Banner cycler

websiden !

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

findclausen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 21
Tilmeldt: 17. maj 2005, 09:47

websiden !

30. aug 2005, 09:27

Øverst t.v. står der fx:
Der er 7 gæster og 4 medlemmer online ...
Men er det medlemmer der er online,
eller er det BRUGERE, altså dem der har oprettet en profil ?

Måske skal i stedet stå:

Der er x online:
x medlemmer
x brugere
x gæster


Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

30. aug 2005, 09:57

Tror ikke hjemmesiden kan skelne mellem medlemmer og brugere, men det er da en ganske god ide! Bare det ikke får folk til at holde sig fra at blive brugere også. Jo flere brugere vi kan få, des større er chancen for, at disse også bliver medlemmer, i mine øjne.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
findclausen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 21
Tilmeldt: 17. maj 2005, 09:47

30. aug 2005, 17:12

Så har jeg ikke skrevet det godt nok,
for der skal jo ikke nødvendigvis sættes navne på,
som det er nu andetsteds ... hvor det iøvrigt ikke virker 100 % ...
David
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 480
Tilmeldt: 18. jan 2005, 19:18

30. aug 2005, 18:08

Jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre sitet mere kompliceret
end det er i forvejen, det ville være bedre at bruge energi på at gøre
det mere overskueligt og brugervenligt frem for fx at oprette en skov af
forums -

-bare mit lille indspark

mvh
David
SAAB 9000 2.0 - 1996
Christina
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 108
Tilmeldt: 13. jan 2004, 00:07

30. aug 2005, 21:57

Det lyder næsten som om, der skal laves et stillingsopslag med "Assisterende Webmaster Søges"....

Det kunne være, du så ville hoppe på tjansen, så vi kunne få det her totalt dårlige, og dybt uinspirerende hjemmeside rigtig op at køre!
For der er vist absolut ingen herinde, der skriver med interesse (eller med sit go'e Saab-hjerte!), eller for at hjælpe andre.

Nej, det er en rigtig dårlig hjemmeside det her!


................. :roll:

HEY!!!

Den her hjemmeside bliver lavet FRIVILLIGT!
Webmaster har forhåbentlig sit at se til i hverdagen, som gør, at det ikke er siden her, der har hans førsteprioritet.

Jeg ved så, at indkomne forslag (læs=KONSTRUKTIVE IDÈER!!) er det, der bliver modtaget med åbne arme....

Så længe, de forslag bare ikke bliver i samme stil som dine...
For de er da bare....

RÆDSELSFULDE!!!

Christina
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

30. aug 2005, 23:11

HØRT
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
David
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 480
Tilmeldt: 18. jan 2005, 19:18

31. aug 2005, 00:45

Du godeste!
SAAB 9000 2.0 - 1996
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

31. aug 2005, 07:33

Christina det kan ikke siges mere præcist men der er altid nogle der aldrig bliver tilfreds.
boc
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 419
Tilmeldt: 7. sep 2004, 16:45

31. aug 2005, 10:16

Vil da gerne lige blande mig lidt.

Vi skal huske, at som det er skrevet, er klubben drevet på frivillig basis. Det er vel som i så mange sammenhænge, at frivilligt arbejde ikke honoreres som det burde, og derfor skal vi taknemmelige overfor de personer som yder dette arbejde - til gavn for os andre.

Faktisk syntes jeg, at siden opfylder mine/mit behov fint, idet jeg er interesseret i et godt forum. Forumet her på siden er både dynamisk og overskueligt - mener jeg! Medlemmerne er meget aktive, og jeg har kun oplevet "god tone" på mine indlæg - dejligt!

M.h.t. indmeldelse: jeg sendte en mail til Jacob Jensen - han svarede - og så kom der et brev med et kontonummer jeg kunne indbetale kr. 300 på - nemt!

