Har jeg et problem?
Redaktør: Bestyrelsen
- Jensen
- Administrator
Indlæg
...og hvis jeg har, hvad er mit problem så:
- for lidt plads
- for lidt tid
- for mange biler
- jeg mangler en SAAB 9000 i samlingen
- alle de ovenstående, samt manglende erkendelse af at jeg ikke inden for overskuelig fremtid kan løse nogen af dem
Findes der et nummer man kan ringe til
Hvad man ikke ser på billedet er en ng900 uden plader til venstre for garagen. I garagen er en brøkdel af en stor samling af diverse SAAB dele som har akkumuleret sig gennem en årrække. På en anden matrikel har jeg 2 stk og900 samt en SAAB 96, alle på forskellige projektstadier.
Noget af det skal afhændes. Jeg skal bare gennem en lidt længere erkendelsesprocess inden jeg 100% tager stilling til hvordan det skal gøres. Jeg har dog lidt planer.
Hvis nogen synes at det kunne være interessant at høre lidt mere om mine "projekter" kan jeg skrive lidt mere om dem i denne tråd.
MVH Mads
Har jeg et problem?
...og hvis jeg har, hvad er mit problem så:
- for lidt plads
- for lidt tid
- for mange biler
- jeg mangler en SAAB 9000 i samlingen
- alle de ovenstående, samt manglende erkendelse af at jeg ikke inden for overskuelig fremtid kan løse nogen af dem
Findes der et nummer man kan ringe til
Hvad man ikke ser på billedet er en ng900 uden plader til venstre for garagen. I garagen er en brøkdel af en stor samling af diverse SAAB dele som har akkumuleret sig gennem en årrække. På en anden matrikel har jeg 2 stk og900 samt en SAAB 96, alle på forskellige projektstadier.
Noget af det skal afhændes. Jeg skal bare gennem en lidt længere erkendelsesprocess inden jeg 100% tager stilling til hvordan det skal gøres. Jeg har dog lidt planer.
Hvis nogen synes at det kunne være interessant at høre lidt mere om mine "projekter" kan jeg skrive lidt mere om dem i denne tråd.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej Mads
Jeps, du har et problem: Den manglende 9K. Og hvis én af dine 96'ere ikke er en TT, har du to .
Men jeg vil da glæde mig til at høre mere om udviklingen og dine overvejelser her på siden!
Mvh/NC
Jeps, du har et problem: Den manglende 9K. Og hvis én af dine 96'ere ikke er en TT, har du to .
Men jeg vil da glæde mig til at høre mere om udviklingen og dine overvejelser her på siden!
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej NC
Ja totakteren har jeg ikke tænkt på, den mangler jeg da også
Den anden SAAB 96 er en V4 fra 72 også grøn, bare en anden nuance.
Jeg har faktisk haft en 8-bolts motor som jeg solgte til Henrik Solgaard.
Jeg har faktisk også haft en 9000 Griffin i garagen som Henrik også hentede, så 9K kan jeg også sætte hak ved.
Realistisk set er jeg nok nødt til at nedbringe flåden en smule. Det er sådan set ikke noget økonomisk problem jeg har da de 3 "gamle" på billedet alle er på billig forsikring samt og900'eren er fra 83 og derfor snart også på kvart vægtafgift.
Det er bare tiden, pladsen og overblikket der mangler.
Jeg vil i de følgende uger forsøge at lave en lille føljeton hvor jeg skriver et indlæg om hver bil med billeder mv. Så kan jeg komme ind på hvad planer jeg har for dem, Det ender nok med en salgstråd på en eller flere af dem.
MVH Mads
Ja totakteren har jeg ikke tænkt på, den mangler jeg da også
Den anden SAAB 96 er en V4 fra 72 også grøn, bare en anden nuance.
Jeg har faktisk haft en 8-bolts motor som jeg solgte til Henrik Solgaard.
Jeg har faktisk også haft en 9000 Griffin i garagen som Henrik også hentede, så 9K kan jeg også sætte hak ved.
Realistisk set er jeg nok nødt til at nedbringe flåden en smule. Det er sådan set ikke noget økonomisk problem jeg har da de 3 "gamle" på billedet alle er på billig forsikring samt og900'eren er fra 83 og derfor snart også på kvart vægtafgift.
Det er bare tiden, pladsen og overblikket der mangler.
Jeg vil i de følgende uger forsøge at lave en lille føljeton hvor jeg skriver et indlæg om hver bil med billeder mv. Så kan jeg komme ind på hvad planer jeg har for dem, Det ender nok med en salgstråd på en eller flere af dem.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej Mads det er længe siden.
Jo du har sikkert et problem nok også et problem som hedder Saab, men i den sag er du ikke alene. Jeg har lige efter halvandet års grublerier sendt to 8v`er til jernmanden. Jeg nåde frem til at jeg ville satse på to hvide 2,1`som jeg har til at stå og som jeg måske kan nå at få gjort i stand inden de tager mit kørekort. Men det er jo gode ting du har til at stå. Held og lykke med dine overvejelser.
Bjarne
Jo du har sikkert et problem nok også et problem som hedder Saab, men i den sag er du ikke alene. Jeg har lige efter halvandet års grublerier sendt to 8v`er til jernmanden. Jeg nåde frem til at jeg ville satse på to hvide 2,1`som jeg har til at stå og som jeg måske kan nå at få gjort i stand inden de tager mit kørekort. Men det er jo gode ting du har til at stå. Held og lykke med dine overvejelser.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej Mads.
