Banner cycler

Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 21:01

Ole skriver en del som jeg citerer med fed
Mine tanker om hvad der sker i SKD for tiden er til jer alle, men med særlig adresse til gruppen af vrede medlemmer.

Jeg går ud fra du henviser til mig, da jeg er en af dem der har stillet nogle kritiske spørgsmål.
Men jeg er ikke vred, endnu. Jeg har råbt af dig, (det er når man skriver med store bogstaver) som da jeg skrev HVAD FANDEN BILDER DU DIG IND da du talte ned til mig. At råbe og stille kritiske spørgsmål er ikke det samme som at være vred.

9000Griffin skrev: ”Det bliver dejligt, når dette forum igen kommer til at handle om biler. God jul!” Han henviser til en tråd på SAAB-klubbens hjemmeside, hvor vi bl.a. bliver kaldt ”børnehave” og ”pedantisk paragrafrytteri”.

Pedantisk paragrafrytteri selvsamme klub, som holdt deres GF før tid, så medlemmer der kom til annonceret tid faktisk kom for sent. men pyt Saab-Klubben går ikke så meget op i paragraffer.

Viking skrev: ”Der var engang hvor Saab Klub Danmark var en af de mest aktive og seriøse bilklubber i DK. Hvordan er det fordampet væk? og på så kort tid?”

Jeg undrer mig over at du bruger citatet uden at svare på de 2 spørgsmål Viking stiller-

Men i samme indlæg skriver Viking også:
En ekstra ordinær general forsamling er desværre nok vejen frem.

Men så langt nåede du måske ikke?

Jeg synes vi skal bruge vores energi på ”teknisk og historisk information om bilmærket Saab for alle modeller”, som det så godt er udtrykt i klubbens formålsparagraf.

Hvis du kan læse klubbens formålsparagraf undrer det mig at du ikke kan læse alle de spørgsmål der er blevet stillet her på hj.siden og FB.



Hvem får reelt noget ud af vrede ord og splid? Hvorfor vil de vrede medlemmer inddrage advokater for at løse uoverensstemmelserne. Lars Kaas skriver en del om jurister ifht GDPR da han vil være sikker i sin sag. Jeg har talt med en privat person om måden I konstituerede jer på, jeg har spurgt en advokat. Jeg vil nemlig ikke skrive som jeg gør hvis jeg ikke var sikker i min sag.


Hvor er almindelig rimelighed og sund fornuft blevet af?
Ja det spørger jeg også om, eller er det kun medlemmerne du henviser til? For jeg har sørme samme forventning til min bestyrelse.
Ligesom jeg også har en forventning om at Saab Klubbens bestyrelse gør det samme. At Saab klubbens næstformand (Henrik Solgaard) kalder mig en terrorist, det er nok at stramme skruen en del.

Lige siden dette års generalforsamling har bestyrelsen brugt virkelig megen tid på at prøve at håndtere de vrede medlemmer indlæg på hjemmesiden/FB/telefonisk.
Brugt megen tid på hvad? Jeg har da ikke set svar på nogen af de mange spørgsmål der er stillet.


Samtidig har vi måtte sætte os ind i GDPR, så vi overholder lovkrav for foreninger. Det er tungt stof for bestyrelsen, som jo ikke har spidskompetencer der.
Det var noget bestyrelsen skulle have haft på plads inden 1.5.2018. Faktisk et lovkrav.
Selv jeg i min lille private dagpleje med kun 4 børn skulle forholde mig til GDPR. Ligesom vi også har gjort det i den forening hvor jeg er næstformand, vi er "kun" 40 medlemmer, alligevel har vi et link på vores hjemmeside hvor vi henviser til vores privatlivspolitik.
At I ikke har haft det i orden inden 1.5 2018 er noget sjusk og slet ikke acceptabelt.

Man kan vel også udtrykke sig personligt, selvom man er medlem af bestyrelsen?
Både ja og nej.
ja, hvis det handler om biltekniske problemer. Nej, når du som her skriver om bestyrelsen og hvor meget I har lavet (hvad jeg mangler bevis for) så taler du som bestyrelsesmedlem og ikke som privat person.


troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 21:28

Det kan godt være at bestyrelsen ikke har spidskompetence inden for bestyrelsesarbejde og “paragrafrytteri”, men regler om GDPR, vedtægter og GF beslutninger kan ikke gradbøjes heller ikke pga. uvidenhed. Bestyrelsen må søge hjælp hvis de har brug for dette. Bestyrelsesmedlemmer risikerer også i værste fald at ifaldes bestyrelsesansvar, så det er ikke helt ligegyldigt.

Så at bytte rundt på suppleanter og bestyrelsesmedlemmer kan man eksempelvis ikke.