Konklussionen må fra min side være: er godt tilfreds :D

Hilsen Bo

P.s. saabklubdanmark.dk er lige så overskuelig som min netbank :) som jeg iøvrigt nok betaler mere end kr. 300 for :oops:
Mvh Bo
Medlem nr. 324
rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

31. aug 2005, 11:34

Istedet for at ændre selve siden burde nogen ændre hastigheden...det er jo nærmest pinligt at den bare får lov at køre sårn her... :idea:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

31. aug 2005, 12:08

Hej Christina.

Jeg synes at det er synd, at man ikke kan komme med idéer og forslag til/på hjemmesiden, uden at det opfattes i dén grad negativt! Jeg mener at du helt urimeligt og uanstændigt farer i flint, over en venlig ment opfordring/spørgsmål.

De fleste er som det ses udemærket klar over, at Jakob laver et stort stykke arbejde - frivilligt. Men det hører ingen steder hjemme at fare i kridthuset på dén måde, blot fordi nogen drister sig til at ytre en holdning. Det var noget andet, hvis Find's indlæg var et surt og spydigt opstød. Men sådan opfatter jeg det på ingen måde.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
David
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 480
Tilmeldt: 18. jan 2005, 19:18

31. aug 2005, 14:50

Hørt! 9000
Hvis dette her forum skal opfattes som der står i toppen "Debat forum"
Så er det helt utilstedeligt med sådan en aggresiv reaktion som Christina fare ud med
Hvis ikke man kan udtrykke sine holdninger og ideer så er der jo ikke meget plads
til debat - som jeg iøvrigt mener er sundt, så længe den foregår på et civiliseret niveau.

Og så vil jeg iøvrigt tilføje at jeg bestemt er glad for dette site, og det arbejde der frivilligt bliver
lagt i det. Jeg kigger næsten dagligt ind for at se om der er nye spændende ting at nærlæse.
Jeg opfatter ikke kritikken som negativ - Tværtimod, det er efter min opfattelse udtryk for ægte
interesse og glæde ved at bruge sitet.

Mvh
David
SAAB 9000 2.0 - 1996
Christina
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 108
Tilmeldt: 13. jan 2004, 00:07

31. aug 2005, 18:05

Hej David (og andre!)

Det kan godt være, jeg er "faret i flint", men når man også læser denne tråd:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... pic&t=2865
Så begynder man at se hvad det er denne "Find" vil...
Desuden har webmaster modtaget flere mails fra ham med spydigheder og kritik af klubbens hjemmeside.

Det er et debatforum ja. Så her må man jo skrive, hvad man vil i et hvis omfang.
Men når kritikken lige pludselig går over gevind, mens man sidder med sveden haglende af panden for at passe job, hjem og en hjemmeside, så er det sgu ikke fedt!

Der kunne evt. være blevet lagt ud med
"Fedt, at nogen har taget initiativ til den her side."
Så får man jo som administrator også lyst til at give positivt svar igen, samt slå lyttebøfferne til.
Det er jo egentlig ganske normalt...

Hvor lang og hyggelig bliver en samtale med et andet menneske egentlig os lige, hvis der ikke kommer noget konstruktivt eller positivt ud af det!
SMIIIIIIIIIL! For f***** da :D

Det kommer man også meget længere med.

Og Henrik... (9000!)
Det var da sjovt, som alt hvad der er dårlig kritik af Jakob (webmaster) ikke i dine øjne ses som negativt...
Gad vide... Hmm... Nåeh.... Tjah!!!! :roll:

Nå, men op med humøret alle sammen ik'?
Så pukler folket videre på den her hjemmeside.

Mht. hastigheden her, så kan vi sagtens blive enige.
Kilder vil fortælle, at der pt. bliver gjort noget ved sagen. :wink:


Christina
findclausen
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 21
Tilmeldt: 17. maj 2005, 09:47

31. aug 2005, 18:16

Hej Jakob !

Hvis du / I er så sarte at I ikke kan tåle at en nyt medlem kommer med forslag til forbedringer,
så ser det typisk dansk skidt ud,
og jeg vælger så efter dit gode råd at forlade klubben.

Men sådan er det jo, nye øjne ser bedst hvad der kunne blive bedre,
men hvis mine forslag bliver modtaget SÅ negativt har jeg spildt min tid !

