Banner cycler

Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Gæst

Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 13:10

Jeg poster mit slettede indlæg igen.
Især set i lyset af de svar Lars Kaas har giver mig via facebook. Jeg læser hans svar som at det er saglige og gode observationer jeg har gjort.


Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling.

Den siddende bestyrelse bliver nødt til at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, da den siddende bestyrelse ikke er gyldig og fuldtallig og der ikke er nogen suppleanter at tage af.

Ved GF i september blev bestyrelsen genvalgt, derefter skal bestyrelsen konstituere sig.
Uvis af hvilken grund vælger Lars Kaas at udtræde af bestyrelsen. Så bliver Mathias indkaldt som suppleant. Fint så langt.
Efter 14 dage (eller noget) vælger Lars Hyldegaard og Casper Ankersen at udtræde af bestyrelsen. På daværende tidspunkt er der kun en suppleant tilbage. Dvs. bestyrelsen nu kun består af 4 medlemmer.
I vores vedtægter står at bestyrelsen skal bestå af 5 medlemmer.

Når man vælger at udtræde af bestyrelsen bliver man "menigt medlem", ikke suppleant. Suppleant bliver man valgt til af generalforsamlingen.


Lidt yderligere kommentar for at uddybe ovenstående.

SKD's vedtægter
I klubbens vedtægter paragraf 5 står:

"Bestyrelsen består af 5 medlemmer:
Formand, næstformand, kasserer, sekretær og redaktør.
Bestyrelsen konstituerer sig selv direkte efter Generalforsamlingen.
3 medlemmer vælges på lige år - 2 medlemmer på ulige år.
Formand og næstformand kan ikke være på valg samme år.
Bestyrelsen skal, såfremt et medlem melder fra, indkalde en suppleant, som så får stemmeret.
Formanden har den daglige ledelse af klubben.
Bestyrelsen kan indhente assistance til klubbens regnskab udenfor bestyrelsens rækker."

Bestyrelsen konstituerer sig selv direkte efter generalforsamlingen. Dvs. de 5 medlemmer sætter sig sammen og fordeler posterne. Posterne der kan "vælges imellem" er formand, næstformand, kasserer, sekretær og redaktør.
Intet sted står at man også kan vælge at konstituere sig som suppleant.

Jeg er godt klar over at Lars Kaas (på facebook) henviser til sit forord hvor han skriver; "Jeg vil dog stadig være en del af bestyrelses gruppen, som suppleant".
Fordi det bliver skrevet i et forord gør det jo ikke det mere rigtigt. Men lad os bare for sjov sige at det er som Lars Kaas beskriver. Så er Casper A og Hyldegaard nu suppleanter, bortset fra at de ikke har skrevet det i et forord.
Nej Casper og Hyldegaard er nu menige medlemmer for de udtrådte af bestyrelsen. Helt som Lars Kaas gjorde.

Lars Kaas opfordrer mig (igen på facebook) at jeg skal indsende et forslag til vedtægtsændringer. Citat: "..... Men fair nok at du tager betragtningen op, det synes jeg skal præciseres i vedtægterne. Jeg synes du skal indsende det som forslag til næste generalforsamling, det er mest fair for alle, vil du ikke give mig ret i det? ......"
Nej det vil jeg sjovt nok ikke. Jeg har intet problem med de vedtægter der findes nu, dem læser jeg klart og tydeligt.
"Bestyrelsen består af 5 medlemmer:
Formand, næstformand, kasserer, sekretær og redaktør.
Bestyrelsen konstituerer sig selv direkte efter Generalforsamlingen.


Brugeravatar
9000Griffin
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 211
Tilmeldt: 10. okt 2016, 19:46

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 13:51

Det bliver dejligt, når dette forum igen kommer til at handle om biler. God jul :)
Screenshot_2018-12-12-13-49-53.png
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 14:39

Hej Solvej.

Det er bestyrelsen der konstituerer sig selv incl suppleanter efter endt generalforsamling, det er vel formålet med konstitueringen? Det er jo ikke generalforsamlingen der vælger posterne i bestyrelsen, eller hvad?

Jeg har aldrig sagt/skrevet at jeg udtræder fra bestyrelsen, jeg har derimod skrevet jeg træder tilbage som formand og fortsætter arbejdet som suppleant. Det er derimod 2 andre fra bestyrelsen omkring den 14/11-2018, der har skrevet at de træder ud af bestyrelsen, og deres afgang er ikke 14 dage efter konstitueringen, det er nærmere 2 måneder efter.
Det vil sige at det er knap en måned siden 2 af bestyrelsen valgte at træde ud af bestyrelsen, og suppleanterne indtog deres poster. Jeg ser derfor ingen grund til at indkalde til ekstraordinært generalforsamling. Men lad os nu "lege" at der kun var 4 bestyrelsesmedlemmer tilbage efter den 14/11-2018, hvornår skulle den nuværende bestyrelse så indkalde til ekstraordinær generalforsamling? Hvad er tidsfristen? Hvad ville der ske ved at bestyrelsen kørte videre med kun 4 personer her hen over julen. Julen er en travlt tid for alle.

Grunden til jeg ikke nævner navne ovenfor, er for at overholde GDPR reglerne, det blev jeg oplyst af den jurist jeg har kontakt til i andre sammenhæng med SKD arbejde.