Mvh
Troels
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 22:40

Hej alle saab venner.
Skal vi ikke holde inde med alt det ævl. og lade bestyrelsen komme med en redegørelse i bladet.
Glædelig Jul til alle.
Gamle Kurt. :?:
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 22:57

Flere har givet udtryk for at de ikke har vedtægterne, ikke kan finde dem m.v.
For dem der har lyst, kan de læses her :
https://drive.google.com/open?id=14I9Ps ... X20uMjsX7a

I må gerne kalde det paragraf rytteri, ævl eller hvad i ellers har lyst til.
For mig om ikke andet, er vores foreninger noget af det fineste vi har - en grundlov sikret ret til at stifte demokratiske foreninger med ytringsfrihed. Det er et unikt kendetegn for Danmark og noget af det vi får mest anerkendelse for.
For mig om ikke andet, er det at bestride en post i en bestyrelse derfor noget man bør både tage alvorligt og ikke mindst søge at efterleve de principper vores grundlov sikrede ret bygger på - demokrati.

Når nogle gør opmærksom på visse problemer ift. dette, har jeg svært ved at forstå dem der ytrer sig i et knap så flatterende sprog, negligere det ved at kalde det ting som paragraf rytteri, ævl/kævl, terrorisme, regler min bare røv og andre ukvems fraser.
"negligere: tilsidesætte, sjofle, forbigå, forsømme, gå let hen over, lægge på hylden, ignorere, lade hånt om, sidde overhørig, ikke bryde sig om, blæse et stykke, blæse en lang march, blæse på, overse"

De eneste virkelig vrede indlæg jeg har set er føromtalte, altså dem der bedt denne dialog stoppe i nogenlunde lige så god stil som de anarkistiske unge ved ungdomshuset. Stof til eftertanke..

Faktaindifferent, er et andet ord der slår mig i dialogen - det er kendetegnende at meget få reelt vil forholde sig faktuelt på tingene eller svarer på de ting der er faktuelle. Herunder at klubbladet ikke kun udsendes til medlemmer, og er det så et medie der kan bruges til at udrede alt dette? Det er også fakta at et flertal af bestyrelsen "liker" disse knap så flatterende opslag, og dermed tilkendegiver deres ligegyldighed med vedtægterne, demokratiet og vores foreningspraksis.

Til sagen.
Der blev foreslået et åbent bestyrelsesmøde - bestemt en mulighed.

Det løser dog ikke noget i forhold til det faktuelle vedr. vedtægten. Det kan selvfølgelig altid udlægges som : "det tolker vi anerledes".
Tænkt skridtet videre, hvad er konsekvensen hvis næste GF ( øverste myndighed ) bestemmer sig for at vedtægten ikke er fulgt, som et par indlægsholdere har påtalt - at det ikke er inden for vedtægten at bytte roller.

Hvis det skulle have været muligt inden for vedtægten, ville der skulle vælges 7 medlemmer til bestyrelsen og ved konstituering uddeles roller - herunder suppleant rollen. Suppleant rollen er dog den eneste rolle der rent faktisk allerede er bestemt på GF i SKD regi.

Yderste konsekvens er et næsten fuldt kalenderår med beslutninger og afstemninger der er ugyldige. Hvilke konsekvenser kan dette have for en forening, og i øvrigt for bestyrelsesmedlemmerne der på forhånd var gjort opmærksomme på den potentielle konflikt med foreningens vedtægt.

Hvis bestyrelsen selv mener at den gør det godt, ikke har forbrudt sig mod noget etc., hvad er problemet så i en ekstraordinær GF?
Det kan kun være i alles og i særdeleshed bestyrelsens interesse at få stadfæstet sit mandat og handlinger, fremfor at gamble med det modsatte.
Billede
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

14. dec 2018, 23:32

Tak, Vels, for et fint og sagligt indlæg. Jeg er som udgangspunkt enig, men foreslår mødet da jeg er naiv nok til at tro at dialog er vejen frem (indtil man er HELT sikker på at det ikke er). Men din afsluttende pointe er selvfølgelig helt korrekt.

Kurt, det er ikke ævl, i hvert fald ikke fra min side. En pensioneret major i flyvevåbnet som dig er da - om nogen - vant til at reglerne er til for alles bedste og at de derfor skal følges, for så ved man hvor man står.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 00:00

Hej igen saab venner.
Så vidt jeg husker, så har jeg været medlem af klubben i 14 år, og det har jeg været glad for. Jeg har fået mange gode råd og mødt mange rare saab folk ved diverse træf; men jeg mener, at nogle af indlæggene kan skade vores gode klub med hensyn til tilgangen af nye medlemmer. Jeg savner en fuldstændig redegørelse fra formanden. Det må være ham der tegner klubben, og hvis han ikke magter det, så indkald til en ny generalforsamling, så vi kan få renset luften.
Stadigvæk Glædelig Jul.
Kurt.
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 09:55

Hej Kurt,

Helt enig :wink:

Glædelig jul til dig og dine.

