Der var meget snak omkring brintbiler for både 10 år siden, samt for nyeligt.
De rykker ligesom ikke rigtigt.
De har noget meget stor systemisk mod sig:
Effektivitet, og dermed driftomkostning.
El biler er ca. 70-75% effektive fra produktionskilde til kørt km.
Dog skal det siges at elbiler forbruger el konstant, også selv om de holder stille.
Stiller du bilen fuldt opladet og tager 14 væk på ferie, så er de fleste elbiler nærmest flade nå du kommer hjem igen.
Brintbiler er ca, 22% effektive, og det er nærmet værre end benzin biler, og klar dårligere end diesel biler.
Man har også eksperimentert med anvendelse af brint i en forbrændingsmotor. Det virker fint, men giver desværre Nox gasser, på samme niveau som diesel biler...
På vedlagte skama kan man se sammenligningen mellem el og brint.
Desuden er produktionsprisen på brint høj. Selv uden afgift kan den ikke konkurerer med el der er pålagt afgift...
Det vil svarre til at holde vores Saab biler i tomgang, og den går ikke. Så elbiler bliver nød til at lukke helt ned, når de forlades længe..
Hvorfor ser vi ikke H2 biler ?? Efektivitet er mod dem..
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Hvorfor ser vi ikke H2 biler ?? Efektivitet er mod dem..
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Hvorfor ser vi ikke H2 biler ?? Efektivitet er mod dem..
Toyota bikser stadig med brint:
https://www.youtube.com/watch?v=3IPR50-soNA
Enten i en forbrændingsmotor eller med brændselscelle
Kræver en motor med et kompressionstal på: 42:1 Uhhh
og der udledes stadig NOx , bruges motorolie og katalysator mv.
Effektiviteten er mod dem i forhold til El , da de lander på ca. 25% fra energikilde til hjul..
Det kan være en blindgyde der brænder voldsomme udviklings penge unødigt af....
https://www.youtube.com/watch?v=3IPR50-soNA
Enten i en forbrændingsmotor eller med brændselscelle
Kræver en motor med et kompressionstal på: 42:1 Uhhh
og der udledes stadig NOx , bruges motorolie og katalysator mv.
Effektiviteten er mod dem i forhold til El , da de lander på ca. 25% fra energikilde til hjul..
Det kan være en blindgyde der brænder voldsomme udviklings penge unødigt af....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Hvorfor ser vi ikke H2 biler ?? Efektivitet er mod dem..
Opdatering:
JCB har lavet en brintmotor på platformen af deres 4,2 l blok, der kan arbejde på brint...
Deres overbevisning er fyldetid, omkostning, vægt og eksisterende viden og netværk...
Hvor batteri / el er tungt, kostbart og ikke så anvendeligt til maskiner er arbejder "flat out" 12-16 timer i døgnet..
De siger at produktionsomkostninger er den samme for en brintmotor som en diesel...
De forholder sig ikke til NOx , men NOx er heller verdens største problem i det åbne landskab..
Brint koster dog stadig uhyre meget at producere, selv med billig vindstrøm.
20erne bliver spændende med udviklingen mht. Nye drivmidler.
https://youtu.be/19Q7nAYjAJY
JCB har lavet en brintmotor på platformen af deres 4,2 l blok, der kan arbejde på brint...
Deres overbevisning er fyldetid, omkostning, vægt og eksisterende viden og netværk...
Hvor batteri / el er tungt, kostbart og ikke så anvendeligt til maskiner er arbejder "flat out" 12-16 timer i døgnet..
De siger at produktionsomkostninger er den samme for en brintmotor som en diesel...
De forholder sig ikke til NOx , men NOx er heller verdens største problem i det åbne landskab..
Brint koster dog stadig uhyre meget at producere, selv med billig vindstrøm.
20erne bliver spændende med udviklingen mht. Nye drivmidler.
https://youtu.be/19Q7nAYjAJY
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"