Banner cycler

Aero

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
ih514
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. feb 2007, 14:11

Aero

3. aug 2018, 17:10

Var el og læder sæder ikke standart i en 9-5 Aero i 2001 eller var det ekstraudstyr ?


Mvh Preben
Saab 9-5 Aero automatic 2001
mail: prebenjensen514@gmail.com
www.pj-technology.dk
Brugeravatar
Viggen
Bestyrelsen
Indlæg: 626
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Aero

3. aug 2018, 19:00

Hej Preben.

Hverken el-sæder eller eller lædersæder var standard i SAAB 9-5 Aero MY01. Begge dele skulle købes til. :shock:
Derimod var der i Griffin modellen både el-sæder med ventilation og el-forsæder. I førersiden med hukommelse. :)
Aero var med 2,3 l turbomoter 230 HK, medens Griffin var med 3,0 l V6 med asymmetrisk :? turbo 200 HK.
Jeg kan findes hjælp i de gamle brochurer. :wink: Hukommelsen rækker ikke til alle detaljerne. :wink:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+


SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Brugeravatar
ih514
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. feb 2007, 14:11

Re: Aero

3. aug 2018, 21:39

Tak for svaret, det er fordi det er gået op for mig efter nogle dage at min nye bil er en Aero. I 9Kern er der jo begge dele og det troede jeg også at det var sådan i 9-5ern, så derfor var jeg ikke klar over at det var en sådan jeg havde købt.
Mvh Preben
Saab 9-5 Aero automatic 2001
mail: prebenjensen514@gmail.com
www.pj-technology.dk
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 11875
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Aero

3. aug 2018, 22:16

Sjovt som der er forskel.

I England var læder standard på Aero, og plys var "no cost option"

Men Danmark har altid måtte spare pga. vild afgift.

Her er MY 04 fra SV:

Exempel på standardutrustning
17" lättmetallfälgar, 5-spoke EVO
Elektroniskt stabilitetssystem (ESP)
Sportchassi
Prestandabromsar
Instrumentpanel i metallfinish
Läder- /textilklädda sportstolar
Läderklädd sportratt och växelspaksknopp
Integrerade dimljus, fram

I DK var klude standart som sæde beklædning...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
kobbernagel
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 399
Tilmeldt: 18. dec 2014, 18:52

Re: Aero

5. aug 2018, 23:49

Min MY08 9-5 Er vist en skrabet Lineær model fra fabrikken, men har dog lædersæder med el og hukommelse i førersiden - men hvor ville jeg ønske at jeg havde ventilerede sæder!! Så hvis nogen falder over sådan et sæt, hører jeg meget gerne!
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008
Skoda Citigo 2014
Brugeravatar
Viggen
Bestyrelsen
Indlæg: 626
Tilmeldt: 8. sep 2006, 09:12

Re: Aero

6. aug 2018, 14:51

Hej igen.

Efter min mening er alle SAAB 9-5 modeller fra 2006 og frem skrabede udgaver. :( :!:
Mange detailler blev sparet væk, men samtidig forsvandt noget af fornemmelsen af en superlækker bil. Fx. afdækningen omkring karosseåbningen til femtedøres i SC udgaven, den elektriske åbning af benzinpåfyldningsdækslet og meget mere. :cry:
Så er det ikke nævnet med et eneste ord, at "Dame Edna" udgaven af SAAB 9-5, er den mest mislykkede designændring af nogen SAAB i hele modelrækken. :x Bare min mening. :shock:

SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+


SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
Brugeravatar
Mortenvig
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 782
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Aero

6. aug 2018, 18:14

Det er meget normalt i danmark, at der de den billigste udgave der er på lager, køb i dag kør i morgen.
Men der er ikke nogen der forhindre dig i at vælge det udstyr du vil have, bare man betaler, og er indstillet på en længere leverings tid.
Det kan være at den oprindelige køber ikke kunne lide lædersæder, eller bare ville have en Aero til lavest mulige pris.
Jeg er helt enig i at kvaliteten dalede som tiden gik, men jeg vil mene at det startede i 2003 med den nye 9-3.
Da GM blev trætte af at fabrikken kørte med underskud, grundet en forfejlet prissætning.
Den var ment som en billig Audi, BMW, eller Mercedes, rent prismæssigt, men med samme eller bedre udstyr.
Dame edna modellen behøver vel slet ingen kommentare, den vinder nemt prisen for den grimmeste bil nogensinde.

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Brugeravatar
kobbernagel
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 399
Tilmeldt: 18. dec 2014, 18:52

Re: Aero

6. aug 2018, 20:35

Mortenvig skrev:
6. aug 2018, 18:14
Dame edna modellen behøver vel slet ingen kommentare, den vinder nemt prisen for den grimmeste bil nogensinde.
Jeg synes faktisk at min 9-5 MY08 er flot!
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008
Skoda Citigo 2014
Brugeravatar
Mortenvig
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 782
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Aero

7. aug 2018, 17:28

Bare den er flot i dine øjne så er det fint.
Smag er ikke noget der kan diskuteres!!
Men kvalitetsforringelse er noget andet.
Jeg lavede et 11 års service på en 9-5 1,8 t i dag med 270.000 km på klokken.
Sammenlignet med min 13 år gamle bil og med 60.000 km mere på klokken.
Så var den meget brugt kabinen var slidt op.
Store rustangreb i bagskærmene, det ene baglygte glas var ved at falde af.
Forlygterne stod for en snarlig udskiftning, grundet matte linser.
Og den knirkede som en gammel gyngehest.
Køleren var ganske lidt utæt, men ifølge kunden så havde den været det i de sidste 4 år, og der skulde ikke efterfylde særligt meget kølervæske om året.
Og det er på en bil med en fuld service historie!
Jeg holder mig til en OG 9-3 med de fejl og mangler den har

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk

Tilbage til "Off Topic !!!"