Som jeg ser det, har du ikke så mange problemer, men måske et par udfordringer.
Teg tror, der er mange i SKD, der gerne vil høre om dine projekter.
Men jeg håber, der også bliver plads til et indlæg om ét af projekterne i 9'eren, hvor der altid er plads til en god SAAB-historie.
SAAB hilsen Ole
Som jeg ser det, har du ikke så mange problemer, men måske et par udfordringer.
Teg tror, der er mange i SKD, der gerne vil høre om dine projekter.
Men jeg håber, der også bliver plads til et indlæg om ét af projekterne i 9'eren, hvor der altid er plads til en god SAAB-historie.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Der mangler da også en 95'er (og jeg mener ikke 9-5), og den med at "have haft" den fedeste af dem alle gælder ikke.
Skønt hvis du skriver historier om dem alle, og husk at få billederne i indlæggene gemt på en måde så de ikke bliver slettet.
Jeg læste at man nu kan uploade billeder direkte i tråden, men kan ikke se hvordan man gør.
Skønt hvis du skriver historier om dem alle, og husk at få billederne i indlæggene gemt på en måde så de ikke bliver slettet.
Jeg læste at man nu kan uploade billeder direkte i tråden, men kan ikke se hvordan man gør.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Søg læge og bliv behandlet for SAAB samle mani,
Men jeg kan se at du har set lyset, og vil nedbringe flåden. Billeder er yderst nemme at tilføje.
Tryk på "Vedhæftede filer" under tekst boksen.
Tryk på "Tilføj filer" og så kan du vælge hvad du vil tilføje, og sætte dem ind i teksten hvor du vil.
MVH
Morten
Men jeg kan se at du har set lyset, og vil nedbringe flåden. Billeder er yderst nemme at tilføje.
Tryk på "Vedhæftede filer" under tekst boksen.
Tryk på "Tilføj filer" og så kan du vælge hvad du vil tilføje, og sætte dem ind i teksten hvor du vil.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Tak for svarene alle sammen Jeg ved dog ikke om jeres støtte er lindrende eller stimulerende for min sygdom
Bjarne: Mindst ën af bilerne skal skrottes og mindst 2 af dem skal nok sælges (eller hvert fald sættes til salg). Hele og900 16v generationen sprang jeg over, jeg har kun ejet 8v'ere, så jeg mangler jo faktisk også en 16v i samlingen... Nå indtil videre må jeg nøjes med min 9-3'er som jo også en 16v.
Ole: God ide. Jeg prøver at strukturere det til en artikel til bladet også.
Carlsson: Saab 95 er jo faktisk bare en SAAB 93 i stationcar, men sådan en mangler jeg jo også.... Nå jeg tror at en SAAB 95 er lidt en umulig drøm. De findes selvfølgelig, men pæne eksemplarer er mere sjældne end Sonett 2'ere. Problemet er at de ruster helt vildt, og især i de dele de ikke deler med 96'eren. Så enten skal man gribe dybt i baglommen eller også bliver det virkelig til et projekt.
Og til sidst så jeg må nok hellere bruge sidens billedfunktion. Jeg har bare lidt svært ved at vænne mig til den samt jeg synes layoutet bliver lidt dumt når man bruger den, hvilket Mortens indlæg fint illustrerer
Jeg tror dog godt at jeg kan snyde systemet så det bliver lidt pænere, men det får vi se.
MVH Mads
Bjarne: Mindst ën af bilerne skal skrottes og mindst 2 af dem skal nok sælges (eller hvert fald sættes til salg). Hele og900 16v generationen sprang jeg over, jeg har kun ejet 8v'ere, så jeg mangler jo faktisk også en 16v i samlingen... Nå indtil videre må jeg nøjes med min 9-3'er som jo også en 16v.
Ole: God ide. Jeg prøver at strukturere det til en artikel til bladet også.
Carlsson: Saab 95 er jo faktisk bare en SAAB 93 i stationcar, men sådan en mangler jeg jo også.... Nå jeg tror at en SAAB 95 er lidt en umulig drøm. De findes selvfølgelig, men pæne eksemplarer er mere sjældne end Sonett 2'ere. Problemet er at de ruster helt vildt, og især i de dele de ikke deler med 96'eren. Så enten skal man gribe dybt i baglommen eller også bliver det virkelig til et projekt.
Og til sidst så jeg må nok hellere bruge sidens billedfunktion. Jeg har bare lidt svært ved at vænne mig til den samt jeg synes layoutet bliver lidt dumt når man bruger den, hvilket Mortens indlæg fint illustrerer
Jeg tror dog godt at jeg kan snyde systemet så det bliver lidt pænere, men det får vi se.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Jensen.
Systemet burde laves om.
Jeg kan forstå begrænsninger ne på billedopløsningen, selvom den er røv irriterende.
De hvide kanter omkring billedet er irriterende.
Men hvorfor begrænsningen på 5 billeder pr indlæg ?????
MVH
Morten
Systemet burde laves om.
Jeg kan forstå begrænsninger ne på billedopløsningen, selvom den er røv irriterende.
De hvide kanter omkring billedet er irriterende.
Men hvorfor begrænsningen på 5 billeder pr indlæg ?????
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej.
Jeg er enig med Morten i, at de store hvide kanter omkring billeder virker kluntede.