Og til Christina, :)
jeg har ikke sendt spydigheder privat til webmaster.

Og jeg finder det ikke nødvendigt uafladeligt at benytte emoticons,
idet jeg regner med at læserne er intelligente nok til at fatte min text uden :) !
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

31. aug 2005, 18:19

Christina.

Det kan være at jeg læser tingene med andre øjne end du gør. ;)

Jeg har intet problem med Jakob - tværtimod - jeg synes at han er en hel fin fyr (med vanlig jysk underdrivelse), som desuden er et rent leksikon.
Jeg har stor respekt for det arbejde Jakob lægger i arbejdet med siden, tag ikke fejl af det. Jeg kender det jo "indefra". Men "vi andre" har jo ingen muligheder for at vide, at Jakob, ved siden af, har modtaget mails fra pågældende også! Vi ser jo kun hvad der skrives herinde, og kan efterfølgende kun kommentere/reagere ud fra det. Det er klart at man ikke skal finde sig i hvad som helst. Men som også andre skriver, er det nødvendligt at holde en god tone. :) Andre kunne måske miste lysten til at blive med, da vi "herinde" virker som en samling krigeriske bananer.

Som sagt reagerer jeg kun på det jeg læser, da jeg ikke har mulighed for at kende til det bagved liggende. Og syntes at det var lige voldsomt nok, også at Jakob ligefre be'r Find om at finde andre græsgange. :(
Og Henrik... (9000!)
Det var da sjovt, som alt hvad der er dårlig kritik af Jakob (webmaster) ikke i dine øjne ses som negativt...
Gad vide... Hmm... Nåeh.... Tjah!!!!
Jeg synes, at hvis du har noget du vil sige, ang. min person, så gør det! Så opstår der ikke nogen misforståelser.

P.S. Men du må da hilse Jakob og sige tak for det gode/store arbejde. :)

M.v.h.
Senest rettet af 9-5Aero 31. aug 2005, 18:26, rettet i alt 1 gang.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

31. aug 2005, 18:22

Hej Find.
Og jeg finder det ikke nødvendigt uafladeligt at benytte emoticons,
idet jeg regner med at læserne er intelligente nok til at fatte min text uden
Det er min erfaring, at ikke alle i forummet er vant til at gebærde sig (chatte) på nettet, og deraf nogle gange misforstår en hensigt.

Ked af at du forlader forrummet/klubben.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

31. aug 2005, 18:26

Jeg tror det hænger lidt sammen med antallet af positive indlæg kontra negative.

Jeg må dog sige at der er forholdsvist mange tomme/uudnyttede sektioner på siden med link som ingen vejne fører og disse kunne IMHO godt fjernes helt. Første gang jeg kiggede forbi er vel snart 2 år siden og de er der stadig i dag med samme tomme indhold.

Helt præcist tænker jeg på disse sektioner:

1. Top 10
2. Emner
3. Downloads
4. Tilføj Nyhed
5. Sektioner

Jeg ved ikke om der er et aktivt formål med disse, men hvis de ikke skal bruges så burde de for overskuelighedens skyld fjernes helt. Jeg husker jeg var meget forvirret i starten på sitet og kunne slet ikke finde rundt :D

Ellers er der ikke andet og sige end det er et topnice forum, glade indlæg (MEGET sjældendt der overfuses) og god information. Og så er der lige det fede sammenhold som jeg under ingen omstændigheder vil undvære!!

Såeh... 10 point herfra :D
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 26. apr 2004, 11:12

31. aug 2005, 18:28

Aresdk
Og så er der lige det fede sammenhold som jeg under ingen omstændigheder vil undvære!!
Så skulle du prøve at møde op til én af sammenkomsterne. ;)

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

31. aug 2005, 18:30

9000Turbo, dette er præcist hvad min hensigt er, så hvis der allerede er nogle nu som ikke bryder sig om mig, så vær forberedt i god tid *LOL*

Ej spøg til side. Jeg glæder mig til at støtte op om træf mv. Det ÆRGRER mig jeg ikke var med i lørdags, men jeg vender stærkt tilbage efter jeg har været til IAA/Frankfurt og pladerne er "kørt til" :)
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

