Banner cycler

Saab 9-3 årg 2005 varmeblæser - strøm på kabel

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Saab 9-3 årg 2005 varmeblæser - strøm på kabel

11. nov 2019, 17:05

Hej igen
Som sagt, jeg har ingen typekendskab, men her er et par billeder fra EPC/WIS
På det øverste billede er det stikket som er fremhæver/lilla
Det ser ud til at den er klikket ind på undersiden af blæsermotoren.
Her er én fra Ebay: https://www.ebay.com/itm/Blower-Motor-R ... SwD6VdpLMy
MVH Mads
Vedhæftede filer
13123053_WIS_placering.PNG
13123053 EPC.PNG


Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Skipper68
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. nov 2019, 11:26

Re: Saab 9-3 årg 2005 varmeblæser - strøm på kabel

14. nov 2019, 19:56

Godaften.

Nu virker blæseren perfekt igen. Hvad, der skulle til, var at skrifte den brændte ledning og kabelskoen. Har test kørt og imorgen tidlig, kan jeg så for første gang i nogle måneder bruge blæseren fra start af :)))

Processen: Ja, hvis penge ikke var en udfordring, så havde jeg angiveligt, kørt bilen på værksted og betalt kassen for fejlfinding og udbedring, uden reelt at vide, om jeg evt. kom til at betale for nye dele, som bilen reelt ikke havde behov for. Nu, er der langt til Per Vodder i Højer. Her har fuld tillid til både personalet og forretningsmodellen. Hos . slettet grundet GDPR . er der ofte lang ventetid. Så, enden blev, at jeg takket være bl.a. Mads, Viking og Youtube kom godt omkring spørgsmålet vedr. blæser systemet på min bil. Det har jeg lært rigtig meget af, tak for de hurtige og vil placerede løsningsforlag.

Mange Hilsner
Jerrie
(Kaldet Skipper).
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Re: Saab 9-3 årg 2005 varmeblæser - strøm på kabel

16. nov 2019, 06:51

Godt du løste problemet selvom at vi alle sammen skød ved siden af i diagnosen. Det skal dog siges at elfejl er notorisk svære at diagnosere og især løse forbindelser og periodiske fejl med ting der næsten virker en gang i mellem kan være utroligt tidskrævende at få styr på. Skal det gøres på et værksted kan det let løbe op i 1000vis af kroner selv uden at værkstedet tjener det store på det.
Men hvorfor mon forbindelsen er blevet dårlig? Er det en løs forbindelse der har været der hele tiden og så er blevet gradvis værre med alderen? Hvor mange lignende forbindelser findes der i resten af bilen :? Forhåbentlig var det kun denne ene, men hvis der er flere kan sådan en bil let blive et mareridt...
Men held og lykke med det. Nu har du i hvert fald ventilation til de kolde fugtige morgener vi går i møde :)
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "Projekt Forum"