

Alle de " sommer 900 " og garage vogne jeg har set under buen, har samme form for sjov i samme område.
30 år er mange år for en vogn der er bygget til at holde 5 år / 200kkm.
Ander steder er den helt fin.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

11. apr 2019, 09:27

Saab 900 fra de årgange, blev født med undervognsbehandling. :D
MEN det var noget sejt stads der blev hårdt og krakalerede op som ”afrikansk tørke ramt jord”. :evil:

Det betyder at parringen med fugt og snask i bunden af tunnelerne giver fest.

Min cab blev damprenset for at fjerne det fejlagtige krakelerede bund beg, derefter stod den i affugtet og varmehal 48 timer, hvor efter den fik undervognsbehandling i april 2008.

Behandlingen har virket på nær i højre tunnelbund og højre bund af forskærmen.
Men de var også ødelagt at den fejlagtige behandling inden undervognsbehandlingen.

Set lidt fra distancen:
Jeg bruger min cab meget og ofte. Forår, sommer og efterår. Den står ikke og er en ”hanger queen” kun til tørvejr der kun tøffer forsigtigt rundt.

Den bliver brugt, for lov til at yde i motoren og giver mange dejlige kørerturer til gengæld.
I min levetid har hun været hele landet rundt, fra Skagen og Blåvand til Falster. Har været i Sverige og i Tyskland. Hun bliver brugt, som det en Saab er bygget til: Arbejde og fornøjelse.

Så efter 32 år skal ”hun” også have lov til at få ”Botox”, fjernet neglesvamp, få et frisk hjerte og frisk farve på kinderne.. .-)

Ting der bliver brugt, slides og ældes. Reppes og kan bruges igen. .-)
Hun er ikke en ”Hanger Queen” Hun er en landevejs ”fighter” .-) Der snorker når det bliver vinter.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Deja-wuzzz
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1657
Tilmeldt: 12. aug 2007, 18:39

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

11. apr 2019, 21:47

Stort projekt og spændende læsning Viking.
Mht gearkassen: hvor kan man købe det forstærkede endedæksel, og hjælper det at skifte det uden at adskille gearkassen og forstærke den andre steder ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

12. apr 2019, 12:35

Det ved jeg ikke.

Jeg købte mit hos Jensen Racing (Jacob Jensen/Maptun) til Silver Aero

Prøv evt. der...

Ps. nu bliver det påske og så bliver der tid til svejsning....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

12. apr 2019, 15:18

Jeg
Edwins skrev:Du har været ganske uheldig med bilen Den er jo rådden
Jeg vil nok mene at du har været ret heldig. En over 30 år gammel SAAB uden mere rust end det du har er sjældent, vinterkørsel eller ej.
De og900 jeg har lavet operationen på har en del af bunden af tårnet også skulle refabrikeres, som på den du har linket til. Det er det der trækker tænder ud på sådan et projekt da det ikke kan købes som skarringsdel.
Skal man følge forskrifterne 100% skal man også skifte hele tårnet hvis der bare er et lille hul. Heldigvis er det meget svært at se hvad der er lavet indeni hvis man sliber pænt og kamuflerer det lidt. Det er nu også muligt at der er "spist" lidt af tårnet på din når det hele bliver skåret fra hinanden. Det er altid spændende :roll:
Hvad med de øverste triangler? Er de OK? Skal de sandblæses/males eller hvad?

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

12. apr 2019, 16:12

Jeg har en '92 Cab. Den har kørt 190. Den er vokset op i Napoli i 14 år. Bilen er malet, ab fabrik. Der er overhovedet ingen tjære i bilen.
Bilen har aldrig smagt salt. Der er ingen angreb af råddenskab. Ingenting. Vikings bil viser tegn, af riigelige masser af saltsuppe..
Min bil har gode bøsninger til pivotlejringen af forfjederne. Generelt gode gummibøsninger i undervognen. Motor, kobling og gearkasse er rigtigt gode. Jeg skal bare køre i bilen. Jeg gider ikke at rage med bilen, pga. selvskabte problemer. :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

13. apr 2019, 08:45

De øverste triangler er ret fine kun overflade snask.
De bliver kogt for at fjerne snask, glasblæst og genbeskyttet. Samt nye pu bøsninger.
Fjederskålen er fin

Alle Saab 900 har indbygget et potentielt fodsvamp problem i det område. Det er en snask fælde.
Heldigvis er det kun i højre side den skal op på briksen.
Er meget overrasket hvor kleint bilen er bygget ude i fronten ved tårnene.

