Og iøvrigt til Viking angående knallerter:
Jeg har også kørt Puch/Tomos. Ikke helt samme gedigne kvalitet som Kreidler.
Kreidler er bygget som en kampvogn.
Puch er kun bygget som en "Peterbilt-Truck"
Her er min gamle VZ "bastard-projekt" som jeg solgte til en bekendt for nogle år siden inden gamle knallerter pludselig blev deres vægt værd i guld.
Billedet er gaflet fra hans Facebook. Jeg tror den er solgt videre nu.
Der var vist også meget almindeligt at en tunet Puch lavede 2 hjulspor i sneen når den kørte ligeud, da den vred bagakslen. Men dette var vist også normalt for de japanske MC/knallerter.
MVH Mads
(H)jul i det lille hus på landet
Redaktør: Bestyrelsen
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Jeg troede faktisk at børneturbo systemet var det samme som på 9000, men Morten siger jo at der er en ventil. Så kan det da godt være at den har lidt mere moment end B204t og at du måske ikke vil mærke den helt store forskel.
En 9000 2,0T 185hk med morfargear har ikke momentbegrænsning i 1. gear, men det er jo en ZF gearkasse og i 9-3 er det vist en Japser gearkasse.
Nå, jeg må hellere klappe kaje, jeg ved jo intet om disse nymodens Saab 9-3, 9-5 og hvad de ellers hedder
En 9000 2,0T 185hk med morfargear har ikke momentbegrænsning i 1. gear, men det er jo en ZF gearkasse og i 9-3 er det vist en Japser gearkasse.
Nå, jeg må hellere klappe kaje, jeg ved jo intet om disse nymodens Saab 9-3, 9-5 og hvad de ellers hedder
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Puch var papknallerter. Rullesvejset pladestel. De rustede som gamle biler. Koblingen på krumtappen var en kapital brøler. En ommer. Billigt skrammel. Pöbelkøretøjer.
Krede er knallerternes konge.
Der skal stå Sachs på blokken når du vil køre fra flokken..
Krede er knallerternes konge.
Der skal stå Sachs på blokken når du vil køre fra flokken..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
En svensk guldklump.
Nok ukendt for de fleste danskere.
https://forum.raketsport.com/viewtopic.php?t=13634
Nok ukendt for de fleste danskere.
https://forum.raketsport.com/viewtopic.php?t=13634
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Jensen.
Det kommer helt an på hvordan du definerer spool tiden.
Hvis du mener området fra tomgang til maks moment 900 rpm til 1800 rpm.
Så er det nok nej det er begrænset hvad en software ændring vil give der.
Den eneste effektive løsning er at montere en 2.3l motor.
Det områder fra 1800 rpm og op hvor forskellen ligger, det bliver meget sjovere at køre i det område end før.
Og ja den er moment begrænset i 1ste og bakgear, men det er mest grundet kørbarhed og ikke grundet at gearene er unormalt svage.
MVH
Morten
Det kommer helt an på hvordan du definerer spool tiden.
Hvis du mener området fra tomgang til maks moment 900 rpm til 1800 rpm.
Så er det nok nej det er begrænset hvad en software ændring vil give der.
Den eneste effektive løsning er at montere en 2.3l motor.
Det områder fra 1800 rpm og op hvor forskellen ligger, det bliver meget sjovere at køre i det område end før.
Og ja den er moment begrænset i 1ste og bakgear, men det er mest grundet kørbarhed og ikke grundet at gearene er unormalt svage.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Fruen har en 9000 Aero 2.3. Ingen børneturbo, ingen morfargear. Den er særdeles trækstærk.
Hun kørte let fra de andres afbetalingslort. Jeg har bedt hende at klappe hesten. Den er ikke en racerbil.
Amar er fuld af kratluskere, med deres optiske skrammel og uddeler girokort.
Hun kørte let fra de andres afbetalingslort. Jeg har bedt hende at klappe hesten. Den er ikke en racerbil.
Amar er fuld af kratluskere, med deres optiske skrammel og uddeler girokort.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Angående Knallerter: Puch er den eneste knallert jeg har haft hvor der skulle laves pladearbejde, så Edwins har nok ret her. Motoren synes jeg dog virker meget gedigen.
Kreidler har også presset pladestel, men det er lavet i 2,5mm (mindst) samt bagsvingeren er massiv. Derudover er skærme rustfri. Kun den forkromede tank er nok lidt skrøbelig.
Monark knallerter ser man sjældent i Danmark. De fangede min interesse når jeg bladrede i mine fars gamle MC-Revyen fra 70'erne, specielt denne, men der var stort set aldrig nogen til salg i den blå avis, så jeg endte med Kreidler i stedet. Compact'en er meget sød, men jeg ville jo ikke have en "pige-knallert"
Angående Trionic 7 så er det korrekt at det kun er software der adskiller en lavtrykker fra en højtrykker. Så skal man bare lige have ekspertise til at skifte software ud. Det kommer nok, men det haster ikke for mit vedkommende.
Som jeg tidligere har været inde på, så har jeg vist rigeligt med projekter, så måske det bliver et hygge/vinterprojekt?
MVH Mads
Kreidler har også presset pladestel, men det er lavet i 2,5mm (mindst) samt bagsvingeren er massiv. Derudover er skærme rustfri. Kun den forkromede tank er nok lidt skrøbelig.
Monark knallerter ser man sjældent i Danmark. De fangede min interesse når jeg bladrede i mine fars gamle MC-Revyen fra 70'erne, specielt denne, men der var stort set aldrig nogen til salg i den blå avis, så jeg endte med Kreidler i stedet. Compact'en er meget sød, men jeg ville jo ikke have en "pige-knallert"
Angående Trionic 7 så er det korrekt at det kun er software der adskiller en lavtrykker fra en højtrykker. Så skal man bare lige have ekspertise til at skifte software ud. Det kommer nok, men det haster ikke for mit vedkommende.
Som jeg tidligere har været inde på, så har jeg vist rigeligt med projekter, så måske det bliver et hygge/vinterprojekt?
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Den nemme løsning ville nok være at lade t7 boksen blive i æsken og finde en adresse på Lars Klausen, så kan han hurtigt hjælpe.
Gik fra 185 HK til stage 1 ca 220 HK og det giver lidt, men ikke voldsomt synes jeg.
Lyder til at være en dyr hobby du har dig der.
Mvh
Troels
Gik fra 185 HK til stage 1 ca 220 HK og det giver lidt, men ikke voldsomt synes jeg.
Lyder til at være en dyr hobby du har dig der.
Mvh
Troels
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: (H)jul i det lille hus på landet
Jensen
Hardwaren er den samme.
Så det er en tre trins raket.
1. Man downloader den originale software fra bilen (stelnr. og immo kode)
2. Åbner en B205L fil tjekker indtillingerne for rear.cal ratio. importerer stel nummer og immo kode.
3. Montere den nye boks i bilen, downloader den nye fil i boksen, hvis alt går som forventet. så har du en højtrykker.
For mere effekt så skal man selv ind og ændre nogle parametre i softwaren, og det tager tid at sætte sig ind i.
MVH
Morten
Hardwaren er den samme.
Så det er en tre trins raket.
1. Man downloader den originale software fra bilen (stelnr. og immo kode)
2. Åbner en B205L fil tjekker indtillingerne for rear.cal ratio. importerer stel nummer og immo kode.
3. Montere den nye boks i bilen, downloader den nye fil i boksen, hvis alt går som forventet. så har du en højtrykker.
For mere effekt så skal man selv ind og ændre nogle parametre i softwaren, og det tager tid at sætte sig ind i.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk