Banner cycler

Dårlige erfaringer med saab-parts.eu / PEMA Optimierung

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Peter_Vinter
SUPER SAAB FREAK

Dårlige erfaringer med saab-parts.eu / PEMA Optimierung

9. jan 2014, 17:59

Hej alle,

Jeg har handlet reservedele på nettet til Land Rover og SAAB siden 2005 og har aldrig haft en sag om manglende eller mangelfulde dele, som ikke kunne klares med en mail eller telefonopringning.

Men nu har jeg måttet afskrive en del af en forsendelse og de penge, den kostede.

Historien er kort fortalt at jeg den 25. august 2013 bestilte 28 forskellige brugte og nye SAAB-dele på hjemmesiden www.saab-parts.eu, som bestyres af det tyske firma PEMA Optimiering. Jeg har ikke handlet med dem før, men hjemmesiden virkede overbevisende med detaljer om alle delene.

I ordrebekræftelsen skrev firmaet at 10 dele ville komme senere (restordre, senere levering fra Sverige). Pakken ankom hertil omkring 3 uger senere, men der manglede 5 dele udover de 10 i restordre.

Jeg reklamerede over dette den 15. september, 2 dage efter modtagelsen, men fik intet svar.

Herefter rykkede jeg den 24. september, 28. oktober, 29. oktober og 2. december. Kun én gang den 28. oktober fik jeg svar; en automatisk genereret anmodning mage til den oprindelige.

Jeg har også forsøgt at ringe til firmaets telefonnummer adskillige gange, men ingen svarer.

Jeg har nu i praksis afskrevet de manglende varer, som havde en værdi på 139 Euro eller godt 1.000 kroner.

Normalt vil jeg altid søge at løse den slags problemer i mindelighed fremfor at 'hænge folk ud', men i dette tilfælde synes jeg at det har varet længe nok. Hvis andre kan undgå en lignende oplevelse med saab-parts.eu, kan jeg såmænd nok leve med de tabte penge.

Hilsener;

Peter Vinter

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

9. jan 2014, 19:00

Kedelig historie. Bezynderlig adfærd.

- Ingen forretning kan jo leve af, at kun have hver kunde én gang.. :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

9. jan 2014, 22:30

Det forretningskoncept virker da fint for bedemændene.....
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

9. jan 2014, 22:48

1-0.. :mrgreen:
En rigtig bil har langsliggende motor.

Billede

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Off Topic !!!"