Banner cycler

Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

25. dec 2018, 22:11

Jeg har et nytårs ønske til det nye år:

Mere trafik på SKD siten.


SKD er den bedste kilde i DK til info og debat ang. Saab biler.
Hvordan får vi mere Saab trafik på SKD siten i det nye år ?
FB har gaflet meget debat men gemmer ikke på samme måde som SKD

Vi må gå i tænkeboksen og være aktive. Desuden må vi se lidt ud over polimikken ang. bestyrelsen.

Komme med gode ideer til at sikre mere aktivitet på SKD siten.

Hvis siten visner hen forsvinder en meget vigtig kilde, hjælp, inspiration og historik fælles hukommelse og hjælp til at holde de historiske Saab biler i livet.

Gode ideer ?


Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

25. dec 2018, 23:57

Godt nythår,
SKD gik i hi efter Fecesbook startede gennem SKD. Fecesbook er nok bedre på telefönen. Folk lever i deres teleföner. :twisted:
Jeg har en smartphone. Jeg surfer på min PC. Jeg gider ikke at fridre på den lille skærm på fönen.. :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 08:23

Bogstaver er vel samme størrelse FB eller SKD siten :-)
Emnerne bliver gemt under hver rubrik på siten og man kan finde tidl. indlæg nemt og effektivt.

SKD virker fint på mobilen. Den bruger jeg ofte.
Desuden er det blevet super nemt at klistre billedet ind i indlæg.
Ærgeligt hvis mange års opsamlet viden bare skal forsvinde.


Hvis jeg på google søger OG900 DI tænding kommer der straks:
viewtopic.php?t=19042&start=30

Så arkiv systemet virker effektivt..

(Selv på mobilen)
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:
Indlæg: 3944
Tilmeldt: 17. jan 2004, 23:22

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 08:37

Den “nye” hjemmeside her er netop designet til at kunne tilpasse sig en telefon eller tablet.

Jeg har også tænkt på hvordan får vi noget af det gamle trafik tilbage til hjemmesiden, det er nok svært da facebook hænger så godt sammen med alle mulige andre app’s osv. Uanset så er hjemmesiden langt den bedste til at søge tilbage i vedr tekniske spørgsmål osv. Jeg tænker at vi alle her inde skal være vågen når en person på facebook gruppen stiller et teknisk spørgsmål, at vi så svarer til personen at spørgsmået måske kunne besvares og gemmes bedre på vores hjemmeside forum, samt et link til samme.
Også mest minded på at fortælle dem der er i facebook gruppen at vi faktisk er en flok der er medlem i en reel klub med medlemblade osv, jeg tror der er en del der ikke ved det.

Fortsat god jul og godt nytår, nu vil jeg kører på arbejde :-)
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 09:20

Først skridt er at henvise til forummet, når man har tekniske spørgsmål.
Det burde stå øverst i introduktions teksten på FB siden.
Folk der finder skd på FB aner ikke at vi har et velfungerende forum :ugeek

MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 582
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 14:05

Hej.
Jeg deler jeres ønske om større aktivitet på SKD. Jeg er ikke vild med facebook, der er for mange useriøse indlæg såsom `` Jeg har vasket min Saab idag`` Hjemmesiden har gennem årene været en fantastisk hjælp for en amatør mekaniker som mig.
Godt Nytår.
Kurt. :D
Biler:
Saab 9-5 Estate 2004 automatik.
Saab 9-3 cabriolet 2001 185 HK automatik.
17 ´´ Speedbåd 75 HK Honda. Legetøj. solgt. :(
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 878
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 14:51

westphal skrev:
26. dec 2018, 14:05
.Jeg er ikke vild med facebook, der er for mange useriøse indlæg såsom `` Jeg har vasket min Saab idag``
Og milliarder af ligegyldige, korte og dumsmarte kommentarer.
Eller de længere indlæg som er totalt uforståelige da de er skrevet i en køre, uden store bogstaver, mellemrum, punktum og komma . :roll:
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
PeterZ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 20. jan 2004, 09:27

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 18:19

Hej,

Jeg kan nok hjælpe lidt på trafikken, er tilbage som SAAB kører efter få år som BMW kører.