Men der findes åbenbart en løsning, så de store hvide kanter kan undgås. Se Mad's foto øverst i tråden.
Mon Mads kan forklare sin metode til at undgå kanterne.
SAAB hilsen i VARMEN Ole
Jeg er enig med Morten i, at de store hvide kanter omkring billeder virker kluntede.
Men der findes åbenbart en løsning, så de store hvide kanter kan undgås. Se Mad's foto øverst i tråden.
Mon Mads kan forklare sin metode til at undgå kanterne.
SAAB hilsen i VARMEN Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Det store billede er gemt på en extern server med fare for at blive slettet. Det lille i bunden er gemt på saabklubdanmark.dk
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- René-Jørgensen
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Så er det værste farve fjernet rundt om billederne
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
Saab 9-5 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1962, Saab 96 TT 1962
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Det var straks bedre. Kan rammen også fjernes?
Hvor kan man læse hvad begrænsningerne på indlejrede billeder er?
Hvor kan man læse hvad begrænsningerne på indlejrede billeder er?
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Jeg kan ikke se noget problem på billedet. Jeg tror kun at der to midler som virker på at du føler at du har et problem. Og de virker bedst samtidig
Køb en SAAB mere, og skaf garageplads til dem alle
Jeg tænker at det er et kendt problem for andre i klubben
Nå sådan er det nu heller ikke her, selv om det er sådan jeg tænker
Køb en SAAB mere, og skaf garageplads til dem alle
Jeg tænker at det er et kendt problem for andre i klubben
Nå sådan er det nu heller ikke her, selv om det er sådan jeg tænker
SAAB - the most intelligent car ever built.
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej René.
Det var en flot og hurtig forbedring til vore fotos. Den klodsede, store, hvide ramme er væk, og den tynde sorte generer mig slet ikke. Kunne billedet placeres til venstre, eller kan teksten placeres under billedet?
SAAB hilsen i sommervejret (godt, at der findes ACC )
Ole
Det var en flot og hurtig forbedring til vore fotos. Den klodsede, store, hvide ramme er væk, og den tynde sorte generer mig slet ikke. Kunne billedet placeres til venstre, eller kan teksten placeres under billedet?
SAAB hilsen i sommervejret (godt, at der findes ACC )
Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej Mads.
Du har et problem. Jeg har p.g.a. pladsmangel været nødsaget til at sælge mine forskellige Saaber. Gennem årene har jeg haft nedennævnte Saaber:
Saab 92, 2 stk. Saab 96 V4, Saab 900 Gl, Saab 900 Aero, 2 stk. Saab 9-3,Saab 900 sedan, Saab 900 cabriolet årg. 1987, Saab 9000 automatik.
Til alt held, så har jeg fået dem solgt hen af vejen.
Nuværende Saaber.
Saab 9-5 automatik st.car fra 2004.
Saab 9-3 SE cabriolet automatik 185 HK fra 2001. Den sidste har jeg forsøgt at sælge; men en køber kunne ikke låne pengene. En ville bytte med en Vw Golf. En ville købe den på af betaling. En byd 90000 kr. og mange ville have billeder. Den sidste der bad om billeder meddelte jeg, at hvis han var seriøs interesseret i bilen, så kunne han komme og se bilen, fordi jeg mener, at billeder lyver, alt ser næsten ud som nyt.
Jeg har cabrioletten til salg på gul og gratis, ikke fordi jeg er træt af den; men jeg er ved at komme op i 80 års alderen, så jeg tåler ikke træk ha-ha.
Held og lykke med lysningen af dit problem.
M.v.h.
Kurt.
Du har et problem. Jeg har p.g.a. pladsmangel været nødsaget til at sælge mine forskellige Saaber. Gennem årene har jeg haft nedennævnte Saaber:
Saab 92, 2 stk. Saab 96 V4, Saab 900 Gl, Saab 900 Aero, 2 stk. Saab 9-3,Saab 900 sedan, Saab 900 cabriolet årg. 1987, Saab 9000 automatik.
Til alt held, så har jeg fået dem solgt hen af vejen.
Nuværende Saaber.
Saab 9-5 automatik st.car fra 2004.
Saab 9-3 SE cabriolet automatik 185 HK fra 2001. Den sidste har jeg forsøgt at sælge; men en køber kunne ikke låne pengene. En ville bytte med en Vw Golf. En ville købe den på af betaling. En byd 90000 kr. og mange ville have billeder. Den sidste der bad om billeder meddelte jeg, at hvis han var seriøs interesseret i bilen, så kunne han komme og se bilen, fordi jeg mener, at billeder lyver, alt ser næsten ud som nyt.
Jeg har cabrioletten til salg på gul og gratis, ikke fordi jeg er træt af den; men jeg er ved at komme op i 80 års alderen, så jeg tåler ikke træk ha-ha.
Held og lykke med lysningen af dit problem.
M.v.h.
Kurt.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Tak for alle svarene. Det med billederne får jeg nok styr på. Jeg ved faktisk ikke hvor begrænsningerne er angivet, men jeg ændrede max antal billeder pr. indlæg til 10. Jeg tror dog ikke det er helt nok for mig, men det kommer jeg nok udenom på en eller anden måde.
Første indlæg i føljetonen kommer nok tidligst lørdag. Det bliver den sølvgrå og900. Jeg har en del billeder fra da jeg lavede den til syn i vinters men jeg har aldrig rigtigt taget nogle portrætbilleder af den. Nok fordi den sidder lidt fast på projektstadiet endnu, (grim maling, manglende pyntelister osv.)
