Prøv lige at den her:
https://youtu.be/-nf0bp4dmZU
Topbolte ned i en alublok med alm
fint gevind.
Det vidste englænderne i 20erne og frem at den gik ikke.
Der skal støttebolte med grovgevind i blokenden og fin gevind i topstykke enden.
Oh dear. Nice yank quality
vi tror kun Saab har problemer, men....
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
vi tror kun Saab har problemer, men....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: vi tror kun Saab har problemer, men....
Hvad du snakker du om?
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: vi tror kun Saab har problemer, men....
Pist, sige det ikke til nogen:
(Svage kædehjul til knasterne i de tidlige 90erne for Saab 9000, oil sludge 9-3/9-5, el biks med 9K og andre små ting)
Men det er intet mod den fadæse der vises i yank tanken.
og BMW med deres variable fortrægnings oliepumper i deres V8 og V12 motorer.
E60 M5 er en katastrofe motor. Brænder plejl og hovedlejer af, oliepumpen giver op osv osv.
https://www.youtube.com/watch?v=bCp_4uVtT-Y
En så dyr bil burde være rimelig perfekt.
for den sagsskyld:
Jaguar XJ8 3,0 og 4,0 X300 serien.
Dejlig V8 MEN kædestrammer er lavet af plastik, revner og gør at kæden hopper en tand eller to = bang død motor.
Den fadæse løses først med 3,2 og 4,2 V8 modellerne.
Timing Chains
The biggest issues with 1998-2001 models are the primary timing chains, guides and tensioners. On the early V8 models, the plastic guides can crack. This causes a lot of noise, vibration and jumped timing. The cracking of the guides is often attributed to neglected oil changes and a bad design. If the engine has a history of overheating, the guides could be damaged. Updated guides and tensioners with more robust die-cast components are available.
In late 2002, Jaguar switched to double-row chains and improved guides. This helped to reduce noise and increase longevity. The primary chains are lubricated using two squirt-jets directly mounted to the oil pump casing. If this jet becomes clogged, it can quickly lead to chain failure.
Så verden er ikke perfekt. Der er problembørn der ude...
(Svage kædehjul til knasterne i de tidlige 90erne for Saab 9000, oil sludge 9-3/9-5, el biks med 9K og andre små ting)
Men det er intet mod den fadæse der vises i yank tanken.
og BMW med deres variable fortrægnings oliepumper i deres V8 og V12 motorer.
E60 M5 er en katastrofe motor. Brænder plejl og hovedlejer af, oliepumpen giver op osv osv.
https://www.youtube.com/watch?v=bCp_4uVtT-Y
En så dyr bil burde være rimelig perfekt.
for den sagsskyld:
Jaguar XJ8 3,0 og 4,0 X300 serien.
Dejlig V8 MEN kædestrammer er lavet af plastik, revner og gør at kæden hopper en tand eller to = bang død motor.
Den fadæse løses først med 3,2 og 4,2 V8 modellerne.
Timing Chains
The biggest issues with 1998-2001 models are the primary timing chains, guides and tensioners. On the early V8 models, the plastic guides can crack. This causes a lot of noise, vibration and jumped timing. The cracking of the guides is often attributed to neglected oil changes and a bad design. If the engine has a history of overheating, the guides could be damaged. Updated guides and tensioners with more robust die-cast components are available.
In late 2002, Jaguar switched to double-row chains and improved guides. This helped to reduce noise and increase longevity. The primary chains are lubricated using two squirt-jets directly mounted to the oil pump casing. If this jet becomes clogged, it can quickly lead to chain failure.
Så verden er ikke perfekt. Der er problembørn der ude...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: vi tror kun Saab har problemer, men....
Verden har aldrig været perfekt.
For 30 år siden da jeg var lærling, der hørte man næsten aldrig om biler der blev indkaldt til en kampagne for at få udbedret problemer.
I dag er det meget normal med kampanger, eller udvidet garanti, grundet problemer med en komponent.
I gamle dage så var det en regnestok og erfaring, der satte dimensionerne på komponenterne.
I starten af firserne overtog computeren mange af de beregninger, med reduceret levetid til følge, da konstruktørene kunne presse citronen mere.
Det bedste eksempel jeg kan finde er en BMW M 10 motor.
Den startede som en 1,5 l motor med 70 Hk. i 1962.
I 1985 der blev motorblokken brugt i formel 1 med ca. 1000 hk med en standart motorblok.
Denne type konstruktion finder man ikke i dag.
Da det handler om penge og vægt.
MVH
Morten
For 30 år siden da jeg var lærling, der hørte man næsten aldrig om biler der blev indkaldt til en kampagne for at få udbedret problemer.
I dag er det meget normal med kampanger, eller udvidet garanti, grundet problemer med en komponent.
I gamle dage så var det en regnestok og erfaring, der satte dimensionerne på komponenterne.
I starten af firserne overtog computeren mange af de beregninger, med reduceret levetid til følge, da konstruktørene kunne presse citronen mere.
Det bedste eksempel jeg kan finde er en BMW M 10 motor.
Den startede som en 1,5 l motor med 70 Hk. i 1962.
I 1985 der blev motorblokken brugt i formel 1 med ca. 1000 hk med en standart motorblok.
Denne type konstruktion finder man ikke i dag.
Da det handler om penge og vægt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: vi tror kun Saab har problemer, men....
Nu skal vi jo heller ikke pive.
Biler er bleve betydeligt bedre og langt mere velkørende i dag end i 80erne.
Selv en mindre pispotter som vores Renault Clio diesel, kører fint og kræver ikke meget vedligeholdelse.
De ruller nemt 300.000 km uden så meget andet en olie skift og lidt filtre.
Selv billige biler holder lige så godt som tidl. dyre biler.
og hvem ville i dag betale 1 Mio kr. for en Saab Cab.
Det svarer salgs prisen til i dag hvis 1987-1993 salgsprisern fremskrives til 2019
1 mio kr, for en sjov svensker. Næppe..
For 679kkr kan man købe en BMW 340i M3
En 300 HK Audi A3 Q Cab koster 725kkr
Så der er sket en del med priserne... (heldigvis)...
Biler er bleve betydeligt bedre og langt mere velkørende i dag end i 80erne.
Selv en mindre pispotter som vores Renault Clio diesel, kører fint og kræver ikke meget vedligeholdelse.
De ruller nemt 300.000 km uden så meget andet en olie skift og lidt filtre.
Selv billige biler holder lige så godt som tidl. dyre biler.
og hvem ville i dag betale 1 Mio kr. for en Saab Cab.
Det svarer salgs prisen til i dag hvis 1987-1993 salgsprisern fremskrives til 2019
1 mio kr, for en sjov svensker. Næppe..
For 679kkr kan man købe en BMW 340i M3
En 300 HK Audi A3 Q Cab koster 725kkr
Så der er sket en del med priserne... (heldigvis)...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: vi tror kun Saab har problemer, men....
Her hygger de med M sport BMW motoren:
https://www.youtube.com/watch?v=HWnWKLVUBcM
Den Engelske model havde "spreader bars" for at kunne monterer hovedlejerne, rimelig besværligt:
https://www.youtube.com/watch?v=kAn4ppQ_fQo
https://www.youtube.com/watch?v=HWnWKLVUBcM
Den Engelske model havde "spreader bars" for at kunne monterer hovedlejerne, rimelig besværligt:
https://www.youtube.com/watch?v=kAn4ppQ_fQo
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"