Banner cycler

Første gangs køb af 9-3 Hirsch 2005.

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

AllGasSaab
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 10
Tilmeldt: 6. sep 2021, 09:25

Første gangs køb af 9-3 Hirsch 2005.

6. sep 2021, 09:29

Står og kigger på en MEGET billig Saab 9-3 Hirsch med 330k på klokken.

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg lige prøvekøre den?
Igen kan ikke UNDERSTREGE nok, hvor billig den er.

Tidligere REG nummer er CV94945, hvis nogle kloge SAAB hoveder herinde kan se noget jeg ikke kan.

Den har fået skiftet en hel del ved sidste' sidste syn, da den ikke kunne gå igennem.

Er virkelig vild med den, og vil meget gerne købe den, men er bare bange for jeg skyder mig selv i foden måske?

Er der nogle kyndige SAAB folk i nærheden af Herning, der måske ville tage med mig ned og se på den og lege min far eller bror/søster her på Tirsdag?

Er virkelig forelsket i den, men ved bare ikke hvad jeg skal kigge og eller lytte efter desværre.

Samt er den afmeldt, så skal møde op med plader, som selfølgelig kan hentes på dagen, hvis den er noget værd.

Skal siges min afdøde bedstefar. altid har haft SAAB, så det lidt en nostalgi for mig, og der er meget emotionel værdi i sådan en SAAB for mig, så ville betyde meget for mig at komme hjem med en SAAB, der ikke sprang i luften på vej hjem.

Mvh.
AllGasSaab


Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 378
Tilmeldt: 14. okt 2009, 16:58

Re: Første gangs køb af 9-3 Hirsch 2005.

6. sep 2021, 20:42

Man må nok forvente med det km tal at den er ved at være lidt træt, med mindre den har været igennem den store omgang. Knirken og knagen fra undervognen/ mærkelig mislyde. Generelt Rust. Lyt efter kæde larm når den er kold. hold øje med om der kommer blå/sort røg lige når den starter. Virker kobling og gear fornuftig. Hvis den binder i gear er kobling eller gearkasse slidt. Synger gearkasse når du kører jævn fart uden belastning. Ellers hvis prisen er fin så går det jo nok hvis man bare regner med at der nok vil komme nogle udgifter hen af vejen.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
broendborer
SAAB FREAK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. apr 2012, 21:07

Re: Første gangs køb af 9-3 Hirsch 2005.

6. sep 2021, 21:41

Hvis du ikke selv kan lave rust, så køb den ikke. Bagbroen blev d. 13/11-20 kasseret på struktuel rust, men senere godkendt, motoren sølte olie, men blev senere godkendt.
Olien er blevet fjernet med bremserens, tror jeg, men ikke årsagen, det er oliekølingen til turbo, der er meget utilgængelig.
Rust, tja, bagskærme, inderskærme i bag, dørvanger i bag og for, gemt under plastpanel, fjedertårne i for, strukturel rust på forreste bæreramme/bro, samt bagbro, bærearme.
Been there, done that, den skal godt nok være god og billig. Eller bare holde 14 mnd syn😎.

Tilbage til "Off Topic !!!"