Det er ikke bare her oppe på disse breddegrader vi bor som -
prisen på en OG 900 godt kan sætte nye rekorder .
Se bare her hvad der er sket over i US
https://www.saabplanet.com/the-amazing- ... s-dollars/
Prisen stiger på OG 900 nu altså :)
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Prisen stiger på OG 900 nu altså :)
Voldsom pris for en bil der kun kan nå 208 km/t på toppen og ved 130km/t er samtale ikke mulig.
Den koster mere end da den var ny..
God fornøjelse med gearkassen på en vogn der har (er) tunet. Det koster en formue at fixen en færdig gearkasse på OG900. 20.000 kr bliver ikke gamle (hvis den gamle kassr kan reppes)
Det er gode biler men ikke til mere end de kostede som nye....og det at skaffe stumper til dem er blevet meget svært...
Stumper som tandstang, stempler, gearkasse dele, cab dele, kofanger, læder, pladedele, udstødningsmanifold, benzin system dele, tankmåler, osv osv... ligger ikke på lager mere.
Så man skal virkelig ville besværet til en så enorm pris.
Har selv to OG900, så kender plus og minus for dem...
Og plusser er der:
Det er dejlige biler, med sjæl og charme.
Rimelige hurtige,( men ikke som moderne biler) helt unik svenske.
Dejlige sæder og god komfort.
CC modellen har godt med plads, men en helvedes tung og besværlig bagklap.
Cab modellen er unit, frisk og helt sin egen med old Amerikansk kaleche system der er meget kostbart at fixe...
Kræver hydraulik olie der nærmest er ikke skaffelig, hydraulik stemplerne dør og de koster store summer og meget tid af fixe..
De kræver E95/oktan 100, og det koster kassen i dag !
Den koster mere end da den var ny..
God fornøjelse med gearkassen på en vogn der har (er) tunet. Det koster en formue at fixen en færdig gearkasse på OG900. 20.000 kr bliver ikke gamle (hvis den gamle kassr kan reppes)
Det er gode biler men ikke til mere end de kostede som nye....og det at skaffe stumper til dem er blevet meget svært...
Stumper som tandstang, stempler, gearkasse dele, cab dele, kofanger, læder, pladedele, udstødningsmanifold, benzin system dele, tankmåler, osv osv... ligger ikke på lager mere.
Så man skal virkelig ville besværet til en så enorm pris.
Har selv to OG900, så kender plus og minus for dem...
Og plusser er der:
Det er dejlige biler, med sjæl og charme.
Rimelige hurtige,( men ikke som moderne biler) helt unik svenske.
Dejlige sæder og god komfort.
CC modellen har godt med plads, men en helvedes tung og besværlig bagklap.
Cab modellen er unit, frisk og helt sin egen med old Amerikansk kaleche system der er meget kostbart at fixe...
Kræver hydraulik olie der nærmest er ikke skaffelig, hydraulik stemplerne dør og de koster store summer og meget tid af fixe..
De kræver E95/oktan 100, og det koster kassen i dag !
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"