Det ender nok med at jeg sætter næsten alle bilerne til salg men jeg gider ikke gul og gratis mv. Jeg har prøvet det, og der kommer alt for mange useriøse henvendelser på biler i min prisklasse. Så vil jeg hellere sælge lidt for billigt til en enthusiast herinde. Men lad os nu se om der overhovedet er interesse.
MVH Mads
Første indlæg i føljetonen kommer nok tidligst lørdag. Det bliver den sølvgrå og900. Jeg har en del billeder fra da jeg lavede den til syn i vinters men jeg har aldrig rigtigt taget nogle portrætbilleder af den. Nok fordi den sidder lidt fast på projektstadiet endnu, (grim maling, manglende pyntelister osv.)
Det ender nok med at jeg sætter næsten alle bilerne til salg men jeg gider ikke gul og gratis mv. Jeg har prøvet det, og der kommer alt for mange useriøse henvendelser på biler i min prisklasse. Så vil jeg hellere sælge lidt for billigt til en enthusiast herinde. Men lad os nu se om der overhovedet er interesse.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Første emne i min samling er denne SAAB 900GL fra 1983. Registreret 12. måned, men "overgemt" så stadig MY83.
Dette er den nyeste/seneste registrerede af bilerne i mit ejerskab men også samtidig den jeg har haft det længste forhold til.
Bilen blev købt af mine forældre i efteråret 1998. Den tidligere ejer var en ældre mand der havde haft adskillige SAABer gennem sit liv.
Han havde købt den ved en lokal Mazda forhandler, som kendte til hans svaghed for mærket. Da de netop havde fået en nyere SAAB 900 ind, kontaktede de ham, og denne blev derfor til overs.
Periodesyn var netop blevet indført og da mine forældres daværende bil krævede en del for at kunne gå gennem syn valgte de (opfordret af undertegnede) at overtage SAAB'en.
I 2015 valgte mine forældre at købe en SAAB 9-5, og så blev den gamle 900 til overs, men vi valgte at beholde den registreret og så mine forældre kunne bruge den som 2. bil.
Min far blev meget syg i 2017 da det hen mod efteråret ikke så for godt ud for ham, valgte vi at omregistrere den til mig så min mor ikke behøvede at bekymre sig om den.
Det var den korte version af hvordan den endte på min græsplæne. Nu lidt flere tekniske detaljer om selve bilen.
Bilen er en skrabet 900 GL uden nogen form for ekstra udstyr fra fabrikken. Eneste luksus er nok den eftermonterede centerkonsol. Derudover havde den en sær affaldsspand under passagersædet som jeg dog ikke længere kan finde ud af at montere korrekt. Bilen er i øvrigt samlet i Finland hvilket man kan se på typepladen i motorrummet samt dens lidt specielle stelnummer. Dette betyder at den i SAAB sammenhæng ikke er specielt ophidsende, men hvis man sammenligner med hvad der ellers i 1983 fandtes på markedet fra Toyota eller Ford vil de fleste nok sige at SAAB'en var ganske veludstyret for sin tid.
Jeg husker den også, fra dengang mine forældre overtog den, som både velkørende og behagelig. Specielt varmeapparat styringen var adskillige år forud for sin tid . Men da alle herinde nok kender alt til en og900 specielle udstyr så kommer her en lidt mere specifik beskrivelse af dette lettere slidte eksemplar.
Jeg vil ønske at jeg kunne sige hvor mange km. bilen har kørt men jeg aner det ikke. Jeg mener at den havde gået ca. 170Kkm da mine forældre overtog den i 1998. De kørte i snit cirka 8.000 km om året i bilen, hvilket passer meget godt med den tidligste synsrapport, der er at finde i det digitale motorregister, fra 2006. Her har bilen 233Kkm på tælleren. De havde to biler i en periode, og da den anden bil blev afmeldt kørte de lidt over 10.000 om året. Mit bedste gæt er at bilen nu har gået omkring 330Kkm nu. Årsagen til at det er lidt svært at sige er at vi har skiftet speedometer et par gange da kilometertælleren holdt op med at virke, hvilket vist er en kendt fejl i disse instrumenter.
Dette løber så op i 160Kkm på 20 år.
Jeg tror dog heller ikke at kilometerstanden har nogen større betydning da motor/gearkasse samt en masse andre dele løbende er blevet skiftet, så bilen er langt fra original. Dette bringer mig ind på bilens udseende. I de før beskrevne 20 år er den brugt sommer/vinter og alt derimellem og den har 99% af tiden opholdt sig udendørs.
Vi skiftede for nogle år siden motorhjelm, bagklap og begge døre fra en MY87 i samme farve. Herved kom der pludselig Griffin emblemer på for og bag. Kølergrillen blev også opgraderet på et tidspunkt.
Forsæderne var gennem mange år også meget slidt så her monterede jeg for et par år siden et sæt turbo veloursæder fra en og900 omkring MY85.
Bilen har mindst de sidste 10 år gået på 2-3 cylindre når den var kold. Dette af forskellige årsager. Den oprindelige motor begyndte på et tidspunkt at være tiltagende "dum". Min far og jeg besluttede derfor at skifte toppakningen. Der var dog ikke synlige fejl på selve pakningen, så vi monterede i stedet et nyt/gammelt topstykke fra en skrottet motor vi havde stående. Dette hjalp for en periode. Næste problem var så at knastkæden åbenbart var blevet for lang. Den kunne sommetider hoppe en tand Dette er dog forholdsvis let at fikse på en og900 8v, men man bliver træt af det i længden.
