Hvor er man priviligeret med en Saab motor.
Har lige skiftet tandrem på fruens pendler bil.
Sikke et møg system.
Hulens til gemt og ringe opfindelse.
Så gik lørdagen med den slags design-fejl.
Og så med vandpumpen begravet bag tandremmen, ja fadæsen vil ingen ende tage
Hvor er det dejligt at slippe for det i en Saab.
Har kun skiftet kæde en gang i en Saab, det var i Silver. aero hvor den tidl. ejer havde most motoren.
Heldigvis bøvler man ikke med den slags pøbel systeme i en rigtig bil.
tak Saab (ingen tandrem)
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
tak Saab (ingen tandrem)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: tak Saab (ingen tandrem)
Der ædes frøer.
Konen havde en udmærket '93 Classic 900 2.1. Den kørte 408. Fed gryde.
Taktkæden var urørt.
"If it ain't broke, don't fix it." (Murphy)
Konen havde en udmærket '93 Classic 900 2.1. Den kørte 408. Fed gryde.
Taktkæden var urørt.
"If it ain't broke, don't fix it." (Murphy)
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: tak Saab (ingen tandrem)
De fedeste SAABer havde ingen taktmekanismus..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: tak Saab (ingen tandrem)
Du skiftede vel forhåbentligt vandpumpen, når nu du var derinde
Kædetrækket på en Saab holder generelt længe, men det er en sliddel.
De bliver længere med tiden, og forskyder dermed timingen på knastakslen.
Kæden på min står for en snarlig udskiftning, ikke en operation jeg ser frem til
MVH
Morten
Kædetrækket på en Saab holder generelt længe, men det er en sliddel.
De bliver længere med tiden, og forskyder dermed timingen på knastakslen.
Kæden på min står for en snarlig udskiftning, ikke en operation jeg ser frem til
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: tak Saab (ingen tandrem)
Taktkæden i Saab skal skiftes med motoren ude, da kædestyr også nedslides og der også skal skiftes ball. kæde og kædehjul.
Heldigvis holder kæderne livet ud for motoren.
Dvs. 200-300 kkm.
Skiftede jeg andet end tandremmen når jeg var der inde: NIX står der ødeland på ryggen af keddelsutten:-).
Nej ikke ødeland, men heller ikke tidsspilder.
Den fik ny vandpumpe, tandrem, strammehjul, polyv-rem remstremmehjul og longlife glykol.
Købte Gates enheder. De er top of the pops mht. remme mv. og Asin vandpumpe.
Castrol Sr glykol.
Bilen er 4 år gammel og har nu rullet 160kkm, så det går fremad...
Men æv en hæslig omgang...
Ville hellere suse rundt i Sonetten end bruge hele lørdagen rundt om liften...
Heldigvis holder kæderne livet ud for motoren.
Dvs. 200-300 kkm.
Skiftede jeg andet end tandremmen når jeg var der inde: NIX står der ødeland på ryggen af keddelsutten:-).
Nej ikke ødeland, men heller ikke tidsspilder.
Den fik ny vandpumpe, tandrem, strammehjul, polyv-rem remstremmehjul og longlife glykol.
Købte Gates enheder. De er top of the pops mht. remme mv. og Asin vandpumpe.
Castrol Sr glykol.
Bilen er 4 år gammel og har nu rullet 160kkm, så det går fremad...
Men æv en hæslig omgang...
Ville hellere suse rundt i Sonetten end bruge hele lørdagen rundt om liften...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: tak Saab (ingen tandrem)
Håber ikke at min motor lever på renommeet.
Den virker ikke specielt slidt efter 320.000 km.
En fordel ved at køre i en og 9-3 er at kædederne kan skiftes med motoren monteret.
Desværre er det en større operation, der tager et par dage.
Selve kæden bliver også slidt det er ikke unormalt at se den gamle er blevet et led længere.
Og hvis man kigger lidt så er der mange moderne biler der har problemer med slidte kæder.
MVH
Morten
Den virker ikke specielt slidt efter 320.000 km.
En fordel ved at køre i en og 9-3 er at kædederne kan skiftes med motoren monteret.
Desværre er det en større operation, der tager et par dage.
Selve kæden bliver også slidt det er ikke unormalt at se den gamle er blevet et led længere.
Og hvis man kigger lidt så er der mange moderne biler der har problemer med slidte kæder.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Lauter
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: tak Saab (ingen tandrem)
Jeg skiftede kæde på min 93'er med motoren i. Som jeg husker det, var det værste at tage generatoren af. Resten gik rimeligt. Den havde kørt 270.000 km på det tidspunkt og kæden havde gnavet ikke så lidt af tænderne på knasthjulene. Det er fire år siden nu og den har kørt knap 70.000 km siden uden bøvl.
Mvh.
Thomas
Mvh.
Thomas
SAAB 93, årg. 1998
SAAB 95, årg. 2005
SAAB 95, årg. 2005