Banner cycler

God foreningsskik !!! (nu offentlig)

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2004, 22:18

God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 10:17

Hej!

Jeg har nu flyttet indlæget ud i et offentligt forum, da jeg fik at vide at ikke alle kunne se det i medlemsforumet

Jeg føler at den seneste tids skriveri her på siden og på Facebook ikke fører til noget, når den siddende bestyrelse kører efter nogle helt andre "regler" end det man må kalde god bestyrelses/forenings skik!

For når nogle medlemmer forsøger at kontakte bestyrelsen med spørgsmål, så får de besked på at denne kontakt skal gå igennem 3. part.
Det er ikke normal procedure i en forening, og slet ikke når denne 3. part ikke er valgt ind i bestyrelsen til denne tillidspost.
Når så medlemmerne dog modvilligt tager kontakt igennem 3. part så kommer der stadig ingen svar fra bestyrelsen.
Det hører jo ingen steder hjemme i en ordentlig forening!

Jeg ved heller ikke lige hvor vores formand er henne i denne debat/konflikt, der kommer intet fra hans side, og det er jo ham som sidder med det overordnede ansvar overfor medlemmerne. Dette også helt uhørt i alle andre foreningssammenhæng.
For når der er konflikter i og omkring en forening, så må formanden træde i karakter og stå frem med en enig bestyrelse bag sig.
Det kan betyde at formanden må tage de hug der evt. kan komme efter sådan en udmelding ...
men som det forgår lige nu så virker det som om alle bestyrelsesmedlemmer kører enegang uden en samlet enighed omkring hvordan foreningen skal køres ... Hvilket er ødelæggende for alt foreningsarbejde!

Så jeg tror bestyrelsen skal kigge indad og tænke sig rigtig godt om ...
For som tingene kører nu, med forskellige forståelser af hvad er sagt, gjort og vedtaget så kommer der ikke ro i foreningen foreløbigt.
For det man hører rundt omkring er en masse spørgsmål, megen tvivl og nærmest ingen svar!

Mvh. Jakob Jensen


My Turbo Turns Faster Than Yours
Bestyrelsen
Bestyrelsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 5. mar 2007, 21:33

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 12:44

3. part.
Her har vi på baggrund af debatten og utilfredsheden med 3. partens rolle besluttet, at Ole Ralfkjær og Lars Kristensen kommunikerer med medlemmerne.

Formanden.
Han har bedt om ro, da han er midt i sin svendeprøve. Det skal respekteres.

Enighed.
Bestyrelsen er 100% enig i alle forhold og i tæt daglig dialog. Den arbejder hårdt, men har haft svært ved at navigere i de mange ikke altid saglige indlæg og spørgsmål. Der arbejdes hårdt med at løse denne udfordring. Dette koordineres af Ole og Lars. Udfordringen kræver enorme ressourcer, men disse er til stede. Kommunikation på de skrevne sociale medier er nærmest umulige at håndtere. Derfor har bestyrelsen gentagne gange opfordret medlemmer, der havde spørgsmål eller kritik til at kontakte bestyrelsen telefonisk. Denne form for kommunikation kan eliminere mange af de misforståelser, der har givet anledning til kritik. Bestyrelsen står på mål for at efterleve foreningens formål. Det er her, vi alle ønsker at bruge vores energi. Det bør ingen være i tvivl om. Kom ud af busken og tag en seriøs og positiv dialog med Lars eller Ole. De er parate og klar ved telefonen. Men beder om at opkald ikke foretages senere end kl. 21.00. medlem@saabklubdanmark.dk kan stadig benyttes.

Med venlig hilsen den samlede bestyrelse.
Gæst

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 13:17

Kære bestyrelse
Luk nu både facebook og hjemmesiden. 2 medier medlemmerne ikke har brug for, for nu kommunikerer medlemmer og bestyrelse via tlf. !!!!!!!!!
Ja, jeg medgiver at det er et af de useriøse indlæg der er kommet fra min hånd.