Du skriver "Uvis af hvilken grund vælger Lars Kaas at udtræde af bestyrelsen" igen, jeg har aldrig trådt ud af bestyrelsen, ikke efter min overbevisning. Jeg har yderlig sagt og skrevet at jeg nok skal give mit syn af sagen indtil søndag den 16/9-2018. Jeg spurgte juristen om jeg måtte ligge min beretning op på internettet, altså her inde eller facebook. Men da beretningen indeholder navne mv, så må jeg ikke ligge den op pga GDPR reglerne. Men derimod må jeg godt tage min beretning med i vores blad, jeg spurgte indtil reglerne omkring dette og som juristen sagde så må det godt skrives i bladet. Og hvis et medlem og modtager af bladet skulle ligge hans/hendes eksemklar til fri afbenyttelse rundt omkring, så er det faktisk medlemmet der overskrider GDPR reglerne.
Så en længere forklaring omkring formandsskifte mv. vil blive skrevet i næste blad.
MVH Lars Kristensen
Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 16:58

Hej Lars

Paragraf 8 i SKD's vedtægter.

"Dagsorden skal indeholde følgende punkter:
Valg af dirigent
Bestyrelsens ..........
Valg af bestyrelsesmedlemmer (jf. paragraf 5) og 2 suppleanter til bestyrelsen
Valg af 2 revisorer
Eventuelt ......"


Jeg har aldrig sagt/skrevet at jeg udtræder fra bestyrelsen, jeg har derimod skrevet jeg træder tilbage som formand og fortsætter arbejdet som suppleant.
Ja, det skriver du i forordet i klubbladet. Men da du til konstitueringsmødet hverken vil være formand, næstformand, kasserer, sekretær eller redaktør er det det samme som en udmeldelse.
På valg har været 5 bestyrelsesmedlemmer, næste punkt valg af 2 suppleanter. Hvis man kan konstituere sig som man har lyst er der ingen grund til at vedtægterne siger jævnfør paragraf; bestyrelsen består af 5 medlemmer.
Så skal der i vedtægterne bare stå valg af 7 medlemmer, og I rafler om posterne.

........og deres afgang er ikke 14 dage efter konstitueringen, det er nærmere 2 måneder efter.
Det er vel underordnet, oplysningerne er desværre ikke det medlemmerne har været mest bevendt med :wink:
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 20:02

Hej Solvej.

Vedr konstitueringsmødet søndag den 16/9-2018, hvor jeg valgte at træde tilbage som formand, er faktisk ikke helt rigtig. Jeg blev kuppet allerede 7 dage efter generalforsamlingen 2018. Årsagen osv kan jeg desværre ikke nævne skriftligt da der er imod GDPR reglerne, jeg forhørte mig faktisk præcis omkring dette ved juristen. Jeg måtte gerne beskrive det i bladet, og hele historien/sagen set fra min side udkommer i næste blad.
Kort fortalt blev jeg stemt væk fra formandsposten af 3 ud af 5 stemmer. De 3 ville ikke have mig som formand, selvom vi 7 dage forinden var enig i bestyrelsen, om jeg skulle forsætte som formand. Vi talte omkring denne post i over 2 timer, og kunne ikke nå til enighed. Det ville være naturligt at en næstformand så skulle bestride formandsposten i stedet, og så kunne vi jo have byttet plads. Altså formand og næstformand byttede poster, men næstformanden fik heller ikke stemmer nok til at overtage formandsposten. Den ene af de 3 stemmer der stemte mig fra formandsposten, ville heller ikke stemme på næstformanden til formandsposten. Så stod vi i en lille kattepine for de 2 der gerne ville bestride formandsposten, kunne ikke få stemmer nok, det var næstformanden og formanden (altså mig). Resten i bestyrelsen have ikke lysten til at bestride formandsposten, så personen der blev valgt til formand, var på naværende tidspunkt det mest rigtige. Det vil sige formandsposten var igen blevet besat, af en suppleant. Næstformandsposten var optaget af næstformanden, så den post kunne jeg ikke få. Kasserer posten er også optaget, personen der bestrider denne er glad for den post, det passer personen godt i dennes dagligdag. Så den post kunne jeg heller ikke overtage, jeg har tidligere været kasserer i en anden bestyrelse, så sådan en post var jeg heller ikke interesseret i igen. Sekretærposten var også optaget, personen der bestred den post var faktisk blevet spurgt på flere bestyrelsesmøder, om personen kunne tænke sig en anden post da personen bestridede redaktør posten samtidig. Personen var ikke interesseret i at afgive sekretærposten, så denne post kunne jeg heller ikke overtage, jeg har nu heller ikke evnen til at bestride den post. Pga samme spørgsmål omkring at bestride 2 poster, så havde personen sagt at denne gerne ville give afkald på redaktør posten, og redaktør posten overgik til den person det bedst egnede sig til denne, og det var ikke mig. Det er en post der kræver meget tid, og der hvor jeg var og er med tid, så ville jeg ikke egne mig til denne post. Det er en meget vigtig post, som kræver fuld koncentration og overblik, så jeg ville føle jeg ville svigte bladet og medlemmerne, hvis jeg skulle bestride denne post. Det ender mig i en position, hvor jeg ingen mulighed havde for at kunne bestride en bestyrelsespost, alle var jo optaget. Så derfor blev valget en suppleant post. Jeg kunne have valgt at gå i vrede, men sådan er jeg ikke.
Jeg mindes ikke at kunne huske at referatet fra konstitueringsmødet er lagt ud offentligt, i så fald er det et brud på GPDR reglerne ifølge den jurist jeg har kontakt til. Din beskrivelse af at jeg ingen bestyrelses poster ønskede at besætte ved jeg ikke, hvor det kommer fra. Det er muligt det er din egen konklusion eller du skulle have fået det fortalt af en person der var med til dette lukket bestyrelsesmøde. Hvis du har fået det mundligt af vide, så er der altid 2 sider af samme sag, og igen imod GDPR reglerne i følge juristen.

