Det blev kun til ca. 800 km i caben sidste år, efter komplet renovering af mekanikken og det er ikke rigtig blevet til nogle km i Lady DI i år, pga et "lille" irreterende problem.
Der var en lille lækage af glykol, umuligt at finde den, kikkede over alt, alle slanger, alle forbindelser, nix nul lækage.
Efter en køretur: En lille smule pink glykol i alu tvær profilet under motoren
Havde den på liften i november og NEMSAAB kikkede og sagde, prøv lige at kikke det !
Hvor ?
Det !
Der på den der prop det, der kommer lidt glykol fra den !
Hvad hulen. Det eneste der ikke blev skiftet på den motor og i det motorrum var frostpropperne på motoren, og ganske rigtigt et lille nålehul i front frostproppen
FÅK.
Nå der skulle en Saab prop i så den kom hjem fra Tyskland for et par uger siden, og er blevet monteret i dag.
Saab har hendigvis en aftapningsprop under udstødningsmanifolden hen mod agter enden af motoren, så hele systemet kunne tømmes.
Fik proppen ud med en lang skruetrækket og et godt slag, så drejede toppe af proppen ind i blokken, og den kunne hives ud med en knipex.
Fik drejet et værktøj til montage af proppen, således at den kunne monteres uden vold og uden mulighed for at bøje kanten af proppen.
Igen meget plads og ikke nemt at komme til.
Motoren ser heldigvis meget fin ud indvendigt, ingen rust i støbegodset.
Lille drilske røde djævle motor....