Min erfaring med BMW er at kvaliteten er for ringe, for mange fejl på de ellers fine og velkørende biler.
De 3 BMW'er jeg havde var meget mere fejlbehæftede end jeg har erfaring med der kommer med SAAB'er, igennem 32 år som SAAB kører, samme alder og km.

Jeg benytter ikke det overfladiske pjat som Facebook til den slags, benyt det værktøj som passer til opgaven, tekniske diskussioner om reparation, vedligeholdelse m.v. af biler hører ikke hjemme på Facebook, efter min mening.

Jeg skifter selvfølgelig også tilbage til Saabklubdanmark - har været medlem næsten helt fra starten indtil 2016.
BMW KLUB har ikke ret mange af om tekniske diskussioner, vedligeholdelse m.v. som jeg interesserer mig for som selvmekanikker - her er Saabklubdanmark klart foran og efter min mening god og velfungerende.

Jeg er allerede blevet glad for min nyindkøbte SAAB.
/Peter

2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 25+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13144
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 20:11

Velkommen tilbage.

Nu er problemet bare at du ikke kommer til at bruge meget tid her, da de helt sene årgange af 9-5 ikke laver meget biks.
De kørte over 10 som model og blev meget stabile...

Nå men du kan altid spørge ang. skift af en pære eller olie skift. :mrgreen:

Spøj til side vi må få mere gang i SKD siten...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

26. dec 2018, 20:46

Mortenvig skrev:
26. dec 2018, 09:20
Først skridt er at henvise til forummet, når man har tekniske spørgsmål.
Det burde stå øverst i introduktions teksten på FB siden.
Folk der finder skd på FB aner ikke at vi har et velfungerende forum :ugeek

MVH
Morten
God ide.

Vi har faktisk diskuteret det i bestyrelsen. Vores løsning indebar vi skulle have nogle redaktører, der aktivt lavede nogle henvisninger mellem fb og hjemmesiden når nogen skrev et rigtig godt indlæg her. Det kunne være sådan et som Franks 900 ep fra forleden eller den rustne kølerbeholder.. Det var også her det strandede lidt. - Grundet meget andet, er opgaven gledet lidt i baggrunden da den kræver mere tid.

Men, det er godt ideen kommer op igen, for det betyder den ikke er helt dum. Vi har også diskuteret alternativer, såsom nedlægge den stupide facebook side. Vores konklusion er, at nedlægger vi den, er der bare en privat person der opretter en selv, og så kører alt det så også uden om SKD. Saab køb og salg siden er et godt eksempel på det. - God side i øvrigt, bruger den selv.

Så første del af planen er klar. vi beholder fb siden, som tillokker mange nye brugere. Der er pt over 2700 medlemmer og der er de sidste 28 dage 7400 "opslag kommentarer og reaktioner", som de skriver.

-Det kunne vi godt tænke os at få noget af her over.

Jeg tror vi kan bruge Mortens ide. Ikke som vi først selv havde tænkt os, men hvis brugerne kan gøre en forskel kan det rykke noget. Jeg er med på, at der skrives en bemærkning øverst i introduktionen på fb, som alligevel står for en opdatering. Dertil får jeg den ide vi kan skrive en artikel i medlemsbladet med en opfordring til, at bruge hjemmesiden mere aktivt. Måske ideen med internetredaktører, der fanger nogle gode artikler og bruger fb til, at hale nogle folk over kan bruges som supplement. Det kræver bare nogle frivillige med tid melder sig til opgaven.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz
Brugeravatar
Stoffer
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 1246
Tilmeldt: 14. feb 2004, 21:29

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

28. dec 2018, 11:59

Men, det er godt ideen kommer op igen, for det betyder den ikke er helt dum. Vi har også diskuteret alternativer, såsom nedlægge den stupide facebook side. Vores konklusion er, at nedlægger vi den, er der bare en privat person der opretter en selv, og så kører alt det så også uden om SKD. Saab køb og salg siden er et godt eksempel på det. - God side i øvrigt, bruger den selv.

Så første del af planen er klar. vi beholder fb siden, som tillokker mange nye brugere. Der er pt over 2700 medlemmer og der er de sidste 28 dage 7400 "opslag kommentarer og reaktioner", som de skriver.


