Banner cycler

Hvor blev min fars SAAB af?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 403
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Hvor blev min fars SAAB af?

13. feb 2019, 18:38

Den 20. april 1989 købte mine forældre en spritny Saab 900i 8v, 4 døre, ambassadeblå, med servo, soltag og centrallås.
Med et ret nyt kørekort, fik jeg afviklet ret mange kilometer i den bil, som kørte fantastisk, og superdejligt med soltag.
I 1994 blev den udskiftet med den nye Saab 900S, og den havde på det tidspunkt gået ca. 180.000km, men den kørste og så fortsat ud som en ny bil, og der havde ikke været skiftet andet en almindelige sliddele, primært bremsedele og dæk.
Min økonomi gav mig desværre ikke muighed for at overtage bilen den gang, så V4'eren måtte køre videre ( og den har jeg stadig), så den blev byttet ind.

Mange gange har jeg efterfølgende tænkt på hvor den mon endte, og kan med lidt hjælp fra nettet se at den er afmeldt i 2007.

Den har formentlig kørt i København eller nordsjælland at dømme ud fra de sidste synsrapporter inden endelig afmelding, hvor den havde kørt godt 400.000.

Mon der er nogen, som kender historien på bilen, efter den blev købt hos Bent Dreyer (aut Saab) i Næstved?

Står den mon i en lade et sted, eller er den gået til de evige Saabmarker tilbage i 2007/2008?

Registreringsnummeret var NR51007.

Steen

Ps: ja lidt personlig historie, men mon der er nogen som. ved noget?


SAAB - the most intelligent car ever built.
troels
SAAB-PSYCHO
Indlæg: 2790
Tilmeldt: 13. jan 2004, 20:45

Re: Hvor blev min fars SAAB af?

14. feb 2019, 20:25

En god historie som mindede mig om min første OG900 med reg NY50107, årgang 1990 og odoardogrå.

Hvis du kender en med adgang til CRM så tænker jeg du kan slå sidste reg. ejer op.

Mvh
Troels
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 403
Tilmeldt: 16. feb 2004, 20:49

Re: Hvor blev min fars SAAB af?

17. feb 2019, 21:41

Ja der kom mange rigtig fine Saaber på vejene slut 80’erne og start 90’erne.
Mon du var heldig at der stod turbo på din?
NY plader må have været tidligt i ‘90, eller måske gik det ikke helt så hurtigt på det tidspunkt.

Vi havde selv en 1992 900 i 16, men den var en del år senere, også en rigtig god bil.

Historien giver måske ikke så meget mening for andre, selv synes jeg dog at det er hyggeligt at læse når andre skriver indlæg om egne, familens eller bekendtes SAABer af den ene eller den anden grund, og læser dem gerne.

Jeg kender ikke umiddelbart nogen med adgang til cMR, og umiddelbart var det også mest tanken, at hvis den ikke er skrottet må der stå en entusiast bag, her 12 år efter den er afmeldt sidste gang.
Men tak for tippet troels.

Og hvad ville jeg så egentlig gøre hvis dennpludselig dukker op, tjaae hvem ved.
SAAB - the most intelligent car ever built.

Tilbage til "Off Topic !!!"