31. aug 2005, 19:08

hej

jeg er godt klar over at der er ting som skal ændres og kan ændres, men der skal også være tid til at gøre det, jeg har meget travlt til dagligt og det går desværre lidt ud over det frivillige arbejde.

jeg synes aresdk sætter hovedet på sømmet, for der kommer ikke meget god kritik denne vej, men mest lidt grynten over hva der burde ændres og hva der ikke virker osv.

jeg synes godt der kunne kigges lidt på at vi fra vores start på denne opdaterede side (jan. 2004) har haft over 1.000.000 hits på siden og at der er over 1000 brugere tilmeldt og på alt det er virker.

jeg har et stykke tid nu prøvet (sådan lidt i det små) at finde en hjælper til driften af siden, men jeg har ikke lige fundet en som er en ørn i PHP sites og som vi kender lidt i klubben. for det er lidt en tillids post at styre denne side for man kan lave en del ravage hvis man ville os alle noget ondt, såsom at lukke siden.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6628
Tilmeldt: 14. jan 2004, 13:11

31. aug 2005, 19:29

Hej alle.

"langt bla bla-indlæg START"

Netop dét med at gå over gevind, er vel netop hvad der er sket i denne tråd. Vi skal for guds skyld ikke have medlemmer der forlader klubben på en misforståelse.
Bevares, der skal være plads til kritik, men gør det nu på en positiv måde, altså konstruktiv kritik!
Jakob: Jeg forstår udemærket dit problem, og syntes indtil videre det er gået meget godt. Som administrator, må du endeligt smide flere opgaver efter mig, hvis du har brug for noget aflastning. Så kan folk også råbe lidt efter mig, hehe :)
Til Find: Det KAN være svært at gennemskue ironi uden en smiley, derfor bruger jeg dem gerne. Håber da vi kan holde den positive stemning der ellers hersker i forummet, og som du også selv har været en del af i andre posts'... Syntes det vil være ærgeligt at melde sig ud af klubben pga denne tråd, der egentligt er startet som et forsøg på noget konstruktivt (som jeg ser det, omend måske skrevet en anelse anderledes, end jeg selv ville have gjort).
Håber du giver det en chance mere.
Christina, fint du lige smider en besked mere som forklaring. Dog syntes det svært for 9000turbo, at kommentere andet end hvad der står her på siden. Forstår også hans tekst, for det virkede som et rimeligt hårdt indlæg fra din side i første omgang. Med det sagt, så havde vi nemlig en hyggelig dag i lørdags, hvor det igen virkede som om gamle stridsøkser er blevet begravet. Dem håber jeg ikke vi skal grave op igen :)
Nu er det ikke undertegnede der har startet denne tråd, men håber vi kan stoppe den nu, eller snart i det mindste, for alle skal jo høres :)
Håber ikke du (relish-christina ;) ) tager ovenstående for mere end et forsøg på opsummering af tråden, for det er ikke ment som andet...

"Langt bla bla-indlæg Slut"

Mvh,
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Gæst

31. aug 2005, 19:58

stop nu mens legen er nogenlunde, og så glem denne tråd, det var trods alt sikkert et velment forsøg på at komme med konstruktive tiltag til et kanongodt forum. .. og det er jo ikke forbudt at bruge "edit"tasten hvis man fortryder et ordvalg i et indlæg...
sååå, godtordigen og lad os komme videre, alle os SAABOMANER..
David
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 480
Tilmeldt: 18. jan 2005, 19:18

31. aug 2005, 22:17

OK
Der er åbenbart foregået noget i kulisserne som det kan være svært at gennemskue.
Jeg har mest lyst til at vi alle finder tilbage i den gode gamle tone igen
og så lukker den her tråd "Time out" hedder det vist i sportens verden.