Vi havde en erstatningsmotor stående, og da kæden satte sig for at pludselig hoppe 2 tænder var vi nødt til at gøre noget.
Den nye motor kom fra en 900 GLi MY84. Denne er kendt for at, udover k-jetronic insprøjtning, at have en 5-trins gearkasse med helt utrolig høj gearing. Motor og gearkasse blev flyttet over, men motoren blev konverteret til karburator, da vi ikke lige kunne overskue at skulle bygge den om med anden benzintank og diverse ledninger. Donorbilen havde også servostyring som ligeledes blev flyttet over. Tandstangen er meget lettere at skifte når motoren er ude. Vi valgte på et tidpunkt også at montere bananmanifold da vi så kunne bruge den nyere type udstødningssystem med 3 lydpotter.
Denne motor havde gået et stykke over 300Kkm, men gik fint inden bilen blev sat til side nogle år forinden.
Den lange opbevaring af motoren gav dog det problem at en ventil ikke lukkede ordentligt tæt før bilen blev arbejdsvarm, så igen havde vi problemet med at motoren gik på 3-cylindre en gang i mellem når man startede kold.
Dette problem har motoren stadig med den tilføjelse at den nu som regel kun går på 2 cylindre når man starter og derudover ryger og damper den helt fortræffeligt samt den lugter af kølervæske. Så nu er der nok mere end ét problem med den motor.
Her i sommervarmen kører den dog helt fint når alle 4 cylindre kommer med. Man skal bare ignorere at temperaturnålen konstant er næsten helt oppe i det røde felt. Dette er dog muligvis bare en hængende termostat eller også viser temperaturinstrumentet forkert.
Nogen mener at bilerne fra Nystad er bedre end bilerne fra Trollhättan/Arlöv mens andre siger det modsatte. Jeg ved ikke om der er den store forskel, men kan sige at denne bil efter 35 år ikke er super flot i lakken længere. Den er nærmest begyndt at falde af i store flager. Min egen gamle og900-hverdagsbil fra 86 (samlet i Arlöv) er væsentligt pænere i lakken, men det kan jo skyldes flere forskellige ting.
Det korte af det lange er at bilen trænger voldsomt til en kosmetisk overhaling. Derudover mangler 80% af alle pyntelister, som jeg dog vistnok har de fleste af på lager et eller andet sted.
Jeg brugte nok ca. 50 timer på at lave den til syn her først på året, og set i bakspejlet skulle bilen nok bare have været skrottet.
Den har en vis affektionsværdi, da den var min families første SAAB, men den er også "brugt op" da va aldrig rigtigt har haft midler og muligheder til at passe rigtigt godt på den. Så den har ikke nogen stor værdi for andre end mig og hvis jeg sælger den sætter jeg helt sikkert penge til på den.
Jeg vil gerne sætte den lidt i stand, så den igen får en pæn brugsstand, men jeg må nok erkende at jeg har begrænset tid til sådan et projekt. Jeg vil nok hellere bruge energi på en anden af mine biler der både er sjovere og mere værdifuld.
Video af en kort prøvetur:
Kommenter gerne.
MVH Mads
Hvis den ser ud til at være nyere, så er det fordi den gennem årene er blevet lidt "opgraderet", men mere om det senere.Dette er den nyeste/seneste registrerede af bilerne i mit ejerskab men også samtidig den jeg har haft det længste forhold til.
Bilen blev købt af mine forældre i efteråret 1998. Den tidligere ejer var en ældre mand der havde haft adskillige SAABer gennem sit liv.
Han havde købt den ved en lokal Mazda forhandler, som kendte til hans svaghed for mærket. Da de netop havde fået en nyere SAAB 900 ind, kontaktede de ham, og denne blev derfor til overs.
Periodesyn var netop blevet indført og da mine forældres daværende bil krævede en del for at kunne gå gennem syn valgte de (opfordret af undertegnede) at overtage SAAB'en.
I 2015 valgte mine forældre at købe en SAAB 9-5, og så blev den gamle 900 til overs, men vi valgte at beholde den registreret og så mine forældre kunne bruge den som 2. bil.
Min far blev meget syg i 2017 da det hen mod efteråret ikke så for godt ud for ham, valgte vi at omregistrere den til mig så min mor ikke behøvede at bekymre sig om den.
Det var den korte version af hvordan den endte på min græsplæne. Nu lidt flere tekniske detaljer om selve bilen.
Bilen er en skrabet 900 GL uden nogen form for ekstra udstyr fra fabrikken. Eneste luksus er nok den eftermonterede centerkonsol. Derudover havde den en sær affaldsspand under passagersædet som jeg dog ikke længere kan finde ud af at montere korrekt. Bilen er i øvrigt samlet i Finland hvilket man kan se på typepladen i motorrummet samt dens lidt specielle stelnummer. Dette betyder at den i SAAB sammenhæng ikke er specielt ophidsende, men hvis man sammenligner med hvad der ellers i 1983 fandtes på markedet fra Toyota eller Ford vil de fleste nok sige at SAAB'en var ganske veludstyret for sin tid.
