Så det her klip fra en service station, fra den gang der var service på service stationen...
Der kunne man på billig benzin. 1 1/2 $ for 5 gall.
Få tjekket olie, luft og renset vinduer...
Desuden kunne man købe rigtigt benzin med bly, kører uden seler og nyder solen..
Ja det var tider:-)
Næste generation vil se på "service stationen" som vi ser på dette klip med service på service stationen ???
Ej vel..
https://m.youtube.com/watch?v=UOVcBNSjURs
Service stationen. Den gang der var service
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Service stationen. Den gang der var service
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Service stationen. Den gang der var service
Hej Viking
Tja, det fandtes nu også (mindre og senere ) i DK: http://www5.kb.dk/danmarksetfraluften/i ... ject829348
-og: https://bibliotek.kk.dk/ting/object/870 ... 3A35264949
-samt: https://www.google.com/search?sa=X&sxsr ... =757&dpr=1
Der findes tilsyneladende ikke nogen filmoptagelser, desværre, men Motor Classic har for nyligt bragt en artikel om "Nordeuropas nok mest berømte tankstation" med billeder af bl.a. chimpansen Susie (hed den vist), som hjalp med ved serviceringen, som i øvrigt var helt på højde med det amerikanske . Og i nr. 71 er der en bredere beskrivelse af danske tankstationer fra dengang, der var service.
Mvh/NC
Tja, det fandtes nu også (mindre og senere ) i DK: http://www5.kb.dk/danmarksetfraluften/i ... ject829348
-og: https://bibliotek.kk.dk/ting/object/870 ... 3A35264949
-samt: https://www.google.com/search?sa=X&sxsr ... =757&dpr=1
Der findes tilsyneladende ikke nogen filmoptagelser, desværre, men Motor Classic har for nyligt bragt en artikel om "Nordeuropas nok mest berømte tankstation" med billeder af bl.a. chimpansen Susie (hed den vist), som hjalp med ved serviceringen, som i øvrigt var helt på højde med det amerikanske . Og i nr. 71 er der en bredere beskrivelse af danske tankstationer fra dengang, der var service.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Service stationen. Den gang der var service
Hvis man på et eller andet tidspunkt befinder sig over i det svenske/Skåne -
så findes der også en fin lille seværdighed i Harlösa
https://greater-copenhagen.net/nostalgimacken/
Ud over selve "Macken" ja så -
er der også en fin lille samling af traktorer
Harlösa ligger i "3-kants" området mellem Lund - Hörby - Sjöbo -
små 45 Km fra Malmö af:
https://www.hitta.se/kartan!~55.69442,1 ... ?usergeo=1
så findes der også en fin lille seværdighed i Harlösa
https://greater-copenhagen.net/nostalgimacken/
Ud over selve "Macken" ja så -
er der også en fin lille samling af traktorer
Harlösa ligger i "3-kants" området mellem Lund - Hörby - Sjöbo -
små 45 Km fra Malmö af:
https://www.hitta.se/kartan!~55.69442,1 ... ?usergeo=1
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Service stationen. Den gang der var service
Hej Sport E
Tak for det spændende link, som jeg vil bruge som inspiration til en tur hinsidan, når jeg kommer på de kanter. Og lidt tankevækkende, at der overhovedet ikke optræder en SAAB på billederne. Det får mig til at tænke tilbage på mine unge dage: Jeg undveg gerne betjente servicestationer for at sikre mig, at der kom den rigtige olie i det rette blandingsforhold i tanken, samt at dæktrykket var korrekt og ikke blev tjekket med varme dæk (forkert dæktryk målt med varme dæk var vist medvirkende til at gøre Corvair livsfarlig i US -netop på det tidspunkt, hvor sidste del af Vikings klip kommer fra). Så vi var vel selv medvirkende til at afskaffe service -ikke kun for at spare den femøre, eller hvad det nu var, det var billigere at tanke selv. Jeg husker i hvert fald en vis gensidig skulen i forhold til udenlandske tankpassere, når jeg selv ville overvåge tankningen og bruge min egen medbragte olie (Gulfpride 2000 eller Castrol TTS).
Mvh/NC
PS: Vi er måske ved at komme tilbage til udgangspunktet: Oldsmobilen får benzin hældt forsigtigt på fra kande, mens olie pumpes på i tyk stråle ...
Tak for det spændende link, som jeg vil bruge som inspiration til en tur hinsidan, når jeg kommer på de kanter. Og lidt tankevækkende, at der overhovedet ikke optræder en SAAB på billederne. Det får mig til at tænke tilbage på mine unge dage: Jeg undveg gerne betjente servicestationer for at sikre mig, at der kom den rigtige olie i det rette blandingsforhold i tanken, samt at dæktrykket var korrekt og ikke blev tjekket med varme dæk (forkert dæktryk målt med varme dæk var vist medvirkende til at gøre Corvair livsfarlig i US -netop på det tidspunkt, hvor sidste del af Vikings klip kommer fra). Så vi var vel selv medvirkende til at afskaffe service -ikke kun for at spare den femøre, eller hvad det nu var, det var billigere at tanke selv. Jeg husker i hvert fald en vis gensidig skulen i forhold til udenlandske tankpassere, når jeg selv ville overvåge tankningen og bruge min egen medbragte olie (Gulfpride 2000 eller Castrol TTS).
Mvh/NC
PS: Vi er måske ved at komme tilbage til udgangspunktet: Oldsmobilen får benzin hældt forsigtigt på fra kande, mens olie pumpes på i tyk stråle ...
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66