Og så tror jeg i virkeligheden alle uden undtagelse vil gi en stor hånd til folkene bag hjemmesiden
Jeg anede dårlig nok hvem det er, før nu.

mvh
David
SAAB 9000 2.0 - 1996
Gæst

31. aug 2005, 23:28

Hej allesammen

Det er de benzinpriser der gør os pirrelige. 10,05 for en liter 95. Det er lige før man overvejer at lægge en Lupo - motor i saab`en.
Find - du skal da ikke melde dig ud bare fordi du har fået et rap over næsen. Jeg glemmer aldrig dengang jeg kom til at fortælle jeg havde kørt 30.000km på det samme olie. Da var det lige før jeg var blevet smidt ud.
Jakob skriver at siden har haft en million hit siden start - det er utroligt... Jeg har været inde på siden næsten hver dag siden jeg fik min c900 med 8 ventiler og har hentet masser af gode råd og ideer. I hele den periode kan jeg kun huske en eller to gange hvor siden har kørt trægt, men jeg kan ikke huske den nogenside har været nede. Så respekt til webmaster.
Jeg synes det er skægt der nogen der er begyndt at lægge små filmklip ind i deres indlæg.Jeg har set dels et fra træffet på rullefeltet dels en rygende cab efter træffet og en masse billeder af en oliepind. Det er næsten som om man selv har været med.

Bjarne
Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 28. maj 2004, 00:20

31. aug 2005, 23:33

Hej allesammen

Det er mit indlæg om benzinpriserne.

Jeg havde glemt at logge på.
Bjarne
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

1. sep 2005, 00:15

Jeg har lige været inde på det gamle forum og kigge lidt på gamle indlæg og blev helt nostaltisk og så da jeg kom her ind på det nye forum igen kunne jeg rigtig se forskel fra før og nu :shock: jeg syntes siden som den er nu er rigtig god :D nem at betjæne og overskuligt opbygget. Jeg er også medlem af en computerklub for Amiga "nørter" og deres side er ikke til at betjæne med mindre at man er en rigtig nørt overhovedet ikke noget at sammenligne med saabklubdanmark.dk som fungerer rigtig godt :D

Hvid der er nogle der syntes at siden kører langsomt så er det nok fordi i ikke kører siden fra en Mac med OS X :twisted: i bruger jo nok en PC med Wirus 98, nt, 2000, XP? Ha ha :lol:

Men alt kan jo gøres lidt bedere selv en SAAB kan gøres bedere...
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
rene
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 24. jan 2004, 14:09

1. sep 2005, 11:35

Jeg syns det er en skam at begynde at smide folk ud af klubben på den her måde, og så samtidig have det hele til offentligt skue...det kunne nok holde evt nye medlemmer på afstand af klubbens girokort... :(

Jeg kan som 9000turbo kun se hvad der er skrevet her på siden, og det bærer efter min mening præg af gammelt (eller nyt?) nag.. :idea:

Udover det er det kun hastigheden på siden jeg ikke bryder mig om...om downloadknappen osv ikke virker betyder intet i min verden...hvis folk er flinke og hjælpsomme (og det er de faktisk herinde) er det mere værd for mig...
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

1. sep 2005, 11:35

Solgaard, Solgaard jeg sidder netop med Mac OS X og der er siden også langsom af og til :)

Lige nu sidder jeg på WinXP og pt. kører det fint. Men når den er langsom gør det ingen forskel hvilket OS det er - da jeg kørte Linux var det samme problem. ;)
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
Solgaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 13. jan 2004, 01:27

1. sep 2005, 14:49

Bruger du så også Firefox? http://www.mozilla.org/products/firefox/

Det kan godt være at hastiheden er den samme uanset hvad man bruger men på en Mac med OS X slipper man da for alt det virus pis.
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Aresdk
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3683
Tilmeldt: 23. feb 2004, 13:20

1. sep 2005, 14:59

Nej jeg bruger Safari. På Windows bruger jeg Firefox, men på Mac OS X kan jeg ikke rigtig se nogen anvendelse for Firefox da jeg ikke bruger Extentions (endnu).

Og ja...vi slipper for vira - LÆKKERT og så er Mac OS X noget af det mest lækre næst efter en Saab ... :D
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.

Tilbage til "Off Topic !!!"