Jeg husker den også, fra dengang mine forældre overtog den, som både velkørende og behagelig. Specielt varmeapparat styringen var adskillige år forud for sin tid . Men da alle herinde nok kender alt til en og900 specielle udstyr så kommer her en lidt mere specifik beskrivelse af dette lettere slidte eksemplar.
Jeg vil ønske at jeg kunne sige hvor mange km. bilen har kørt men jeg aner det ikke. Jeg mener at den havde gået ca. 170Kkm da mine forældre overtog den i 1998. De kørte i snit cirka 8.000 km om året i bilen, hvilket passer meget godt med den tidligste synsrapport, der er at finde i det digitale motorregister, fra 2006. Her har bilen 233Kkm på tælleren. De havde to biler i en periode, og da den anden bil blev afmeldt kørte de lidt over 10.000 om året. Mit bedste gæt er at bilen nu har gået omkring 330Kkm nu. Årsagen til at det er lidt svært at sige er at vi har skiftet speedometer et par gange da kilometertælleren holdt op med at virke, hvilket vist er en kendt fejl i disse instrumenter.
Dette løber så op i 160Kkm på 20 år.
Jeg tror dog heller ikke at kilometerstanden har nogen større betydning da motor/gearkasse samt en masse andre dele løbende er blevet skiftet, så bilen er langt fra original. Dette bringer mig ind på bilens udseende. I de før beskrevne 20 år er den brugt sommer/vinter og alt derimellem og den har 99% af tiden opholdt sig udendørs.
Vi skiftede for nogle år siden motorhjelm, bagklap og begge døre fra en MY87 i samme farve. Herved kom der pludselig Griffin emblemer på for og bag. Kølergrillen blev også opgraderet på et tidspunkt.
Forsæderne var gennem mange år også meget slidt så her monterede jeg for et par år siden et sæt turbo veloursæder fra en og900 omkring MY85.
Bilen har mindst de sidste 10 år gået på 2-3 cylindre når den var kold. Dette af forskellige årsager. Den oprindelige motor begyndte på et tidspunkt at være tiltagende "dum". Min far og jeg besluttede derfor at skifte toppakningen. Der var dog ikke synlige fejl på selve pakningen, så vi monterede i stedet et nyt/gammelt topstykke fra en skrottet motor vi havde stående. Dette hjalp for en periode. Næste problem var så at knastkæden åbenbart var blevet for lang. Den kunne sommetider hoppe en tand Dette er dog forholdsvis let at fikse på en og900 8v, men man bliver træt af det i længden.
Vi havde en erstatningsmotor stående, og da kæden satte sig for at pludselig hoppe 2 tænder var vi nødt til at gøre noget.
Den nye motor kom fra en 900 GLi MY84. Denne er kendt for at, udover k-jetronic insprøjtning, at have en 5-trins gearkasse med helt utrolig høj gearing. Motor og gearkasse blev flyttet over, men motoren blev konverteret til karburator, da vi ikke lige kunne overskue at skulle bygge den om med anden benzintank og diverse ledninger. Donorbilen havde også servostyring som ligeledes blev flyttet over. Tandstangen er meget lettere at skifte når motoren er ude. Vi valgte på et tidpunkt også at montere bananmanifold da vi så kunne bruge den nyere type udstødningssystem med 3 lydpotter.
Denne motor havde gået et stykke over 300Kkm, men gik fint inden bilen blev sat til side nogle år forinden.
Den lange opbevaring af motoren gav dog det problem at en ventil ikke lukkede ordentligt tæt før bilen blev arbejdsvarm, så igen havde vi problemet med at motoren gik på 3-cylindre en gang i mellem når man startede kold.
Dette problem har motoren stadig med den tilføjelse at den nu som regel kun går på 2 cylindre når man starter og derudover ryger og damper den helt fortræffeligt samt den lugter af kølervæske. Så nu er der nok mere end ét problem med den motor.
Her i sommervarmen kører den dog helt fint når alle 4 cylindre kommer med. Man skal bare ignorere at temperaturnålen konstant er næsten helt oppe i det røde felt. Dette er dog muligvis bare en hængende termostat eller også viser temperaturinstrumentet forkert.
Nogen mener at bilerne fra Nystad er bedre end bilerne fra Trollhättan/Arlöv mens andre siger det modsatte. Jeg ved ikke om der er den store forskel, men kan sige at denne bil efter 35 år ikke er super flot i lakken længere. Den er nærmest begyndt at falde af i store flager. Min egen gamle og900-hverdagsbil fra 86 (samlet i Arlöv) er væsentligt pænere i lakken, men det kan jo skyldes flere forskellige ting.
Det korte af det lange er at bilen trænger voldsomt til en kosmetisk overhaling. Derudover mangler 80% af alle pyntelister, som jeg dog vistnok har de fleste af på lager et eller andet sted.
Jeg brugte nok ca. 50 timer på at lave den til syn her først på året, og set i bakspejlet skulle bilen nok bare have været skrottet.
Den har en vis affektionsværdi, da den var min families første SAAB, men den er også "brugt op" da va aldrig rigtigt har haft midler og muligheder til at passe rigtigt godt på den. Så den har ikke nogen stor værdi for andre end mig og hvis jeg sælger den sætter jeg helt sikkert penge til på den.
Jeg vil gerne sætte den lidt i stand, så den igen får en pæn brugsstand, men jeg må nok erkende at jeg har begrænset tid til sådan et projekt. Jeg vil nok hellere bruge energi på en anden af mine biler der både er sjovere og mere værdifuld.