Men jeg kan faktisk godt forstå din frustration og underen, hvis vi kigger op på ovenstående tekst "Men lad os nu "lege" at der kun var 4 bestyrelsesmedlemmer tilbage efter den 14/11-2018, hvornår skulle den nuværende bestyrelse så indkalde til ekstraordinær generalforsamling? Hvad er tidsfristen?" Hvis du har fået af vide, eller troet, at der yderlig er gået 2 bestyrelsesmedlemmer allerede omkring den 30/9-2018, så kan jeg godt forstå du undrer dig over der ikke er indkaldt til ekstraordinær generalforsamling allerede tilbage dengang. Men som skrevet tidligere er det først blevet oplyst til resten af bestyrelsen onsdag den 14/11-2018 at 2 bestyrelsesmedlemmer har valgt at trække sig, og i samme sammenhæng tiltrådte de 2 suppleanter de tomme bestyrelsesposter.

Min konklusion af dette, er at det bunder sig i misforståelser. Jeg vil forslå at til næste bestyrelsesmøde så skal der drøftes et punkt i dagordenen om tilføjelse af beskrivelse af suppleanten opgave og virke i klubbens forretningsorden.

PS. Der skal lige nævnes at jeg ikke har meget forstand på GDPR endnu. Det er et punkt Vels heldigvis har påpeget at der skal være mere fokus på, og det vil jeg gerne takke Vels for. Og det er helt klart et emne der skal mere styr på, og vi er allerede godt i gang med bla jurist hjælp og hjælp fra andre grupper. Så hvis der sidder nogle af medlemmerne der har den fornøden viden omkring GDPR og som har lyst til frivilligt klub arbejde, med hjælp til dette, så vil vi blive rigtig glade :mrgreen:
MVH Lars Kristensen
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 21:10

Nu har jeg ikke vedtægterne, men hvis vedtægterne angiver at GF stemmer om formandspost og kasserer, så er det kun de øvrige 3 poster bestyrelsen selv kan konstituere. Hvis GF IKKE stemmer om posterne, så er det bestyrelsen selv der konstituere sig med brug af simpelt flertal. Dvs. man kan godt blive nedstemt til en post man ikke ønsker, det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt. Trækker man sig fra bestyrelsen, så er man menigt medlem og ikke længere hverken bestyrelsesmedlem eller suppleant. De på GF valgte suppleanter indtræder i bestyrelsen og i prioriteret rækkefølge ift. valget på GF.

Så hvis Lars har trukket sig af bestyrelsen, så er det som menigt medlem og hvis der ikke er flere suppleanter så skal bestyrelsen snarest muligt indkalde til ekstraordinær GF.

Det burde ikke være så svært hvis ellers vedtægterne er rimelig standard beskrevet.

Det kan selvfølgelig være en ide at ændre vedtægter så GF f.eks. bestemmer formand, så denne ikke kan kuppes, der er dog typisk særlige regler for ændring af vedtægter, så kræver tit 2 GF afholdt for at kunne effektueres.

Mvh
Troels
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 22:33

Lars måtte trække sig fra sin post, da der ikke var flertal for, at han kunne beholde den. Eller, kan man overhovedet sige at have trukket sig, hvis man er blevet vippet af pinden.... - Han blev trukket af sin post!

Han har derfor trukket sig tilbage fra den stemmeberettigede del af bestyrelsen til en suppleantpost og det er IKKE det samme som at trække sig fra bestyrelsen.

Herefter tilbage til en post som næstformand.

Der er kun 2 personer, der har nedlagt sit hverv, alt andet er ordkløveri. Selv om der skulle være tvivl om en formulering, har Lars under ingen omstændigheder trukket sig i praksis, og det må være det der tæller. Lars sad som suppleant indtil de to andre gik og har virket som næstformand siden.

Forløbet er yderst usædvanligt og overraskende, men ingen vedtægter er blevet brudt.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

12. dec 2018, 23:39

Lars K. skriver
Næstformandsposten var optaget af næstformanden, så den post kunne jeg ikke få. Kasserer posten er også optaget, personen der bestrider denne er glad for den post, det passer personen godt i dennes dagligdag. Så den post kunne jeg heller ikke overtage, jeg har tidligere været kasserer i en anden bestyrelse, så sådan en post var jeg heller ikke interesseret i igen. Sekretærposten var også optaget, personen der bestred den post var faktisk blevet spurgt på flere bestyrelsesmøder, om personen kunne tænke sig en anden post da personen bestridede redaktør posten samtidig. Personen var ikke interesseret i at afgive sekretærposten, så denne post kunne jeg heller ikke overtage, jeg har nu heller ikke evnen til at bestride den post. Pga samme spørgsmål omkring at bestride 2 poster, så havde personen sagt at denne gerne ville give afkald på redaktør posten, og redaktør posten overgik til den person det bedst egnede sig til denne, og det var ikke mig.
Lars skriver videre:
Din beskrivelse af at jeg ingen bestyrelses poster ønskede at besætte ved jeg ikke, hvor det kommer fra. Det er muligt det er din egen konklusion

Det var min egen konklusion, men den var vist heller ikke helt ved siden af.

Tknage skriver

Lars måtte trække sig fra sin post, da der ikke var flertal for, at han kunne beholde den. Eller, kan man overhovedet sige at have trukket sig, hvis man er blevet vippet af pinden.... - Han blev trukket af sin post!
Han har derfor trukket sig tilbage fra den stemmeberettigede del af bestyrelsen til en suppleantpost og det er IKKE det samme som at trække sig fra bestyrelsen.

Jeg kan forstå på dit indlæg at du ikke forstår hvad jeg skriver. Man kan ikke gå fra bestyrelsen til en suppleant-post, uanset man bliver kuppet, vippet eller trukket.

Tknage skriver videre:
Forløbet er yderst usædvanligt og overraskende, men ingen vedtægter er blevet brudt.
Apropos at bryde vedtægterne. Paragraf 12, jeg behøver vist ikke gengive paragraffen, du var jo fortaler for at hele bestyrelsen skulle ind over inden indlæg kunne slettes.
Jeg spørger bare stille og roligt. Hvordan kunne jeg få slettet 2 indlæg på 10 minuttet? Du skal ikke bilde mig ind at hele bestyrelsen blev "trommet sammen" kl. 23.15
Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

13. dec 2018, 08:13

Lars spørger
Det er bestyrelsen der konstituerer sig selv incl suppleanter efter endt generalforsamling, det er vel formålet med konstitueringen? Det er jo ikke generalforsamlingen der vælger posterne i bestyrelsen, eller hvad?

Du har ret, generalforsamlingen vælger ikke posterne.
Men vi vælger, og jeg vil meget pædagogisk prøve at forklare så alle kan forstå hvad jeg mener.

På GF når vi til punkterne valg
Dirigenten siger: Valg til bestyrelsen, bestyrelsen ønsker genvalg. Forsamlingen klapper og bestyrelsen er genvalgt. Lad os kalde det æbler
Dirigenten siger: Valg af suppleanter, vil suppleanter genvælges. Forsamlingen klapper og suppleanterne er genvalgt. Det blev så pærer
Dirigenten siger valg af 2 revisorer, forsamlingen klapper for 3. gang og revisorerne er genvalgt. Det blev bananer

Når man ikke kan konstituere sig som æble, bliver man ikke automatisk pære (eller banan)
Man kan ikke bare lave frugtsalat, frugten (eller posterne) skal holdes adskilt.


PS
Lars henviser meget til at han har talt med jurister (ang. GDPR). Jeg har også vendt ovenstående problematik med en advokat.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

13. dec 2018, 09:23

Hej Solvej.

Tak for dit svar. Jeg var ikke klar over frivillig forenings arbejde er så sort og hvid i forhold til din frugt salat :lol: men ellers god beskrivelse, men bare ikke min opfattelse, jeg mener stadig tingene er gjort i god tro. De regler må jo være beskrevet et eller andet sted tænker jeg?

Det er godt du har kontaktet din advokat, så tingene kan blive gjort rigtig. GDPR er meget vigtig.
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

13. dec 2018, 16:51

Så fik jeg da også tid til at tygge mig igennem den seneste uges indlæg, indrømmet noget af det er blot skimmet.
Igen, så vil jeg prøve at være sober og så objektiv som det er mig muligt.

Ift. GDPR, dejlig at der sker noget på den front og velbekomme. Det er dejligt først at blive beskyldt af bestyrelsen for konspiration, modvilje og destruktiv attitude, for dernæst at få ros for at påpege åbenlyse hængepartier.

Der er dog lige én ting, som jeg tænker at man ikke har været opmærksom på, når nu GDPR kortet er spillet på bladet også.
Bladet udsendes ikke kun til medlemmer, med mindre at der er ændret på det for nyligt. Bladet er tidligere blevet sendt til bl.a. andre klubber i de nordiske lande, andre danske klubber, i små mængder til Saab værksteder ( venteværelse læsning ) og til rigsarkivet.
Advokaten kan jo kun rådføre om hvad advokaten bliver oplyst om.
Pointen er, at advokaten sikkert har ret hvis bladet udelukkende blev sendt til medlemmer, og da GDPR ikke gælder for privatpersoner, kan ansvaret for hvem bladet ellers måtte komme i hænde være en privat sag. Men hvis bladet udsendes som tidligere nævnt, er bladet dermed udsendt med viden om at det ligger til offentligt skue og udsendes til "ikke medlemmer", er problemstillingen nok mere kompleks end først antaget. :roll:

Så er der det med konstituering, kup, væltninger etc. :shock:
Solvej har for så vidt ret. Der vælges 5 medlemmer til bestyrelsen og dernæst to suppleanter og to revisorer.
Der vælges ikke roller på SKD's GF, blot en bestyrelses post.
Dvs. at efter en hver GF sidder der 5 personer i bestyrelsen med blanke roller, disse roller fordeles ved konstituering.
Lidt som når der skal vælges en ny pave, er det bestyrelsens pligt at forhandle indtil disse roller er fordelt og derefter kan der sendes hvid røg op af skorstenen.
Som jeg læser ovenstående, kunne der ikke opnås enighed ved konstituering - altså det lykkedes ikke at fordele rollerne blandt de på GF udvalgte 5 personer.
Det betyder også at ingen blev væltet, kuppet eller andet - det betyder blot at der ikke kunne opnås enighed ved konstituering.