De står oven på bundvangen samt bundpladen og er boltet på og kistret fast med nogle punktsvejsninger.

De må godt nok have forstærket den til motorløb
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. apr 2019, 15:43

Fint med trianglerne. De så lidt anløbne ud på billedet men det er nok bare gammel beskyttelse der skaller af man kan se så. Fjederskålene er lette at skaffe nye, så det kan næsten ikke betale sig at sandblæse male de gamle. Men de bliver også hurtigt grimme igen, så på en brugsbil ville jeg nok slet ikke gøre noget ved dem...

Ja hullet ved drivakslen er en skidt/fugt/rustfælde. Salt eller ingen salt, så skal der rengøres derinde jævnligt hvis ikke der på 20+ år skal blive hul.

Jeg mener bunden hvor trianglen boltes fast er er 1,5mm på og900 og måske det dobbelte på SAAB 99.
Metallet virker måske klejnt i forhold til en 99'er når man skillet det hele ad, men husk på den alu-bjælke du også har pillet af. Den er helt utrolig stærk i forhold til dens vægt, og den afstiver hele konstruktionen. På SAAB 99 er motorrumsbunden næsten helt lukket og der er en tilsvarende profil i jern. Sandsynligvis stærkere og stivere, men nok også omkring dobbelt så tungt.
Men du har nok ret; en 99'er er bedre til folkerace end en og900 uden forstærkninger. TIl normal daglig brug tror jeg dog ikke der er den store forskel.

MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. apr 2019, 17:10

Inderskærms stykkerne er heldigvis nemme at lave i hånden.
En stump 0,9 mm plade og en pladesaks, samt en hammer og et modhold.
Styrken i konstruktionen, er svær at bedømme, alene ud fra pladetykkelser og monterings metode.
Da der er mange andre ting der spille ind her !

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

15. apr 2019, 21:47

Rep stumper kan heldvis købes:

http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... nnel/1867/

Alt afrenset, bund og sidestykket er skiftet og alt malet og sealet.
Nu skal der bare "bundmaling" på.

Det er blevet rigtigt fint.

Og så er der lige samlesæt for fixe drenge:

Blokken skal lige males, og så er det samletid for motoren.
(På foto ses "smede kolv" ,afrettet blok, 9000 svinghjul, korttop til B204/B234L/R(modificeret), trimmet og afvejet plejl, om ballanceret krumtap og andre gode sager.)
Vedhæftede filer
20190415_192926.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

16. apr 2019, 11:47

Godt med et par fridage.
Så er der opboret brandbilsrød blok
Vedhæftede filer
20190416_113812.jpg
20190416_113754.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

16. apr 2019, 12:30

Umm Saab fabriksnye:
Ventiler, fjedre, skåle og ventillåse.

Alt godt til det fabriksnye korttop topstykke
Vedhæftede filer
20190416_122741.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Viking garage, OG900 Cab renovering

16. apr 2019, 16:43

Endelig jubii yeah
Ventilerne er lappet og monteret.
Det er et hæsligt arbejde at nørkle ventillåsene på plads i 16V topstykket, da de er væmmeligt begravet..

Nå men nu er det ordnet og der er en super sjældenhed:
B204/B234 korttop til langmotor. :mrgreen:
Vedhæftede filer
20190416_140424.jpg
20190416_131410.jpg
20190416_163451.jpg
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"

Tilbage til "Projekt Forum"