Video af en kort prøvetur:
Kommenter gerne.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Imponerende historie.
Billederne virker desværre ikke.
MVH
Morten
Billederne virker desværre ikke.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Tak Morten.
Billederne arbejder jeg lige på. Det er åbenbart kun mig der kan se dem.
MVH Mads
Billederne arbejder jeg lige på. Det er åbenbart kun mig der kan se dem.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Så tror jeg at jeg fik alle billederne til at virke nogenlunde.
Jeg er ikke helt vild med layoutet. Det bliver en smule rodet da man ikke kan sætte billederne ved siden af hinanden så der skal være et linjeskift for hvert billede.
Men det er nok det bedste vi kan få hvis vi skal bruge sidens indbyggede billedfunktion. Nu burde billederne i hvert fald være bevaret til al evighed
MVH Mads
Jeg er ikke helt vild med layoutet. Det bliver en smule rodet da man ikke kan sætte billederne ved siden af hinanden så der skal være et linjeskift for hvert billede.
Men det er nok det bedste vi kan få hvis vi skal bruge sidens indbyggede billedfunktion. Nu burde billederne i hvert fald være bevaret til al evighed
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
De billeder bringer minderne frem om min fars første SAAB
En 900 gl fra 1979.
Jeg havde lige fået kørekort, og da det var bil nr. 2 så fik jeg lov til at køre i den.
Utroligt nok fik jeg lov til at låne den og køre en tur til Grækenland på en telt ferie.
Desværre så var der lidt for meget flyvemaskine over den.
Den ville meget gerne op i luften ved omkring 170 km/t, og blev ubehageligt løs i styrtøjet ved de hastigheder.
Senere fik jeg lov til at skifte motor, og lavede en hybrid H motor med et D-Jetronic fra en B motor.
Og svejsede en helvedes masse rust i den, men det var meget normalt for biler af denne årgang uanset mærke.
Og varmen var helt unik, varm luft ud af dyserne, efter 1 km. selv i hård frost, ikke noget jeg har oplevet siden.
MVH
Morten
En 900 gl fra 1979.
Jeg havde lige fået kørekort, og da det var bil nr. 2 så fik jeg lov til at køre i den.
Utroligt nok fik jeg lov til at låne den og køre en tur til Grækenland på en telt ferie.
Desværre så var der lidt for meget flyvemaskine over den.
Den ville meget gerne op i luften ved omkring 170 km/t, og blev ubehageligt løs i styrtøjet ved de hastigheder.
Senere fik jeg lov til at skifte motor, og lavede en hybrid H motor med et D-Jetronic fra en B motor.
Og svejsede en helvedes masse rust i den, men det var meget normalt for biler af denne årgang uanset mærke.
Og varmen var helt unik, varm luft ud af dyserne, efter 1 km. selv i hård frost, ikke noget jeg har oplevet siden.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Hej Mads.
Det var en god SAAB-historie, som vi alle kan glædes over. Tak for velfomuleret tekst og fine billeder (De vises uden problemer hos mig).
SAAB hilsen Ole
Det var en god SAAB-historie, som vi alle kan glædes over. Tak for velfomuleret tekst og fine billeder (De vises uden problemer hos mig).
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Fin historie. Flere af dem, tak.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Jeg ville egentlig have lavet endnu en præsentation af en af mine andre biler, men jeg havde lidt billeder jeg tog her i vinter af min og900 hvor jeg var ved at lave den til syn, så dem vil jeg også lige dele med jer.
Nu er det ikke ligefrem nogen omfattende fotobeskrivelse jeg har lavet, så der er nogle huller i historien hvor jeg ikke fik taget billeder. For eksempel lappede jeg en del i bagagerumsbunden som jeg aldrig fik fotograferet. Men her er hvad jeg lige havde billeder af. Det er delt op i flere indlæg for at overholde 15 vedhæftninger pr. emne begrænsningen (som jeg selv har ændret den til)
Projekt rust:
Jeg kom til at pille lidt i forskærmen og pludselig var der næsten ingen skærmkant i den forreste del og inderskærmen var også lidt syg. Da jeg skar et stort hul i inderskærmen kunne jeg let komme til bunden af forskærmen hvor den er monteret på karossen. Her fik den først lige en streg ny blik. Igen mangler der desværre lidt billeder af den syge del inden den blev skåret væk, men her er et udviklingsstadie i den stump der kom til at lappe hullet. Her har jeg fået lavet et stykke inderskærm til at lukke hullet inden i hjulkassen. Her prøvemonteres stumpen til den udvendige skærmkant Lidt svejsninger på inderskærmen Og her er det hele svejst færdigt Fortsættelse følger...
Nu er det ikke ligefrem nogen omfattende fotobeskrivelse jeg har lavet, så der er nogle huller i historien hvor jeg ikke fik taget billeder. For eksempel lappede jeg en del i bagagerumsbunden som jeg aldrig fik fotograferet. Men her er hvad jeg lige havde billeder af. Det er delt op i flere indlæg for at overholde 15 vedhæftninger pr. emne begrænsningen (som jeg selv har ændret den til)
Projekt rust:
Jeg kom til at pille lidt i forskærmen og pludselig var der næsten ingen skærmkant i den forreste del og inderskærmen var også lidt syg. Da jeg skar et stort hul i inderskærmen kunne jeg let komme til bunden af forskærmen hvor den er monteret på karossen. Her fik den først lige en streg ny blik. Igen mangler der desværre lidt billeder af den syge del inden den blev skåret væk, men her er et udviklingsstadie i den stump der kom til at lappe hullet. Her har jeg fået lavet et stykke inderskærm til at lukke hullet inden i hjulkassen. Her prøvemonteres stumpen til den udvendige skærmkant Lidt svejsninger på inderskærmen Og her er det hele svejst færdigt Fortsættelse følger...