Som Solvej så skriver, ligger det ikke inden for vedtægten eller alm. bestyrelsespraksis and man lige bytter en bestyrelses og suppleant post rundt. Det er også korrekt, at der ikke ligger en konkret lov om dette, men der er en alm. praksis som normalt følges i det ganske land omkring forening og bestyrelsesarbejdet.
Det er derfor ikke værd at diskutere, har man forladt sin post er man ude. Uanset om man er gået frivilligt fordi tiden ikke er der, eller om man er gået fordi der ikke kunne opnås enighed. Det er under alle omstændigheder normal praksis, helt ud i noget så simpelt som en skolebestyrelse og helt op i noget så komplekst som bestyrelsen for et stort firma.

Ud over det, så kunne jeg læse på FB at der var en/flere personer der påpegede soberheden og ordentligheden, som vedkommende savnede i nærværende kommunikation fra bestyrelsen.
En anden bruger kommenterede med :
"Hvornår helvede får det her aldrig ende 😡 har i ikke andet at fortage jer ..... ja jeg spør bare og lad nu for helvede den bestyrelse få ro
Og alt det gamle pis og regler og min bare røv
Det er frivilligt om man vil være medlem.
"

Det falder mig lidt for brystet, at intet mindre end 3 bestyrelsesmedlemmer - hhv. en formand, en næstformand og en kasserer går ind og "liker" et opslag som ovenstående.
Det er temmelig langt fra den gode tone bestyrelsen selv har udbedt sig, og indlægget i sig selv er langt fra sobert eller sagligt.
Husk på, at når man liker påtager man sig holdningen i netop det indlæg - er det hvad i ønsker? Er det god PR for klubben? Er det professionelt eller ansvarligt?
Indlægget står der i øvrigt stadigvæk, og det kan da undre mig personligt, at forummet her har fået en ny og meget hurtig moderator kaldet "bestyrelsen", men et værre indlæg får lov til at blive stående på et andet forum, og enda liket af 3/5 dele af bestyrelsen :roll:

Tidligere havde jeg gerne modereret tingene efter bedste evne, men kompetencen er blevet taget fra moderator holdet og lagt direkte i bestyrelsen.
En besynderlig beslutning, da kompetencen til at moderere tingene på daglig basis, var lagt hos udvalgte brugere med vilje. Bestyrelserne der har siddet de sidste 15 år, har altid holdt afstand til netop det at moderere fordi det ofte ender i en shitstorm, og bestyrelsen har rigeligt andet arbejde end at ringe sammen hver gang et "ikke sobert"/"usagligt" indlæg skal fjernes eller skærmtrollene får frit løb.
Jeg respekterer vores vedtægt, og tiden vise om det var en god og gennemtænkt beslutning.

Just my 10 cents. :wink:
Billede
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

13. dec 2018, 23:57

Nu er sagen skrevet i off topic.

Så der må noget sarkasme til:

Sagen minder om en TV serie da jeg var dreng:

https://www.youtube.com/watch?v=rgzgR2bpqF4

SOAP !

Hvis du troede det var slemt i dag.

Så bare vendt til i morgen..
:lol:


Der var engang hvor Saab Klub Danmark var en af de mest aktive og seriøse bil klubber i DK.
Hvordan er det fordampet væk ?
og på så kort tid ?

Vi skal tilbage til den aktivitet der var dengang og styrke klubben fremover.

En ekstra ordinær general forsamling er desværre nok vejen frem.

Vi skal ikke have flere fraktions klubber

Hvis det er samarbejdet med andre klubber mv. der æder alt udadvendt energi. Så må fokus ændres.

Hvem der har gjort hvad bliver ikke mere ydeligt. MEN vi skal frem og videre.....

Hvordan kommer vi der hen ?
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 11:02

Hvordan kommer vi videre?

Jeg tror at bestyrelsen af al magt forsøger at undgå en ekstraordinær gf - resultatet af en sådan er vanskeligt at forudsige, fordi man ikke ved hvem der dukker op.

Hvis man skærer igennem, så åbenbarer to problemstillinger sig:

1: Visse elementer i bestyrelsen er ikke tilstrækkeligt skolet i god skik i bestyrelsesarbejde, men bruger metoder der ikke er helt fine i kanten - måske (!) fordi de simpelthen ikke ved hvordan man gør tingene ordentligt. Personfnidder parkerer man uden for bestyrelseslokalet.

2: Bestyrelsen (eller dele heraf) er kommet til at overskride de beføjelser man har fået af klubbens øverste myndighed: Generalforsamlingen. Det ønsker man ikke at blive konfronteret med, hvorfor man forsøger at flytte fokus andetsteds hen.

Det er uheldigt, for demokratiet, og dermed klubbens fundament, lider skade. Jeg har på Facebook foreslået et kompromis:

Et dialogmøde / åbent bestyrelsesmøde, med en moderator til at sørge for god tone. Jeg synes bestyrelsen bør lytte, ikke mindst fordi: Hvis man HELLER ikke vil mødes i et sådant forum, så taler det blot mere for et demokratisk underskud.

Envejs-kommunikation i klubbladet, som måske hænger tidligere bestyrelsesmedlemmer ud, eller som ikke giver mulighed for genmæle - det du'r i hvert fald IKKE.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 12:04

Hej Peter.

Idéen med en åben bestyrelses møde var faktisk måske en god idé, det er taget til efterretning (jeg har ikke læst det på facebook). Jeg ved den praksis gøres bla i menighedsråd, der har gæsterne dog ikke tale ret. Vi kan jo bare aftale det anderledes i vores bestyrelsesmøde.
Jeg vender lige forslaget med resten af bestyrelsen, jeg ved dog bare ikke om jeg kan nå at få et svar før eller efter jul. Jeg skal nok vende tilbage når vi har drøftet det!

Vedr. min beretning om mit syn på sagen vil jeg gerne dele offentligt, jeg har dog fået af vide pga indholdet så må den ikke komme deles på internettet. De personer der har ringet til mig, har fået beretningen fortalt.
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 714
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 14:52

Medlemmer i Saab Klub Danmark.

Mine tanker om hvad der sker i SKD for tiden er til jer alle, men med særlig adresse til gruppen af vrede medlemmer.

Jeg har taget udgangspunkt i to betragtninger fra medlemsindlæg på vores hjemmeside:

9000Griffin skrev: ”Det bliver dejligt, når dette forum igen kommer til at handle om biler. God jul!” Han henviser til en tråd på SAAB-klubbens hjemmeside, hvor vi bl.a. bliver kaldt ”børnehave” og ”pedantisk paragrafrytteri”.

Viking skrev: ”Der var engang hvor Saab Klub Danmark var en af de mest aktive og seriøse bilklubber i DK. Hvordan er det fordampet væk? og på så kort tid?”

Det er to tankevækkende betragtninger.

Jeg synes vi skal bruge vores energi på ”teknisk og historisk information om bilmærket Saab for alle modeller”, som det så godt er udtrykt i klubbens formålsparagraf.

Hvem får reelt noget ud af vrede ord og splid? Hvorfor vil de vrede medlemmer inddrage advokater for at løse uoverensstemmelserne. Hvor er almindelig rimelighed og sund fornuft blevet af?

Jeg blev valgt ind i bestyrelsen som suppleant i 2017 og sidder nu som sekretær efter Casper Ankersen og Lars Hyldegaard forlod bestyrelsen. Lige siden dette års generalforsamling har bestyrelsen brugt virkelig megen tid på at prøve at håndtere de vrede medlemmer indlæg på hjemmesiden/FB/telefonisk.

Heldigvis har vi også skabt resultater til glæde for os alle samen.

Der er indledt samarbejde om træf med de to andre Saab-klubber, som det blev besluttet på årets generalforsamling. Vores klubblad får et nyt og mere læsevenligt layout, og vi vil være mere udfarende for at undgå ”de blanke sider”. Samtidig har vi måtte sætte os ind i GDPR, så vi overholder lovkrav for foreninger. Det er tungt stof for bestyrelsen, som jo ikke har spidskompetencer der.

Lad os få ro på og samle indsatsen for fremtidigt konstruktivt klubarbejde.

Man kan vel også udtrykke sig personligt, selvom man er medlem af bestyrelsen?

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 21:01

Ole skriver en del som jeg citerer med fed
Mine tanker om hvad der sker i SKD for tiden er til jer alle, men med særlig adresse til gruppen af vrede medlemmer.

Jeg går ud fra du henviser til mig, da jeg er en af dem der har stillet nogle kritiske spørgsmål.
Men jeg er ikke vred, endnu. Jeg har råbt af dig, (det er når man skriver med store bogstaver) som da jeg skrev HVAD FANDEN BILDER DU DIG IND da du talte ned til mig. At råbe og stille kritiske spørgsmål er ikke det samme som at være vred.

9000Griffin skrev: ”Det bliver dejligt, når dette forum igen kommer til at handle om biler. God jul!” Han henviser til en tråd på SAAB-klubbens hjemmeside, hvor vi bl.a. bliver kaldt ”børnehave” og ”pedantisk paragrafrytteri”.

Pedantisk paragrafrytteri selvsamme klub, som holdt deres GF før tid, så medlemmer der kom til annonceret tid faktisk kom for sent. men pyt Saab-Klubben går ikke så meget op i paragraffer.

Viking skrev: ”Der var engang hvor Saab Klub Danmark var en af de mest aktive og seriøse bilklubber i DK. Hvordan er det fordampet væk? og på så kort tid?”

Jeg undrer mig over at du bruger citatet uden at svare på de 2 spørgsmål Viking stiller-

Men i samme indlæg skriver Viking også:
En ekstra ordinær general forsamling er desværre nok vejen frem.

Men så langt nåede du måske ikke?

Jeg synes vi skal bruge vores energi på ”teknisk og historisk information om bilmærket Saab for alle modeller”, som det så godt er udtrykt i klubbens formålsparagraf.

Hvis du kan læse klubbens formålsparagraf undrer det mig at du ikke kan læse alle de spørgsmål der er blevet stillet her på hj.siden og FB.



Hvem får reelt noget ud af vrede ord og splid? Hvorfor vil de vrede medlemmer inddrage advokater for at løse uoverensstemmelserne. Lars Kaas skriver en del om jurister ifht GDPR da han vil være sikker i sin sag. Jeg har talt med en privat person om måden I konstituerede jer på, jeg har spurgt en advokat. Jeg vil nemlig ikke skrive som jeg gør hvis jeg ikke var sikker i min sag.


Hvor er almindelig rimelighed og sund fornuft blevet af?
Ja det spørger jeg også om, eller er det kun medlemmerne du henviser til? For jeg har sørme samme forventning til min bestyrelse.
Ligesom jeg også har en forventning om at Saab Klubbens bestyrelse gør det samme. At Saab klubbens næstformand (Henrik Solgaard) kalder mig en terrorist, det er nok at stramme skruen en del.