Nu til det mere seriøse: Hvis I (bestyrelsen) ønsker en åben og saglig dialog så start med at svare på alle de indlæg der har været (og ikke kun mine indlæg/spørgsmål).
Åben dialog kan aldrig blive via tlf.

Solvej
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 14:00

Nu er der så ingen i den nuværende bestyrelse, der kan lukke vores FB side, da det jo er et nu menigt medlem, som har oprettet siden. :lol:
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Gæst

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 16:06

Du har ret i at bestyrelsen ikke kan lukke facebook. Jeg er heller ikke seriøs i dette indlæg :wink:

Det menige medlem der oprettede facebook er Christina, hun har så sidenhen overdraget siden til Casper Ankersen. Han valgte desværre at udtræde af bestyrelsen og blev derfor smidt ud af administratorgruppen
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 16:26

Ja ok, men hvis siden er overdrager til Casper, så kan han vel ikke fjernes som admin.

“Formanden har bedt om ro, pga svendeprøve”

Jamen da han overtog hvervet som formand, viste han da at prøven var lige omkring hjørnet. Al respekt for Mathias og hans uddannelse, men mand kan fan... ikke, ja undskyld mit franske, bare lade klubbens medlemmer stå hen i det uvisse !!

Iøvrigt varer sådan en prøve heller ikke flere måneder !!
(Iøvrigt held og lykke med prøven, Mathias :D )

Nu var jeg jo så ikke med til GF, men har jeg misforstået noget.. gang på gang bliver der talt om klubsamarbejde.. Var det ikke kun træf, der blev givet mandat til at samarbejde om ??
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Henning
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. okt 2005, 11:08

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

9. dec 2018, 19:17

Kære bestyrelse - jeg forstår ikke, at I endnu engang opfordrer til, at al kommunikation skal foregå via telefon? I oplyser, I ikke kan håndtere den skrevne kommunikation, men at Ole og Lars sidder klar ved telefonerne !! Vi skal ikke ringe til to bestyrelsesmedlemmer og eventuelt få forskellige svar afhængig af, hvem vi taler med. Dette er da ikke en åben og saglig håndtering af problemerne. Teoretisk kan dette medføre ca. 300 opkald fra medlemmerne - er Ole og Lars klar til det ?

I beder om ro til formanden, da han er midt i en svendeprøve . Kære Mathias, jeg forstår godt, du har svært ved at håndtere denne situation, og du skulle aldrig være bragt i den. Men nu er det desværre sådan, at det er formanden, der har ansvaret for at håndtere en konflikt som den der er kørende i øjeblikket.. Det er formanden der skal stå forrest og tage ansvaret for de beslutninger der tages i bestyrelsen, og det er fra formanden vi skal have svarene.

Dette får mig til at spørge om - hvorfor dette formandsskifte på dette tidspunkt ? Jeg tænker at datoen for Mathias svendeprøve var kendt på daværende tidspunkt. Hvorfor skulle Mathias sættes i denne situation ?

Mange opfordrer til en ekstraordinær generalforsamling - Hvad er det, der holder jer tilbage fra at lave denne indkaldelse ?
Lad os mødes, så luften kan blive renset og der kan blive arbejdsro til arbejdet omkring 2020.

Til Mathias - Held og lykke med svendeprøven.

MVH
Henning
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: God foreningsskik !!! (nu offentlig)

10. dec 2018, 18:39

Noget helt andet er, er der nogen der har tænkt på, om der er nogle af de andre klubber og deres formænd, rundt om i verden kigger med, og hvad de tænker om det rod vi ligger og vælter rundt i.

Det er mit indtryk, at vi altid har fremstået som en dybt seriøs klub, men det går da fløjten nu her, desværre.
25års arbejde lige ud i kloakken !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99

Tilbage til "Off Topic !!!"