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Langt værre var det næste "hul" der skulle lappes. Det var også dette som burde have fået mig til at skrotte bilen. Motorrumsbunden under venstre trækaksel var lidt gennemtæret.
Diverse isenkram afmonteret Selve indesiden af inderskærmen valgte jeg at beholde da den i første omgang ikke var gennemtæret. Den burde nok i retrospekt også have været skiftet, men det kan gøres forholdsvis let efterfølgende. Her er diverse punktsvejsninger fjernet fra forrige reparation som min far lavede for en 12-14 år siden. Afmonteringen skrider fremad Og her var de største dele af hvad der skulle udskiftes Men der var mere sygt blik der skulle give problemer Skabelon til bunden af støddæmpertårnet, fabrikeret udfra hvad der kunne reddes af det gamle Efter prøvemontering med det købte reparationsstykke og alle boltene på plads blev den svejset Endelig kan selve bunden monteres Endelig færdigmonteret med diverse lapper Det tog så lige 4 uger fra jeg startede at adskille til det hele var monteret igen. Dette var dog i marts måned i en uopvarmet garage. Med de temperaturer vi har nu er det svært at huske at vi faktisk havde en længere periode med konstant 8-10° frost. Derudover var jeg også væk i forbindelse med mit arbejde en lille uges tid, så jeg bør nok kunne gøre det lidt hurtigere. Jeg er bare ikke sikker på at jeg gider
Fortsættelse følger...
Jeg har prøvet at skifte det før, men på min "projektbil" hvor motoren ikke var monteret samt uden tidspres. Men en god mekaniker kan jo gøre det på et par dage, så jeg burde også kunne gøre det i fritiden i løbet af et par uger.Diverse isenkram afmonteret Selve indesiden af inderskærmen valgte jeg at beholde da den i første omgang ikke var gennemtæret. Den burde nok i retrospekt også have været skiftet, men det kan gøres forholdsvis let efterfølgende. Her er diverse punktsvejsninger fjernet fra forrige reparation som min far lavede for en 12-14 år siden. Afmonteringen skrider fremad Og her var de største dele af hvad der skulle udskiftes Men der var mere sygt blik der skulle give problemer Skabelon til bunden af støddæmpertårnet, fabrikeret udfra hvad der kunne reddes af det gamle Efter prøvemontering med det købte reparationsstykke og alle boltene på plads blev den svejset Endelig kan selve bunden monteres Endelig færdigmonteret med diverse lapper Det tog så lige 4 uger fra jeg startede at adskille til det hele var monteret igen. Dette var dog i marts måned i en uopvarmet garage. Med de temperaturer vi har nu er det svært at huske at vi faktisk havde en længere periode med konstant 8-10° frost. Derudover var jeg også væk i forbindelse med mit arbejde en lille uges tid, så jeg bør nok kunne gøre det lidt hurtigere. Jeg er bare ikke sikker på at jeg gider
Fortsættelse følger...
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Har jeg et problem?
Første syn godtog synsmanden modvilligt alle mine reparationer. Det var ikke helt efter bogen, men han kunne ikke finde rust nogen steder, så han accepterede det.
Dog var lygterne fejljusteret og CO'en var alt for høj,hvilket sikkert var på grund af en snavset karburator.
Jeg ville have en kammerat, som er på et autoværksted, til at teste CO'en, men deres tester virkede ikke så jeg blev nødt til at improvisere.
Jeg har en Innovate LC1 bredbåndslambda liggende, så den blev monteret midlertidigt for en prøvetur.
Hvis det ser dumt ud men virker, så er det ikke dumt... eller?
Monteret med patentbånd og et spændebånd Midlertidig montering af ur Ledningerne kunne lige nøjagtig nå fra et cigartænderstik Endelig nysynet, dagen før Bent Betjent begyndte at sende girokort ud. Til december fylder den 35 og går så på 1/4 vægtafgift men skal vist stadig synes hver 2. år indtil den bliver 40 år.
Vi får se om den stadig eksisterer til den tid.
MVH Mads
Dog var lygterne fejljusteret og CO'en var alt for høj,hvilket sikkert var på grund af en snavset karburator.
Jeg ville have en kammerat, som er på et autoværksted, til at teste CO'en, men deres tester virkede ikke så jeg blev nødt til at improvisere.
Jeg har en Innovate LC1 bredbåndslambda liggende, så den blev monteret midlertidigt for en prøvetur.
Hvis det ser dumt ud men virker, så er det ikke dumt... eller?
Monteret med patentbånd og et spændebånd Midlertidig montering af ur Ledningerne kunne lige nøjagtig nå fra et cigartænderstik Endelig nysynet, dagen før Bent Betjent begyndte at sende girokort ud. Til december fylder den 35 og går så på 1/4 vægtafgift men skal vist stadig synes hver 2. år indtil den bliver 40 år.
Vi får se om den stadig eksisterer til den tid.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99