Billede
Billede
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 10:05

Nemlig! Også glædelig jul herfra.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 11:46

Der skal ro og fremgang i klubben.

Jeg har intet udestående med tidl. eller nuværrende bestyrelsesmedlemmer overhoved.

Har ingen intresse andet end at klubben trives og har en aktiv hjemmeside.

Ballade og tomult er ødelæggende for det kæmpe arbejde rigtigt mange gennem tiden har lagt i SKD.

Er SKD gået for hurtigt frem med forsøg på samarbejde med de andre klubber ?
Det tyder lidt på at det nok er bedre at gå stille og forsigtigt til værks. Tyder på gammelt nag stadig ulmer.

Træf 2020 vil dræne alle kræfter.

Opfordre jeg til ekstraordinær generalforsamling ?
Nej.
Konstaterer blot at det kan være en løsning.


Det må aktive medlemmer og bestyrelsen beslutte.

Men ro skal der til.

Vil et fælles møde løse problemet ?
Det ændre ikke magtstrukturen eller nag.

Men der er langt til næste GF

Så der er kun blikket stift rettet mod at få drift og ro igen.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Gæst

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

15. dec 2018, 12:51

Jeg kan være enig med Viking langt hen ad vejen
Jeg har intet udestående med tidl. eller nuværrende bestyrelsesmedlemmer overhoved.
Har ingen intresse andet end at klubben trives og har en aktiv hjemmeside.


Jeg forstår så ikke din udmelding
Opfordre jeg til ekstraordinær generalforsamling ?
Nej.
Konstaterer blot at det kan være en løsning.


Når du 4 indlæg længere oppe skriver:
En ekstra ordinær general forsamling er desværre nok vejen frem.


Nok om det :wink:

" Men ro skal der til. ......... Men der er langt til næste GF"


Der er rigtig langt til næste GF og set i lyset af hvad Vels skriver, så kan 2020 være i stor fare.
Yderste konsekvens er et næsten fuldt kalenderår med beslutninger og afstemninger der er ugyldige. Hvilke konsekvenser kan dette have for en forening, og i øvrigt for bestyrelsesmedlemmerne der på forhånd var gjort opmærksomme på den potentielle konflikt med foreningens vedtægt.
claushessellund
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. nov 2018, 10:56

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

17. dec 2018, 17:39

Som nyt medlem af klubben, undres jeg over nogle af indlæggene, men det som undrer mig mest, er den totale mangel på udmelding fra bestyrelsen, eller hvad vi skal kalde den. Jeg savner også en fuldstændig redegørelse fra formanden. Det minder lidt om de gode gamle DDR dage, hvor partitoppen gemte sig for folket. Tror en GF vil være på sin plads.

Bedste hilsner
Claus
Brugeravatar
Nicolai
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Indlæg: 2053
Tilmeldt: 23. mar 2004, 23:22

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

20. dec 2018, 08:25

Hold nu op hvor er det god underholdning, det her. Der burde vel laves en film om hele forløbet - det kunne blive en succes!
Efter al den her polemik og barnlige adfærd står det mig mere og mere klart hvorfor jeg ikke er medlem. Efter 2049 indlæg gennem årene bliver dette også mit absolut sidste indlæg på SKD.
Tak for alle de hyggelige stunder og den gode hjælp jeg har fået herinde - heldigvis findes der mange andre sites som kan hjælpe når man har brug for det.
God jul og godt nytår.

Mvh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: Måske burde bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling

21. dec 2018, 14:28

Nicolai skrev:
20. dec 2018, 08:25
Hold nu op hvor er det god underholdning, det her. Der burde vel laves en film om hele forløbet - det kunne blive en succes!
Efter al den her polemik og barnlige adfærd står det mig mere og mere klart hvorfor jeg ikke er medlem. Efter 2049 indlæg gennem årene bliver dette også mit absolut sidste indlæg på SKD.
Tak for alle de hyggelige stunder og den gode hjælp jeg har fået herinde - heldigvis findes der mange andre sites som kan hjælpe når man har brug for det.
God jul og godt nytår.

Mvh Nicolai
Jamen det er da også lige hvad vi har brug for.. Fin støtte. Men husk på hvem der gik, når der er træf i 2020. Tænk lige over det !! Men det er jo nok fint nok, for du har jo din egen eksklusive klub i Odder !!
Fint nok, hyg jer !!
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99

Tilbage til "Off Topic !!!"