[/quote]

Fb siden er da lavet af et menigt medlem, og nu overdraget til et nu menigt medlem, og altså ikke klubbens. Så den kan i vel ikke lukke ??
Og så kalder du den for stupid, men du er selv admin, og godkender lystigt anmodninger f.eks fra et solcenter 🥺🥺.
Senest rettet af Stoffer 28. dec 2018, 20:51, rettet i alt 1 gang.
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
supersaab
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2007, 20:15

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

28. dec 2018, 19:13

Undskylder sproget.
Senest rettet af supersaab 29. dec 2018, 07:48, rettet i alt 2 gange.
Medlem nr 359
9,3 t man My 2001
9.5 Estate aut. My 2000 m.Hirsch r.i.p 19-10-14
OG 900 aut My 1984 karb
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 695
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

28. dec 2018, 23:33

Hej supersaab

Kvitterer, så nu fjerner jeg også "F-ordet" fra mit indlæg. Der er et par andre tråde, hvor vi interesserede kan få afløb for vores meninger.

Så tilbage til emnet: Helt enig i, at det er vigtigt at holde liv i dette forum. Det har virkelig hjulpet mig (og mange andre, har jeg indtryk af) med at holde liv i de dyre damer uden at spendere unødvendige formuer. Udover at der jo normalt også er basis for megen hyggelig og underholdende debat om både løst og fast. Det sidste kan selvfølgelig også ske på FB, men FB undgår jeg så vidt muligt, og selve det saglige og hjælpsomme indhold med fuld historik og gode søgemuligheder er supervigtigt for mig at opretholde.

Jeg finder Mortens forslag supergodt. Jeg har indtryk af, at det er en overkommelig opgave (godt hjulpet af brugernes selvdisciplin) at opretholde dette forum tilpas sobert og sagligt, så at henvise til det på FB som det officielle SKD-site, hvis man vil have teknisk råd og vejledning (og hjælp), lyder som en fin løsning. De, der ønsker det, kan så (også) hygge sig på FB.

Mvh/NC
Senest rettet af NC_Ribe 30. dec 2018, 15:05, rettet i alt 1 gang.
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1828
Tilmeldt: 3. feb 2004, 19:49

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

29. dec 2018, 00:24

"Fnidder" ??

Formen kan altid diskuteres, men der påtales nogle helt reelle problemstillinger som vi endnu mangler en reaktion fra bestyrelsen på. Jeg synes nok at "supersaab", hvem det så end er, kunne trænge til en afpudsning af sin egen "netikette".
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 17. jan 2004, 02:24

Re: Nytårs ønske: Mere trafik på SKD siten.

19. jan 2019, 22:15

Godt nytår til jer alle.

Overskriften lyder, Nytårs ønske mere trafik på SKD's site.

Jeg kan kun ryste på hovedet når supersaab skriver "fnidder fra ..Slettet grundet GDPR...", du har været medlem på siden, siden 2007, har haft 37 indlæg, 2 indlæg i 2018 som omhandler min kone Solvej og mig. Kom ind i kampen supersaab og bidrag med noget.

Lige det med at bidrage med noget, vil jeg forklare lidt nærmere om. Hverken Solvej og jeg har brug for at stille tekniske spørgsmål på hjemmesiden, skal vi så ikke have lov at bruge hjemmesiden (vi betaler begge kontingent til SKD), jo det skal vi da, og vi bruger den til at komme i kontakt med bestyrelsen og andre medlemmer. Så kan man synes om det eller lade være. Vi kommentere ikke, med latterlige kommentarer når der er noget vi ikke synes om.

Vi skal alle blive bedre til at bruge hjemmesiden, men det er bare lettere at bruge FB. Jeg har ingen privat-profil, så det er altid slettet grundet GDPR.... der bliver brugt og det mener jeg der skal være plads til og det mener jeg folk skal kunne skelne imellem.
Lad os alle arbejde på at få mere trafik på hjemmesiden, men på hver vores måde, det skal der være plads til. Bare tonen er sober.

Mvh
Anders

Tilbage til "Off Topic !!!"