Lige siden dette års generalforsamling har bestyrelsen brugt virkelig megen tid på at prøve at håndtere de vrede medlemmer indlæg på hjemmesiden/FB/telefonisk.
Brugt megen tid på hvad? Jeg har da ikke set svar på nogen af de mange spørgsmål der er stillet.


Samtidig har vi måtte sætte os ind i GDPR, så vi overholder lovkrav for foreninger. Det er tungt stof for bestyrelsen, som jo ikke har spidskompetencer der.
Det var noget bestyrelsen skulle have haft på plads inden 1.5.2018. Faktisk et lovkrav.
Selv jeg i min lille private dagpleje med kun 4 børn skulle forholde mig til GDPR. Ligesom vi også har gjort det i den forening hvor jeg er næstformand, vi er "kun" 40 medlemmer, alligevel har vi et link på vores hjemmeside hvor vi henviser til vores privatlivspolitik.
At I ikke har haft det i orden inden 1.5 2018 er noget sjusk og slet ikke acceptabelt.

Man kan vel også udtrykke sig personligt, selvom man er medlem af bestyrelsen?
Både ja og nej.
ja, hvis det handler om biltekniske problemer. Nej, når du som her skriver om bestyrelsen og hvor meget I har lavet (hvad jeg mangler bevis for) så taler du som bestyrelsesmedlem og ikke som privat person.
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 21:28

Det kan godt være at bestyrelsen ikke har spidskompetence inden for bestyrelsesarbejde og “paragrafrytteri”, men regler om GDPR, vedtægter og GF beslutninger kan ikke gradbøjes heller ikke pga. uvidenhed. Bestyrelsen må søge hjælp hvis de har brug for dette. Bestyrelsesmedlemmer risikerer også i værste fald at ifaldes bestyrelsesansvar, så det er ikke helt ligegyldigt.

Så at bytte rundt på suppleanter og bestyrelsesmedlemmer kan man eksempelvis ikke.

Mvh
Troels
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 22:40

Hej alle saab venner.
Skal vi ikke holde inde med alt det ævl. og lade bestyrelsen komme med en redegørelse i bladet.
Glædelig Jul til alle.
Gamle Kurt. :?:
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 22:57

Flere har givet udtryk for at de ikke har vedtægterne, ikke kan finde dem m.v.
For dem der har lyst, kan de læses her :
https://drive.google.com/open?id=14I9Ps ... X20uMjsX7a

I må gerne kalde det paragraf rytteri, ævl eller hvad i ellers har lyst til.
For mig om ikke andet, er vores foreninger noget af det fineste vi har - en grundlov sikret ret til at stifte demokratiske foreninger med ytringsfrihed. Det er et unikt kendetegn for Danmark og noget af det vi får mest anerkendelse for.
For mig om ikke andet, er det at bestride en post i en bestyrelse derfor noget man bør både tage alvorligt og ikke mindst søge at efterleve de principper vores grundlov sikrede ret bygger på - demokrati.

Når nogle gør opmærksom på visse problemer ift. dette, har jeg svært ved at forstå dem der ytrer sig i et knap så flatterende sprog, negligere det ved at kalde det ting som paragraf rytteri, ævl/kævl, terrorisme, regler min bare røv og andre ukvems fraser.
"negligere: tilsidesætte, sjofle, forbigå, forsømme, gå let hen over, lægge på hylden, ignorere, lade hånt om, sidde overhørig, ikke bryde sig om, blæse et stykke, blæse en lang march, blæse på, overse"

De eneste virkelig vrede indlæg jeg har set er føromtalte, altså dem der bedt denne dialog stoppe i nogenlunde lige så god stil som de anarkistiske unge ved ungdomshuset. Stof til eftertanke..

Faktaindifferent, er et andet ord der slår mig i dialogen - det er kendetegnende at meget få reelt vil forholde sig faktuelt på tingene eller svarer på de ting der er faktuelle. Herunder at klubbladet ikke kun udsendes til medlemmer, og er det så et medie der kan bruges til at udrede alt dette? Det er også fakta at et flertal af bestyrelsen "liker" disse knap så flatterende opslag, og dermed tilkendegiver deres ligegyldighed med vedtægterne, demokratiet og vores foreningspraksis.

Til sagen.
Der blev foreslået et åbent bestyrelsesmøde - bestemt en mulighed.

Det løser dog ikke noget i forhold til det faktuelle vedr. vedtægten. Det kan selvfølgelig altid udlægges som : "det tolker vi anerledes".
Tænkt skridtet videre, hvad er konsekvensen hvis næste GF ( øverste myndighed ) bestemmer sig for at vedtægten ikke er fulgt, som et par indlægsholdere har påtalt - at det ikke er inden for vedtægten at bytte roller.

Hvis det skulle have været muligt inden for vedtægten, ville der skulle vælges 7 medlemmer til bestyrelsen og ved konstituering uddeles roller - herunder suppleant rollen. Suppleant rollen er dog den eneste rolle der rent faktisk allerede er bestemt på GF i SKD regi.

Yderste konsekvens er et næsten fuldt kalenderår med beslutninger og afstemninger der er ugyldige. Hvilke konsekvenser kan dette have for en forening, og i øvrigt for bestyrelsesmedlemmerne der på forhånd var gjort opmærksomme på den potentielle konflikt med foreningens vedtægt.

