Banner cycler

Running rapport august 2020 nr. 1

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Bestyrelsen
Bestyrelsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 5. mar 2007, 21:33

Running rapport august 2020 nr. 1

24. mar 2022, 20:33

**** Første del af artiklen fra klubbladet SAAB Tidende nr. 1 - 2. Årgang Marts 2022. Running rapport oktober 2021 - nr. 2****

Saab 96 – 1964.
Original farve, den grimmeste grå/grønne farve man kan tænke sig.

Hej, jeg heder Søren Peter og bor i Lysabildskov på Sydals, er i gang med et restaureringsprojekt; et projekt jeg skal have hjælp til. Jeg har tidligere været i gang med andre projekter – og ikke kommet i mål.
Nu forsøger jeg at lægge lidt pres på mig selv ved at berette om fremdriften i projektet her i bladet.
Bilen blev for 14 år siden købt i af Erik Smedegaard i Åbenrå, og har siden fungeret godt som køretøj til bageren søndag morgen efter rundstykker. Den blev ved Vagn Bruncke hjælp synet sidste efterår og da jeg samtidig havde købt 4 stålskærme til udskiftning af de gamle fiberskærme, besluttede jeg at pille den skil ad – som man siger her nede på Als.
Vinteren er gået med at tømme bilen, karosseriet er nu tomt med undtagelse af himlen og alle de orm der er i bilen.
Svejse arbejdet er begyndt og jeg har fundet ud af at jeg på trods af 35 år fravær fra faget stadig kan lave karosseri arbejde, om ikke andet sådanne at jeg selv finder resultatet OK.
Tilbage i 1970erne kunne man købe reparations dele til mange biler her under også 96er.
Søger derfor karosseri dele der kan være interessante til mit projekt, skærme, døre og hjælme er der ikke brug for, men der er hjørner og kanter der godt kunne trænge til ny plade, dels fordi det er rustent og fordi igennem tiden er der lavet plade arbejde der skal fikses lidt op.
De bagerste fjeder feste/skåle er slemt medtaget, her kunne gode stumper være godt at have – hvordan de skiftes er nok også lidt en gåde for mig.
Himlen er ligeledes en gåde, jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan den kan demonteres, vil gerne genanvende det gamle indtræk da det på trods af så mange år ser ret godt ud, har tilladelig patina.
Måske der er en eller anden der har gode råd og eller stumper, så høre jeg gerne på tlf. 40 17 76 45 eller spf@frontmatec.com

Venlig hilsen
Søren Peter


Anden del af artiklen ligger i klubbladet. Læs artiklen Running rapport oktober 2021 - nr. 2 i klubbladet SAAB Tidende nr. 1 - 2. Årgang Marts 2022


Tilbage til "Projekt Forum"