Banner cycler

Fregatten Peder skram (hovsa misilet)

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Micky
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 157
Tilmeldt: 29. apr 2017, 10:00

Fregatten Peder skram (hovsa misilet)

1. mar 2021, 14:36

Vi har før talt om militære emner herinde, og mange har en vis form for interesse i den slags. Jeg har med interesse set serien Henning og dødsmissilet, på dr1 som streaming. Det er en rigtig spændende serie i 4 afsnit af ca 30 min pr gang.

Jeg har ofte tænkt på at skulle besøge fregatten som ligger på Holmen på den gamle flåde base, og høre historien om skibet men og se nærme på det, det er jo ikke hverdags kost sådan at kunne komme ombord på et krigsskib. Men her er en dokumentar om hele episoden, måske er der nogen der har lyst til at vide lidt mere end at det blot fyrede et missil af, som smadrede 3 sommerhuse.
https://www.dr.dk/drtv/serie/henning-og ... let_213530

Da jeg kørte turist bus, og guiden fortalte om hovsa missilet, var joken, at det var kaptajnen svigermor der boede i det ene sommerhus som blev smadret, ja svigermor jokes er jo altid sjove :lol: :lol: :mrgreen:

Men det kunne jo stadig være sjovt at se den skude, så hold øje med træf tråden, jeg tror måske at der kommer et arrangement hvor vi i vores egne missiler blæser ud, og ser på skuden, som idag er et museums skib
Vedhæftede filer
PederSkram1.jpg
Peder skram
PederSkram1.jpg (22.46 KiB) Vist 1546 gange


Saab 9-3X TTID 2010
Tidl. Saab 9-3 2,0 Turbo årgang 3/ 2003
Medlem nummer 876
Admin på Hjemmesiden
Mike :D

Tilbage til "Off Topic !!!"