Hej alle.
Jeg holder træf ved Esbjerg cylinder service på lørdag d23/9 kl 11 hvor vi tager et kig på værkstedet og snakker noget motor samt hygger os.
Tilmelding til mig på SMS 28965591
Mvh Casper Fischer
PS træffet er også annonceret i klub bladet
Træf ved Esbjerg cylinder service d23
Redaktør: Bestyrelsen
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Træf ved Esbjerg cylinder service d23
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Træf ved Esbjerg cylinder service d23
Jeg kører også om få minutter.
Vi ses
MVH Mads
Vi ses
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Træf ved Esbjerg cylinder service d23
Hej casper
Tusind tak for deltagelse i dit fine arrangement. Det var rigtig hyggeligt og utrolig interessant og få indblik i den side af et erhverv. Det var en SUPER dag
Tusind tak for deltagelse i dit fine arrangement. Det var rigtig hyggeligt og utrolig interessant og få indblik i den side af et erhverv. Det var en SUPER dag
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Træf ved Esbjerg cylinder service 23. september
Hej igen
Tak til Casper for en hyggelig dag, og tak for de fremragende sandwich. Jeg tog et par billeder til dokumentation.
Her viser Casper hvordan de bruger deres ventilsædefræser. Den er selvcentrerende og præcis ned til få hundrededele millimeter:
Her planslibes et alu topstykke:
Her ser vi hvordan man gør når man opborer en gammel motor til nye/større stempler:
Her forklarer Casper lidt om en Mercedes diesel motor og hvorfor denne skal renoveres. Se også det specielle forbrændingsmøsnter på toppen af stemplet som Casper holder:
Til sidst firmaets store kompetenceområde og et marked der er i vækst. Renovering af turboladere. Her ses en turbolader til en industrimotor (jeg har glemt hvilken) som er ved at blive afbalanceret:
Jeg synes altid det er spændende at se hvad der foregår indenfor dørene på værkstederne i forskellige virksomheder og især når det er et område man interesserer sig lidt for.
Casper gav en lignende rundvisning for nogle år siden og det var specielt interessant at se at de følger med de udviklinger der er på området og tilpasser forretningen med nye maskiner til især renovering af turboladere.
Derudover er det altid sjovt at mødes med en flok SAAB tosser. Jeg fik desværre ikke et billede af rækken af biler, men der var nok omkring 20 og jeg tror vi var 30-40 personer.
Derudover var vejret næsten det bedste vi har haft hele sommeren, så selvom jeg måtte køre 2 x 3 timer for at deltage er det helt sikkert noget jeg kunne finde på at gøre igen.
Igen, tak for en god dag.
MVH Mads
Tak til Casper for en hyggelig dag, og tak for de fremragende sandwich. Jeg tog et par billeder til dokumentation.
Her viser Casper hvordan de bruger deres ventilsædefræser. Den er selvcentrerende og præcis ned til få hundrededele millimeter:
Her planslibes et alu topstykke:
Her ser vi hvordan man gør når man opborer en gammel motor til nye/større stempler:
Her forklarer Casper lidt om en Mercedes diesel motor og hvorfor denne skal renoveres. Se også det specielle forbrændingsmøsnter på toppen af stemplet som Casper holder:
Til sidst firmaets store kompetenceområde og et marked der er i vækst. Renovering af turboladere. Her ses en turbolader til en industrimotor (jeg har glemt hvilken) som er ved at blive afbalanceret:
Jeg synes altid det er spændende at se hvad der foregår indenfor dørene på værkstederne i forskellige virksomheder og især når det er et område man interesserer sig lidt for.
Casper gav en lignende rundvisning for nogle år siden og det var specielt interessant at se at de følger med de udviklinger der er på området og tilpasser forretningen med nye maskiner til især renovering af turboladere.
Derudover er det altid sjovt at mødes med en flok SAAB tosser. Jeg fik desværre ikke et billede af rækken af biler, men der var nok omkring 20 og jeg tror vi var 30-40 personer.
Derudover var vejret næsten det bedste vi har haft hele sommeren, så selvom jeg måtte køre 2 x 3 timer for at deltage er det helt sikkert noget jeg kunne finde på at gøre igen.
Igen, tak for en god dag.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99