Hvis bestyrelsen selv mener at den gør det godt, ikke har forbrudt sig mod noget etc., hvad er problemet så i en ekstraordinær GF?
Det kan kun være i alles og i særdeleshed bestyrelsens interesse at få stadfæstet sit mandat og handlinger, fremfor at gamble med det modsatte.
Billede
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 23:32

Tak, Vels, for et fint og sagligt indlæg. Jeg er som udgangspunkt enig, men foreslår mødet da jeg er naiv nok til at tro at dialog er vejen frem (indtil man er HELT sikker på at det ikke er). Men din afsluttende pointe er selvfølgelig helt korrekt.

Kurt, det er ikke ævl, i hvert fald ikke fra min side. En pensioneret major i flyvevåbnet som dig er da - om nogen - vant til at reglerne er til for alles bedste og at de derfor skal følges, for så ved man hvor man står.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 00:00

Hej igen saab venner.
Så vidt jeg husker, så har jeg været medlem af klubben i 14 år, og det har jeg været glad for. Jeg har fået mange gode råd og mødt mange rare saab folk ved diverse træf; men jeg mener, at nogle af indlæggene kan skade vores gode klub med hensyn til tilgangen af nye medlemmer. Jeg savner en fuldstændig redegørelse fra formanden. Det må være ham der tegner klubben, og hvis han ikke magter det, så indkald til en ny generalforsamling, så vi kan få renset luften.
Stadigvæk Glædelig Jul.
Kurt.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 09:55

Hej Kurt,

Helt enig :wink:

Glædelig jul til dig og dine.

Billede
Billede
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 10:05

Nemlig! Også glædelig jul herfra.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 11:46

Der skal ro og fremgang i klubben.

Jeg har intet udestående med tidl. eller nuværrende bestyrelsesmedlemmer overhoved.

Har ingen intresse andet end at klubben trives og har en aktiv hjemmeside.

Ballade og tomult er ødelæggende for det kæmpe arbejde rigtigt mange gennem tiden har lagt i SKD.

Er SKD gået for hurtigt frem med forsøg på samarbejde med de andre klubber ?
Det tyder lidt på at det nok er bedre at gå stille og forsigtigt til værks. Tyder på gammelt nag stadig ulmer.

Træf 2020 vil dræne alle kræfter.

Opfordre jeg til ekstraordinær generalforsamling ?
Nej.
Konstaterer blot at det kan være en løsning.


Det må aktive medlemmer og bestyrelsen beslutte.

Men ro skal der til.

Vil et fælles møde løse problemet ?
Det ændre ikke magtstrukturen eller nag.

Men der er langt til næste GF

Så der er kun blikket stift rettet mod at få drift og ro igen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 12:51

Jeg kan være enig med Viking langt hen ad vejen
Jeg har intet udestående med tidl. eller nuværrende bestyrelsesmedlemmer overhoved.
Har ingen intresse andet end at klubben trives og har en aktiv hjemmeside.


Jeg forstår så ikke din udmelding
Opfordre jeg til ekstraordinær generalforsamling ?
Nej.
Konstaterer blot at det kan være en løsning.


Når du 4 indlæg længere oppe skriver:
En ekstra ordinær general forsamling er desværre nok vejen frem.


Nok om det :wink:

" Men ro skal der til. ......... Men der er langt til næste GF"


Der er rigtig langt til næste GF og set i lyset af hvad Vels skriver, så kan 2020 være i stor fare.
Yderste konsekvens er et næsten fuldt kalenderår med beslutninger og afstemninger der er ugyldige. Hvilke konsekvenser kan dette have for en forening, og i øvrigt for bestyrelsesmedlemmerne der på forhånd var gjort opmærksomme på den potentielle konflikt med foreningens vedtægt.
claushessellund
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. nov 2018, 10:56

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

17. dec 2018, 17:39

Som nyt medlem af klubben, undres jeg over nogle af indlæggene, men det som undrer mig mest, er den totale mangel på udmelding fra bestyrelsen, eller hvad vi skal kalde den. Jeg savner også en fuldstændig redegørelse fra formanden. Det minder lidt om de gode gamle DDR dage, hvor partitoppen gemte sig for folket. Tror en GF vil være på sin plads.

Bedste hilsner
Claus
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

20. dec 2018, 08:25

Hold nu op hvor er det god underholdning, det her. Der burde vel laves en film om hele forløbet - det kunne blive en succes!
Efter al den her polemik og barnlige adfærd står det mig mere og mere klart hvorfor jeg ikke er medlem. Efter 2049 indlæg gennem årene bliver dette også mit absolut sidste indlæg på SKD.
Tak for alle de hyggelige stunder og den gode hjælp jeg har fået herinde - heldigvis findes der mange andre sites som kan hjælpe når man har brug for det.
God jul og godt nytår.

Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

21. dec 2018, 14:28

Nicolai skrev:
20. dec 2018, 08:25
Hold nu op hvor er det god underholdning, det her. Der burde vel laves en film om hele forløbet - det kunne blive en succes!
Efter al den her polemik og barnlige adfærd står det mig mere og mere klart hvorfor jeg ikke er medlem. Efter 2049 indlæg gennem årene bliver dette også mit absolut sidste indlæg på SKD.
Tak for alle de hyggelige stunder og den gode hjælp jeg har fået herinde - heldigvis findes der mange andre sites som kan hjælpe når man har brug for det.
God jul og godt nytår.

Mvh Nicolai
Jamen det er da også lige hvad vi har brug for.. Fin støtte. Men husk på hvem der gik, når der er træf i 2020. Tænk lige over det !! Men det er jo nok fint nok, for du har jo din egen eksklusive klub i Odder !!
Fint nok, hyg jer !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99

Tilbage til "Off Topic !!!"